Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159140 kertaa)

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #600 : 09.11.13 - klo:15:06 »
Kiitos, Triina. LactoLinea mulla on joskus ollutkin, mutta sen vaikutukset olivat muistaakseni aika plusmiinusnolla. Mutta se ei ainakaan ärsyttänyt. Pitää varmaan testata taas vuosien jälkeen mikä fiilis nyt.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #601 : 09.11.13 - klo:16:27 »
Valitettavasti en ole aikoihin nähnyt LactoLinen ihanaa kasvovettä Prismassa. Pitänee laittaa kysely valmistajalle Ylöjärvelle...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 09.11.13 - klo:17:26 »
Mulla loppuu ihan pian Yves Rocherin herkän ihon kasvovesi (pinkki pullo) ja oon tykännyt! Ei ärsytä ja siinä on ihastuttavan suloinen tuoksu. Se on sellainen perus kasvovesi, eli ei mun mielestä kosteuta mitenkään erityisemmin, mutta ei kuivatakaan. Seuraavana kaapissa odottaa Elivon kasvovesi.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 30.12.13 - klo:15:25 »
Mä käytin eilen ensimmäistä kertaa vihreää teetä kasvovetenä. Laitoin ihan tavallista kaupasta ostettua maustettua vihreää runsaalla kädellä. En tiedä onko tuolla mitään vaikutusta, mutta jännä kokeilla. Ainakin naama on tänään suunnattoman pehmeä, tosin puhdistusta ja kasvovettä seuraa tällä hetkellä melkoinen kosteusarsenaali: seerumi + aloe vera  -geeli + yövoide. Jatkan kokeilua mielenkiinnolla. Säilytän teeannosta lasikipossa jääkaapissa, mutta varmaan teen uuden päivän tai parin päästä. Mun taloudessa kuluu vihreää teetä muutenkin sellaista tahtia, että sitä voi ihan hyvin hauduttaa kasvovedeksikin.

Riva de Loopin kasvovesi on loppumassa, rohmusin sitä kaksi pulloa Berliinistä  ja toinen odottaa vielä. Tätä on kai uudistettu vähän, hajuste ainakin on jätetty pois mikä on ihan jees. Ei  kuitenkaan tunnu enää mitenkään erityisen hyvältä, tosin ehkä se yksinään ei ihmeitä tehnyt. Kuitenkin hyvä, vähän ehkä kosteuttavakin alkoholiton kasvovesi.  Tuon pullon loputtua kokeilen varmaan Herbinan ruusukasvovettä.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 30.12.13 - klo:21:38 »
Elivon kasvovesi ei ollut mieleeni. Siinä on liian voimakas tuoksu ja jotenkin se ei vaan tuntunut hyvältä. Naamakin alkoi kukkia mutta se on voinut johtua muustakin.

Sen sijaan Vichyn pinkissä pullossa oleva kasvovesi (vissiin kuivan ja herkän ihon?) on ihan loistavaa! Söpö mieto tuoksu. Tuntuu putsaavan hyvin, mutta ei ärsytä ihoa. Se on myös kosteuttavan tuntuinen. Seuraavaksi kokeilen varmaankin sitä sinistä Vichyn kasvovettä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 31.12.13 - klo:03:16 »
Olisiko vinkkejä muista herkälle iholle sopivista kasvovesistä? Estelle & Thildin herkän ihon kasvovesi mulla oli pitkään käytössä, mutta ehkä se kuitenkin vähän ärsytti kasvojen ihoa. Samoin Lumenen herkän ihon kasvovesi on ollut ihan ookoo hyvää, mutta haluaisin jotain muuta välillä. Apteekin tuotteet tulee itselle ekana mieleen, olisko siellä joku hyvä herkälle pintakuivalle sekaiholle?

Samaa kyselen kuin pinkpepper, eli herkälle iholle sopiva kasvovesi haussa, mielellään vielä kosteuttava. En uskalla kokeilla monien hehkuttamia Thayersin kasvovesiä niiden sisältämän hamameliksen takia. Paula Begounin mukaan se voi aiheuttaa ärsytystä iholle.

