Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159910 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #195 : 27.01.10 - klo:00:32 »
Ulpu: Jee  ;D

Eli puhdistusgeelistä sain näytepurnukan myös ja on ihana! Raikas tuoksu ja vaahtoaa ihan mukavasti, ostan pullon ihan varmasti! Eli voide oli noin 23€ (vaihtelevat koostumuksen mukaan, tämä aika lirua ja oli halvin), silmämeikinputsari oli noin 15€ ja puhdistusgeelin hinnan tiedän tod. näk. huomenna. Sanotaanko siis välillä 15-30 varmaan suurin osa ainakin.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 27.01.10 - klo:11:33 »
^ Kiitos! Mites voiteen tuoksu?
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 27.01.10 - klo:11:39 »
Tuoksu taitaa vaihdella "sarjoittain" mutta tässä ihan miellyttävä, ei liian vahva. Puhdistusgeeli tuli ostettua tänään myös, se oli 20.50€. Geeli tuoksui hieman "sitruunaiselle" ehkä, kiva sekin eikä liian vahva. Tukkään sarjasta todella paljon, pullot ovat kauniit ja iho tuntuu tykkäävän. Ekoluksusta sanon mä  ;D. Vielä kun noita meikkejä saisi... Täyttöpakkaukset ovat niin kauniit!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 31.01.10 - klo:14:27 »
Onko kokemuksia Couleur Caramelin ihonhoitotuotteista? Kiinnostavan oloisia nämäkin.  :)

Mä ostin eilen (kävin ekaa kertaa Ruohonjuuressa, ihana paikka!) Vihreän Kosmetiikan Sheavoi-oliivin voiteen mulle ja tytylle. Ihanan tuntuista voidetta.

Muoks. Hetkinen, nuohan on ihan samanoloisia kuin Nea mainitsema Elysambre... Katselinkin, että pakkaukset näyttää samalta, mut ovatkohan ihan samaa tavaraakin...? Onkohan sarja muuttanut nimeään...
« Viimeksi muokattu: 31.01.10 - klo:14:32 kirjoittanut Ulpu »

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 31.01.10 - klo:14:41 »
Ulpu: Niin ovat samanoloisia! Varmaan saman firman tuotteita? En tiedä olisiko uudistunut vai pitävätkö molemmat sarjat. Jotenkin tuon Elysambren ulkoasu vetoaa minuun kyllä paremmin  :D. Olen ollut tosiaan tyytyväinen puhdistusgeeliin (Vixen tykkäsi muuten tästä todennäköisesti myös) ja voiteeseen!

Vihreän kosmetiikan oliivi-sheavoi on ihana!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 31.01.10 - klo:15:13 »
Niin, tiedä häntä, ovatko samaa kamaa vai mitä...

Kyselin meiän kylän hoitolasta tuosta Elysambresta, mut ei ole tulossa. Onkohan Treella jo jossain, oon menossa ens viikolla käymään niin voisin tsekata. Kosteuttavan naamion tarvisisin, sellaisen voisin hankkia.

Löysinkin sun kommentin tuosta Sheavoi-oliivista ja se vahvisti munkin ostopäätöksen, kiitos!  :D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #201 : 19.02.10 - klo:13:52 »
Laitanpas tänne kysymykseni Himalajan Kristallisuolasta. Tuota olisi nyt ja olisikin kiva kuulla käyttävätkö muut juurekset paljon suolaa ihonhoidossaan? Ja miten on kasvojen iho tykännyt? Suomi24ssa oli niin tulinen keskustelu suolan käytöstä puolesta/vastaan, että jos täällä saisi toisenlaista rauhallisempaa kantaakin.  :D

Sillä tavalla suolahoidot minulle ovat kyllä suht tuttuja, että vartalon ihoon käytän paljon kuolleenmeren
mineraalisuolaa ja tava merisuolaa. Tuloksissa en voi kyllä sanoa, että olisin merkittävää parannusta atopiaan saanut, mutta kylllä varmasti rauhoittaa ja nyt kun olen suolaa sekoitelllut voiteeseen, on minusta parempi tunne iholle jäänyt. Dekolteen näppyjen olen huomannut nyt kyllä hävinneen, kun olen alueelle alkanut suolaa käyttämään, mutta voihan muutkin asiat vaikuttaa yhdessä suolan kanssa. Kasvojen ihoon en vain ole aiemmin uskaltanut käyttää, mutta kuullessani Helena Lindgrenin käyttämästä Orgon suolasta kiinnostuin uudelleen.  :D Näppyjä kun on taas riittämiin, niin jos suolan avulla iho tasapainoittuisi.

