Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159909 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #180 : 14.11.09 - klo:07:43 »
^Ei myydä Suomessa. Uskoisin kyllä, että esim. Ruohonjuuri saattas ottaa valikoimiinsa, jos tarpeeks moni sarjan perään kyselee. A'kin on kyllä kiva tuotesarja. Mun mielestä ne käyttää aika fiksusti luomuaineksia, kun joka purnukkaan ei oo roiskittu tusinaa eteeristä öljyä, vaan harkiten oikeesti hyödyllisiä juttuja. Synteettisiäkin aineksia on, mutta nekin on valittu fiksusti. Ei löydy INCI-listoilta propyleeniglykolia, spriitä, silikoneja, mineraaliöljyjä tai muuta kukkua. Tietysti, jos on erittäin pahasti herkistynyt erilaisille kasveille, kannattaa A'kiniakin lähteä kokeilemaan varovasti - alottaen hajustamattomista. Oon ite tykännyt kaikista kokeilemistani A'kineista shampoita lukuunottamatta.

Awww... musta ottaa joku vaikutteita.  ;D  Toivottavasti tykkäät tuotteista! Ois muuten kiva kuulla kokemuksia silmänympärysvoiteesta, lisää Vital Hydrationista (onko muita tän hankkineita kuin Nea ja vieläkö tykkäätte?) ja kasvojen puhdistusgeelistä, jos joku on niitä kokeillut.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #181 : 17.11.09 - klo:00:02 »
Tätä palstaa lueskeltuani uskaltauduin nyt sitten minäkin tilaamaan Lovelulasta muutamat näytteet :) . Tulossa on 
Forest Secrets iRejuvenate Step 1 Lifting Pro-Youth Face Oil ja Forest Secrets iRejuvenate Step 2 Regenerating Skin Serum, molemmat 3ml näytekoossa jotka maksoivat yhteensä £5.
Viiden punnan edestä tilaava sai valita 3 ilmaisnäytettä, joista valitsin Madara Regenerating -yövoiteen, Madara Moisture Fluid -kosteuttajan, joka olikin täällä jo testattu ja jännä nähdä aiheuttaako minulla ärsytystä, sekä Logona Age Protection Anti Aging Range (päivävoide, yövoide ja seerumi). Tuo anti-aging voi olla minulle täysin turha, mutta mielenkiintoisin näytevaihtoehdoista joita oli jäljellä. Kuvausten perusteella tuo Madaran yövoide asettaa odotukset korkeimmalle, sekä Forest Secrets -tuotteet, jotka tosin ovat sen verran hintavia että tuskin tulevat vakikäyttöön ellei jotain todella mullistavaa tapahdu ihollani.

Aiemmin olen luonnonmukaisista testannut mm. Dr.Hauschkaa ja Korresia. Tällä hetkellä käytän Dermavidualsin minulle sekoitettua voidetta, joka on aivan täydellistä (sis.mm. jojobaöljy, hiiva-liposomi,leväuute, auringonhattu-uute) mutta varsin hintavaa. Tämän voiteen sekoitti Dermavidualsin maahantuojalla työskentelevä ystäväni, enkä oikeastaan edes tiedä minkä arvoinen voide loppujen lopuksi on. Jotain vastaavaa tahtoisin kuitenkin löytää yövoiteeksi - ravitsevaa, kosteuttavaa, mutta ei tukkivaa.

Jos joku kiinnostui Dermaviduals -tuotteista, lisätietoa löytyy mm. täältä http://www.ailaairo.fi/dermaviduals.php.

Dandylion

• Vieras
« Vastaus #182 : 18.11.09 - klo:12:22 »
Noniin, nyt olen saanut ensivaikutelman A'kin  24 Hour Pure Moisture -kosteusvoiteesta - ja olen hurmaantunut! Jos pidempiaikainen käyttö ei aiheuta mitään ärsytyksiä tai rasvoittumista, niin tässä on ainesta HG-tuotteeksi. Voide on ihanan kermaista, mutta imeytyi pintakuivaan ihooni hetkessä, jättäen kasvoille ihan oikeasti kosteutetun tunteen. Tuo voidehan on tuoksuton, joten siitäkin plussaa. Moitittavaakin löytyy, kun en tykkää noista purkkimallisista pakkauksista. Tuote pääsee hapettumaan ja onhan siinä epähygieenisyyden vaarakin, vaikka kuin yrittää käyttää jotain lastaa voiteen ottamiseen. Niin ja purkki on sikapieni, varsinkin kun janoinen ihoni olisi hotkaissut vaikka kuin monta kerrosta tuota ihanuutta.

