Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161061 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« : 19.06.08 - klo:13:02 »
Tälläistä ketjua ei täältä vielä löytynytkään. On vain eri merkeille suunnattuja ketjuja, mutta ei yleistä ketjua jossa voisi puhua luonnonkosmetiikasta. Käsintehdyt saippuat, ihon- ja vartalonhoitotuotteet - ketjussa puhutaan vain pienien firmojen käsintehdyistä tuotteista, joten katsoin tämän ketjun tarpeelliseksi. Tämä ketju on vastaava kuin hiustenhoitopuolelta löytyvä Luonnonmukaiset hiustuotteet - ketju.

Täällä voi siis höpöttää yleisesti luonnonkosmetiikka merkkien tuotteista. Mainittakoon esimerkkeinä nyt Urtekram, Frantsila, Weleda, Logona, Lavera ja Dr Hauschka.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Mulla on ollut nyt muutaman päivän käytössä Urtekramin Aloe Vera hammastahna. Halusin heittää hyvästi kemikaaleille tältä saralta ja etenkin huulia kuivattaville sulfaateille. Hammastahna on miedon makuista, hellästi pesevää, hyvin vähän vaahtoavaa, eikä todellakaan kuivata huulia! :-* Totuttelemista kuitenkin on, kun olen tottunut normaalien hammastahnojen jättämään raikkaaseen tunteeseen - tämä hammastahna ei sitä tee. Olen kuitenkin hammastahnaan varsin tyytyväinen tähän mennessä.

Eilen ostin Urtekramin No Perfume - sarjan deodorantin ja ihovoiteen.

Deodorantti vaikuttaa hyvin lupaavalta. Deodorantin ei ole tarkoitus estää hikoilua (koska ei tietenkään sisällä alumiinia), mutta deodorantin mineraalisuolat estävät hajua aiheuttavien bakteerien kasvua. Ainoa miinus tulee siitä, että deodorantin kuivuminen on melko hidasta.

Urtekram No Perfume Deo Crystal: Vesi, kasviglyseriisni*, kidekristalli, polysakkaridi, saippuioitu kookosöljy ja maissiglukoosi. Ei sisällä muita aineita. *=Luomu

Ihovoiteeseen olen jo täysin rakastunut! :-* Olen käyttänyt tuota nyt eilen illalla ja tänä aamulla kasvovoiteena, enkä parempaa voisi toivoa. Voide kosteuttaa ihoa aivan mielettömän hyvin, eikä eilisestä ihon hilseilystä ole enää tietoakaan. Tänään oli varmaan ensimmäinen aamu vuoteen, kun ei tarvinnut herätä kasvot kiristelevänä! Voide sopii myös erinomaisesti meikin alle, koska se ei jää ihon pinnalle kiiltelemään lähmäisenä, vaan imeytyy ihoon nopeasti jättäen jälkeensä kosteutetun pehmeän ihon. Mineraalit levityvät voiteen päälle uskomattoman hyvin.

Tässä vielä pieni selvennys Urtekramin tuotteista:
    * Tuotteilla Ecocert-luomusertifikaatti
    * Tuotteet 100-prosenttisesti luonnollisia ja kasvipohjaisia
    * Eivät sisällä parabeeneja tai muita synteettisiä säilöntäaineita
    * Eivät sisällä väriaineita, petrokemian tuotteita tai alkoholia
    * Tuotteita ei ole testattu eläinkokein

Lisäksi Urtekramin No Perfume tuotteilla on Tanskan astma- ja allergialiiton hyväksyntä.

http://www.aduki.fi/2007/noperfume.html

« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo:13:05 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #1 : 19.06.08 - klo:14:31 »
Mie rakastan mun Laveran Body Lotion Wild Berry -vartalovoidetta, joka tuoksuu ihan karkilta ja kosteuttaa todella hyvin. Saman sarjan maito & hunaja -voide tuoksui ihan appelsiinilta, ihan mukava sekin oli. Mikään muu voide ei ole yltänyt samaan kuin tuo villimarjavoide, apteekin perusvoiteetkaan eivät pidä kuivia sääriäni hyvässä kunnossa.

