Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161343 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #210 : 04.08.10 - klo:14:25 »
^
Olisin niin halunnut käyttää Madaran tinting fluidia, mutta sävyt ovat liian tummia :(

Santen meikkivoidettakin kokeilin, mutta meikkivoiteeksi sitä ei juuri voi kutsua. Sävyä ei tule juuri ollenkaan, joten tuote on lähinnä värillinen kosteusvoide kuivalle iholle. Ei välttämättä edes sävyttävä kosteusvoide kun ei sitä väriä juuri tule naamaan  ;D Voide on myös aika raskasta, joten naama kiiltää ja alkaa omituisesti hikoiluttamaan varsinkin kun on ollut aika vaativat säät meikkivoiteelle. Talvemmalla voisi olla ihan hyväkin tuote, mutta peittävyys ei ole kyllä meikkivoiteen tasoa. Kiva yllätys tosin oli, että vaalein sävy oli suht vaalea ja viileäpohjaiselle sopiva.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #211 : 04.08.10 - klo:15:00 »
^^Haa, tuo titaanioksiidi taitaakin olla se ainesosa, minkä aiheuttamaa valkoisuutta aiemmassa viestissäni ihmettelin. Käytin siis jokin aika sitten testerin Madaran fluidia, ja kun talvi-iholle kosteus ei oikein riittänyt niin lisäilin sitä toisen kerroksen joka aikaan sai kasvoille kumman kalpeuden. Muutoin kyllä Madaraan ihastuin, näin kesällä voisi toimia täydellisesti kun iho tykkää huonoa kuumuudesta ja huokoset ammottavat suurina - Madara tuntui niitä tosissaan hieman supistavan. Ja kun mikään aurinkosuojatuote ei ole tässä naamassa toiminut (Kimberly Sayer edelleen testaamatta), on tuo vielä ehdoton plussa että hieman suojaakin toimivasta voiteesta saisi samalla :) ! Tilausta rustailemaan...
Onko muuten kokemusta mistä Madaraa saisi edullisimmin? Lovelulassa näyttää olevan jopa kalliimpi kuin suomalaisissa nettikaupoissa, tällä hetkellä halvin löytämäni näyttäisi olevan biodelly.com.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 25.08.10 - klo:23:21 »
Onko muuten kokemusta mistä Madaraa saisi edullisimmin? Lovelulassa näyttää olevan jopa kalliimpi kuin suomalaisissa nettikaupoissa, tällä hetkellä halvin löytämäni näyttäisi olevan biodelly.com.
Mua himottais aivan älyttömän paljon ostaa toi sävyttävä päivävoide, mutta puren hammasta ja käytän Lumenen vastaavan loppuun. Ensi kesäksi aivan must-hankinta. Hiukan vertailin minäkin hintoja, ulkomaisissa nettikaupoissa tuntuu olevan aika suomen tasolla hinnat. Feeluniquesta näitä saa myös, vajaa pari euroa halvemmalla kuin Suomesta (näköjään ei kaikki ole halvempia, tuotekohtaista). Koitin muuten etsiä näitä Berliinin reissulla, ainoa kauppa mikä netin mukaan möi oli Douglas-ketju. Löysin yhden heidän liikkeensä mutta siellä oli vain noita ihonhoitosettejä. Ehkä ihan hyvä, maltan odottaa ensi kesään.. :) Noi päivävoiteet tosiaan oli aika kivoja, sitä fluidia tai voidetta olis kiva hankkia, tollainen mieto suoja riittäiskin talvella (jolloin myös tykkään suojata vaikka valoisaan aikaan ehtii olla ulkona tosi vähän).
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 26.08.10 - klo:09:44 »
Päätin hieman laajentaa vauvanhoitotuotteiden kokeilua ja ostin Nature Babycaren ECO kosteusvoiteen ja pesunesteen. En ole ihan varma kuinka luonnonmukaisia tuotteet ovat, mutta ilmeisesti biohajoavia ja uusiutuvista materiaaleista tehtyjä joten laitan juttua tänne. Molemmat ostettu Prismasta ja hinnat noin 3 euroa.