Viimeisin (pieleen mennyt) kokeiluni oli Lumenen Hydrating Touch kosteuttava kasvovesi. Koostumus on paksua ja hiukan geelimäistä, ja tuote tosiaan tuntui kosteuttavalta. Se kuitenkin valitettavasti kirveli ihollani todella paljon. Silmät myöskin ärtyivät ja kirvelivät jos tuotetta joutui lähellekään niitä. En ymmärrä mikä incistä sen voi aiheuttaa, sisältö vaikuttaa varsin neutraalilta, eikä selviä irritantteja ole lukuunottamatta ruusunsiemenöljyä. Se on kuitenkin aiemmin sopinut itselleni ainakin suoraan iholle laitettuna.

Kasvovedet on kyllä ihan hirveän vaikea juttu tosi herkästi reagoivalle iholle. Mä olen saanut ihan hirveitä reaktioita hamamelistä sisältävistä kasvovesistä, joten en voi sellaisia suositella. Lumenen kasvovedet aiheuttavat mulla ihan järkyttävää kirvelyä, poltetta ja punoitusta, enkä minäkään ole ymmärtänyt, mikä niissä voi niin kamalaa olla, mutta näin se vaan on. Olen ostanut Sensitive Touch -sarjan kasvoveden varmaan viidesti vuosien varrella ja heittänyt sen ekan kokeilun jälkeen roskiin. Estelle & Thildin sensitive-kasvovesi ei sopinut mullekaan, ei ollut niin paha kuin Lumenet, mutta aiheutti punoitusta ja kuumotusta, eikä oikein ollut hyödyksi millään tavalla.

Ainoat sopivat olen löytänyt Paulalta, suosikkini pintakuivalle sekaiholle on Skin Balancing -sarjan kasvovesi (pore-reducing toner), ihan sairaan hyvää ja hellää. Ehkä joku perus-Erisankin jotenkuten kävisi, mutta sellaisissa ei ole oikein mitään, mistä iho kummemmin hyötyisi, ja Paulan kasvovedet taas on hyödyllistä tavaraa täynnä. En mä oikein jaksa käyttää kasvovettä, jos se ei selkeesti tee ihoon eroa. Jos apteekin valikoimasta olisi pakko valita, niin parasta on ollut Vichy, mutta kuivan ihon pinkki kasvovesi lähmää rasvoittuvaa ihoa liikaa, ja sekaihon sininen taas ärsyttää ihan hirveästi (siinä on kuparisulfaattia, joka ei ainakaan varmaan paranna tuotteen siedettävyyttä herkällä iholla).
1cFii, oma väri.

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #606 : 06.01.14 - klo:12:57 »
^Mun oli tarkoitus ostaa tuo Estelle&Thildin kasvovesi. Luettuani siitä jonkin verran ristiriitaisia arvioita, en kuitenkaan viitsinyt hankkia niinkin arvokasta tuotetta vain todetakseni, ettei se(kään) sovi itselleni.

Sen sijaan ostin Herbinan luomuruusu-kasvoveden. Eihän tuo mitään sertifioitua kosmetiikkaa ole, mutta halpaa on. Ja mikä tärkeintä: kasvovesi on tosiaan tuntunut oikein hyvältä käytössä. Tuoksu on mieto, raikastaa kivasti muttei kuivata. Tosin ei myöskään juuri kosteuta. Mun iho ei kuitenkaan reagoi tohon negatiivisesti, joten olen tyytyväinen. Pullo vaan on aika ruma ja hankala käyttää: kasvovettä lorahtaa helposti ohi vanulapun annostelijan takia.

