Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159158 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #555 : 13.07.12 - klo:13:01 »
Siis mitä minä nyt tässä en ymmärrä. En ole mikään INCI-guru, mutta nähdäkseni tässä kasvovedessä ei ole kovin kummoinen sisältö, päinvastoin paljon potentiaalisesti ärsyttäviä ainesosia ja hajusteita:

Aqua, Glycerin, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, Phenoxyethanol, Imidazolidinyl Urea, Hamamelis Virginiana Extract, Allantoin, Methylparaben, Parfum, Alcohol Denat., Aloe Barbadensis, Propylparaben, 2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol, Ethylparaben, Butylene Glycol, Limonene, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Hexyl Cinnamal, Citronellol, Benzyl Salicylate, Citric Acid

Mutta silti kyseessä on ehdottomasti kaikkien aikojen HG-tuotteeni, vallan hävettää tunnustaa että kyseessä on vanhaa Oriflamen Aloe Vera-sarjaa edustava litku ;D Osaako joku tietävämpi vinkata mikä tuossa voisi olla se Juttu, ja mikä voisi olla vastaavankaltainen kasvovesi jota kannattaisi seuraavaksi testata? Tuota sarjaa ei nimittäin taida ainakaan sillä ns. vanhalla sisällöllä saada enää.

Hassua sikäli, että minulle kasvovesi on aina ollut aika ns. turha tuote joka ei tee oikein mitään, mutta tuo tasoittaa ihoa ihan merkittävässä määrin ja iho on rauhoittunut todella paljon taas kun löysin kaapin perukoilta pullon (en edes arvaile koska siinä on päiväys mennyt :P) ja kokeeksi otin käyttöön nähdäkseni oliko tämä muka niin hyvää kuin muistin. Oli se.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #556 : 13.07.12 - klo:13:09 »
^Ootko Thayerssiä kokeillut?
Purified water, aloe barbadensis leaf juice (certified organic filet of aloe vera), glycerin (vegetable), hamamelis virginiana (Thayers proprietary un-distilled witch hazel) extract, citric acid, citrus grandis (grapefruit) seed extract, tocopheryl (vitamin E) acetate.

Ostin muuten Lactolinen kasvovettä ja totesin, että sama olisi jos laittaisi hanavettä pumpuliin. Vaikutus on yhtä + - 0

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 13.07.12 - klo:13:13 »
^En ole, mutta seuraavan tilauksen mukana voisi hyvinkin napata kokeiluun :) Ainakin kuulostaa lupaavalta eikä ole kovin kallis huti jos sellaiseksi osoittautuu. Kiitokset ja muitakin saa vinkkailla!
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #558 : 13.07.12 - klo:13:16 »
^Tuo oli siis se hajusteeton herkän ihon, joka mulla on...
Noita on niillä "lisukkeillakin"  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #559 : 13.07.12 - klo:13:38 »
Mie olen tehnyt nyt itse pari satsia salisyylihappokasvovettä tai paremminkin salisyylihappoliuosta, jonka voi jättää kasvoille. Liuos on noin 6-8 prosenttista ja iho tuntuu tykkäävän hirmuisesti. Liuos kuivattaa näpyt, tasoittaa ihon väriä, vähentää ehkä inasen ihon rasvaisuutta ja kuoriva vaikutus tekee ihosta pehmeän sekä sileän. Harmittaa vain se, etten ole tajunnut tätä aikaisemmin :D .

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 13.07.12 - klo:13:45 »
^ Miten olet tehnyt tuota? Kiinnostaa kovasti, kun tarvetta olisi :)
Vaalean kuparinen lob, hiuskriisi

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #561 : 14.07.12 - klo:18:28 »
^ Viimeisin satsini kasvovettä/liuosta syntyi näin:

5 ml puhdasta salisyylihappojauhetta
5 ml alkoholia (salisyyli liukenee vain alkoholiin)
60 ml vettä

Eli ensin salisyylihappojauhetta sopivaan puteliin, alkoholia päälle, sitten pitää jaksaa vähän aikaa heilutella putelia, että jauhe sulaa alkoholiin. Lopuksi vesi mukaan ja sekoitus. Putelia kannattaa sekoittaa aina ennen käyttöä, että varmasti kaikki on sekaisin ja saa suht samanprosenttista liuosta koko ajan käyttöön.

