Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 160358 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #120 : 23.04.09 - klo:08:14 »
^ Kiva tietää, että tykkäsit Kimberly Sayerin voiteesta, vaikka eri voide onkin kyseessä. Tää sarja on mulle ihan tuntematon ja tilasin tuotteen pelkästään arvostelujen varassa. On ainakin vähän toivoa, ettei voide ole ihan susiostos.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 24.04.09 - klo:07:41 »
Kirjoittelin tuonne Aubrey Organics-ketjuun kokemuksia tuotteista. Ostin rasvaisen -, seka-, normaalin- ja herkän ihon näytepakkaukset. En valitettavasti ole oikein tykännyt tuotteista :(

Putsarit vaikuttaa ihan neutraaleilta, ei oikein mitään sanottavaa, mutta herkän- ja rasvaisen ihon kosteusvoiteet jämähtää ja rullautuu iholla. Muita kasvovoiteita en vielä ole kokeillut, koska niissä on SPF15 ja säästelen ne aurinkoisempiin hetkiin. Onkohan ne yhtä huonoja levittymään?? Kasvovesistäkään ei ole fiiliksiä oikein suuntaan tai toiseen ja naamioista jäi mieleen lähinnä rasvaisen ihon versio, joka tuntuu aika stydiltä iholla, vähän pistelee ja viilentää kunnolla.

Kokeilin myös Rosa Masqueta-käsivoidetta, joka on muuten ihan hyvän tuntuinen, mutta se haju on ihan tyrmäävä! Tosi vahva sellainen perinteinen "saippuan" haju. EIlen aamulla kun laitoin tätä, niin vielä töissä nenään haisi se voide ainakin puoli päivää.
Myös herkän ihon kasvovoiteessa on aika vahva haju, jotain yrttiä tuntuu olevan. En tykkää tuoksusta.

Olen vähän pettynyt Aubreyyn. Kun noi näytteet loppuu, taidan jatkaa vanhoilla kunnon Weledoilla ja Laveralla.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #122 : 24.04.09 - klo:10:44 »
^Minäkin olen ollut pettynyt kaikkiin kokeilemiini Aubrey Organicsin tuotteisiin, vaikka olisin halunnut tykätä niistä kovasti...

Tilasin joskus herkän ihon setin, jollainen -j-:lläkin on varmaan ollut. Kosteusvoide rullautui ja levittyi tosi nihkeästi, putsari kuivatti, kasvovesi oli mitäänsanomaton ja naamio ei muistaakseni tehnyt oikein mitään. Pahinta oli tuotteiden voimakas, kummallinen tuoksu. En voisi käyttää pitempään, kun hajut alkaisivat varmasti ärsyttää.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 26.04.09 - klo:21:54 »
Kokeilin viikonloppuna Aubreyn aurinkosuojalliset kasvovoiteet ja ne yllättäen tuntuivat toimivan! Ihan älytöntä, että muut kasvotuotteet ei sovi ollenkaan mm. huonon levittyvyyden takia, mutta sitten nämä SPF15-voiteet ovat ihan ok!

Mulla on siis rasvaiselle iholle ja normaalille iholle noi. Molemmat levittyy ihan hyvin, tuoksu ei ole ärsyttävä(n vahva), ja imeytyvätkin ihan hyvin! Olen yllättynyt, mutta iloinen, alunperin tilasin tuotteet suojakertoimellisten voiteiden takia :)

EDIT. suojakertoimelliset voiteet olikin sekaiholle ja normaalille iholle.
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:07:23 kirjoittanut -j- »