Tykkään myös Laverén vanhenevan ihon voiteista. Erityisen ihana on Laveré Hydro Energy Sensation Moisturizing Cream -voide, joka on juuri sopivan paksua, mutta silti ohutta, että pitää ihon hyvännäköisenä. Iho ei hilseile, mutta ei myöskään ylirasvoitu.

En ole kokeillut kovinkaan monia Laveran tuotteita, vaikka merkin tuotevalikoima onkin suuri. Laveralla on myös herkällä iholle tarkoitettu Neutral-sarja, jonka tuotteita ei ole hajustettu ollenkaan ja erilaisten eteeristen öljyjen käyttöä on näissä tuotteissa rajoitettu. Lavera ja Laveré kuuluvat samaan, Laverana-nimiseen yhtiöön. Laveranan tuotteissa ei ole käytetty parabeeneja, eläinperäisiä raaka-aineita, silikoneja eikä mineraaliöljyä, eikä tuotteiden raaka-aineita, eikä lopputuotteita ole missään vaiheessa testattu eläimillä. Yhtiön kotisivut http://www.lavera.de/index.php?id=2&L=1

Edit: lisäyksiä
« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo:14:40 kirjoittanut ellen »

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #2 : 19.06.08 - klo:15:05 »
Urtekramin tuo ihovoide kuulostaa hyvältä. Voiko sitä verrata mitenkään Humektaniin? Humektan on sopinut oikein hyvin, mutta vaihtelu virkistäisi tuon putelin jälkeen. Oletettavasti siis Urtekramin tuotteet ei sisällä silikoniakaan? :-[

Muoks. Onko tuo ihovoide koko kropalle tarkoitettu?
« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo:15:15 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 19.06.08 - klo:15:39 »
^ Juu, ihovoide on oikealta nimeltään No Perfume Body Lotion eli ihan koko vartalolle tarkoitettu. INCI:nsä puolesta käy erinomaisesti myös kasvoille. Koostumukseltaan tuo on kyllä paksumpaa ja paljon parempaa kuin Humektan. :) Jos on herkästi tukkeutuva iho, niin en ehkä suosittelisi. J on myös tainnut käyttää tätä voidetta kasvovoiteena?

Urtekramin tuotteet eivät sisällä silikonia tai mineraaliöljyjä, koska ovat 100% luonnontuotteita.

INCI: Vesi, aprikoosinkiviöljy*, kasviglyseriini (= glyserin)*, palmuöljytuotteet (= glyseryl stearate se & cetyl alcohol), sheapähkinävoi*, oliiviöljytuotteet (= cetearyl olivate, sorbitan olivate), jojobaöljy*, sitrus siemen uute, sitruunahappo. * = Luomu.

Sokoksella 250ml pullo vartalovoidetta maksoi 7.90€. Deodorantti maksoi 7.50€.
« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo:15:46 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #4 : 19.06.08 - klo:15:48 »
Kiitoksia vastauksesta. :)

Pitäähän tuo varmaan sitten testata. Epäilyttää kyllä tuo, kun kuulostaa kovin öljyiseltä tuotteelta, että mitenhän mahtaa mun ihooni upota. Tuntuu, että kaikki vähänkään rasvaisemmat voiteet jää vaan tuohon päälle lillumaan tai ei ainakaan niin hyvin koskaan imeydy, että saisi mineraalit päälle.

Luomuvoide kuulostaisi kivan lempeältä ja ihoystävällisemmältä parin "tehotuotteen" rinnalle välillä käytettäväksi.
Veni, vidi, Visa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 19.06.08 - klo:15:53 »
^ Se alkuun kasvoilla hassun nahkea, mutta hetken kuluttua nahkeus katoaa ja jäljelle jää kosteutettu iho. Ihosta ei todellakaan jää rasvaisen kiiltävää, vaikka mäkin pelkäsin niin (ainesosien perusteella). Esim. Weledan manteli kasvovoiteen päälle on ihan turha alkaa meikkiä tekemään, koska se jättää ihon rasvaisen liukkaaksi ja kiiltäväksi.