No, katsotaan nyt miten iho jatkossa käyttäytyy. Lisäksi testasin A'kinin Rose & Geranium Pure Creamy Cleanser & Toner in One -putsarin. Kun olen tottunut käyttämään vaahtoavia putsareita, niin tuntui ettei meikit lähde kunnolla naamalta, ja tarvitsin kyllä kasvovettä tuon jälkeen meikin rippeiden poistamiseen. Pitää ehkä vähän harjoitella käyttöä vielä. Lisäksi minua häiritsi voimakas ruusun tuoksu, mutta ehkä siihen tottuu.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 19.11.09 - klo:21:55 »
^Tota putsaria kannattaa käyttää aika pienellä annostuksella. Jos on enemmän meikkiä naamassa, kannattaa hieroa rauhassa ensin kuivalle tai hyvin kevyesti kostutetulle iholle, pyyhkiä vanulla pois ja lopuksi huuhdella huolellisesti.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #184 : 22.11.09 - klo:18:41 »
Olen parin päivän ajan käytellyt Esthelle & Thild:in Ecorganic Face Cream Fragrance Free-voidetta, ja mieltynyt kovasti. Tuoksu on hyvin mieto ja neutraali, ainoastaan häivähdys vaniljaa tunnistettavissa. Ei siis mitään yrttilöyhkää, kuten ekosarjoilla valitettavan usein...
Koostumus on yllärikseni tosi reilu ja täyteläinen, se sopii näin talven tunnelmiin ja kylmeneviin säihin loistavasti. Hyvä ostos, olen tyytyväinen! Pakkauskin hygieninen pumppuputeli  :)

Edit: INCI löytyy kosteusvoiteiden ketjusta.
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:18:43 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 22.11.09 - klo:18:42 »
^ Miltä tuon INCI näyttää? :)

Edit.
Esthelle & Thild
Ecorganic Face Cream Fragrance Free

Aqua, Rosa Damascena flower water, Centaurea cyanus flower water, Butyrospermum parkii, Prunus amygdalus dulcis oil, Helianthus annuus seed oil, Cetearly alcohol, Sesamum indicum seed oil, Vanilla Plantifolia fruit extract, Aloe Barbandensis leaf extract, Olea Europaea leaf exract, Cetearyl glucoside, Glycerin, Tocopherol, Sodium benzoate, Xanthan gum, sodium dehydroacetate, Potassium sorbate, Coco-glucoside, Citric acid.

Tätä pitää kyllä kokeilla joskus.  :o Yleensä joka voiteeseen on tungettu jojobaöljyä (usein heti INCIn alkupäässä) ja se kun tuntuu tukkivan niin tämä kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta!

Mutta miksi ihmeessä tuo sisältää coco-glucosidea? Eikö se ole pesevä ainesosa tai ainakin luomushampoissa tuota on?
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:21:40 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

jouhanna

• Vieras
« Vastaus #186 : 23.11.09 - klo:16:34 »
^^
Koostumus on yllärikseni tosi reilu ja täyteläinen, se sopii näin talven tunnelmiin ja kylmeneviin säihin loistavasti. Hyvä ostos, olen tyytyväinen!
Meinasin juuri tulla toteamaan samaa. Jopa meikki pysyy tuon voiteen päällä eikä lähtenyt valumaan kun on tullut kuuma. Samaan hengenvetoon suosittelen vartalovoidetta, sekin imeytyy hyvin eikä jää tahmeaksi kerrokseksi.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 23.11.09 - klo:21:50 »
Mutta miksi ihmeessä tuo sisältää coco-glucosidea? Eikö se ole pesevä ainesosa tai ainakin luomushampoissa tuota on?

Tuo on pinta-aktiivinen aine eli tässä yhteydessä on käytetty emulgaattorina, mutta tuon pinta-aktiiviisen ominaisuutensa vuoksi toimii myös pesevänä aineena.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #188 : 17.12.09 - klo:01:30 »
Testattu Forest Secrets-sarjan tuotteet. Ideana siis on, että tuotteita on kaksi, seerumi ja öljy, joista tehdään ihotyypin mukainen mix. Samat tuotteet ovat päivä- ja yökäytössä, sekä silmänympärysiholla.

Testailin eri päivinä erilaisia seosmääriä, sekä molempia tuotteita myös yksittäin. Tulos oli joka kerta sama - iho alkoi ihmeellisesti punoittaa, ei tuntunut yhtään kosteutetulta ja ihon pintaan jäi omituinen tunne, limainen ja kalvomainen. Myös annostelu oli hankalaa, tuotteita otetaan pullosta pipetillä kämmeneen tai sormenpäille. Aika iso osa saatta hulahtaa ihan muualle kuin päätyä kasvoille. Putelit ovat melkoisen hintavia, mutta tuote tuntui olevan yhtä kuraa - ei ainakaan sopinut minun iholleni.

Testasin myös Logonan Age Protection -sarjaa - siitä enemmän Logonan omassa ketjussa.