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 28.04.09 - klo:05:20 »
Onko kukaan löytänyt jostain luonnonmukaisesta sarjasta silmänympärysvoidetta, jossa olisi suojakerroin? Kovasti olen hakenut, mutta ei ole osunut silmiin ja tarvetta olisi nyt erityisesti kesäksi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #125 : 29.04.09 - klo:11:29 »
Nyt ensimmäisen kerran testattu Kimberly Sayer Ultra Light Facial Moisturiser SPF25 -voidetta. Voide on aika kevyttä, mutta silti voiteen tuntuista, ei sellaista geelimäistä ja ohutta. Olisi voinut olla vieläkin kevyempää tavaraa. Ei tehnyt kasvoja valkoisiksi, vaikka sisältääkin fysikaalisen aurinkosuojan. Imeytyi hyvin ja jätti sellaisen satiinisen pinnan, eli ei siis kiiltävää tai aivan mattaista. Tuoksu on ihanan sitruunainen ja raikas. Pumppupullo on tosiaan iso, 150 ml, enkä varmasti saa sitä kulutettua holvaamallakaan tän kesän aikana.

Poissa trinity

• Haiven
  • *
« Vastaus #126 : 21.05.09 - klo:16:40 »
Tilasin The organic body care shopista ihanan sävyttävän voiteen: Pure Nuff Stuff Natural Tanning Cream! Kertalevityksestä tulee sopivan kevyt tulos. Toimii hyvin kasvoillakin, käy ihan päivävoiteesta! Ei haise lähes miltään levitettäessä, myöhemmin tuli tosi mieto haju tai tuoksu jossa mun nenä erottaa tuon itseruskettavan hajun lisäksi semmosen raikkaamman, hyväntuoksuisen haivähdyksen (tai sitten se tulee jostai muualta Huh?) Mut tätä ehdottomasti hankin lisääkin! Laitan tän myös luomutuoteketjuun koska olen niin tyytyväinen  Lovena Taputtaa

;D Tilasin lisäksi Pure NS myös Avocado putsarin, joka on kyllä mulle ihan parasta, käytin nimittäin sitkeesti juuri loppuun jonku vanhan Dermosilin puhdistusmaidon jonka jälkeen tää uus tuntui ihanalta, ei jättänyt rasvaa mutta ei kuivattanutkaan. Tätä tilaan lisääkin jos toimii jatkossakin.

Akamutin ruusuvesi tuli myös. Haju on aika hirveä, mutta haihtuu nopeasti. Käytän tätä kasvovetenä ja ehkä kesähelteellä raikastimena.
3a Miii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 22.05.09 - klo:14:10 »
Oon huomannu, että Aubreyn herkän ihon kosteusvoiteessa tymäkkä tuoksu "laimenee". Nyt kun olen käyttänyt voidetta yli puolet, se tuoksu ei enää oikein ol läsnä. Siis kun avaa purkin, sieltä ei se tuoksu enää tule. Nyt tää alkaa tuoksua sopivan miedolta :) Alussa meinas taju lähteä, kun avasi purkin...

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #128 : 24.05.09 - klo:21:54 »
Organic Bodycarelta tuli paketti ja pääsin vihdoin testaamaan. Eilen illalla putsasin silmämeikit persikankiviöljyllä ja naaman Avocado Cleanserilla. Tuo avokadoputsari oli niin hellävaraista tavaraa, etten laittanut mitään rasvojakaan enää naamaan. Missään vaiheessa ei tuntunut iho kuivalta eikä kiristelevältä. Aamulla iho oli todella hyvännäköinen! Nyt saa jäädä Paulan tuotteet kaapin pohjalle ainakin hetkeksi, olisi hienoa jos näillä kahdella tuotteella pärjäisi.  :l

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 28.05.09 - klo:19:28 »
Ja nyt tuon ruusuvedenkin siellä katsoin ja nimen selvittyä löytyi netistäkin tietoa:

"Ruusun eteerisen öljyn tislauksen ohessa syntyvä ruusuvesi on ihanteellinen kasvovesi.
Sopii myös kevyen meikin puhdistukseen ja koko kehon virkistykseen.
Ruusuvesi sopii kaikentyyppisille ihoille, mutta hoitaa erityisesti kuivaa, herkkää,
couperoottista ja ikääntyvää ihoa. Suloinen ruusun tuoksu hellii myös mieltä.

Ei sisällä alkoholia tai muita säilöviä aineita."