Ja jos tuo ei kasvoille sovi, niin hyvinhän tuon käyttää oikeassa tarkoituksessaan eli vartalolla.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #6 : 19.06.08 - klo:18:37 »
Tästä vielä linkkejä eri sarjoja käsitteleviin ketjuihin:

Dr. Hauschka
Lavera
Logona
Melvita
Provida Organics
Ren
Weleda
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 08.09.08 - klo:21:09 »
Nostellaanpas tässä samalla hyvää ketjua, jonka olemassaoloa en itsekään ole huomannut aiemmin. ::)

Onko joku tehnyt uusia luomulöytöjä? Hakusessa on kosteusvoide, joka sopii mineraalimeikkien alle, joten mielelläni tutkailen uusien putiikkien tai sarjojen voiteita. Erityisesti A'kin kiinnostaa tällä hetkellä, mutta en ole kerennyt hirveästi paneutumaan aiheeseen.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 09.09.08 - klo:20:43 »
Olen käyttänyt nyt muutamana aamuna meikin alla Pure Nuff Stuffin hajusteetonta Cream Dreamia. Voide on ihanan täyteläistä ja kosteuttavaa, mutta imeytyy kuitenkin nopeasti ihoon - täydellistä meikinalusvoidetta siis. Kokeilin myös näytteestä  jotain Green Peoplen 24h-voidetta yöksi. Olipahan ihan järkyttävän hajuista. Joku tosi voimakas yrtin tuoksu siinä mielestäni oli. Ihan mukavalta tuntui iholla mutta hajun takia en voisi kuvitellakaan tätä enää käyttäväni.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 10.09.08 - klo:00:22 »
Oon A'kinin hajusteettomasta 24h Moisturesta kosteusvoideketjuun kirjoitellutkin, mutta mun pintakuivalle iholle tää on ollut löytö. Vaikka öljyjä ja karitea jonkin verran sisältääkin, niin ei silti tuki, kuten esim. Humektan. Kosteuttaa ihan mukavasti ja pitää pintakuivuuden loitolla. Ilmeisesti ainakin kariten ja macadamian ansiosta vahvistaa ihoa, on madaltanut vuosien tehokkaan kuivattamisen tuottamia syvempiä juonteita ja nopeuttaa haavojen parantumista. Mineraalipohjan alla ei ole ihan paras mahdollinen ulkonäön perusteella, koska ilman primereita, viimeistelypuutereita tai pientä fiksailua esim. kiillonpoistopapereilla pohja yleensä tummuu ja saattaa lähteä hieman mussaantumaan pitkän päivän aikana (siinä 10-12h kieppeillä). Mulle kuitenkin on tärkeämpää jokapäiväisessä käytössä se, ettei iho kuivu meikin alla. Jos täytyy pysyä edustavana aamusta iltamyöhään, käytän Desert Essencen Daily Essential Moisturizeria, joka on kevyempää, vaikkakin koostumukseltaan paksumpaa. Viimeksimainittu pitää rasvoittuvammatkin kohdat ihmeen hyvin mattana ja meikkipohjan muuttumattomana paikallaan. Jatkuva käyttö kostautuu mulla kuitenkin pintakuivuuden yltymisenä hiusjuonteiden ja miliumientapaisten muodossa. Nää on molemmat luonnonmukaisia voiteita.

A'kinin huulirasvaa taisin myös hehkuttaa huulirasvaketjussa, ja se on edelleen lemppari. Miinuksena tuossa on purkkimuotoinen pakkaus, jota ei viitsi mukana kantaa, eli yöhoitona tulee lähinnä käytettyä. Ei tule näin äkkiseltään toista yhtä hoitavaa ja kosteuttavaa huulirasvaa mieleen, mutta tuntuu silti varsin kevyeltä ja jättää huulille tosi kauniin kiillon. Makuaineita tässä ei ole, tosin tuoksuttimena hajunystyröitä kirvoittamassa on mandariinin eteeristä öljyä.  :-*