Pesuneste oli hyvä uusi tuttavuus ja oikeastaan parempi versio Rainbown vastaavasta. Puhdistaa meikit tehokkaasti, ei kuivata tai ärsytä ihoa eikä kirvele silmiäkään millään lailla. Siveltimetkin lähtee tällä hyvin puhtaaksi. Tätä voisi vauvan pesuunkin käyttää koska tuntuu sopivan hellävaraiselta. Rainbown pesuneste hieman arveluttaisi vauvan pesussa kun kirvelee omiakin silmiä aika helposti. INCI on sopivan lyhyt eikä sisällä silikoneja, mineraaliöljyjä, SLS:ää tai muutakaan välteltävää ainesosaa. Olisi kätevämpää, jos pesunesteen saisi pumppupullossa, mutta pakkauksia ilmeisesti uudistetaan sillä merkin nettisivuilla pesuneste on pumppupullossa.

Kosteusvoiteeseenkin olen ihan tyytyväinen sillä se kosteuttaa juuri sopivasti. Kerralla ei kuitenkaan kannata levittää liikaa tai se jää iholle valkoiseksi kerrokseksi - hieromalla voide kyllä imeytyy ihoon vähän ajan päästä. Levittyvyys ei siis vastaa silikonivoiteiden tasoa, mutta itseäni se ei kuitenkaan haittaa sillä käytän mieluummin silikonittomia kropparasvoja. Kosteusvoide on kevyen tuntuista, mutta silti tarpeeksi kosteuttavaa ja tuoksukin on ihan ok. Erillisiä hajusteita ei voiteessa ole, mutta ilmeisesti seesamiöljystä kuitenkin tulee hento makeahko tuoksu. Tuoksu ei kuitenkaan ole mitenkään voimakas. Kosteusvoide tuntuu suht riittoisalta, sillä kerralla ei tarvitse (eikä voi) levittää tuotetta älyttömästi. Tämäkään ei sisällä silikoneja tai mineraaliöljyä.
« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo:09:47 kirjoittanut Lalla »

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #214 : 26.08.10 - klo:09:57 »
Laitanpa omat hyvät kokemukseni kehiin, jos näistä jollekin olisi apua :)  Ihoni on (pinta)kuiva, epäpuhtauksiin taipuvainen ja herkkä (allergiat + atopia).

Madaran Deep Moisture Cream, eli syväkosteuttava voide, on ollut tosi hyvä tuote ainakin näin kesällä. Kosteustehot on päiväsaikaan ehkä vähän liiankin hyvät, mutta toisaalta yöksi kaipaisin ehkä aavistuksen enemmän rasvaisuutta voiteelta. Kasvot on silti mukavan tuntuiset herätessä, eikä tuo ole aiheuttanut mitään ongelmia, ei allergisia reaktioita, punoitusta tai edes niitä iänikuisia punaisia pikkunäppyjä, joita tulee väärien tuotteiden kanssa! Tuoksukin on mukavan mieto, vähän sellainen ruohoinen, mutta ei häiritsevä ja haihtuu iholta nopeasti. Veikkaan että talveksi tämä ei välttämättä riitä kosteustehoiltaan, kun iho kuivuu sen verran pahasti. Näin kosteilla ilmoilla kuitenkin toimii vielä ihan hyvin.

Elysambren puhdistusmaito on toiminut hyvin putsarina. Meikinpoistosta en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun en päivittäin meikkaa, mutta normaaliin ihonpuhdistukseen riittää hyvin. (Tosin ripsari lähtee tällä ihan kohtuullisen hyvin: False Lash Effect lähti hieman tarkemman puhdistuksen kanssa, kun taas Couleur Caramelin ripsari puolihuolimattoman pyyhkäisyn kanssa kokonaan, mutta koostumus onkin erilainen.) Itse en ole tottunut puhdistusmaitoon, joka pyyhittäisiin iholta, ja olenkin ensin pyyhkäissyt ylimääräiset vanulapulla ja sen jälkeen vielä huuhtonut pikaisesti vedellä, ja on tuntunut toimivan ihan hyvin niinkin. Ihokaan ei ole kuivunut. Tämä on myös riittoisaa tavaraa, pieni määrä on ainakin mulla riittänyt kasvojen ja kaulan puhdistukseen, koostumus on sen verran juoksevaa "perinteisiin" puhdistusmaitoihin verrattuna.

Elysambren kasvovesi on ollut käytössä vasta reilun viikon, mutta tähän mennessä olen ollut siihenkin tyytyväinen. Sitä ei tarvitse samalla tavalla lotrata kuin joitain muita kasvovesiä (Erisan...), pienikin määrä tuntuu riittävän koko kasvojen pyyhkimiseen. Tuntuu myös kosteuttavammalta kuin kaikki tähän asti kokeilemani (marketti)kasvovedet. Tuoksu on vähän hassu, tosi mieto, mutta jotenkin... mantelimainen? Tästäkään ei ole pahaa sanottavaa, jos en allergisoidu niin ostan varmasti toistekin!

