Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159130 kertaa)

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #90 : 24.03.06 - klo:08:26 »
Voisin seuraavaksi kokeilla Cliniquen kakkosta. Jos se on nassulle liian ärtsy, käytän sen sitten selälle. Pyyhkäsen nimittäin aamusin selän epäpuhtauteen taipuvaisen ihon kasvovedellä. Illalla suihkussa putsaan aina selän rasvottuvan ihon putsarilla, mutta aamuisin se on niin hankalaa, kun ei suihkuun kehtais mennä   ::)

Itse juuri lopetin tuon käytön ja omalla nassulle se oli vähän liian tujua tavaraa. Tosin viikon käytön jälkeen iho tottui siihen huomattavasti paremmin. Purkinkin kun aukaisi, se alkoholin (tai mitä lie)haju oli melko voimakas. Sisko taas vannoo tuon nimeen ja pitää siitä oikein kovasti. Hänhän sitä minulle suosittelikin, mutta pitäisi jo tietää että meidän maut ja ihotyypit eivät vaan kohtaa koskaan :) Enemmän tykkäilen Lumenen rasvoittuvalle iholle tarkoitetusta kasvovedestä. Raikastaa, pitää ihon mattapintaisena mutta ei kuivata liikaa.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 24.03.06 - klo:11:38 »
Haluaisin kysyä teiltä kalliimpien kasvovesien ostajat, että ovatko ne oikeasti hintansa arvoisia vai mistä syystä olette päätyneet niitä hankkimaan? Ei siksi, että olisin vaihtamassa  ;) mutta kiinnostaisi vaan ihan muuten tietää. Itsellä ainakin on toimineet aivan erinomaisesti nuo halvemmatkin kasvovedet, esim. Nivean ja Garnierin vaaleanpunainen.

Kyllä ainakin Cliniquen kakkosessa huomaa, että se maksaa. Kasvovettä menee oikeasti vain liraus ja silti tuntuu, että se tehoaa. Vaikka markettikasvovedet hyviä ovatkin ja itsekin niitä pääasiallisesti käytän, niin ei ne silti tunnu iholla niin tehokkailta, vaikka niitä lotraisi kuinka.

Ja esim. TBS:n Tea Tree -kasvovesikin tuntuu paljon riittoisammalta kuin markettivedet. Kun oikeasti tuntuu, että pienikin määrä tuntuu iholla ja tehoaa. Markettikasvovettä saa lotrata eikä se siltikään tunnu missään.

Niin, voihan sen noinkin nähdä  ;) Mä taas tykkään siitä lotraamisesta, tuntuu hyvältä, kun voi jotain tuotetta käyttää kerrankin oikein kunnolla ilman omantunnonpistoksia hinnan takia. Ja kyllä mä saan siten riittävästi tehoja irti - enhän tosin tiedä paremmasta  ;) kun ei kokemuksia ole kuin noista markettikasvovesistä.

Tuota TBS Tea Treetä voisi kyllä joskus testata, mutta siinä vaan taisi olla alkomaholia...  :(

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 24.03.06 - klo:17:22 »
Mä taas tykkään siitä lotraamisesta, tuntuu hyvältä, kun voi jotain tuotetta käyttää kerrankin oikein kunnolla ilman omantunnonpistoksia hinnan takia. Ja kyllä mä saan siten riittävästi tehoja irti - enhän tosin tiedä paremmasta  ;) kun ei kokemuksia ole kuin noista markettikasvovesistä.

Mieluummin laittaisin tilkan jotain kalliimpaa kasvovettä, joka oikeasti tuntuu iholla joltain, kuin lotraisin desin halpaa kasvovettä, joka ei desinkään jälkeen tunnu sen kummemmin missään. ;) Mutta silti käytän useammin markettikasvovesiä hinnan takia... Jos olis rahaa kuin roskaa, ostaisin aina jotain tehokasta ainetta. :D