Jos hammashoito otetaan mukaan, niin mainostanpas osaltani Ruohonjuuresta löytynyttä intialaista juurenpätkää. Näitä saa piparmintun- tai sitruunanmakuisina sekä au naturel. Hyvin lähtee kevyellä kihnuttamisella kuonat pois ja hieman myös kahvikissan pinttymät vaalenee. En ihan silti hylkää sähköhammasharjaani, mutta verkkainen iltapesu hoituu paljon mukavammin tällä juuriharjalla (  ;D ) lehtiä lueskellessa tai telkkaria tuijotellessa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 10.09.08 - klo:09:30 »
^ Juu, ihovoide on oikealta nimeltään No Perfume Body Lotion eli ihan koko vartalolle tarkoitettu. INCI:nsä puolesta käy erinomaisesti myös kasvoille. Koostumukseltaan tuo on kyllä paksumpaa ja paljon parempaa kuin Humektan. :) Jos on herkästi tukkeutuva iho, niin en ehkä suosittelisi. J on myös tainnut käyttää tätä voidetta kasvovoiteena?

Juu, minä olen käyttänyt Urtekramin vartalovoidetta kasvovoiteena. Hyvin on toiminut ja kosteuttanut tarpeeksi :) Mulla tuo toimii paremmin kasvoilla, kuin vartalolla. Vartalolle sitä on jotenkin vaikea levittää, ellei laita tooosi paljon. Sekoitettuna Santen BIO Body Lotion Olive & Inkivääri-vartalovoiteeseen toimii vartalollakin.

Parhaimmat kokeilemani tuotteet luontaiskosmetiikasta ovat:

Vivida-kividödö; pitää yllättävän hyvin hien hajun poissa. Ensin sively kosteisiin kainaloihin tuntui oudolta, mutta nyt olen tottunut käyttöön ja tuote on hyvä.

Sante: BIO Body Lotion Olive & Inkivääri, kosteuttaa ja imeytyy hyvin, helppo levittää. BIO Käsivoide Olive & Inkivääri: todella hyvä käsivoide, imeytyy ja kosteuttaa hyvin! Ensin tuoksu tuntui aika voimakkaalta, mutta siihen tottui. Tätä ostan uudelleen ja uudelleen (kun olen rahoissani).

Weleda: Manteli-puhdistusemulsio: tosi hellävarainen koostumus, ei alkoholiakaan, putsasi hyvin meikit eikä kuivattanut. Iris-puhdistusemulsio: ei putsaa ihan niin hyvin kaikkia meikinrippeitä, mutta tykkään. Pakkauksesta sen sijaan en tykkää, lasipullo, josta on hankala kaataa litkua ainetta. Iris-kosteusvoide: kosteuttava, imeytyy suht hyvin, hyvä meikin alle. Noissa Iriksissä on hirveän paljon alkoholia, molemmissa muistaakseni INCIssä heti tokana, mutta silti eivät kuivata tai ärsytä.

Laveralta olen kokeillut aika monia tuotteita, mutten ole löytänyt ihonhoitopuolelta vielä itselleni sopivia. Värjättyjen hiusten mangoshampoo sitä vastoin on kestosuosikki. Kokeilin neutral-tuotteita kokeilupakkauksen verran, mutta puhdistusgeeli ei putsannut hyvin ja kuivatti, käsi- ja kasvovoide olivat liian paksuja ja rasvaisia. Neutral-vartalovoidetta mulla oli myös, mutta se oli koostumukseltaan todella juoksevaa, mutta muuten ihan ok. Hankin myös Laveran tuoksuttoman aurinkovoiteen SK40 ja se on aika inhottavan tuntuista. Jäi limaiseksi kerrokseksi iholle, mutta laitoinkin aika paljon.

Aion vielä kokeilla Laveralta Young faces-tuotteita, kunhan entiset loppuvat. Kuten olen muissa keskusteluissa valitellut, ihoni on muuttunut rasvoittuvammaksi ja siihen on tullut epäpuhtauksia viime aikoina, joten ihonhoitotuotteet menee vaihtoon. Olisin jo ostanut Young faces-kosteusvoiteen, mutta koko Young facesia ei ollut Ruohonjuuressa, joten ostin sitten TBS tea tree- ja Eucerin impure skin-voiteet.