Myös Madaran Moisture Fluid pääsi testiin - hyvin kevyt kosteuttaja, joka ainakin talvi-iholla oli nipin napin tarpeeksi. Teki ihon pinnasta fantastisen samettisen, jolle mineraalimeikki levittyi täydellisesti! Seuraavana päivänä testasin kuitenkin voidetta lisäten sitä levittämisen jälkeen vielä toisen kerroksen - kasvoistani tuli ihmeellisen kalpeat. Mitähän lienee sitten tuo samettin pinnan tekevä aine...näyte oli niin pieni, ettei useampaan käyttökertaan siitä riittänyt. Kiinnostavaa olisi, aiheuttaako jatkuvassa käytössä tukkiutumista. On kuitenkin loistava meikinalusvoide, voisi toimia kesävoiteena! Testattavana vielä yövoide.

Madara -sarjan tuotteet tulevat Latviasta, tietäisiköhän joku saako tuotteita edullisemmin esim. Tallinnasta jostain? Sarja on Lovelulassakin kohtuu edullinen ja kiinnoisi enmmänkin.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 06.01.10 - klo:15:11 »
Onko juureksilla kokemuksia Lisen Organics-sarjasta? Ruotsalainen sarja, jolla muutama mielenkiintoinen tuote. Ruusu- ja appelsiininkukka kasvovesi voisi olla kiva tuote niiiiiiin puhtaine inceineen. Seerumi sekä huulivoiteet kiinnostavat myös. Parista nettikaupasta tätä vissiin saa, liekö muualta edes saa?

Mä aloitin eilen oikein kunnolla (miksiköhän vasta nyt?) luonnonkosmetiikan testailun Estelle & Thildillä sekä Providalla. Providan kuorintavoide oli mukavan tuntuinen, hieman se jätti rasvaisen oloiseksi ihon, vaikkakaan se ei näillä keleillä haittakaan. E&T:n kasvovesi tuntuu hyvältä myös, samoin voide, vaikka se levittyi oudosti, sitä piti oikein levittää, että se imeytyi. Täytyy kokeilla vieläkin pienemmällä määrällä tänään. Sain näytteen Themis'n  puhdistavasta suklaanaamiosta, jonka laitoin eilen saunan jälkeen, ihan ok (jotenkin vierastan näitä suklaajuttuja, muuten kuin syötynä) ja iho on kyllä puhdistuneen tuntuinen.

E&T:n puhdistusgeeli pääsee kokeiluun tänään, samoin Santen Tyrni & Gingko-voide, jos uskaltaudun, tuoksu on meinaan tosi voimakas. Providan Ruusunaamio on myös vielä testaamatta, kommenttia näistä myöhemmin.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 25.01.10 - klo:14:51 »
Olikos täällä kokemuksia Maria Entrich-sarjasta? Haulla ei ainakaan löytynyt kuin parit incit. Mun yhden kaverin serkku myy näitä ja mun piti kesällä mennä kutsuillekin, mut ei niitä kutsuja sit ollutkaan.

Nyt oon ihan pikkuisen miettinyt jälleenmyyntihommia. Näin kotona ollessa voisi olla ihan kiva juttu. Oon vaan miettinyt, että kuinka toimivia tuotteita ovat, hinnoissa ovat ainakin (kuinkakohan vaikea on myydä). Toki ovat luonnonkosmetiikkaa, mutta silti. Mun kaverin käyttää sarjan vehnänalkioöljyä, jota on kehunut mulle. Silläkin on hintaa 33.60 €/100 ml.  :o

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 25.01.10 - klo:14:58 »
Turkulaisesta apteekista (Kauppatorin apteekki) löytyy ihania Elysambre-tuotteita, jotain niistä kirjoittelin täällä. Nyt ostin testiin tuon kasvovoiteen (rasvaisen ihon fluid, todella ohut ja kevyt) ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Myös silmämeikin putsari tuli hankittua mutta käytän sitä hyvin satunnaisesti (pääsääntöisesti wp-ripsarit käytössä). Illalla testaan vielä puhdistusgeelin, siitä sain näytteen tänään.

Täältä löytyy firman sivut:
http://www.elysambre.com/home.html
Maahantuoja on sama kuin Couleur Caramelilla.

Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 25.01.10 - klo:15:14 »
^ Kivannäköisiä pakkauksia nuo. Meiän kylään ei taida rantautua, mut jos pääsee piipahtamaan jossain isommissa ympyröissä niin pääsisi tsekkaan.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 25.01.10 - klo:16:09 »
Sainkin juuri Elysambren maahatuojalta tietoa, että on ihan upouusi Suomessa ja vasta tuolta yhdestä paikasta saa. Mutta kannattaa kysellä Couleur Caramel-myyjiltä ainakin, samasta paikasta kun saisi näitäkin tilattua  :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 25.01.10 - klo:16:16 »
^ Ok, kiitos tiedosta. Täytyy pitää silmät auki.  :)

Muoks. Hei, ihmeiden aika ei ole ohi, meiän kylän yhdessä hoitolassa onkin tuota Couleur Caramelia, sieltähän voisi noitakin tilaamalla saada...

Minkälaisessa hintaluokassa ovat? Nea?
« Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo:16:19 kirjoittanut Ulpu »