Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159151 kertaa)

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #375 : 25.06.08 - klo:12:52 »
^^ Mun allergia on todella voimakas, joten olen yleensä ylivarovainen metalliainesosien suhteen. Varsinkin sen jälkeen kun mulle myytiin "just nikkeliallergikoille tehty" 700 euron kello, joka sai päivässä aikaan isoja kipeitä rakkoja pitkin rannetta, mulla ei ole ollut hirveästi kokeilunhalua metallien suhteen.  :-\  Tämä tekstinpätkä Paula Begounin kirjasta, jossa tuota Lauderin kasvovettä esiteltiin, sai varoituskelllot soimaan: "If you have metal allergies (such as to nickel), this may be a problem; research has shown those with nickel allergies often have a similar though less-intense response to skin contact with other metals, including gold (Source: Clinical and Experimental Immunology, December 2006, pages 417-426)". Luulisin kullan määrän olevan tuossa kasvovedessä kuitenkin aika minimaalinen, joten ajattelin sitten joskus testata.

"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #376 : 11.08.08 - klo:21:13 »
Erisanin kasvovesi on osoittautunut hyvän maineensa vertaiseksi. :) Tuo tuntuu siis kosteuttavan ja rauhoittavan ihoa oikein mainiosti. Myös yksinkertainen ja hyvä inci miellyttää minua. Tämä onkin sitten ensimmäinen haastaja Favoran kasvovedelle. Molemmat tuntuvat toimivan minulla yhtä hyvin. Erisan saa plussaa edullisemmasta hinnastaan, mutta Favoran suihkepullo on kyllä käytännöllisempi. Olenkin nyt käytellyt Erisaniani Favoran vanhassa pullossa.
2c F ii

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #377 : 11.08.08 - klo:22:55 »
Onko tässä mitään hälyttävää? Sen oon ainakin huomannut, että "halpis"-kasvovesissä on todella usein mineraaliöljyä (Castor oil). Tässä ei ainakaan sitä ole.

Castor oil ei ole mineraaliöljy, vaan risiiniöljyä. Siis ihan risiininsiemenistä puristettua kasviöljyä. Saattaa toki aiheuttaa oireita jollekin niin kuin mikä tahansa ainesosa.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 12.08.08 - klo:12:29 »
Heleena, tuo Soft clean- voideputsarikin on muuten ihanan hellävarainen  :-* Samantyyppinen kasvovesi kuin tuo mainitsemasi, on Lorealin Hydra confort. Voi levitellä sormin, on niin geelimäistä. Paras kasvovesi, jota olen testannut!
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #379 : 12.08.08 - klo:14:21 »
Castor oil ei ole mineraaliöljy, vaan risiiniöljyä. Siis ihan risiininsiemenistä puristettua kasviöljyä. Saattaa toki aiheuttaa oireita jollekin niin kuin mikä tahansa ainesosa.

Kiitos tiedosta!

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #380 : 12.08.08 - klo:18:55 »
Voisitteko Heleena ja princess (tai muut tuotteiden omistajat) laittaa noiden keskustelemienne kasvovesien incit tuonne INCI-listat puolen Kasvovedet -ketjuun. :)
Eli siis kyseessä on Estee Lauderin Soft Clean Silky Hydrating Lotion ja L'Orealin Hydra Confort.

Edit. Kiitoksia princessille ja Heleenalle!
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:20:51 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 31.08.08 - klo:19:15 »
^Nyt on vihdoinkin Lauderin INCI ketjussaan. Olipa vähän naputtelemista...Kiitos princess tuosta L'Oreal-vinkistä. Täytyykin ostaa sitä jossain vaiheessa, jos vaikka saisin siitä (ainakin väliaikaisen) korvaajan tuolle Lauderille. Jossain vaiheessa on testattava myös Juuresten suosikki Lactoline, mutta pakko on ensin vähän kulutella vanhoja kasvovesiä pois.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 31.08.08 - klo:20:18 »
Mä ostin nyt tuon Lorealin Hydra Confortin (vai comfort) kun en jaksanut raahautua robbariin hakemaan lactolinea. Mä en oikeen tykkää tosta koska tuon on ihan tajuttoman paksua, tuntuu ettei se imeydy ollenkaan vanulappuun eikä levity naamalle. Ihan hellävraiselta tuo kyllä tuntuu, mutta tuskin ostan uudelleen.

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 02.09.08 - klo:14:14 »
Mä oon nyt viime aikoina tykästynyt kovasti Garnierin vihreässä pullossa olevaan Clean&Fresh kasvoveteen, se on jotenkin todella raikkaan tuntuista iholla ja tuoksuukin hyvälle. Mä etsin pitkään itseäni miellyttävää kasvovettä ja tätä aion kyllä käyttää ainakin muutaman pullollisen, sillä se on niin sopivan edullinenkin. Kalliimmissa kasvovesissä tuntuu mulla olevan se huono puoli, että en jotenkin raaski käyttää niitä yhtä reilusti kuin halvempia ja jotenkin tykkään, että kasvovedellä voi lotrata kunnolla. Laitankin kasvoveden aina sellaiseen pieneen suihkepulloon ja suihkin siitä kasvoille, ja levittelen sitten vielä pumpulilla.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 03.09.08 - klo:12:12 »
^^Sitä voi levittää ihan sormin, vanuakin säästyy  ;) Ja on tosiaan erittäin kuivaihoisille varmaan paras vaihtoehto.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Cabello

• Vieras
« Vastaus #385 : 08.09.08 - klo:18:29 »
Minulla on nyt käytössä tuo Herbinan Clear line-kasvovesi ja olen tykännyt siitä oikein paljon. Sattuisiko joku tietämään, että onko siinä alkoholia?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 08.09.08 - klo:20:04 »
^Jos INCI:stä löytyy Alcohol Denat, niin sitten sisältää alkoholia.

Cabello

• Vieras
« Vastaus #387 : 09.09.08 - klo:18:04 »
^ Tuo Alcohol Denat löytyi heti toisena. :-\ Millaisia haittavaikutuksia sillä on iholle? Tuo kasvovesi on kyllä tuntunut niin hyvältä, että en ihan poiskaan sen käyttöä haluaisi heittää.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 11.09.08 - klo:19:25 »
Alkoholi kuivattaa ja voi ärsyttää. Jotkut ovat sitä mieltä, että rasvaiselle/finniselle iholle sopisi alkoholipitoinen kasvovesi poistamaan liikaa rasvaa ja desinfioimaan, mutta jotkut taas ajattelevat, että alkoholi vain kiihdyttää entisestään rasvan tuotantoa ja aiheuttaa muutenkin ohon epätasapainoa. Jos olet tykännyt, niin jatka ihmeessä käyttämistä!

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 14.09.08 - klo:18:03 »
^^Sitä voi levittää ihan sormin, vanuakin säästyy  ;) Ja on tosiaan erittäin kuivaihoisille varmaan paras vaihtoehto.

Kiitos vinkistä, oon nyt reilun viikon käyttänyt tätä tällä tekniikalla ja lopputulos on kyllä paljon parempi.