Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159169 kertaa)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #330 : 16.12.07 - klo:15:35 »
Voisitteko suositella mulle jotain hyvää kasvovettä?
Ihoni on pintakuiva sekaiho, T-alue rasvoittuvainen ja mustapäitä nenässä (todella harvoin kuitenkin finnejä).
Osaatteko sanoa sopiiko mulle biothermen biosource kasvovesi? Vihreä vai roosa??

johanna_c

• Vieras
Ziaja-kasvovedet
« Vastaus #331 : 17.12.07 - klo:12:12 »
Mulla on myös pintakuiva sekaiho. Oon löytänyt Kalliosta sellasen liikeen kuin Face Helsinki, joka myy uutta luonnollista kosmetiikkamerkkiä, Ziajaa. Oon käyttänyt niiden alkoholitonta Cucumber kurkkukasvovettä, joka on ihanan raikastava ja puhdistava, muttei kuivata ihoa. Tuo kurkkukasvovesi maksoi 4,95  € ja sopii ainakin mun iholle tosi hyvin, plus tuoksu on ihanan raikas :). Katsoin, että kurkku-uute on mainittu siinä kolmatena ainesosana. Liike on Vaasankadulla.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 17.12.07 - klo:17:08 »

Tuli tässä mieleen,että...
 Olisiko hyvä mustapääalueelle hankkia jokin alkoholia sisältävä kasvovesi vai kuivattakohan tehokkaasti?Esim.nenää ajattelin.
Jos huokosia saisi vähän supistettua ::)
Ihan alkoholittomia olen käyttänyt koko kasvoille.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 17.12.07 - klo:20:04 »
Mulla on sama kysymys kuin Marialla.
Yksi myyjä suositteli mua hankkimaan alkoholipitoisen kasvoveden T-alueelle, kun olen muuten käyttänyt perus-Erisania. :)
I wake up, it's a bad dream,

johanna_c

• Vieras
« Vastaus #334 : 18.12.07 - klo:11:49 »
Alkoholillinen kuivattaa ihon pintaa, mikä saattaa jopa lisätä mustapäitä. Suosittelisin alkoholittomia, joissa on puhdistavia ainesosia. Tuossa Ziaja-sarjassa on 2 sellaista kasvovettä. Toinen on tuo kurkku ja toinen nimeltään Tintin. Tintin sopii parhaiten, jos mustapäät/näpyt on ongelma. Siinä on antibakteerisina ja puhdistavina aineina timjamia ja lakritsia ja kosteuttavana aineena panthenolia. Lupaa vähentää talineritystä, sulkea laajentuneet ihohuokoset ja kosteuttaa. Mielestäni vaikuttaa hyvältä, eikä kallis. Siskoni käyttää sitä ja on tykännyt.  Epäpuhdas iho tarvitsee ehdottomasti tarpeeksi kosteutta puhdistavien aineiden ohella. Kannattaa kokeilla tuota Tintin-kasvovettä mustapäihin ihon puhdistuksen jälkeen :)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #335 : 18.12.07 - klo:21:25 »
Lainaus
kirjoittanut: Pelinainen
Älä osta sitä Lorkun Pure zonee, on nimittäin aika äkäistä ainetta. Pistää kasvot polttamaan ja punoittamaan, itse muinoin pystyin käyttämään satunnaisessa käytössä 1/3 pullosta, hirvittävää myrkkyä

Oon käyttäny tätä monen monta pulloa tosin ennen tota neutrogenaa, mutta ei o kyllä ikinä poltellu iholla... päinvastoin toiminut ihan hyvin. Mulla on varmaa aika kumma iho  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Paikalla Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 18.12.07 - klo:22:31 »
Ostin sen Lactolinen kasvoveden ja täytyy kyllä liittyä sen hehkuttajiin. Jättää tosi kivan ja kosteutetun pinnan, tuoksukin on hyvin mieto. Eikä tosiaan ollut hinnalla pilattua, maksoi alle 4 €.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 05.01.08 - klo:19:42 »
Ostin sen Lactolinen kasvoveden ja täytyy kyllä liittyä sen hehkuttajiin. Jättää tosi kivan ja kosteutetun pinnan, tuoksukin on hyvin mieto. Eikä tosiaan ollut hinnalla pilattua, maksoi alle 4 €.

Onko jollekin tullut Lactolinestä finnejä, tai iho mennyt muuten huonoksi/huonompaan?  ???

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 05.01.08 - klo:19:44 »
^ Se voi kyllä johtua jostain muustakin kuin aina jostain tietystä tuotteesta, juuri oli jossain ketjussa tästä puhetta tänään. :) Tuossa on niin yksinkertaisia ainesosia, että en kyllä usko, että se ihon kuntoa huonontaisi.. Voihan olla, että jouluruokien ja mässäilyjen jälkeen nyt alkaa nousemaan finnejä, tai ihan vaan jotain hormonijuttuja? Et taida olla edes ainoa. ;) Minulla tuo Lactoline ei ainakaan ole aiheuttanut mitään.