EDIT. Kirjoitusvirhe korjattu. Myös Elysambren kasvovettä olen testannut nyt pidempään. Ei edelleenkään pahaa sanottavaa, hirmu riittoisaa tavaraa tuntuu olevan, kosteuttaakin kivasti. Ainoa pieni miinus siitä, että joskus saan sen vaahtoamaan kasvoja pyyhkiessä, miten lie mahdollista  :D
« Viimeksi muokattu: 24.10.10 - klo:11:53 kirjoittanut Alva »

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 26.08.10 - klo:15:39 »
Elysambre balancing fluid: Minun kesäiselle rasvanaamalle tämä tuntui liian täyteläiseltä. Imeytyi kyllä yllättävän hyvin, mutta oletin että tämä seka- ja rasvaiselle iholle tarkoitettu voide olisi hyvin kevyttä ja jättäisi sentään edes hieman mattaisen pinnan iholle. Ei kuitenkaan kontrolloinut kiiltoa yhtään ja sen takia voide jäi lähinnä yökäyttöön.
Sen verran kosteuttavalta balancing fluid tuntui että voisin kyllä antaa sille mahdollisuuden vielä talvikäytössä.

Corvus

• Vieras
« Vastaus #216 : 03.09.10 - klo:10:16 »
En löytänyt haulla mainintoja Urtekramin ruusukosteusvoiteesta (vaikka muistan lukeneeni jostain ketjusta pari käyttökokemusta), joten nyt tulee mahdollisesti väärään paikkaan turhahko kysymys.

Anyways: mulla siis käytössä tuo voide kasvoille ja kropalle, ja voide toimii ihan hyvin, mutta oon huomannut siinä jotain ihme hileitä kun sitä puristaa pullosta kädelle. Siis sellaisia pieniä, pitkulaisia hileitä, ihan kuin muovia ??? Pahoittelen tätä outoa ja sekavaa kuvausta. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai mahdollisesti mitään arvausta, mistä tuo voisi johtua? Ei häiritse käyttöä, kun niitä on harvakseltaan. Pyyhkäisen aina kämmenselkään, jos sormenpäähän sellainen tarttuu. Nuo tuntee myös iholla kun levittää. Voide ei haise pilaantuneelle eikä mitään reaktiota ole tullut, ja 3-4 viikkoa on ollut tuo käytössä nyt päivittäin.

Strix

• Vieras
« Vastaus #217 : 03.09.10 - klo:21:35 »
Ostin Pariisin Sephorasta Mineral flowers Rose & Geranium päivävoiteen. Sievä tuubi on yli 100ml iso ja isompi kuin muu ostamani kasvovoiteet. Inci näytti todella hyvältä (täytyy näpytellä tähän joku kerta) ja sattui olemaan -50% alennuksessa niin ostin mukaani. Maksoin siitä siis vähän yli 8 euroa. Tuoksu hyvin miedosti ruusuvedelle ja levittyy unelmakevyeksi kasvoille. Käytän vain pienen määrän kerralla ja se tuntuu riittävän. En tiedä missä tätä muualla myydään, mutta tekisi joskus mieli kokeilla sarjan almond blossomia.

http://www.mineralflowers.com/ (varoitus! hissimusiikki alkaa soimaan)

jouhanna

• Vieras
« Vastaus #218 : 04.09.10 - klo:15:39 »
En löytänyt haulla mainintoja Urtekramin ruusukosteusvoiteesta (vaikka muistan lukeneeni jostain ketjusta pari käyttökokemusta), joten nyt tulee mahdollisesti väärään paikkaan turhahko kysymys.

Anyways: mulla siis käytössä tuo voide kasvoille ja kropalle, ja voide toimii ihan hyvin, mutta oon huomannut siinä jotain ihme hileitä kun sitä puristaa pullosta kädelle. Siis sellaisia pieniä, pitkulaisia hileitä, ihan kuin muovia ??? Pahoittelen tätä outoa ja sekavaa kuvausta. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai mahdollisesti mitään arvausta, mistä tuo voisi johtua? Ei häiritse käyttöä, kun niitä on harvakseltaan. Pyyhkäisen aina kämmenselkään, jos sormenpäähän sellainen tarttuu. Nuo tuntee myös iholla kun levittää. Voide ei haise pilaantuneelle eikä mitään reaktiota ole tullut, ja 3-4 viikkoa on ollut tuo käytössä nyt päivittäin.
Ei ole pilaantunutta. Sen jälkeen kun muuttivat hieman koostumusta ja sertifiointia on tuota ilmiötä esiintynyt, ei tosin joka pullossa. Mulla on Aloe Vera käytössä.

