Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159139 kertaa)

Poissa Evela

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #570 : 14.09.12 - klo:20:25 »
Lacto Linen kasvovettä oli tarkoitus ostaa testimielessä kun monella tuntuu olevan hyviä kokemuksia. Tuota ei kuitenkaan ollut Prismassa, eikä mulla ollut mitään mielikuvia muista kehuja saaneista kasvovesistä, joten piti aika summamutikassa napata joku matkaan kun edellinen kasvovesi on kokonaan loppu. Mukaan tarttui sitten Rainbown kasvovesi kun ajattelin, ettei tuolla hinnalla ainakaan harmita jos osoittautuu ihan hutiostokseksi. Ei osoittautunut, vaan oli oikein positiivinen yllätys! Iho jäi tosi mukavan tuntuiseksi ja kasvovoidekin imeytyi tuon jälkeen nopeasti. Saa nähdä, mitä herkkä ihoni tykkää tuosta pidemmällä käytöllä, mutta ainakin ensifiilikset on positiiviset!
Iherbin alennuskoodi ensitilaajille: NEN947

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #571 : 30.11.12 - klo:12:31 »
Lacto Linen alkoholiton kasvovesi on kyllä toiminut mun rasvoittuvalla pintakuivalla ja herkällä iholla erittäin hyvin. Se puhdistaa lempeästi ja jättää todella puhtaan tunteen kasvoille mutta ei kuivata eikä kasvoja kiristele yhtään käytön jälkeen. Kasvovoiteet myös imeytyy tosi tehokkaasti ja pehmeän oloisesti iholle ja naama voi hyvin.  :)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 10.12.12 - klo:14:31 »
Jätin jokunen viikko sitten kasvoveden kokonaan pois puhdistusrutiineista. Tämä kokeilu sitten sattui just ennen menkkaviikkoa, joten naama kukki tehokkaasti ja mä olin jo ihan kauhuissani että sainko muka kasvovedettömyydellä tämmösen aikaiseksi. Nyt alkaa tasoittua ja mun mielestä tilanne on nyt aika sama kuin jos käyttäisin kasvovettä. Testi jatkuu, jos en eroa ala huomata niin en mä kyllä kasvovettä enää hanki.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #573 : 10.12.12 - klo:17:50 »
^Mulle tuli mieleen Cliniquen Mild Clarifying Lotion. Mutta en nyt satavarmaksi muista onko alkoholiton. Inci-ketjusta voi löytyä tuon inci.

Joo, alkoholiton versiokin löytyy.  :) Kokemuksia lukeneena olen kovasti kiinnostunut tästä tuotteesta, mutta hinnan takia mietin sen sopivuutta iholleni vielä enemmän. Ihoni tukkeutuu tosiaan herkästi, mutta pysyvänä ongelmana on myös poskien punoitus. Tietenkään tuossa vedessä ei ole suhteessa paljon salisyylihappoa, mutta uskaltaako tuota käyttää joka ilta. Sitäkään ei varmaan ilman kokeilua tiedä tasoittaisiko kasvovesi ihon sävyä vai ei. Jään harkitsemaan.   8)

Mulla on herkkä akneiho, ja syön Roaa. Käytän tuota Cliniquen Mild Clarifying Lotionia "paikallisesti", eli en koko kasvoille, vaan epäpuhtaimmille alueille n. joka toinen ilta. Ei kirvele, eikä ärsytä. Käytän tosiaan tuota säästeliäästi, koska ekan käyttökerran jälkeen koko naama tuntui hilseivän. Onhan tuolla jonkun verran hintaa, mutta edukkaammilla sarjoilla ei taida olla alkoholitonta versiota.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #574 : 10.12.12 - klo:18:14 »
^ Itse asiassa ostin viimeinkin tuon Cliniquen kasvoveden pari viikkoa sitten.  :) Ihoni on ollut harvinaisen puhdas jo joitain viikkoja, mutta Cliniquen kasvovesi tuntuu kyllä edesauttavan sitä, että nenä ja poskipäät ovat pysyneet puhtaampina eikä posket ole täynnä sellaista röpeläistä tukkeumaa. Nenässä on siis vain tietynlaista pientä tukkeumaa, jota ei pysty puristamaan pois ja poskipäiden ihohuokoset vaikuttavat pienentyneen.

Kerrankin koen, että jokin tuote auttaa selvästi ja jatkankin kiinnolla käyttöä. Itse olen levittänyt kasvovettä koko kasvoille ja käytän tätä myös selkään. Kaulaan kokeilin kasvovettä eilen toista kertaa ja tällä kertaa kaulan iho ei ärsyyntynyt, joten jatkossa voisin käyttää tätä ehkä myös kaulallekin.