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 24.03.06 - klo:21:29 »
Mäkin olen huomannut eron kalliimpien ja halvempien kasvovesien erolla. Ihoni on tosi kuiva ja esimerkiksi nyt käyttämäni Clarinsin kuivan ihon kasvovesi tuntuu oikeasti kosteuttavan ihoa ja kosteusvoidekin imeytyy sen jälkeen jotenkin paremmin. Markettikasvovedet tuntuu samalta kuin hanavedellä pyyhkisi.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #94 : 24.03.06 - klo:22:32 »
Mä taas en ole huomannu mitään eroa kalliimmilla ja halpiksilla. Mun normaalille iholle käy oikeastaan mikä vain. Garnierin vaaleanpunainen on ihan huippua, mutta toisaalta Cliniquen 1 kasvovesi oli aika huonoa (turhan alkoholipitoista)... Widmerin kasvovedestä tykkäsin myös. Oon tullu siihen tulokseen, ettei mun kannata maksaa kasvovedestä paljoa, kun tulos on kuitenkin aina sama. Enkä edes aina käytä kasvovettä, kun en usein käytä meikkivoidettakaan, naama puhdistuu aika helposti ja voi muutenkin hyvin :)

Poissa Penny

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 25.03.06 - klo:16:31 »
Mulla on nyt käytössä Eucerinin kasvovesi. Ihan ok:n tuntuinen, ei ärsytä, mutta ei kyllä juuri kosteutakaan.

Mulla oli myös tuota kun vielä kasvovettä käyttelin, tykkäsin kyllä kun oli hajusteeton, eikä tosiaan ärsyttänyt kasvoja. Mulla kyllä kosteuttikin - tai ainakaan iho ei jäänyt yhtään kireän tuntuiseksi sen jälkeen, toisin kuin monilla muilla. Jostain syystä en bongannut sitä tuolta Eucerinin sivuilta(?), mutta tämä löytyi: http://www.ea.fi/luotietosivutuotteet.php?sarjanumero=107007&tarvo=3

Tuotapa ostankin seuraavaksi kokeiluun. Hintakin on yli puolet edullisempi, kuin Biosensitiven.
Onko näitä hajusteettomia kuivan ihon kasvevesiä muitakin olemassa?

Ei tule kyllä mieleen, mutta luulisi niitä olevan enemmänkin? Kokeilinpa sitten piitkästä aikaa - tämän ketjun innoittamana tuota Eucerinin kasvovettä, jota oli jäänyt vielä kaappiin. Tuli kiva tulos eikä iho kiristänyt yhtään, ja sen jälkeen levitetty Humektan imeytyi loistavasti. Putelissa näköjään lukeekin että parantaa hoitotuotteiden imeytymistä, tosin niin taitaa tehdä kaikki aineet... Ostin sitten tänään apteekista ainetta lisää, ja hinta oli vain 7,70? Aika ero, jos netissä 12,50.

Taidan alkaa käyttämään tuota silloin tällöin, kun tuntui niin hyvältä ja ihokin on alkanut rasvoittua hieman enemmän.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #96 : 01.04.06 - klo:14:38 »
Yliopiston Apteekin sivuilla tuo Eucerin kasvovesi on toisiaan 7,70e, katsoin kanssa, että onpas mukavan edullinen. Meidän lähiapteekissa se maksaa kuitenkin 10,10€. Kaveri oli onneksi niin mukava, että toi tuon edullisemman version, kun käy helsingissä töissä ja piipahti Yliopstollisessa :)

Katselin tänään lähiapteekissa incejä ja ainakin Favoran suihkekasvovesi oli myös hajuton, eikä ollut muitakaan "ikäviä" aineita. Yliopiston Apteekin sivuilla Favoran hinta on 9,40€ ja on myös 200ml, niin kuin Eucerinkin.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #97 : 01.04.06 - klo:18:55 »
Herranjumala meinasin pökrää kun tänään katoin Cliniquen kasvovesien hintaa! 40euroa! Aika supersuolanen hinta. Onko noi oikeesti KOKO hintansa arvoista kamaa? Mitä niistä ootte kokeillu?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 01.04.06 - klo:20:13 »
Herranjumala meinasin pökrää kun tänään katoin Cliniquen kasvovesien hintaa! 40euroa! Aika supersuolanen hinta. Onko noi oikeesti KOKO hintansa arvoista kamaa? Mitä niistä ootte kokeillu?