Corvus

• Vieras
« Vastaus #219 : 05.09.10 - klo:15:27 »
Ei ole pilaantunutta. Sen jälkeen kun muuttivat hieman koostumusta ja sertifiointia on tuota ilmiötä esiintynyt, ei tosin joka pullossa. Mulla on Aloe Vera käytössä.

Kiitos, hyvä tietää että uskaltaa jatkossakin käyttää huoletta. Tosi kummallinen ilmiö tuo.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 08.09.10 - klo:16:17 »
Madaran tinting fluidista tykkäävät, nyt sais feeluniquesta kaupan päälle jonkun huulikiillon siihen kylkeen: http://www.feelunique.com/p/Madara-Deco-Face-Moon-Flower-Tinting-Fluid-50ml
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 14.09.10 - klo:09:15 »
Minä sain Sokokselta näytteen Green Peoplen suojakertoimellisesta päivävoiteesta ja nyt kun olen sitä käytellyt 4 päivää, niin täytyy sanoa, että tykkään kyllä kovasti. Koostumus on aika paksu, mutta imeytyy nopeasti, kosteuttaa hyvin ja jättää mattaisen pinnan. Meikki levittyy tähän nätisti. Suojakerroin on 15, eli ihan riittävä mulle varsinkin talvella ja voide pakattu ilmatiiviiseen pumppupulloon.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 14.09.10 - klo:16:05 »
Osaisiko joku suositella Elysambre balancing fluidin koostumuksen omaavaa, mutta kosteuttavampaa suojakertoimetonta kosteusvuodetta? Balancing fluid oli ok kesällä, mutta jo nyt tuntuu että kosteutustehot ei riitä. Litkuisesta ja nopeasti imeytyvästä koostumuksesta isot plussat. Viimeisiä jämiä vielä kaivelen pussukasta... Minulla on pintakuiva sekaiho.

Edit. Tilasin pari kokeilukokoa Green peoplen kosteusvoiteista. Lähes mahdoton löytää kosteuttavaa yövoidetta ilman jojobaa. Katsotaan nyt tukkeutuuko iho heti.
« Viimeksi muokattu: 21.09.10 - klo:11:18 kirjoittanut Kukka »

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 16.09.10 - klo:10:09 »
Mullakin Madaralta jokunen tuote... Syväpuhdistava vaahto ja kasvovesi aivan loistavia, samoin "deep moisture fluid" kosteusvoide. Ostin myös "sun flower" sävyttävän päivävoiteen mutta minulla se ei kyllä toimi yhtään, ei peitä pätkääkään punaisuutta ja lisäksi jättää ihon läiskikkään näköiseksi vaikka kuinka yrittäisi ohuelti levittää. Viimemainitun efektin takia ei pysty käyttämään edes peitevoiteen kanssa, kun keltaläiskäinen naama ei ole vaan kovin kivan näköinen.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 17.09.10 - klo:18:40 »
Elysambre balancing fluid: Minun kesäiselle rasvanaamalle tämä tuntui liian täyteläiseltä. Imeytyi kyllä yllättävän hyvin, mutta oletin että tämä seka- ja rasvaiselle iholle tarkoitettu voide olisi hyvin kevyttä ja jättäisi sentään edes hieman mattaisen pinnan iholle. Ei kuitenkaan kontrolloinut kiiltoa yhtään ja sen takia voide jäi lähinnä yökäyttöön.
Sen verran kosteuttavalta balancing fluid tuntui että voisin kyllä antaa sille mahdollisuuden vielä talvikäytössä.

Mä olen nyt jonkun aikaa samaa tuotetta käyttänyt. Mun mielestä tuote on aivan erinomainen. Mulle tekee kyllä mattapinnan. En voi käsittää, kuinka pidin Humektanista (yksi viikonloppu käytin Humektania, ja iho oli ihan rasvainen). Omistan sekaihon. Ainut ongelma on, että tuote on suhteellisen kallista tavaraa.