Nämä muutamat viikot ovat olleet oikeasti melko ihania, vaikka iho on edelleenkin omaan silmään ikävän näköinen. Finnejä tulee, mutta on ihana kun en ole iltaisin pystynyt puristelemaan talipalloja nenästä enkä ole pystynyt rapsuttelemaan kynnellä poskissa olleita kovia tallitukkeumia. Toivon mukaan tästä tuotteesta on iloa myös myöhemminkin.  :D

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 10.12.12 - klo:20:12 »
Mukaan tarttui sitten Rainbown kasvovesi kun ajattelin, ettei tuolla hinnalla ainakaan harmita jos osoittautuu ihan hutiostokseksi. Ei osoittautunut, vaan oli oikein positiivinen yllätys! Iho jäi tosi mukavan tuntuiseksi ja kasvovoidekin imeytyi tuon jälkeen nopeasti. Saa nähdä, mitä herkkä ihoni tykkää tuosta pidemmällä käytöllä, mutta ainakin ensifiilikset on positiiviset!
Tuostahan on myös se Sensitive versio olemassa. Mä olen käytellyt tavallista, mutta nyt ostin Sensitive kasvoveden. En tykkää niin paljoa kuin normaalista versiosta, kun ei jätä niin raikkaaksi kuin tuo normaali. Muuten kyllä oikein loistavaa, eikä tosiaankaan hinnalla pilattu. ;) Musta on tullut nykyään pihi kun olen niin tyytyväinen Rainbown kasvoputsariin/kasvoveteen/kasvovoiteeseen etten enää edes halua kokeilla muita kun ne ovat kalliimpiakin...

Jätin jokunen viikko sitten kasvoveden kokonaan pois puhdistusrutiineista. Tämä kokeilu sitten sattui just ennen menkkaviikkoa, joten naama kukki tehokkaasti ja mä olin jo ihan kauhuissani että sainko muka kasvovedettömyydellä tämmösen aikaiseksi. Nyt alkaa tasoittua ja mun mielestä tilanne on nyt aika sama kuin jos käyttäisin kasvovettä. Testi jatkuu, jos en eroa ala huomata niin en mä kyllä kasvovettä enää hanki.
Mä käytän kasvovettä vain iltapesujen yhteydessä, sillä saa niin kivasti meikinrippeet pois ja jättää raikkaamman olon kuin pelkkä vesi. Pelkkä vesi tuntuu myös vähän kuivattavan? Mutta aamuisin huuhdon kasvot vain vedellä, rasvaan ja meikkaan. Kerrohan sitten miten iho tottuu kasvovedettömään elämään (kai sä kuitenkin meikkaat?). :)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 13.12.12 - klo:13:00 »
Onko mitään kokemuksia Natural Coden kasvovedestä? Se sisältää salisyylihappoa, minkä vuoksi kiinnostuin.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 14.12.12 - klo:16:22 »
Mulla taas kasvovesi on tärkeässä osassa aamulla. Talvisin iho herkistyy ja kuivuu, ja huimasti auttaa kun aamulla huuhtoo vain silmät ja kasvot pyyhkii kasvovedellä. Kesällä voi aamulla huuhtoa vedellä ilman ongelmia. Tänä talvena oon käytellyt tyytyväisenä Madaran kuivan ihon kasvovettä. Yhden putelillisen aiemmalla kokemuksella ainoa kasvovesi joka tuntuu tekevänkin jotain ihon kunnolle. Monet kasvovedet tuntuu vähän siltä että ei eroa käyttikö vai ei.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 23.12.12 - klo:11:31 »
Minulla myös käytössä Rainbow´n kasvovesi (sininen pullo). Toiminut hintaansa nähden todella hyvin; puhdistaa meikinrippeet, tekee ihon pehmeän tuntuiseksi. Tässä aion pitäytyä jatkossakin. Kosteuttaa myös. On tilannekohtaista, tarvitseeko tuon jälkeen enää mitään kosteusvoidettakaan (ihoni tosin sekaiho). Loistavaa, että saa halvemmallakin tällaisia tuotteita!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #579 : 01.01.13 - klo:17:13 »
Ostin noin vuosi sitten Estelle & Thildin hajusteettoman kasvoveden, mutta annoin sen siskolleni syystä, jota en muistanut kunnes ostin uuden pullon omaan käyttööni... Iho tuntui tosi oudolta käytön jälkeen, ei ärtyneeltä mutta sellaisen kumman nahkealta ja parin päivän sisällä alkoi tulla kunnon märkäpääfinnejä. Siskolle menee siis tämäkin. Samanlainen reaktio tuli muuten Lactolinen kasvovedestä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #580 : 03.04.13 - klo:12:57 »
Olen tässä nyt pari päivää aamuin illoin pyyhkinyt kasvot tuolla "ellenin kasvovedellä"  ;D, eli salisyylihappoliuoksella. Toistaiseksi iho ei ole näyttänyt panneen pahakseen, äsken kun suihkussa kuorin kasvot ja sen jälkeen pyyhin liuoksella ja kosteutin apobasella, niin otsa tuntuu hieman kiristävältä.

