Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159131 kertaa)

Poissa Liina

• Hiushörhö
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #390 : 18.09.08 - klo:17:43 »
Acon Cliniderm PURE&CLEAN Matifying Skin Tonic on aivan loistava! Mietin pitkään onko se liian kuivattavaa mun sekaiholle, mutta ei lainkaan. Sisältää alkoholia, mutta ei ole lainkaan ärtsy. Koostumus on geelimäinen, mikä on mulle ainakin ihan uutta näissä rasvasen/sekaihon kasvovesissä. Raikastaa, jättää lupaamansa mattapinna, mutta samalla myös kosteuttaa ja jättää ihon pehmeeksi. Tuntuu toimivan kuitenkin epäpuhtauksiin yhtä hyvin kuin ärtsymmät kasvovedet. Kertakaikkiaan loistava kevät-kesä-syksy kasvovedeksi, talveksi minäkin siirryn alkoholittomiin. Niistä Meriderm Virkistävä kasvovesi oli viime talven suosikki: raikastaa ja puhdistaa hyvin ilman alkoholia ja kiva tuoksu.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #391 : 21.10.08 - klo:13:06 »
Shiseido the Skincare Hydro-Nourishing Softner
Tämä on uusi suosikkini :D Puhdistaa hyvin meikinrääppeet ja iho tulee ihanan pehmeäksi.
Eikä kuivata.

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 11.01.09 - klo:19:16 »
Onko kellään Avenen herkän ja kuivan ihon kasvovesi aiheuttanut ihoärsytystä? Mulla rupesi naama punoittamaan ja kutiamaan. Jos on aiheuttanut iho-oireita niin minkälainen kasvovesi teille on sitten sopinut?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 05.02.09 - klo:17:28 »
Minkä merkkiset vanulaput ovat suosikkejanne? Mä olen hiljattain tykästynyt Lidlin Iseree(?) vanulappuihin, kun joku täällä jossain ketjussa niitä ylisti. Eivät nukkaa, ja pysyvät hyvin koossa. Tuo nukkaamattomuus on ehkä tärkein ominaisuus mulla. Näitä käytän varmaan jatkossakin. 120 kpl on pussissa ja eivät varmaan maksaneet kovin paljoa.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 06.02.09 - klo:16:31 »
^ Pirkka. Eivät nukkaa nuokaan - tosin käytän vain silmämeikin poistoon, en koko kasvoille. Hellävaraisimmilta ovat tuntuneet "tasapintaiset", siis sellaiset, joissa ei ole mitään painettua kuviointia tms. Noissa Pirkoissa ei ennen ollut kuviointia lainkaan, ja nykyäänkin on vain toisella puolella. Ovat myös pehmeämpi kuin monet muut.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 06.02.09 - klo:17:22 »
Paljonkos nuo Lidlin laput maksaa?
Itse käytän Pirkan lappuja, vähän ärsyttää se toisen puolen kuviointi mutta ei nyt suuresti haittaa.. Yleensä ostan lähinnä sitä mikä on halvinta :D Ja käytän aina puoli lappua kerrallaan, eli esim. Pirkoissa kuviopuoli toiseen silmään ja normipuoli toiseen, silmämeikkiä poistaessa siis. Tuolla tavalla sieltä keskeltä irtoaa aina nukkaa mikä ei ole kovin kivaa kun saattaa joutua silmään.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 06.02.09 - klo:17:29 »
En muista enää mitä nuo Lidlin laput maksoivat. 120 kpl on pussissa. Tietääkö joku muu hintaa?

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 06.02.09 - klo:18:17 »
Vanulapuista puheenollen, itseäni ärsyttää, kun useimmissa lapuissa on tosi kovat ja karkeat reunat, jotka sitten raapivat ihoa. Hankala löytää "kokopehmeitä" vanulappuja. Isereestä tykkäsin paljon juuri niiden pehmeyden takia, mutta viime kerralla kun niitä ostin, oli niidenkin reunat paljon kovemmat kuin normaalisti :-\

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #398 : 08.02.09 - klo:14:19 »
Haa, astunpa taas parin vuoden tauon jälkeen kasvovesien maailmaan.  ;)

Lopetin siis kasvoveden käytön pari vuotta sitten, kun en nähnyt sillä suurta vaikutusta ihooni. Nyt kuitenkin olen alkanut "siedättämään" ihoani yövoiteettomuuteen ja alkanut miettiä olisiko jostain todella kosteuttavasta kasvovedestä apua estämään ihon kuivumista. Olisikohan tässä jo 5. viikko menossa, että olen vain käyttänyt parina iltana viikossa yövoidetta, mutta edelleen iho hilseilee ihan kivasti. Tuntuu jo aika mahdottomalta tehtävältä tämä.  8) Kasvot pesen Essexin hydrogeelillä iltaisin ja aamuisin vain vedellä, jotta kosteusvoide imeytyisi paremmin. Tänään tosin tuli mieleen kokeilla nyt jonkin aikaa puhdistaa kasvot Garnierin meikinpoistoaineella, joka siis tarkoitettu koko kasvoille. Silloin ei tarvitsisi vesipesua. Näin talvella varsinkin tarvitsisin varmaan aamuisen vesipesun tilalle jonkun muun tuotteen. Mutta siis minkä?

