Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159150 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #300 : 10.10.07 - klo:23:11 »
^ Ainoa, mikä minulle pisti silmään, oli tuo menthol.. Se ei minun tietääkseni ole kyllä kovin hyväksi herkälle iholle. Sitähän taisi olla juuri Pure zoneissa ja muissa tuollaisissa kirvelevissä tujuissa putsareissa ja voiteissa. Mutta eiköhän se kokeilemalla selviä. Muuten ihan hyvältä ja kosteuttavalta vaikuttaa.

edit. ahaa, Stationery, tuo oli ihan uutta! :D Voihan se olla, että siitä on hyötyäkin. Mutta minun kokeilemissani tuotteissa se on kirvellyt ja ''poltellut'' ikävästi.. :P
« Viimeksi muokattu: 10.10.07 - klo:23:19 kirjoittanut Magia »

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #301 : 10.10.07 - klo:23:18 »
Mentholia käytetään ainakin minun käsittääkseni esim. peräpukamavoiteissa nimenomaan supistamaan verisuonia, joten varmaan tuossa kasvovedessä on sama idea. Esim. couperoottisessa herkässä ihossa verisuonet näkyvät hyvin ja tuolla pyritään varmaankin supistamaan.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #302 : 10.10.07 - klo:23:23 »
Ok, kiitos Magia ja Stationery. Onneksi mun iho ei varsinaisesti ole herkkä, joten en usko saavani mitään oireita tuosta kasvovedestä. Nimi on kauhea ja pullo äärimmäisen ruma  ::), mutta muuten vaikuttaa ihan lupaavalta.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 11.10.07 - klo:07:03 »
Menthol on kyllä oikeasti ihoa vahingoittava aine, vaikka kuinka supistaisi verisuonia.

Metholatumilla saa taas ihanan kihelmöinnin ja mukavalta tuntuu sekin. Miinusta tuo saa siitä, että puolen tunnin päästä laitosta kun meni ulos pieneen pakkaseen, niin klimppaantui huulilla ja tuntui muutenkin inhalta.

Ikävä juttu vaan mentholissa, että se on ihoa ärsyttävä ja potentiaalisesti inflammaatiota aiheuttava aine, jota ei pitäisi missään iholle laitettavissa tuotteissa olla.  :-\ (Lähde: Archives of Dermatologic Research, May 1996,s.245–248)
Olin aina ihmetellyt ennen mentholia, minttua ym. sisältävien huulirasvojen kohdalla ihoni ärstymistä, kunnes luin tuon tiedon, että ne ovat iholle vahingollisia aineita joita kannattaa vältellä...

Inflammaatio:
Jes, inflammaatio on tulehdusta, meillä Suomessa on vain yksi sana käytössä, vaikka tulehdusta on kahta eri lajia. Infektio siis pöpöstä aiheutuva, ja tuo  inflamaatio ulkoisesta ärsykkeestä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.07 - klo:07:05 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #304 : 15.10.07 - klo:00:47 »
Onko siitä jotain haittaa että jättää kasvoveden pyyhkimättä kasvoilta? Olen käytellyt suihkutettavaa kasvovettä, jota suihkutan pariin kohtaan ja levittelen siitä sormilla. Kuitenkin välillä siihen kasvolappuun (silloin siis kun olen käyttänyt) niin tulee vielä hieman likaa, mikä on varmastikin ihan yleistä. Aloin miettimään että jääköhän naamalleni nyt jotain likarippeitä?

Muutenkin kun olen yrittänyt vähentää jätteitä, niin en edes haluaisi käyttää kasvolappuja.
Only a vampire can love you forever

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #305 : 15.10.07 - klo:18:33 »
Sattaahan tuolla tavalla kasvoille jotain meikijäämiä jäädä, jos kaikki ei ole putsarilla lähtenyt. Ja kannattaa muuten suihkutella sitä kasvovettä hillitysti jos ei ollenkaan pyyhi sitä pois, sillä jos sitä jää kauheasti iholle vie se ihon omaakin kosteutta haihtuessaan. :)
2c F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 15.10.07 - klo:19:32 »
Sattaahan tuolla tavalla kasvoille jotain meikijäämiä jäädä, jos kaikki ei ole putsarilla lähtenyt. Ja kannattaa muuten suihkutella sitä kasvovettä hillitysti jos ei ollenkaan pyyhi sitä pois, sillä jos sitä jää kauheasti iholle vie se ihon omaakin kosteutta haihtuessaan. :)

Paitsi jos levittää kosteusvoiteen kasvovedestä kosteaan naamaan. Itse teen aina näin Avenen lähdevesi suihkeen kanssa; suihkutan kasvoille ja laitan kasvovoiteen heti perään kostealle iholle.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.10.07 - klo:19:34 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 15.10.07 - klo:21:43 »
Eli kasvovesikö täytyy aina pyyhkiä iholta pois jollain kun sitä on pistänyt? Ei ehkä vedellä huuhdota, mitäs hyötyä siitä sitten olisi? :D Jollain kuivalla vanulapulla vai?
Niin ja mitäs mieltä olette Tea Tree Kasvoveden incistä? Entäpäs Nivea Visage Young Freshen up! Toner Kasvovedestä??