Paikalla Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 05.01.08 - klo:20:28 »
Mulla ei myöskään tuosta ole tullut mitään ongelmia. Olen nyt käyttänyt muutaman viikon aamuin illoin ja tuntuu edelleen todella hyvältä. Nappiostos ollut kaikin puolin!
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #340 : 07.01.08 - klo:14:17 »
Tän foorumin valaisemana avasin vihdoinki silmäni mun kauheen alkoholimyrkky-kasvoveteni suhteen (mutku sehä puhdisti vielä niin tehokkaasti... ::)) ja siirryin suosiolla itelleni paremmin sopiviin kasvovesiin. Tuoksun ja söpön värin perusteella nappasin kiireellä marketista mukaan Nivea Visage Gentle Tonerin, joka on muka herkälle ja kuivalle iholle. Ite tykkään kyllä sen tuoksusta, mutta sain sillä vaan aikaan kirvelyä kasvoihin, vaikka kasvojenpesutuotteni eivät ole millään tavalla kuivattavia. Saatan lahjoittaa tän kämppikselle, koska en viiti hampaat irvessä saada aikaan vaan punaisempaa naamaa "ihan kivan" tuoksun takia.

Viimeisimmällä maidon osto reissulla osui hyllyltä silmiin Erisanin alkoholittoman kasvoveden ja pakko oli ostaa, sillä oon hetken kärvistellyt ilman mitään. On tähän mennessä osottautunu kyllä todella toimivaksi, käyttänyt jonkun muutaman viikon. Ainoa tuotteesta keksimäni miinus on sen tuoksuttomuus, tykkään tuoksuista! Harmikseni suurin osa niistä myös voi ärsyttää naamani, etten nyt sitten tiedä onko toi todella miinusta.. Pitää siis vaan ilmeisesti lukee ahkerammin tätä foorumia tuotesuositusten osalta  ;)
common mistakes and nice intentions

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 07.01.08 - klo:14:31 »
^ Mä oon käyttäny tota erisanin kasvovettä pullollisen verran eikä ainakaan mun kasvot oo ärtyneet siitä. Mutta ei mun kasvot myöskään ärtyneet tosta nivean herkänihon kasvovedestä. Erisanin kasvovesi on mielestäni parempi silti  :). Käytin myös kauan aikaa lumenen herkänihon kasvovettä josta pidin myös kovasti. Tässä ketjussa on hehkutettu paljon lactolinen kasvovettä joka on alkoholiton, sitä saatan koittaa vielä joskus.

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 12.01.08 - klo:21:29 »
Onko kellään kokemuksia Louis Widmerin kasvovedestä? Olen kokeillut tätä näyteputkilon verran, ja on ensimmäinen kasvovesi joka oikeasti tuntuu jollekkin. Virkistävä, ei kuivata, alkoholiton. Mietin vain onko kuitenkaan hintansa arvoinen n. 15€/ 200ml? Kertokaa kokemuksia jos jollain on.

Näin sanontaan Yliopiston Apteekin sivuilla:

Käytetään aamuin ja illoin; iho puhdistetaan ensin puhdistusemulsiolla (Cleansing Milk) tai kuorintaemulsiolla (Peeling Emulsion), kuiva vanu kostutetaan kasvovedellä ja pyyhitään kasvot, kaula, décoltee ja niska. Dermatologiset syyt hajusteetoman kasvoveden käytölle: miedosti desinfioiva ja ihoa rauhoittava.

Koostumus:
Aqua, Butylene Glycol, Panthenol, Polysorbate 20,Sorbitol, Sodium Benzoate, Cocamidopropyl Betaine, Methylparaben, Citric Acid, Disodium EDTA, (Parfum), Aloe Barbadensis, Sodium Chloride, Menthol, Propylparaben, Camphor, Collagen Amino Acids, Simethicone, Methylcellulose.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #343 : 18.01.08 - klo:22:26 »
Nyt olen käytellyt useamman päivän ajan LactoLinen alesta ostamaani kasvovettä. Sokoksella ei tätä ollut aiemmin näkynyt, mutta nyt oli esillä koko sarja, jalkavoiteita myöten... Nappasin tätä heti mukaan, ja olen tyytyväinen. Hyaluronihappo ei ole kovin tavallinen kasvoveden raaka-aine, ja muitakin kunnon aineita näkyy olevan mukana.

Toinen mukaan lähtenyt kasvovesiuutuus on Garnierin Clean Sensitive, joka mainostaa sisältävänsä lumpeenkukkauutetta. Saa nähdä, minkä vaikutuksen tämä puolestaan tekee. Sisällysluettelossa näkyy myös ruusua, joka saattaa herkintä ihoa ärsyttää. Kokeilen tätä sitten, kun saan edelliset pullot käytetyksi, mihin saattaa kulua pari kuukautta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Ursula

• Vieras
« Vastaus #344 : 20.01.08 - klo:21:33 »
Mä olen tosi laiska käyttämään kasvovettä, sellaisia kuitenkin löytyy tällä hetkellä pari putelia, joista toinen on Lancome ja toinen paljon edullisempi, Dermoshopista tilattu, joka ei ole ollut valikoimissa vielä kovin pitkään. Mulla on isot huokoset, mutta iho ei myöskään tykkää alkoholipitoisesta kasvovedestä. Pahimmassa tapauksessa koko kasvojen iho alkaa punoittaa.