Nyt vain siis mietin onkohan tuo Orgon suola hienojakoisempaa ja sopivampaa sen takia kasvoille kuin tuo pienirakeinen Himalajan suola? Itse en ole ajatellut kuoria suolalla kasvoja vaan nytkin parina iltana Aqualan Lään olen suolaa sekoittanut ja taputellen laittanut kasvoille vaikuttamaan hetkeksi. Naamion jälkeen olen laittanut vain kuivimpiin kohtiin voidetta eikä iho tunnu nyt kyllä kuivalta. Ensimmäisellä kerralla suola pisteli selvästi, mutta toisella kerralla ei oikeastaan ollenkaan. Sinkkivoidetta laitoin eilen nenänpäähän kun vähän tuntui ärtyneen, mutta jos kaksi kertaa viikossa saunan yhteydessä jatkossa tekisi, niin rauhoittuisikohan ihon tukkeumat...   :P

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 19.02.10 - klo:14:06 »
Minä käytän tuota Himalajan kristallisuolaa kuorintapesuun. Laitan vaan tavalliseen geelimäiseen pesuaineeseen sekaan paljon (isorakeista) suolaa ja hankaan kunnolla. Toimii tehokkaasti kuorintana ainakin - herkkäihoisen kannattanee käyttää kyllä pienirakeista suolaa. En kyllä sinänsä ole huomannut itse suolasta mitään erityistä hyötyä, toimii vain mekaanisena hankaajana tuossa seoksessa. Tosin mun iho on muutenkin sellainen että mikään tuote tai käsittely vaikuta oikeastaan mitään joten paha sanoa.

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 19.02.10 - klo:14:10 »
Orgon-suola ei kirvellyt ihollani nin paljoa kuin nyt himalajan suola, tosin nyt aikaa kokeilujen välillä on parisen vuotta. Kylvyssä ja vartalonkuorintaan käytän himalajan suojaa mutta kasvoilla tosiaan kirveltää liikaa ja iho muuttui ihan kirkuvan punaiseksi. Nyt voisi tietty kokeilla Orgonia uusiksi mutta taidan välttää suolaa kasvoilla tästä lähtien, mielummin  sitten vaikka sokerilla testaan  ;D.

En huomannut orgon-suolan tekevän mitään ihmeitä iholleni, en tosin himalajan suolankaan mutta hinta on sopivampi.

heba1

• Vieras
« Vastaus #204 : 25.03.10 - klo:11:05 »
Osaisikohan kukaan neuvoa. Olen käyttänyt Hauschan kosteusvoidetta joka sopii minulle erinomaisesti, kun taas ruusuvoide tukkii ihohuokoset ja aiheuttaa näppylöitä... Mutta kosteusvoide on todella arvokasta suhteessa riittoisuuteen :'( , joten osaisiko kukaan suositella jotain mahdollisesti vastaavaa ja hieman edullisempaa vaihtoehtoa...? Olen myös harkinnut kasvoöljyjä, löytyisiköhän sellaista tällaiselle pintakuivalle helposti tukkeutuvalle iholle..??

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #205 : 13.04.10 - klo:22:31 »
Ostin tänään Urtekramin Olive Hand & Body Lotionin, ja ainakin ensi kokeilun perusteella tykkään kovasti. Luultavasti tulen käyttämään tätä enimmäkseen vartalolle, mutta toimii varmasti käsivoiteenakin (kunhan annostelee sopivasti, yöksi voinee laittaa reilumminkin). Tuoksu on luonnollinen laventelin ja oliivin tuoksu, joka on alkuun melko voimakas, mutta "pehmenee" kun voide imeytyy ihoon. Tämä on luultavasti parhaimmillaan suihkun jälkeen kostealle iholle levitettynä, niin kuin useimmat voiteet ovat  :).

