Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159167 kertaa)

Poissa Herya

• Tukkaguru
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #345 : 19.02.08 - klo:16:35 »
^ Mikä kasvovesi dermosilillä ei muka ole ollut pitkään  ???

Käytättekö muut lactolinen kasvovettä myös päivisin, vaikka siinä on sitä retinyl palmitatea? On muuten ihanin kasvovesi ikinä  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #346 : 19.02.08 - klo:17:01 »

Käytättekö muut lactolinen kasvovettä myös päivisin, vaikka siinä on sitä retinyl palmitatea? On muuten ihanin kasvovesi ikinä  :)

Samaa mieltä, loistokamaa! Kiitos vain foorumilaisille tämän hehkuttamisesta, minkä ansiosta minäkin pääsin tähän ihanuuteen tutustumaan  ;)
Nyt onneksi Sokoskin on ottanut tämän valikoimaansa, niin ei ole tarvis lähteä kaupugin toiselle laidalle mihinkään halpahallimarkettiin tätä etsimään.
Olen käyttänyt tätä aamuin illoin, en usko tässä olevan retinyylipalmitaatin määrän olevan liian suuri. Toisaalta, käytän aina ulkona jonkinlaista aurinkosuojaa, joten sekin ehkäisee mahdollisia haittavaikutuksia.

Onko kellään kokemuksia Louis Widmerin kasvovedestä? Olen kokeillut tätä näyteputkilon verran, ja on ensimmäinen kasvovesi joka oikeasti tuntuu jollekkin. Virkistävä, ei kuivata, alkoholiton. Mietin vain onko kuitenkaan hintansa arvoinen n. 15€/ 200ml? Kertokaa kokemuksia jos jollain on.

Ei ole hintansa väärti. 15 € on aivan liikaa kasvovedestä, joka sisältää mentholia ja kamferia ---> ihoa ärsyttäviä aineita, jotka pidemmän päälle alentavat ihon vastustuskykyä. Aivan käsittämätön idea Louis Widmeriltä ujuttaa mukaan tuollaisia myrkkyjä. Suosittelen edellä mainittua LactoLinea, joka on paitsi hoitavaa ja kosteuttavaa, myös halpa tuote.
« Viimeksi muokattu: 19.02.08 - klo:18:50 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 29.02.08 - klo:23:31 »
Minäkin ostin tuon Lactolinen kasvoveden lähinnä foorumilaisten positiivisten kokemusten ansiosta, eikä ole tarvinnut katua.  :) Tuntuu todella kosteuttavan ihoa hyvin, jää varmasti vakiokäyttöön. Onneksi löytyi Sokoksesta pienen hakemisen jälkeen. Kasvovesi on minulle  ihonpuhdistuksessa sellainen mukava lisä, ei ollenkaan välttämätön, joten kasvovedestä en maksaisi kymmentä euroa enempää. Itse käytän kasvovettä vain iltaisin.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #348 : 01.03.08 - klo:19:00 »
Mitä haittaa tuosta retinyylipalmitaatista voi olla?

Poissa tajuton

• Haiven
  • *
« Vastaus #349 : 01.03.08 - klo:19:19 »
^ Googlailun perusteella se altistaa ihon normaalia pahemmin auringolle. Lieneekö tämä sitten sama juttu kun yleisesti siinä että A-vitamiini auttaa ruskettumaan jne. Pitääpä pitää mielessä tuo aurinkosuojaus sitten keväämmällä viimeistään, ajattelin nimittäin itekin Lactolinea testata.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 01.03.08 - klo:19:43 »
Kiitos vastauksesta, eihän sitä taas tajunnut että google on keksitty :D Itse aina kiroan kun ihmiset ei osaa käyttää hakua tai googlettaa...

Onko kukaan kysellyt esim. Lactolinen valmistajalta, onko sitä niin paljon, että on aihetta huoleen?

