Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159132 kertaa)

Poissa slala

• HAIRahtanut
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #420 : 31.05.09 - klo:21:39 »
^ Mä kokeilin tässä pitkästä aikaa tuota Erisanin kasvovettä, toiveena löytää Avenen Gentle Tonerin tilalle edullisempi vaihtoehto. Iho tuntui tässä vähitellen menneen hiukan huonommaksi ja poskiin oli tullut pikkuisen näppylöitä, mutta en ollut varma, johtuiko se sääolojen vaihtelusta kevään myötä vai esim. tuosta kasvovedestä. Nyt olen muutaman päivän käytellyt taas Avenen kasvovettä, ja iho on selvästi paremmassa kunnossa ja vähemmän tunkkaisen näköinen.

Lisäksi Avenen kasvovesi on koostumukseltaan paljon toimivampaa - tykkään levittää kosteusvoiteen kostealle iholle, ja Erisanin vesi haihtuu kasvoilta silmänräpäyksessä, kun tuo Avene pitää kasvot kosteana sen aikaa, että ehtii levitellä voidetta (Erisanin ravitseva voide). Lisäksi Avene on niin paljon riittoisampaa tuohon Erisaniin verrattuna, että hintaeroa ei ainakaan netistä tilattuna juurikaan ees tule. :) Pysyn siis Avenen kasvovedessä.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 17.06.09 - klo:18:03 »
Onkos rasvaiselle t-alueelle alkoholitonta kasvovettä? Kaupassa ja apteekissa kattelin niin kaikki rasvaisen, epäpuhtaan ja sekaihon kasvovedet sisältää alcohol denat.ia :( en mielellään haluaisi maksaa kasvovedestä 15€ enempää.

ainut minkä löysin oli Nivea youngin kasvovesi, mutta joskus oon kokeillu eikä ollu hyvä.

/ Kiitos Quutti!
« Viimeksi muokattu: 18.06.09 - klo:11:03 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 17.06.09 - klo:22:09 »
Ostin pari viikkoa sitten Biothermin Aquasource -kasvoveden normaalille/kuivalle iholle (vaaleanpunainen pullo) ja olen tykännyt paljon. Kosteuttaa ihoa ja tuntuu tekevän jotain huokosillekin. Pumppupullo on jännä, jotenkin tuntuu hassulta vesimäisessä tuotteessa, mutta kun vain pitää vanua oikeassa asennossa pumpun alla niin näppärä on.

Avonin Kuolleenmeren mineraaleja sisältävä kasvovesi on tosi kiva sekin, koska suihkepullon sumu on erittäin hienojakoinen ja loistava mineraalimeikin päälle suihkaistavaksi viimeistelemään se. Kasvovetenä aika tavanomainen, ei kuivata ja virkistää, mutta tosiaan tässä mielessä helmi.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #423 : 18.06.09 - klo:03:35 »
Onkos rasvaiselle t-alueelle alkoholitonta kasvovettä? Kaupassa ja apteekissa kattelin niin kaikki rasvaisen, epäpuhtaan ja sekaihon kasvovedet sisältää alcohol denat.ia :( en mielellään haluaisi maksaa kasvovedestä 15€ enempää.

ainut minkä löysin oli Nivea youngin kasvovesi, mutta joskus oon kokeillu eikä ollu hyvä.

Mun mielestä TBS Tea tree on hyvä! On tavallaan aika tujua muttei liikaa mun kuivalle iholle kesällä.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #424 : 16.07.09 - klo:20:09 »
Mitä rauhoittavia kasvovesiä herkälle sekaiholle on Lumenen Sensitive Touchin lisäksi? Favoraa olen käyttänyt nyt kesällä, mutta tekisi mieli kokeilla jotain muutakin välillä. Onko joku kokeillut Simplen kasvovettä?

Poissa kuku

• Tukkaguru

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 16.07.09 - klo:20:46 »
Onko joku kokeillut Simplen kasvovettä?

En oo kasvovettä kokeillu, mutta puhdistusaineita kylläkin ja kirvelivät silmiä ihan kauheasti  :-X Että se siitä hellävaraisuudesta ja simppelistä hoidosta... Kasvovesi saattaa tosin olla eri maata, mutta mulla on menny ainakin usko tohon sarjaan.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 08.09.09 - klo:18:35 »
Garnier Clean Sensitive -kasvovesi herkälle iholle on aivan huippu!! Ei jätä iholle nahkeaa pintaa, vaan imeytyy nopeasti. Tekee ihosta todella sileän! Tuoksustakin tykkään paljon, semmoinen mieto lumpeen tuoksu(?) :D. Mutta tähän tuotteeseen ei ole kuitenkaan lisätty mitään tuoksua. Aivan mahtava, sopii sekaiholleni <3 :-*

INCI: Aqua, glycerin, nymphaea alba flower extract, panthenol, rosa centifolia flower water, butylene glycol, dipropylene glycol, PEG-60 hydrogenated castor oil, sodium hydroxide, sodium palmitoyl proline, methylparaben, polyaminopropyl biguanide

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 08.09.09 - klo:21:48 »
^Kuulostaa hyvältä. Mitä se lupaa tehdä, tai mainitaanko mitään erityistä? Mua kiinnostaa se, rauhoittaako ihon punoitusta jotenkin tai rauhoittaako jotenkin muuten herkkää ihoa?