Selailin tätä keskustelua ja mieleen jäivät ainakin Lorealin joku geelimäinen ja Favoran kasvovesi. Mitä oikeasti kosteuttavaa ja alkoholitonta kasvovettä suosittelisitte marketti/apteekkituotteista? Tämän hetken kasvovesien hintatasoa en kyllä tiedä ollenkaan, mutta 10 euroa enempää en ole kyllä nyt valmis maksamaan. Niin ja hei jos tiedätte onko jotain suosittelemaanne tuotetta laivalla halvemmalla niin mainitkaa ihmeessä. Tiedä millainen Viking Linen valikoima tällä saralla on, mutta sille kun menossa niin voisi ostaa jos halvemmalla saisi.  :)

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #399 : 08.02.09 - klo:14:24 »
^Mä suosittelen just tuota Lorealin Hydra- confortia. Se on tosi hellävarainen ja kosteuttava. Ja koostumus tosiaan niin geelimäinen et voi oikeastaan melkein sormin levittää.
Edit. Purppura, juuri se tuote on kyseessä. Kun avaat sen niin huomaat, että aine on vähän geelimäistä.:)
« Viimeksi muokattu: 10.02.09 - klo:19:32 kirjoittanut princess »
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #400 : 10.02.09 - klo:19:08 »
^Mä suosittelen just tuota Lorealin Hydra- confortia. Se on tosi hellävarainen ja kosteuttava. Ja koostumus tosiaan niin geelimäinen et voi oikeastaan melkein sormin levittää.

Kiitos vastaukestasi princess.  :) Täytyy vielä tosin pyytää selvennystä millaisesta purkista on kyse. Näkeekö aineesta selvästi sen olevan geelimäistä? Kävin nimittäin tänään Anttilan ja Sokoksen Loreal hyllyt läpi ja jotain Confort kasvovettä löysin, mutta koostumus näytti vesimäiseltä. Purkki oli iso ja vaaleanpunainen. Oikea?  ???

Edit. Selvä, kiitos.  :)
« Viimeksi muokattu: 11.02.09 - klo:10:18 kirjoittanut purppura »

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 10.02.09 - klo:21:48 »
^Mäkin suosittelen tuota ja itse oikeasti levitänkin sen vain sormilla. Kasvot jää myös kosteammaksi kun vanulapulla ja siihen on ihana levitää rasva päälle. Tuosta on tullut mun ehdoton vakkarituote  :-*

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #402 : 14.02.09 - klo:10:14 »
Yhden kerran oon kokeillut tuota Hydra confortia ja pari kertaa Favoran kasvosuihketta ja molemmat tuntuu tosi hyviltä kasvoilla. En pessyt aamulla kasvoja putsarilla, pyyhin vain Favoran kasvosuihkeella ja iho tuntuu ihanan raikkaalta. En ole nyt iltaisin muistanut/jaksanut käyttää kosteusvoidetta (Hydrogel/Humektan), joten yritän edes kasvovettä laittaa. Annoin siskolle Lactolinen kun hän tykkäsi siitä vielä enemmän kuin minä. Nyt on ainakin kasvovesiä kaksin kappalein.  :)

Niin mulla siis rasvoittuva, pintakuiva iho.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #403 : 14.02.09 - klo:12:52 »
^Pintakuivaa ihoa pitäisi kyllä ehdottomasti kosteuttaa pesun jälkeen.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 02.04.09 - klo:17:07 »
Kaipailisin vinkkejä rasvoittuvalle ja mustapäitä keräävälle nenälleni sopivasta kasvovedestä. Ihohuokoset ovat laajentuneet ja hieman olosuhteista riippun mustapäitä tulee todella selvästi tai vain jonkin verran havaittavasti. Omasta manuaalisesta puhdistuksesta saattaa mennä vain päiviä, kun nenä jo näyttää huonolta  :( . Koko kasvoilla käytän Favoran kasvosuihketta, eikä mustapääongelma ole laisinkaan yhtä paha muualla kasvossa, ei edes muualla t-alueella. Puhdistustehoa en oikein voi lisätä sillä iho tuppaa kovista tehoista ärtymään, joten ajattelin, että nenää voisi täsmäpuhdistaa jollakin soveliaalla kasvovedellä. (Nyt olen koko kasvojen puhdistukseen käyttänyt Decubalin puhdistusvaahtoa.)

Entä ovatko kaikki alkoholittomat kasvovedet tällaiseen tarpeeseen yhtä tyhjän kanssa? Pitäisikö suosiolla ottaa kunnolla rasvaiselle iholle suunniteltu alkomaholipaukku? Nenä ei sinänsä yksinään vaikuta kovin herkältä, mutta joskus hyvin, hyvin harvakseltaan on osoittanut pieniä kuivumisen merkkejä.