Mulla on vakikäytössä Orlanen Lotion without alcohol, puolen litran tonkka, jonka pluspuolia ovat se alkoholittomuus ja asiallinen hinta, $8,80. Mulle kasvoveden päätarkoitus on poistaa mahdolliset meikinrippeet, vaikka voisi kai sitä taas ajatella niitä antioksidantteja ja ihoa hoitavia aineitakin. Sitten kun taas innostun sijoittamaan kasvoveteen vähän enemmän, ajattelin kokeilla Estee Lauderin Re-Nutritiv Intensive Softening Lotion:ia – jos vaan jostakin sattuu löytymään minipullo. Yksi tuon Lauderin kasvoveden ainesosista on kulta, ja koska mulla on nikkeliallergia, tästä saattaa tulla jotain iho-oireita. Eipä paljon innosta maksaa itseään kipeäksi kasvovedestä, ja sitten huomata saaneensa allergiaihottumaa pitkin naamaa.
Vähemmän säännöllisesti käytän sitten Loracin suihkittavaa alkoholitonta kasvovettä, joka tuli hankittua siksi, että tykkäsin saman sarjan meikinpoistoaineesta. Vaikka siinä ei alkoholia olekaan, jotain ihmeen kuivattavaa ainesosaa mielestäni on kuitenkin eksynyt mukaan. Kokemukseni perusteella en suosittelisi kuivaihoisille enkä välttämättä jatkuvaan käyttöön, vaikka olisi rasvainenkin iho.