Tuotekuvaus: http://www.urtekram.dk/productdetails_bodycare/?tx_ttproducts_pi1%5Bbegin_at%5D=72&tx_ttproducts_pi1%5BbackPID%5D=1107&tx_ttproducts_pi1%5Bproduct%5D=413&cHash=e48cc70257
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa Debs

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #206 : 03.05.10 - klo:20:40 »
Osaisikohan kukaan neuvoa. Olen käyttänyt Hauschan kosteusvoidetta joka sopii minulle erinomaisesti, kun taas ruusuvoide tukkii ihohuokoset ja aiheuttaa näppylöitä... Mutta kosteusvoide on todella arvokasta suhteessa riittoisuuteen :'( , joten osaisiko kukaan suositella jotain mahdollisesti vastaavaa ja hieman edullisempaa vaihtoehtoa...? Olen myös harkinnut kasvoöljyjä, löytyisiköhän sellaista tällaiselle pintakuivalle helposti tukkeutuvalle iholle..??

Käytin kanssa viimekesänä tuota kosteusvoidetta. Tiesitkö että sitä saa myös isommissa, 100 ml:n pulloissa? Ostopaikasta tietenkin riippuu mitä maksaa, mutta tulee toki edullisemmaksi kuin 30 ml koko. Kvittenvoide oli ensimmäinen Hauschka voiteeni. Se oli kyllä tosi riittoisaa,ja  kosteutti hyvin. Muistaakseni ei imeytynyt niin nopsaan kuin esim. kosteusvoide, eli meikkiä ei ihan heti siihen päälle voi levittää. Tuubi on pieni, mutta on tosiaan riittoisampaa. Kevyt Ruusuvoide on mulla ollut talvisin käytössä, se kosteuttaa, mutta ei tuki, ja imeytyy perinteistä Ruusuvoidetta paremmin. Tällä hetkellä käytän Laveran Neutral sarjan Facial Fluidia, ja oon tykännyt. On hyvin tuon kosteusvoiteen kaltainen, ehkä kosteusvoiteen ja Kvitten voiteen väliltä kosteutusteholtaan, värikin on samanlainen kellertävä.Maksoi allergiakauppa.fi:ssä vähän reilu 22 € mutta tavaraa siinä on 50 ml, eli 20 ml enemmän kun Hauschkan putkiloissa. Öisin käytän saman sarjan  Face Cream kasvovoidetta, hintakin on sama. On taas sitten sen verran rasvainen, ettei käy miekin alle, mutta muuten tykkään kyllä.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #207 : 05.05.10 - klo:23:36 »
Ajattelinpa palailla aiempaan viestiini Himalajan Kristallisuolasta. Näköjään jo 2kk on mennyt aloituksesta, joten kokemuksetkin ovat varmaan ihan luotettavaa.  :D

Pisimmän aikaa minulla on ollut käytössä rutiini, että 2xviikossa kosteusvoiteen sekaan sekoitettuna taputtelin seoksen hetkeksi kasvoille. Herkkäihoisena en halunnut enempää ärsytystä erinäisestä hankaamisesta ja kyllähän iho noinkin puhdistui. Taputtelussa huomasin ongelmaksi vain sen, että kun kiteet pysyivät paikoillaan, etenkin jos kiteitä oli poskipäiden kohdalla, iho saattoi joinain kertoina ärtyä/kuivua poskien kohdalta. Yleisesti nimittäin huomasin, ettei tuon "naamion" jälkeen tarvinnut lisätä kosteusvoidetta lainkaan tai vain erityisen sitkeisiin kuiviin kohtiin ohimolle, poskipäihin.

Nyt viime viikon testailinkin sitten huvikseen suolaa kasvoveden tapaan. Liuotin suolaa veteen ja kastelin pumpulia siinä. Tätä käytin vain iltaisin. Vielä olen kuitenkin suolan suhteen sen verran varovainen, etten lähtisi kuitenkaan jatkuvaan käyttöön ottamaan kasvovedeksi vaikka iho pysyikin hyvänä ja puhtaampana. Hyvä logiikka, eikö.  ;)

Kuluneena aikana olen tuota 2xviikossa rutiinia sen verran muuttanut, että olen tehnyt hellävaraisen kuorinnan toisena päivänä. Edelleen kosteusvoiteeseen sekoitettuna enkä tosissaan ole hieronut ihoon paljon rakeita. Oikeastaan olen vain toisena päivänä hieronut seosta ja toisena päivänä en.  ::) Välillä olen tehnyt vain kerran viikkoonkin, mutta yleisesti on iho aina puhdistuneempi näiden kertojen jälkeen. Etenkin "suolailtoina" en enää käytä kosteusvoidetta lähes koskaan.