Purkin mukaan toisaan tuo ruusuvesi on ainoa tämän sisältämä ainesosa.

Aika pian tämän kirjoitettuani ostin tuon Ruusuveden Ruohonjuuresta, kun oli esittelyssä. Jep, minua ei useinkaan ole vaikea ylipuhua ostamaan kosmetiikkaa ::). Ajattelin jo silloin, että ihan turha ostos, eihän tuo iholle mitään voi tehdä!

Mutta täytyy sanoa, että tuote on aivan ihana! En ruusun tuoksusta suuremmin välitä mutta ihan siedettävä se tässä on. En ole mitään muuta ihon hoidossa vaihtanut (pesuun Sebamed ja päälle Basan geeli tai Juvedical seerumi+Basan geeli) ja ihoni on nyt pehmeämpi sekä rauhoittuneempi  :l. Eli ainakin minun ihoni tykkää ja paljon!
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #130 : 01.06.09 - klo:05:13 »
Ruusuvesihän on ihanan tuoksuista!! Takaisin lapsuuden huolettomiin kesäpäiviin, kun tehtiin "hajuvettä" ruusunlehdistä - laitettiin ne siis pilaantumaan lämpimään veteen. ;D Alkutuoksu oli hyvin samanlainen kuin Akamutin ruusuveden ( muhiessaan liemen haju kyllä hiukkasen paheni...).

Mutta asiaakin löytyy. Olen käytellyt Erisanin kasvovettä Akamutin ruusuvedellä terästettynä. Vähän aikaa sitten sekoitus loppui ja käytin pelkkää Erisania. Iho ei tykänny - paukamia leukaperissä ja pikkunäppyä ja ärtymää vähän ympäriinsä. Pari päivää sitten sain taas ruusuvettä lisää ja naama tykkää :-*

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #131 : 16.06.09 - klo:21:11 »
Onko kellään kokemusta Kama Ayurveda -sarjasta, intialainen, mut myydään netissä ja joissain maissa Intian ulkopuolellakin?

Mä oon törmännyt tohon joskus aiemmin reissuilla ja nyt Intiasta mukaan lähti niiden Essential Beauty Box -lahjalaatikko, jossa oli kasvoputsari, ihoöljy sekä naamio. Toi putsari ja naamio ovat yrttijauheita, joita sekoitetaan veteen tai ruusuveteen ja käytetään sellaisenaan.

Olen ollut aika yllättynyt, että erityisesti ihoöljy Kumkumadi vaikuttaa oikeasti tosi hyvältä. Se on saanut kai jotain palkintojakin, mutta yleensä mun iho reagoi ikävästi kaikenlaisiin öljykokeiluihin (joko tulee näppyjä tai iho alkaa kuivua entisestään tmv), mutta nyt olen käyttänyt tätä miltei aamuin illoin ja iho on tosi hyvä ja terveen värinen. Sahrami ei kuitenkaan tee naamasta mitenkään keltaista, mitä pelkäsin aluksi. Myös tässä säässä iho on pysynyt hyvänä.

Naamiosta (Lavanya) en osaa vielä sanoa oikein mitään, mutta putsari (Mridul) tuntuisi toimivan myös. Sarjalla ei ole vielä kasvovoidetta, mutta kysyin firmasta ja sanoivat, että monet käyttävät vartalotuotteita myös kasvoille ja parabeenitön ym ym kasvovoide on tulossa (jo kehittelyssä). Näissä ei ole formaldehydiä, ei testata eläinkokeilla ja noiden putsareiden ym incit on kutakuinkin "linssejä, fenkolia, lakritsijuurta" -tyyppisiä.

Intiassa tuotteet olivat tosi paljon halvempia kuin Euroopasta tilattaessa eli esim. Kumkumadin hinta oli 45€ yhdessä hollantilaisessa nettikaupassa, jota minulle suositeltiin (ja kyseessä on pieni pullo, joskin vaikuttaa riittoisalta).