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 08.09.09 - klo:21:55 »
^"Alkoholiton, hajusteeton ja väriaineeton kasvovesi sisältää rauhoittavaa lummeuutetta sekä B5-vitamiinia. Poistaa viimeisimmät meikin jäämät ja raikastaa kuivattamatta ihoa."

Mun posket punoittaa vähän puhdistuksen jälkeen, ja tämä rauhoittaa hiukan punoitusta(tai sitten luulen niin ;D). Pitää vielä kokeilla ja katsoa.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #430 : 09.09.09 - klo:15:56 »
Garnier Clean Sensitive -kasvovesi herkälle iholle on aivan huippu!! Ei jätä iholle nahkeaa pintaa, vaan imeytyy nopeasti. Tekee ihosta todella sileän! Tuoksustakin tykkään paljon, semmoinen mieto lumpeen tuoksu(?) :D. Mutta tähän tuotteeseen ei ole kuitenkaan lisätty mitään tuoksua. Aivan mahtava, sopii sekaiholleni <3 :-*

INCI: Aqua, glycerin, nymphaea alba flower extract, panthenol, rosa centifolia flower water, butylene glycol, dipropylene glycol, PEG-60 hydrogenated castor oil, sodium hydroxide, sodium palmitoyl proline, methylparaben, polyaminopropyl biguanide

toi on kans mun lempparia Erisanin ja Dermalogican lisäksi!

Vanulapuista puheenollen, itseäni ärsyttää, kun useimmissa lapuissa on tosi kovat ja karkeat reunat, jotka sitten raapivat ihoa. Hankala löytää "kokopehmeitä" vanulappuja. Isereestä tykkäsin paljon juuri niiden pehmeyden takia, mutta viime kerralla kun niitä ostin, oli niidenkin reunat paljon kovemmat kuin normaalisti :-\

mä oon ostanut ihan Euroshopperin halppislappuja koska niissä ei oo terävää reunaa.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 09.09.09 - klo:21:51 »
Kasvovesiä vaihtelen vuodenajan mukaan. Talvella kasvoveden pitää olla hellävarainen kun taas kesällä rasvoittuvamman ihon puhdistukseen haluan kasvoveden joka jättää ihon raikkaaksi.

Kuivan ihon kasvovesistä nykyinen suosikki on Vichy Purete Thermale Hydra Soothing Toner joka tuntuu tosi kosteuttavalta.
Tänä kesänä puolestaan löysin Paul & Joe Refreshing Skin Tonerin ja Moisturizing Mistin, jotka tuoksuvat ihanan appelsiinisilta. Kasvovedellä saa rasvoittuvan ihon "tunkkaisen" tunnun pois ja aerosolipullossa olevaa Moisturizing Mistiä käytin meikin päälle poistamaan mineraalipohjan jauhoisuutta ja virkistämään kasvoja. Tykkään kovasti molemmista.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 29.10.09 - klo:13:43 »
Onko joku kokeillut Simplen kasvovettä?

En oo kasvovettä kokeillu, mutta puhdistusaineita kylläkin ja kirvelivät silmiä ihan kauheasti  :-X Että se siitä hellävaraisuudesta ja simppelistä hoidosta... Kasvovesi saattaa tosin olla eri maata, mutta mulla on menny ainakin usko tohon sarjaan.

Käytin juuri loppuun ensimmäisen Simplen kasvoveteni ja tykkäsin kovasti. Raikastaa, kosteuttaa ja jättää ihon ihanan pehmeän tuntuiseksi. Olen käyttänyt myös silmänympäryksillä ja en ole havainnut mitään ärsytystä, päinvastoin tuntuu jopa rauhoittavan ihoa. Hajusteeton ja alkoholiton kasvovesi, jossa kuitenkin ihan hyvä tuoksu. Ostan varmasti lisää jossain vaiheessa.

Nyt käytössä on paljon kehuttu Lorealin Hydra Confort, johon en ole erityisen ihastunut. Odotukset olivat korkealla, mutta tämä ei olekaan niin superkosteuttavaa kuin luulin. Samoin tuoksu on epämiellyttävä. Koostumus on kiva, tykkään vähän geelimäisistä kasvovesistä, joista Kracien Moistage Essence Lotion on suosikkini.
1b M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 22.11.09 - klo:17:34 »

Kokeilin tuota eilen ekaa kertaa. Vaikutti ihan hyvältä. Tuntui ainakin imeytyvän nopsasti. Jatkan testailuja. Tähän asti suosikkini on ollut Lumenen Sensitive kasvovesi.

Strix

• Vieras
« Vastaus #434 : 22.01.10 - klo:22:55 »
Oli pakko tulla vielä ihan erikseen mainitsemaan. Löytyi vihdoin se kasvovesi  :-*
Alkoholiton ja inci on huippu. Puhdisti hyvin eikä kuivattanut. Ensimmäistä kertaa tuli sellainen fiilis kasvoveden jälkeen ettei tehnyt mieli laittaa kosteusvoidetta.

Tuolta tilasin eikä maksanut mielestäni paljoa, pullo on aika iso. Thayersiltä löytyy muitakin kasvovesiä vaikka kuinka.
http://www.iherb.com/Thayers-Rose-Petal-Witch-Hazel-with-Aloe-Vera-Alcohol-Free-Toner-12-fl-oz-355-ml/6792?at=0