Mutta siis jos menen suolan positiivisiin puoliin. Olen nimittäin ollut todellakin yllättynyt tämän niinkin yksinkertaisen aineen toimivuudesta!
- Hoidon jälkeen iho on pehmeämpi, kosteutetumpi. Voisin sanoa, että olen saanut vähennettyä kosteusvoiteen käyttöä iltaisin ja saanut antaa ihon hengittää. Tänä aikana olen pääosin laittanut lisäkosteutusta vain tiettyihin kuiviin kohtiin kun tarve on vaatinut. Kerran viikkoon olen aina tarkoituksella antanut lisäkosteutusta kasvoille. Iho ei ole huomattavasti hilseillyt.

- Iho on puhtaampi aina kun hoidon tekee. Joo ilmii selvää varmaan.  :D

- Iho on rauhoittunut ja tasaisen värinen iltapesusta seuraavana aamuna. Olen ollut todellakin hämmästynyt siitä, miten  saunan ja pitkän suihkun jälkeen iho on ollut tasaisen ja puhtaan näköinen. Ja syynä siis pidän sitä, kun olen tehnyt kevyen kuorinnan suolalla. Yleisesti ihoni on nyt tasavärisempi ja etenkin noina tiettyinä aamuina ei tunnu posket punoittavan yhtään.

- Ja vähentäähän tämä ärsytyksiä. En tiedä kirveleekö muilla suolan käyttäjillä jatkuvassa käytössä, mutta minulla siis suolan kyllä huomaa kasvoilla aina. Siksi en pidäkään suolaa kuin vain hetken, eikä silloin mitään epämiellytävää tulekaan. Minulla on tietty kohta poskessa, joka ajoittain näyttää ärtymisen/kutinan merkkejä ja noita tuntemuksia olen saanut kylllä helpotettua suolahoidolla.

Minusta siis ihmetuote, mutta kun on tottunut ajatukseen suolan tujuudesta niin kyllähän tätä vieläkin jaksaa epäillä, onko hyvästä vai ei. Mikään tuote ei ole minulla toiminut kyllä näin selvästi ja suolan käyttö on vielä kivan helppoakin. Ihottumaani en ole suolakokeiluilla saanut näin selviä tuloksia ja siksikin olin aluksi hyvin epäileväinen.

Jatkossa tulen varmaankin pysymään 2xviikossa rutiinissa, mutta jatkan vain vähän eri tavalla. Huomasin täältä nimittäin, että suolaa voisi hieroa kunnes rakeet ovat liuenneet. Kokeilin tätä tänään ja koin ehkä parhaimmaksi näistä kokeilemistani. Niinkin yksinkertainen vinkki, mutta minusta selvä ero kokeiluihini. Älkää kysykö miksi.  ;D

« Viimeksi muokattu: 05.05.10 - klo:23:39 kirjoittanut purppura »

Poissa Debs

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #208 : 19.05.10 - klo:15:19 »
Jonkun viikon kokemuksella voin suositella The Body Shopin Nutriganics -sarjaa. Käytössä on ollut puhdistusvaahto, päivävoide ja yövoide. Kaikissa tuotteissa on hyvin levittyvä koostumus. Puhdistusvaahto on samettista, ja voiteita on helppo annostella pumppupullosta. Mukavasti levittyvätkin nuo voiteet. Tuoksu on aika vahva, mutta haihtuu kyllä aika nopeasti.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 03.08.10 - klo:21:47 »
En viitsi tehdä sarjalle omaa ketjua nyt ainakaan, nää voi sitten tehdä omaksi ketjukseen jos merkistä tulee enemmän keskustelua. Sain siis kaveriltani jokunen kuukausi sitten kokeiluläjän Mádara-ihonhoitotuotteita. Mádara on latvialainen Ecocert-merkinnän saanut luonnonmukainen ihonhoitosarja, ja olen bongannut näitä myytävän ainakin Ekolossa ja nelly.comissa. Merkki on saapunut Suomeen viime vuoden lopulla muistaakseni. Tässä linkki sivuille (ulkoasu on tosi kiva, toi pisamanainen on tosi ihanan ja luonnollisen kauniin näköinen :D): http://www.madara.fi/fi/ecoface/