EDIT. Ai niin, ostin toissapäivänä Laveran sensitive-huulirasvan, ja taas taisi tulla hukkaostos. Rasva on niin kovaa, että sillä puikolla saa hinkata huulia tosissaan, että jotain tulee. Eikä tule kunnolla sittenkään.
« Viimeksi muokattu: 10.09.08 - klo:09:34 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #11 : 10.09.08 - klo:10:27 »
Tilasin Organic BodyCare Shopista Green Peoplen minikokoiset No Scent 24 Hour Creamin sekä No Scent Cleanserin. Molemmat tuotteet ovat herkkäihoisille suunnattuja, hajusteettomia, ilman eteerisiä öljyjä. Incit vaikuttavat todella hyviltä, hamppu-, jojoba- ja oliiviöljyä jne.

Olen tykästynyt kovasti molempiin tuotteisiin ja tilaan todennäköisesti täysikokoiset lähiaikoina. Putsari on todella hellävarainen, ei kuivata eikä ärsytä ja jättää ihon ihanan pehmeäksi. Voide on mukavan kevyttä ja hyvin imeytyvää, sopii hyvin meikin alle. Käy mielestäni parhaiten normaalille ja pintakuivalle iholle.

Harmittaa vaan, ettei noissa No Scent -tuotteissa ole kasvovettä. Green Peoplella on Gentle Tone, josta tilasin myös minituubin. Kuvittelin, että kyseessä on kasvovesi, mutta se onkin kevyt geelivoide. Green Peoplen sivuilla tuotteesta sanotaan:
A 2 in 1 toner and light moisturiser for the face and neck
Ideal for all skin types
A light, natural gel that awakens your skin with a refreshing toning treat
Tones and conditions without using alcohol or other harsh astringents
Moisture trapping action – perfect as an ultra light moisturiser
Delicately scented with natural plant extracts
This natural skin care product is free from Parabens, Lanolin, ethyl alcohol, artificial perfumes, petrochemicals, phthalates and colourants to bring you the purest toner that nature can offer.

Osaisiko joku valaista tyhmää, mikä tuon funktio oikeastaan on?  :) Jotenkin sen siis pitäisi toimia kasvoveden tapaan samalla kun kosteuttaa, mutta en oikein huomaa mitään vaikutusta...

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 10.09.08 - klo:11:01 »
^
siinä on kasvovesi ja kosteusvoide yhdessä, two in one.

En kyllä tajua tuollaisia tuotteita, itse ainakin käytän kasvovettä lähinnä viimeistelemään puhdistuksen, kasvovesilappuun jää lähes aina vielä likaa varsinaisen puhdistuksen jälkeen. Siksi en tajua myöskään kasvoille suihkittavia kasvovesiä, mutta kai niiden tarkoitus on jotenkin "virkistää" tms.

Itse olen kokeillut Green peoplelta vain repair-shampoota ja huulirasvaa. Shampoo oli takuttavaa, joten käytän sitä nykyään suihkugeelinä ja joskus kasvojenkin pesuun. Toimii siihen ihan hyvin. Huulivoide on muuten ihan jees, mutta hirveän liru koostumus
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #13 : 10.09.08 - klo:13:16 »
^Minäkin haluan "perinteisen" kasvoveden, jota laitan vanulappuun. En tykkää suihkittavista, ja tuo kasvogeeli on mielestäni aivan turha.

Mulla on jemmassa myös Aubrey Organicsin herkän ihon travel-set, sitä kokeilen seuraavaksi ja raportoin  :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #14 : 10.09.08 - klo:20:56 »
Nyt oon testaillut Aubrey Organics Gollagen & Almond käsi- ja vartalovoidetta. Imeytyy nopeasti ja koostumus on miellyttävä. Monet Aubreyn omilla sivuilla olivat kirjoitelleet kokemuksiinsa, että olivat käyttäneet tätä ihan kasvoillakin. Ei tosiaan olekaan mikään ihme, koska tämähän on tosi ohutta. Aiemmin luulin Humektanin olevan ohutta, mutta tämä on vielä ohuempaa. Ei mitään liian vesiliirua kuitenkaan, mutta ohutta kuitenkin. Kädet pehmenevät hetkessä. Pullokin on kätsy. Pientä miinusta kuitenkin tuoksusta. Se ei häiritse käsissä, mutta kasvoille en mielelläni tuota laita sen takia.

Siirsin tämän tuolta toisesta ketjusta tänne kun sopii tänne paremmin.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3