Tuo liuos ei tosin tainnut onnistua mulla ihan kunnolla, sillä jauhe erottuu vedestä vaikka kuinka kiukulla ravistan pulloa ennen käyttöä ja jauhetöhnää tulee vanulapulle selkeinä köntsinä. Tarvii yrittää tehdä uutta liuosta jossain kohtaa kun keksin sopivan pullon mihin sitä tekisi, tällä hetkellä liuoksen käytössä on pesty soijapullo  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 03.04.13 - klo:23:39 »
Huomasin Kaubamajassa, että L'Orealilta on tullut puhdistusvesi. Onko jollain jo kokemuksia siitä?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 06.04.13 - klo:11:31 »
Apteekintädin suosituksesta ostin Vichyn normaalille ja sekaiholle tarkoitetun Pureté Thermale kasvoveden. Käytän yleensä Erisanin kasvovettä tai muuta vastaavaa edullista tuotetta, sillä minulle kasvovesi on se kosmetiikkatuote jossa voin huoletta pihistellä. Olen kokeillut myös kalliimpia kasvovesiä, ja tykännyt monesta, mutta en ole missään vaiheessa vakuuttunut kalliimman kasvoveden ylivertaisuudesta. Kuusitoista euroa on minulle iso summa sijoittaa kasvoveteen, mutta apteekintäti sai minut vakuutettua, että tämä kasvovesi on kokeilemisen arvoinen.

Vichyn kasvovesi on alkoholiton ja hellävarainen. Raikastaa ja kosteuttaa, eikä ärsytä ihoa. Tuoksusta en tykkää. Siinä se. Aivan tavallinen kasvovesi. Ei mielestäni hintansa väärti.
1b M ii

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #583 : 06.04.13 - klo:11:38 »
Opettelin käyttämään kasvovettä uudestaan suunnilleen puoli vuotta sitten. Mulle oli jäänyt teiniajoista jotenkin kauhee kammo kasvoveteen ja siihen, miten se lähinnä kuivattaa ja kiristää kasvoja. Epäilenpä, että käytin sillon vaan ihan liian vahvoja tököttejä. Vajaan puoli vuotta oon nyt käyttänyt Pirkan kasvovettä, joka on (yhdessä Pirkan puhdistusaineen ja kasvorasvan) ollut kyllä yksi parhaista löydöistä. En kärsi juurikaan kuivuudesta tai rasvaisuudesta, mutta mulla on megaherkkä iho joka punoittaa ja johon tulee pientä finniä ihan älyttömän helpolla. Näillä oon saanu naaman pysymään melko hyvässä kunnossa.  :)

Nyt oon kuitenkin ajatellut kokeilla ainakin vähän aikaa omenaviinietikan (Apple Cider Vinegar) käyttämistä kasvovetenä. Todella moni bloggaaja on tätä ainakin näyttänyt hehkuttavan. Itse siis kaipaisin lähinnä tämän rosacean tasoittumista ja ihon "rauhoittumista", katsotaan, miten käy. Laimensin vanhaan kasvovesipulloon omenaviinietikkaa ja vettä suhteessa 1:4, alottelen nyt tällä ja kokeilen jossakin vaiheessa ehkä vähän vahvempaa sekoitusta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 07.06.13 - klo:20:27 »
Oon nyt käyttänyt Lumenen kosteuttavaa kasvovettä ja se on riittänyt kosteuttamaan kasvot näin kesällä. Mitäs muita kosteuttavia ja hieman geelimäisiä paksumpia kasvovesiä on? Lancomelta olen käyttänyt testeripullollisen jotain pinkkiä geelimäistä kasvovettä ja se oli ihanan tuoksuista ja muutenkin hyvää. Muita vaihtoehtoja? Ei saa sisältää alkoholia eikä mielellään silikonia, mineraaliöljyä, parabeenejä, väriaineita, sitrusuutteita eikä laventelia. (En ole tarkistanut sisältääkö tuo Lumenen jotain noista, mutta se onkin just loppumassa ja haluaisin jotain muuta seuraavaksi.)