Tuon voisi tehdä myös erilaisiin kukkaisvesiin, mutta en ole jaksanut mitään kukkaisvettä hankkia ja hyvin tuntuu toimivan iholla noinkin yksinkertainen resepti.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 25.07.12 - klo:19:02 »
^ Mistä olet, ellen, hankkinut tuota salisyylihappojauhetta? Entä onko tuo alkoholi esim. ihan vain apteekin Neo-Amiseptia? Ja vesi kraanavettä? Vai pitäisikö olla puhdistettua? Kuullostaa kiinnostavalle!  :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #563 : 25.07.12 - klo:21:23 »
^^ Mä oon kans ihan innoissani tuosta ellenin kasvovedestä, pakko päästä kokeileen! Jos haluaisi kukkaisveteen tehdä (lähinnä kai tuoksun vuoksi?), mistä semmoista löytäisi? Vai pitäisikö tehdä itse?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 16.08.12 - klo:10:49 »
Minä olen myös viimein löytänyt omalle iholle sopivan kasvoveden, eli ostin alkukesästä Prismasta Urtekramin (uuden?) Nordic Birch-sarjan kasvoveden ja olen tykännyt tuosta todella paljon. Ainoa miinus tulee pumppupullosta, josta annostelu on hieman haastavaa, mutta kasvovesi jättää ihon pinnan puhtaan tuntuiseksi, tuoksu on mieto ja iho tuntuu muutenkin tykkäävän. Menee ostoslistalla siis jatkossakin. :)
2aMii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #565 : 17.08.12 - klo:10:52 »
Salisyylihappojauhetta ostin eBaysta, kun muualta oli niin kalliit postituskulut. Löytyy ihan hakusanoilla salicylic acid powder. Käytin ihan tavallista desinfiointiainetta, eli juurikin Neo-Amiseptia jauheen liuotukseen. Samoin käytin ihan vain kraanavettä, mutta kasvoveteen voi toki käyttää tislattuakin vettä, joka olisi puhtaampaa ja siksi parempaa, mutta itse en ole jaksanut tislattua vettä hankkia ja hyvin on salisyylihappokasvovesi silti toiminut kraanavedelläkin.

Kukkaisvesiä voi ostaa sellaisenaan. Toki voi itse laittaa veteen muutaman tipan jotain eteeristä öljyä, mutta jos nusutellaan pilkkua, niin se ei ole oikeasti kukkaisvettä :D .

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #566 : 20.08.12 - klo:19:21 »
Olisiko teillä antaa vinkkiä marketeista tai kauneusmyymälöistä löytyvistä hyvistä kasvovesistä, jotka sisältävät salisyylihappoa.

Olen kyllä löytänyt tällaisia kasvovesiä, mutta kaikissa niissä on myös denaturoitua alkoholia. Haluaisin siis tällaisen kasvoveden ilman alkoholia, mutta en tiedä onko sellaisen löytäminen mahdollista. Ajatuksenani olisi kokeilla käyttää vettä selkään ja tukkoisille kasvoille.  :P

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 20.08.12 - klo:20:13 »
^Mulle tuli mieleen Cliniquen Mild Clarifying Lotion. Mutta en nyt satavarmaksi muista onko alkoholiton. Inci-ketjusta voi löytyä tuon inci.

Onko joku kokeillut Yves Rocherin Rauhoittavaa kasvovettä pinkissä pullossa?
« Viimeksi muokattu: 24.08.12 - klo:23:59 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #568 : 11.09.12 - klo:18:56 »
^Mulle tuli mieleen Cliniquen Mild Clarifying Lotion. Mutta en nyt satavarmaksi muista onko alkoholiton. Inci-ketjusta voi löytyä tuon inci.

Joo, alkoholiton versiokin löytyy.  :) Kokemuksia lukeneena olen kovasti kiinnostunut tästä tuotteesta, mutta hinnan takia mietin sen sopivuutta iholleni vielä enemmän. Ihoni tukkeutuu tosiaan herkästi, mutta pysyvänä ongelmana on myös poskien punoitus. Tietenkään tuossa vedessä ei ole suhteessa paljon salisyylihappoa, mutta uskaltaako tuota käyttää joka ilta. Sitäkään ei varmaan ilman kokeilua tiedä tasoittaisiko kasvovesi ihon sävyä vai ei. Jään harkitsemaan.   8)

Tähän vielä uutena asiana. Onko kukaan jo testaillut Rainbown Sensitive sarjan kasvovettä. Inci näyttäisi  kiinnostavalle.

Rainbow Sensitive kasvovesi 200ml
http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/muut/ihonhoito/rainbow-sensitive-kasvovesi-200-ml/

Aqua, Propanediol, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Allantoin, Sodium PCA, Sodium Benzoate, Citric Acid

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #569 : 12.09.12 - klo:20:59 »
Sitäkään ei varmaan ilman kokeilua tiedä tasoittaisiko kasvovesi ihon sävyä vai ei.

Yleistä kasvojen värin tasaantumista en ole huomannut tuosta itsetekemästäni salisyylihappokasvovedestä, mutta se kyllä tasoittaa epäpuhtauksien jättämiä punaisia jälkiä ihan selvästi.