Mádara EcoFace Regenerating Night Cream
Tämän sain täysikokoisena (50ml), muut saamani tuotteet ovat 5ml minikokoja. Purkin ulkoasu on tosi kiva, pullo on hoikan pitkä (kätevän kokoinen ottaa reissuunkin) ja mikä parasta, puteli on ilmatiivis pumppupullo. Tässä on sellainen hassu "ekomerkille tyypillinen" tuoksu, vähän sellainen yrttinen. Ei kuitenkaan yhtään epämiellyttävä, mutta ei siis mikään ihan suosikkikaan. Voide on tarkoitettu kaikille ihotyypeille ja on kai vähän anti-ageing-tuote olevinaan. Voide imeytyy nopeasti ja jättää aika mattaisen pinnan, mikä on kyllä aika kiva juttu. Voiteen koostumus kuitenkin on täyteläistä.
Ihan kuivimmalle iholle tätä en suosittelisi, omalle sekaiholleni ollut tosi passeli yövoide. Talveksi ei tosin varmasti kosteustehot riittäisi. Jotenkin tuntuu että vaikka tämä ei kosteuta niin paljon, niin se ravitsee. Vaikea kuvaille miksi tältä tuntuu mutta tuntuu se tekevän jotain hyvää ;D Olen käytellyt nyt putelista yli puolet ja tykkään, mutten kuitenkaan maksaisi tästä tota lähes kolmenkympin hintaa mitä näyttäis ainakin nellyssä olevan.

Mádara DecoFace Sun Flower Tinting Fluid
Nousi suureksi suosikikseni. Tämä on siis heleyttävä sävyttävä päivävoide. Sävy on aika tumma (kalkkilaivan kapteenin näkökulmasta), mutta nyt kun olen käytellyt itseruskettavaa, se on täydellinen. Olen skipannut meikkivoiteen kokonaan tämän kanssa. Voide sisältää hohtavia pieniä hippusia, jotka jotenkin ihmeellisesti sulautuvat ihoon. Tuloksena ei ole hilediskopallo-look vaan ihanan kuulas iho :) Tämä imeytyy tosi nopeasti ja jättää ihon tosi mataksi. Tuoksu on voimakkaampi kuin yövoiteessa, tuoksua voisi kuvailla niin että kuvittele tuoksu kun työnnät pääsi tienreunuksella kasvavien kukkien sekaan. Juuri siltä tämä tuoksuu!
Voisin ehdottomasti hankkia täysikokoisena. Jos tässä olisi aurinkosuoja, olisi tuote todellinen HG kesäksi!

Mádara DecoFace Moon Flower Tinting Fluid
Muuten sama tuote kuin edellä, vain vaaleamman sävyinen. Tämä ei peitä kasvojeni punoitusta yhtä paljon kuin tuo tummempi Sun Flower-versio.

Mádara EcoFace Deep Moisture Gel
Rasvoittuvalle ja sekaiholle tarkoitettu geelivoide. Tämä kuitenkin nimensä mukaisesti myös kosteutti, eikä ihoni jäänyt kiristävän tuntuiseksi (olin aivan varma että saan heittää kosteuttavia aineita heti perään). Taisin laittaa tätä kuitenkin liikaa, koska tuote lähti rullautumaan kun levitin päälle aurinkosuojatuotetta. Tai sitten se ei sovellu meikin/rasvojen alle... En ole siis käyttänyt kuin pari kertaa. Jätti ihon mataksi, toimisi varmasti hyvin rasvoittuvammalla sekaiholla. Tuoksu on miedompi kuin noissa sävyttävissä voiteissa.

Mádara EcoFace Deep Moisture Fluid
Juuri passeli sekaiholleni! Käytin tätä enemmän alkukeväästä mutta uskon että toimisi näillä helteilläkin. Todella hyvä meikin alle, kosteuttaa tarpeeksi mutta jättää ihon raikkaan oloiseksi. Tykkään fluid-koostumuksesta. Tuoksu aika mieto, ei häiritse.

Mulla on vielä kuivan ihon Deep Moisture Cream, mutta säästelen sitä syksymmälle.

Edit. Sivuilta bongasin tälläisen tiedon vielä:
MADARAN kosteuttavat päivätuotteet (Syväkosteuttava voide, fluidi ja geeli) sisältävät Titaanioksiidia (valkoista mineraalipigmenttiä), jolla on aurinkofiltterin ominaisuuksia. Eli MADARA tuotteet antavat hieman suojaa auringolta, noin 2-4 SPF verran. Tätä tietoa ei kerrota pakkauksissa uusien EU säännösten vuoksi, jotka koskevat aurinkotuotteita. Säädösten mukaan minimisuoja, jonka saa mainita on SPF 6.
« Viimeksi muokattu: 03.08.10 - klo:21:52 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com