Suomessa noi Cliniquen tuotteet ovat aika hurjissa hinnoissa. Itse ostin Clinique Clarifying lotion 2:en Espanjasta, ja siellä se 400ml maksoi 23 euroa. Täällä siis jotain 46 euroa. Samoin all about eyesin ostin Espanjasta 24 eurolla, kun se täällä maksaa lähes viisikymppiä. Kasvovedestä tykkään kyllä tosi paljon! :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #99 : 01.04.06 - klo:21:30 »

No eivät todellakaan ole Suomen hintojen arvoisia! Jos tilaat esim. Strawberrynetistä, niin hinta alkaa vähitellen kohdata laadun...

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #100 : 02.04.06 - klo:02:06 »
Ostin foorumilaisten innoittamana TBS:n Tea Tree kasvoveden. Hyvältä vaikuttaa, ainakin toistaiseksi. Aluksi pelkäsin sen olevan liian tujua herkähkölle ja pintakuivalle iholleni, mutta onneksi luuloni osoittautuivat turhiksi. Vaikka se sisältääkin alkoholia, ei se kirvele yhtään (toisin kuin esim. Cliniquen kasvovesi 2). Ihanan tehokkaalta se kyllä tuntuu, mutta myös rauhoittaa ihoa mukavasti. Kelpo tuote :)
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #101 : 02.04.06 - klo:11:02 »
Mikä olisi hyvä, kontuuhintainen kasvovesi aika rasvaiselle, mutta kuitenkin hieman herkälle iholleni? Tuota tea treetä pohdin, kunnes siitä löytyi taikapähkinää (allerginen). Alkoa ei saisi olla,ei ainakaan heti ekana incissä, eikä myöskään silikonia eikä mineraaliöljyjä saisi inci sisältää. Mahdotonta, vai ?  ;)
1b F ii

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #102 : 02.04.06 - klo:11:35 »

Suomessa noi Cliniquen tuotteet ovat aika hurjissa hinnoissa. Itse ostin Clinique Clarifying lotion 2:en Espanjasta, ja siellä se 400ml maksoi 23 euroa. Täällä siis jotain 46 euroa. Samoin all about eyesin ostin Espanjasta 24 eurolla, kun se täällä maksaa lähes viisikymppiä. Kasvovedestä tykkään kyllä tosi paljon! :)

Clinique on kyllä yksi niitä sarjoja, joilla maahantuojan määräämä hintakuva antaa mielikuvan todellisuutta korkeammasta laadusta. Jenkeissähän Cliniqueta pidetään käytännössä market-kamana ja hintakin on sitten sen mukainen. Esim. tuo Clinique2 400 ml pullossa maksaa jenkeissä about 20 dollaria, eli noin 17-18 euroa...

Näin meitä kuluttajia pissitään silmään... No, onneksi lähes kaikkea saa nykyään netistä, joten maahantuojien ja jälleenmyyjien on kohta pakko Suomessakin laskea katteitaan, muuten myyntiä valuu liikaa maailmalle... :-\
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Penny

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 03.04.06 - klo:13:59 »
Mikä olisi hyvä, kontuuhintainen kasvovesi aika rasvaiselle, mutta kuitenkin hieman herkälle iholleni? Tuota tea treetä pohdin, kunnes siitä löytyi taikapähkinää (allerginen). Alkoa ei saisi olla,ei ainakaan heti ekana incissä, eikä myöskään silikonia eikä mineraaliöljyjä saisi inci sisältää.

Onkos tässä INCIssä mineraaliöljyjä tms? En vieläkään tunnista niitä...
Aqua • Dipropylene Glycol • PEG-8 Sodium Lactate • Sodium PCA • Panthenol • Alanine • Serine • Glycine  • PEG-40 Hydrogenated Castor Oil • Trisodium EDTA • Polyquaternium-10  • Methylparaben • Polyaminopropyl Biguanide

Kyseessä on apteekista saatava Eucerinin kasvovesi, hinta ei ole ihan hirmuinen (n.8-13 e), hajustamaton, eikä ainakaan sisällä alkoa. Lisätietoa: http://fi.eucerin.com/ranges/face/regul_gesichtstonic.html
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 03.04.06 - klo:14:14 »
^Ei näyttäisi olevan mineraaliöljyjä tuossa Eucerinin kasvovedessä.