Nuo Paulan tuotteet ovat kyllä kiinnostaneet kovasti jo pitkään. Niin paljon hyvää olen niistä kuullut. Mutta ensin vanhat pois O:)
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 06.01.14 - klo:14:10 »
^ Kiva että olet löytänyt ainakin jonkin, joka ei tuota iholle ongelmia! Paulan tuotteistahan saa sitten tilattua kätevästi niitä näytteitä, niin voi tutustua vaikka jokaiseen kasvoveteen ennen kuin tilaa mitään täydessä koossa. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 06.01.14 - klo:15:50 »
Olen kasvovesien suuri ystävä ja käytössä onkin useampia. Kestosuosikki Thayers Rose Petalin lisäksi olen tykästynyt Ziajan kasvovesiin, erityisesti oranssissa pullossa oleva kuivan/herkän ihon Marigold tuntuu tosi kivalta, raikkaan tuoksuinen, kosteuttava ja virkistävä, vie meikinrippeet hyvin pois. Hintaa Gdanskista Ziajan liikkeestä ostettuna taisi olla 1,5 euroa  :D Nettikaupoista ja Suomessa hinta on paljon kalliimpi.

Korkkaamatta on vielä saman merkin Phyto-Aktiv, joka on herkälle iholle.

Nakke N.

• Vieras
« Vastaus #609 : 11.01.14 - klo:12:53 »
Mä olen tykännyt käyttää suhteellisen herkälle iholleni Simple-kasvovettä. Se ei ärsytä, ei haise, ei kirvele, ei kuivata. Sarjan muutkin tuotteet ovat olleet minulle hyviä.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 15.01.14 - klo:09:30 »

Mistä noita Paulan tuotteita tilaatte? Etenkin mistä saa niitä näyteversioita?:)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 15.01.14 - klo:11:36 »
^ Paula's Choicea tilataan ihan niiden omasta verkkokaupasta. Euroopassa on oma verkkokauppansa (päämaja sijaitsee Alankomaissa) , osoitteessa www.paulaschoice-eu.com . Sieltä siis sekä näytteet että tuotteet. Tietyn tuotteen kohdalla voi valita, tilaako kokonaisen vai näytteen (tai useampia). Suurimmasta osasta tuotteita on siis tilattavissa näytteitä.

Postikulut Suomeen ovat max 5 kg painavalle paketille 8,50 e, ja paketti saapuu suunnilleen viikon päästä tilauksesta. Jos tilaa pelkästään näytteitä (max 17 kpl), ne tulevat kirjepostina ihan parissa postipäivässä, ja postikulut ovat silloin 4,50 e. Noilta sivuilta löytyy kaikki mahdollinen info tuotteista ja toimituksesta, englanniksi tietty. Kannattaa huomata (sivulla näkyykin ensin ilmoitus), että tuotteiden hintoihin tulee kassalla pieniä muutoksia maakohtaisen arvonlisäveron takia. Jos rekisteröityy asiakkaaksi, sivuilla näkyy kirjautumisen jälkeen suoraan oman maan lopulliset hinnat.
« Viimeksi muokattu: 15.01.14 - klo:11:40 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa olivia

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 28.01.14 - klo:14:10 »
Mä olen tykännyt käyttää suhteellisen herkälle iholleni Simple-kasvovettä. Se ei ärsytä, ei haise, ei kirvele, ei kuivata. Sarjan muutkin tuotteet ovat olleet minulle hyviä.

Joo nää Simplen tuotteet ei ärsytä ihoa yhtään, tuntuu tosi hoitavalta ja sisältääkin vitamiineja..eikä sisällä hajusteita/väriaineita. Kasvovesi jättää ihon pehmeäksi eikä kuivata.
Breathe me.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #613 : 20.03.14 - klo:20:21 »
Pidän kasvovesistä ja ehdoton suosikkini on PC Skin Balancing -kasvovesi. Se on kuitenkin melko hintavaa jatkuvassa käytössä, joten nyt poikaystävä vinkkas mulle, että Citymarketeihin on tullut sellaista uutta sarjaa kuin L300. En tiedä, onko tämä kuinka uusi sarja foorumilaisille, mutta Suomessa ei ole ainakaan aiemmin myyty. Täällä lisätietoa tuotteista: http://l300.fi

Pyysin tuomaan tuon sekaihon kasvoveden, ja se maksoi 6,90 eur.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #614 : 27.08.14 - klo:15:21 »
Minäkin otin vihdoin käyttöön suositun Cliniquen "nolla"-kasvoveden, ja hyvähän tuo on. Edellinen, Body shopin Tea tree kestikin käytössä varmaan kolme vuotta...  ::)
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.