Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159153 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #360 : 24.05.08 - klo:20:04 »
Olen käyttänyt Garnierin Clean&Sensitive-sarjan kasvovettä noin kuukauden päivät. Alkuskeptisyyden jälkeen täytyy todeta, että kyseessä on aivan mainio ja toimiva tuote - varsinkin, kun iho ei enää kärsi pakkasista. Palaan ilomielin takaisin LactoLineen tämän pullon tyhjäksi saatuani, mutta aivan käyttökelpoinen vaihtoehto tämäkin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 25.05.08 - klo:13:04 »
Mulla on vakikäytössä Orlanen Lotion without alcohol, puolen litran tonkka, jonka pluspuolia ovat se alkoholittomuus ja asiallinen hinta, $8,80. Mulle kasvoveden päätarkoitus on poistaa mahdolliset meikinrippeet, vaikka voisi kai sitä taas ajatella niitä antioksidantteja ja ihoa hoitavia aineitakin. Sitten kun taas innostun sijoittamaan kasvoveteen vähän enemmän, ajattelin kokeilla Estee Lauderin Re-Nutritiv Intensive Softening Lotion:ia – jos vaan jostakin sattuu löytymään minipullo. Yksi tuon Lauderin kasvoveden ainesosista on kulta, ja koska mulla on nikkeliallergia, tästä saattaa tulla jotain iho-oireita. Eipä paljon innosta maksaa itseään kipeäksi kasvovedestä, ja sitten huomata saaneensa allergiaihottumaa pitkin naamaa.

Vähemmän säännöllisesti käytän sitten Loracin suihkittavaa alkoholitonta kasvovettä, joka tuli hankittua siksi, että tykkäsin saman sarjan meikinpoistoaineesta. Vaikka siinä ei alkoholia olekaan, jotain ihmeen kuivattavaa ainesosaa mielestäni on kuitenkin eksynyt mukaan. Kokemukseni perusteella en suosittelisi kuivaihoisille enkä välttämättä jatkuvaan käyttöön, vaikka olisi rasvainenkin iho.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 25.05.08 - klo:22:40 »
Tämän hetken suosikkini on ehdottomasti Favoran suihkittava kasvovesi. Rauhoittaa mukavasti kasvoja ja kosteusvoide levittäytyy kostean ihon päälle paremmin ja myös imeytyy jotenkin vikkelämmin. Perinteisen sorttisista kasvovesistä hyviä ovat Lumenen Sensitive Touch ja edesmennyt Milky Touch. Erisan kasvovesi tuntui olevan yllättävän tujua ja tehokasta. Eucerinin kasvovesi päinvastoin tuntui jopa täysin mitäänsanomattomalta ja turhalta. Vichyn Purete Thermale – sarja kuivan ihon kasvovesi on myös hyvä. Hellävaraisimmalta iholle tuntuu tuo Favora, johtuen varmaan vain siitä, ettei sitä tarvitse vanulapulla levitellä. Omalla ihollani kun tuo vanulappu osio tuntuu jotenkin ärsyttävältä pidemmän päälle…

Avenen lähdevesisprayhin olen ollut ainakin näillä kokeiluilla pettynyt. Samoin Vichyn lähdevesisprayhin. Tehot tuntuvat Favoraan verrattuna mitättömiltä.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 20.06.08 - klo:17:10 »
Mä olen löytänyt aivan ihanan kasvoveden: nimittäin Estee Lauderin Soft Clean Silky Hydrating Lotionin!  :-* Tämä on ensimmäinen kasvovesi, joka todella tuntuu kosteuttavan ihoa, ja siitäkös iho kiittää. Sen koostumus on ihanan täyteläinen, tuoksu on mieto mutta miellyttävä, eikä puhdistustehossakaan ole mitään moittimista. Ostin ison pönikän tätä Sokoksen 3+1-päiviltä. Ei tätä raaski jatkuvasti käyttää (ainakaan normaalihintaisena), mutta otan tämän kyllä ehdottomasti kausittaiseen vakikäyttöön.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 21.06.08 - klo:10:25 »
^Onko tuo sitten kuinka kallis? Osaatko verrata tuota esim. Favoran, Erisanin tai Lactolinen kasvovesiin?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #365 : 21.06.08 - klo:15:49 »
On huomattavasti kalliimpaa kuin nuo toiset mainitut, Estee Lauder on selektiivistä ns. luksuskosmetiikkaa. Erisan, Favora ja LactolIne irtoavat melko pienellä summalla, EL maksaa parikymppiä... Mansikkanetistä ja SaSa.Comista löytyy isoja pulloja suht edullisesti, mutta silti hintaa on paljon.
Voisin silti joskus kokeilla, vaikka veikkaankin tämän jäävän reippaasti jälkeen LactolInesta...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #366 : 21.06.08 - klo:17:39 »
Arvelinkin että hinta on joku pari kymppiä, lähinnä toivoin että hinta olisi ollut vielä suolaisempi niin voisi samantien unohtaa koko jutun :D vertailulla toivoinkin siis itse kasvovesien vertailua :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #367 : 22.06.08 - klo:13:53 »
Tuossa Ziaja-sarjassa on 2 sellaista kasvovettä. Toinen on tuo kurkku ja toinen nimeltään Tintin.