EDIT:
Ajattelin jatkaa tähän samaan postaukseen, että olen nyt käyttänyt tavallisten kosteusvoiteiden ym sijaan vaan tän sarjan putsaria ja tuota öljyä ja laittanut naamion pariin kertaan ja naama on ihan uskomattoman hyvässä kunnossa. Iho on pehmeä, ei ole hilseilyä (olen ollut nyt pakkasilmassa ja kuivissa, ilmastoiduissa sisätiloissa), ei kutinaa, ei näppyjä, väri on tosi tasainen eikä mitään negatiivisia reaktioita. Olen tuolla putsannut myös siis meikit pois, ripsarit olen putsannut vedellä, mutta noin muuten olen putsaria käyttänyt aamuin illoin ja vaikka on "rakeista" eli jauhetta, johon lisätään vettä niin en ole huomannut ihon mitenkään ärtyvän. Aion todellakin tilata näitä lisää, koska erit. nyt lentäessä ja matkustellessa jauhe on kätevää ja kevyttä, öljypullo on tosi pieni eli menee siihen käsimatkatavaroiden muovipussiin. Laitan lisäraporttia vielä myöhemmin, jos joku muuttuu, mutta nyt ainakin tuntuu siltä, että kaikki hypersupervoiteet voi jäädä hyllyyn, jos öljypullo ajaa saman asian (kesä voi olla erilainen, kun tätä ei sais käyttää jos altistuu vahvalle valolle).  ::)

Mitlu!  :)
Oletko tilaillut noita tuotteita jostakin sen Intian reissun jälkeen? Kuulostaa tosi hyviltä, mutta tuntuu maksavan pienen omaisuuden!!  :o
www.purenatural.eu -sivuilla katselin noita tuotteita, mutta hinnat oli tosi huonosti esillä. Huomasin vain, että se kasvoöljy maksoi 51€!!! Ja pullo näytti aika pieneltä.  :-\ Onko tuotteet niiiiin hyviä, että oikeesti kannattaa maksaa noin hirmuisesti, vaa pääseekö samoihin tuloksiin kenties esim. jojobaöljyllä ja karitella (ja huomattavasti halvemmalla!  ;))
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 18.06.09 - klo:10:17 »
Löysin Saksan reissulla Rossmannista ja Mullerista heidän omia, BDIH-sertifioituja tuotteita ja ne oli halpoja! Kasvovoide 4e, käsivoide ja vartalovoide 2e, jne... Sitten oli jotain muuta sarjaa vartalovoide 70 senttiä (!!!) ja silläkin oli BDIH.
Miksei Suomessa???

Eilen selvisi, että esim Laveralla ei olekaan kaikki tuotteet sertifioituja!
En tiennyt, että noin voi olla  :( Toihan on ihan asiakkaan fuulausta. Saa olla tarkkana siis kyttäämässä, onko BDIH-logo vai ei.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #133 : 18.06.09 - klo:10:30 »
^ Voi, olivatpa ihanan edullisia tuotteita, eikä kukaan ainakaan voisi väittää, että luonnonmukainen ihonhoito olisi kallista, jos noita saisi myös tuohon hintaan Suomesta.

Mitkä kaikki Laveran tuotteet eivät ole BDIH-sertifioituja? Tuo tosiaan on asiakkaan huijaamista, koska sitä uskoo, että kaikki merkin tuotteet ovat sertifioituja. Siihen kuitenkin luottaa, että kun merkki on saanut sertifioinnin, kaikkia sen tuotteita voi käyttää huolettomasti ilman, että täytyy jokainen tuote kyylätä tarkasti läpi ennen ostoa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 18.06.09 - klo:11:46 »
^
Yritin just hyvinvoinnintavaratalon nettisivuilla selvitellä asiaa.
Ainakaan mango milk-shampoo ei ole sertifioitua, ei sitten vissiin mitkään shampoot.
Mun käyttämä voide vissiin on, neutral-sarjaa.

Kyllä ketuttaa. Pitäis antaa firmalle palautetta. Kuulema kuluttajien mieliksi lisäsivät vaahtoavaa ainesosaa shampoihin, eli siis sls:a.