Nina*

• Vieras
« Vastaus #351 : 04.03.08 - klo:23:56 »
minä tykkään kovasti nivean vaaleanpunaisessa purkissa olevasta kasvovedestä. on alkoholiton, hellävarainen, sisältää kosteuttavia ainesosia ja tietysti hinnaltaan edullinen. toinen vastaava on garnierin vaaleanpunainen kasvovesi.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #352 : 07.03.08 - klo:00:23 »
Garnierin uutuus CleanSensitive kasvovesi oli pettymys. Kuivattaa ihoa eikä ole niin hellävarainen kuitenkaan. Soft & Clean gentle toner (vaaleanpunainen) on paljon miellyttävämpää vaikka hajustetta sisältääkin.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 10.03.08 - klo:08:19 »
Ostin minäkin sitten tuota LactoLinen kasvovettä, kun sitä on niin kovasti täällä kehuttu. Harmikseni se ei kuitenkaan jostain kumman syystä sovi iholleni, laiton jälkeen ihoa alkaa kirvelemään ja se punoittaa kovasti :-\ Siispä siirryn takaisin Favoraan, tuon parempaan kasvoveteen en ole vielä törmännyt :)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #354 : 11.04.08 - klo:15:15 »
Ostin ikisuosikkini Favoran kasvoveden tilalle vaihteeksi Herbinan Soft Care -kasvovettä. Tämä on nyt tuntunut oikein mukavalta ja kosteuttavalta käytössä. Koostumus tässä on jotenkin täyteläinen (niin täyteläinen kuin kasvovedessä nyt voi olla), joten ei tunnu siltä että suihkisi kasvoille pelkkää vettä. Herbina oli ihan normaalissa putelissa, mutta kaadoin sen tyhjään Favoran suihkepulloon, koska minusta kasvovesi on vain kätevintä suihkutella naamalle. Pumpuliin verrattuna suihkuttaessa kasvovettä jää enemmän (ainakin omalle) naamalle ja silti sitä tuntuu kuluvan paljon vähemmän, kun ei ole sitä pumpulia imemässä vettä pois. Lisäksi on huomattavasti nopeampaan. Pullon lisäksi täytyy antaa Herbinalle miinusta siitä, että sisältää hajustetta, sillä käyttäisin mielummin hajusteettomia tuotteita kasvoilleni (vaikka tuoksu tässä onkin mieto ja hyvä).
2c F ii

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 11.04.08 - klo:23:34 »
Olen käyttänyt jo useamman putelin Erisanin kasvovettä ja tykkään kovasti. Raikastaa ja kosteuttaa ihanasti, eikä ärsytä/kuivata millään tavalla. Vaikka Erisanin kasvovesi onkin paras kokeilemani, olen pikkuisen kyllästynyt siihen. Haluaisin kokeilla jotain uutta ja siksipä olenkin viime aikoina tutustunut monien eri merkkien kasvovesiin, täytyy nyt katsoa mikä tulee hankittua seuraavaksi.

Lactolinen kasvovedestä en koskaan tykännyt, se ei vaan tuntunut tekevän yhtään mitään, paitsi jäävän ikäväksi kerrokseksi naamaan. Annoin putelin äidilleni, joka on käyttänyt sitä ihan tyytyväisenä. Poikaystävänkin mielestä Lactoline on ihan hyvää, mutta jostain kumman syystä se ei toimi mun iholla.

Biothermin Biosource kasvovesistä tykkään siitä kuivalle iholle tarkoitetusta, kosteuttaa hyvin ja on ihanan hellävaraista. Normaalille ja sekaiholle tarkoitettu oli viime syksynä liian kuivattava iholleni, mutta ajattelin testata sitä uudestaan kesällä.
1b M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 12.04.08 - klo:13:46 »
Favoran kasvosuihke on ollut mun lemppari jo vuosia. Enää en mitään muuta käytäkään tai edes halua käyttää, sillä tuo on niin ihanaa. Ei jää kasvoille minkäänlaiseksi kerrokseksi, mutta silti tuntuu kosteuttavan. Täydellinen.

cameron

• Vieras
« Vastaus #357 : 12.04.08 - klo:20:24 »
Joku kyseli Louis Widmerin kasvovesikokemuksia: se aine tosiaan tuntuu sentään joltain, mutta oma ihoni herkistyi sille käytössä ja alkoi kirvelemään liikaa. Luultavasti syypäinä kamfer ja mentoli.
Tykkään Cliniquen kasvovesistä, ne tuntuvat hyviltä ja napakoittavilta.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #358 : 12.04.08 - klo:21:45 »
Oriflamen Optimals sensitive -sarjan kasvovesi suihkepullossa on ihan hemmetin hyvä!  :o Tykkään myös Biothermin vaaleenpunaisessa pullossa olevasta paljon mut toi Oriflame on noussu mun uudeksi suosikiksi edullisemman hintansa takia.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

höpsötär

• Vieras
« Vastaus #359 : 13.04.08 - klo:22:49 »
Avonin vihreä Solutions-kasvovesipullo on aivan täydellinen meikäläisen pintakuivalle sekaihollle. Eikä maksa liikoja, normaalisti 6,90, tarjouksesta 5,90. Joskus oon saanu jopa 3,90.