Mä ostin tämän kurkku-kasvoveden ja tää on ihan sairaan hyvää tavaraa!  :o
Mä olen nyt jättänyt kosteusvoiteen kokonaan pois ihonhoitorutiinistani, syynä liika talineritys. Puhdistuksen jälkeen pyyhin vain tällä kasvovedellä, ja samoin aamulla pyyhin tällä.
Mun iho voi tällä hetkellä todella hyvin! Ei rasvaa tursuavia mustapäitä nenässä, ei tukkeumia poskissa!

Tämän sarjan kurkku-kuorinta on myös hyvää tavaraa. Näitä ostan lisää.  :-*

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 22.06.08 - klo:14:47 »
^ Mistä näitä saa?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #369 : 22.06.08 - klo:16:04 »
Helsingissä Vaasankadun Face Helsinki -liikkeestä.
Espoossa Sellon Evestä.
Tuurissa Keskisen kyläkaupasta.
« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo:16:07 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 22.06.08 - klo:16:08 »
^ Paljonkohan noilla on hintaa, ihan yleisesti tuolla sarjalla? Millainen tuo liike ylipäätäänkin on, joku kosmetologi vai ihan varsinainen liike? Entä millaiset incit noissa on, esim. tuossa kurkkukasvovedessä?

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 22.06.08 - klo:19:15 »
^Onko tuo sitten kuinka kallis? Osaatko verrata tuota esim. Favoran, Erisanin tai Lactolinen kasvovesiin?

Muistaakseni tuo 400 ml:n pullo oli silloin tarjouksessa 19,90, kun sen ostin. Noista vertailukohteista en ole valitettavasti käyttänyt kuin Favoran kasvovettä, joka ei kyllä ollut ainakaan omalle iholleni yhtä kosteuttavaa kuin tuo Lauder.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

isla

• Vieras
« Vastaus #372 : 24.06.08 - klo:15:32 »
itse ostin ihan hätätuotteena matkalla joskus marketista lorealin vaaleenpunasen kasvoveden, joka olikin sitten ihan loistotuote. En tiedä mitähän mahtaa sisältää, mutta tuntui ainakin tosi kosteuttavalta, eikä iho ollut yhtään ärsyyntynyt tai huokoset tukossa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 25.06.08 - klo:10:14 »
Yksi tuon Lauderin kasvoveden ainesosista on kulta, ja koska mulla on nikkeliallergia, tästä saattaa tulla jotain iho-oireita. Eipä paljon innosta maksaa itseään kipeäksi kasvovedestä, ja sitten huomata saaneensa allergiaihottumaa pitkin naamaa.

Eikös se mene niin, että nikkeliallergikoita kehotetaan välttämään kultakoruja siksi, että etenkin valkokultakoruissa nikkeli on (ainakin ollut) yleinen seosmetalli. Jos kasvovesi sisältää kultaa, se tuskin sisältää nikkeliä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #374 : 25.06.08 - klo:10:47 »
^ Paljonkohan noilla on hintaa, ihan yleisesti tuolla sarjalla? Millainen tuo liike ylipäätäänkin on, joku kosmetologi vai ihan varsinainen liike? Entä millaiset incit noissa on, esim. tuossa kurkkukasvovedessä?

Ziajan tuotteet ovat tosi halpoja, hintahaitari oli 5-10 euroa.
Face Helsinki on sellainen ihan "varsinainen liike", sellainen pikkuputiikki, joka näytti kyllä vähän häthätää kasatulta, mutta kuitenkin ihan siistiltä. Myyjä oli sellainen kolmekymppinen pitkälettinen mies, ihmettelin vähän että eipä ole ihan tyypillinen kosmetiikkamyyjä tämä. Asiantuntevasti hän kertoi tuotteista ja suositteli mitä kannattaa ostaa. Mä menen uudelleenkin.

Tässä kurkku-kasvoveden tuoteseloste:
Aqua, Propylene Glycol, Cucumis Sativus, Panthenol, Sodium Benzoate, 2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol, Parfum, Amyl Cinnamal, Butyphenyl Methylpropional, Linalool, Citric Acid.

Onko tässä mitään hälyttävää? Sen oon ainakin huomannut, että "halpis"-kasvovesissä on todella usein mineraaliöljyä (Castor oil). Tässä ei ainakaan sitä ole.
« Viimeksi muokattu: 25.06.08 - klo:18:54 kirjoittanut ainokainen »