Tea Treei: Aqua, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Glycerin, Sodium PCA, Melaleuca alternifolia, Alcohol Denat., Allantoin, Hamamelis virginiana, Limonene, CI 19140, CI 42090

Nivea Visage Young Freshen Up! Toner: Aqua, PEG-8, Glyserin, Hydrogenated Castor Oil, Panthenol, Aluminum Chlorohydrate, Maris Sal, Butylene Glycol, Sodium Lactate, Sodium PCA, Sodium Benzoate, Fructose, Glycine, Inositol, Lactic Acid, Niacinamide, Urea, Methylparaben, Iodopropynyl Butylcarbamate, Polyaminopropyl Biguanide, Alpha-Isomethyl Ionone, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Parfum.

« Viimeksi muokattu: 15.10.07 - klo:21:51 kirjoittanut Memmuuh »
3b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 15.10.07 - klo:22:53 »
^ Tea treen ei näytä kovin hyvältä, ei ainakaan sisällä juuri mitään kosteuttavaa, paitsi tuo Glyserin. Enimmäkseen taitaa sisältää alkoholia ihon rasvaisuutta muka hillitsemään, vaikka todellisuudessa se kiihdyttää sitä. En käyttäisi.

Nivean taas näyttää oikein hyvältä, kosteuttavia aineita alussa on aika hyvin, eikä näy mitään erikoisen haitallistakaan olevan.

Kasvovettähän yleensä laitetaan vanulappuun, ja sitä painellaan kevyesti naamalla, heti perään laitetaan kosteusvoide. Ei siis pestä pois missään nimessä. Kasvoveden on tarkoitus palauttaa ihon pH-arvoa, jotta kosteusvoide imeytyisi mahdollisimman hyvin, ja siitä saataisi kaikki hyöty irti. Suihkittavaa kasvovettä en itse ainakaan pyyhkisi iholta pois millään, samalla tavalla märäksihän iho jää peruskasvovesistä, jotka laitetaan vanun kautta.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #309 : 21.10.07 - klo:21:58 »
Miten te muut säilytätte kasvovesiä? Mä ihan jääkaapissa, tuntuu ihanan raikkaalta, kun laittaa kasvoille suihkun jälkeen. (Säilytän myös kasvovoiteita jääkaapissa.)

Muutaman kerran olen käyttänyt L'Orealin geelimäistä herkän ihon kasvovettä ja tykkään todella. Koostumus on riittoisaa ja tuntuu hyvältä ja hellävaraiselta iholla, oon tosi tyytyväinen. Ei kuivata lainkaan, varmasti hankin toistekin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #310 : 21.10.07 - klo:22:43 »
Kesäisin voisi olla kiva säilyttää jääkaapissa, mutta muuten olen niin vilukissa, että en tykkää kylmästä kasvovedestä tai voiteesta. Säilytän siis samassa kannettavassa boxissa kuin muitakin tällä hetkellä käytössä olevia ihonhoitotuotteita.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 23.10.07 - klo:12:13 »
Tykästyin erisanin kasvoveteen. Se ei ärsytä yliherkkää ihoani millään tapaa. Tuoksu on kyllä melko ällöttävä :-X, tai siis sen ominaistuoksu, eihän siinä mitään hajusteita ole.

Ainiin. Mä en laittas jääkaappiin säilytykseen kasvovettä kun jos isken sitä kylmää kasvoille kasvot rupee punottaa vähän ajan päästä :o. Tai kasvovoiteet sama juttu.
« Viimeksi muokattu: 23.10.07 - klo:12:15 kirjoittanut Hemppis »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 23.10.07 - klo:12:26 »
Favoran Kasvosuihke on ollut mun all-time-favourite. Parempaan en ole törmännyt. Käytän sitä tavallisen kasvoveden tapaan, eli suihkutan vanulappuun ja pyyhin sillä. Välillä käytin Lactolinen kasvovettä, mutta ei, ei se ole niin hyvää kuin Favora. Huomenna ajattelin ostaa Avenen kasvosuihketta ja kokeilla, olisiko siitä haastajaksi Favoralle, kun olette sitä täällä kehuneet. Olen tuota Favoraa käyttänyt jo useamman vuoden putkeen, ja nyt tekisi välillä mieli kokeilla vaihteeksi jotain muutakin.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #313 : 26.10.07 - klo:10:00 »
Mulla on iho kuivunut todella paljon ilmojen viilennyttyä, eikä Avenen lähdevesisuihke sovi enää ollenkaan. Se tekee kuivimmat kohdat kasvoissa punaisiksi ja kirveleviksi. Siksipä siirryn Favoran kasvosuihkeeseen.

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #314 : 08.11.07 - klo:11:44 »
Olen nyt käyttänyt mansikkanetistä tilaamaani Elizabeth Ardenin kuivan ihon kasvovettä viikon verran. Tuntuu ihan ok tuotteelta näin talvisaikaan. Sitä ennen käyttämäni Cliniquen nro 1 oli myös hyvä tuote. Voisin sitä uudelleenkin tilata.

Tulee kokeiltua vaikka mitä merkkejä, kun ei ole löytynyt mitään ehdotonta suosikkia.