Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159908 kertaa)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #240 : 06.10.10 - klo:18:19 »
^Avokadossa on luonnollinen aurinkosuoja ja se suojaa UVA- ja UVB-säteiltä. Ei tuotteessa ole varsinaista aurinkosuojaa, siellä taidetaan viitata näihin "luonnollisiin ominaisuuksiin". En tiedä onko sitä miten tutkittu, en menisi kyllä aurinkosuojana sitä pitämään.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 06.10.10 - klo:19:42 »
^Mä nimenomaan etin sellasta voidetta, jossa ei olisi suojakerrointa.

Laitin testerikoon tilaukseen hajusteettoman puhdistusaineen kanssa. Myös Laveran Mango Milk shampoosta tilasin näytekoon.

Vielä kun pääsisi kokeilemaan Estelle&Thildin hajusteettomia tuotteita. Myös Elysambre kiinnostaa.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 07.10.10 - klo:09:30 »
Lainaus
Tuotteita voi tilata myös suoraan Green Peoplesta www.greenpeople.co.uk
Olen tilannut sieltä 3-5 kertaa. Tilaamisesta hieman aikaa, mutta tilaukset taisi tulla viikossa.
Kaupassa on joka kuukausi vaihtuvia tarjouksia. Postikulujen kanssa kannattaa olla tarkkana.
Postikulut määräytyy tilauksen euromäärästä ei painosta. Sivustosta näkee eurorajat. Postikulut alkaen
7 puntaa. Olen tilannut aina jotain tarjoustuotteita jotta postarit ei tuntuisi niin korkeilta.
Organic Body Caresta saattaa saada halvemmalla jos tilaa vain pari tuotetta. Postarit siellä edullisemmat.
Valmistajan sivulla enempi matkakokoja ja muutenkin hieman laajempi valikoima.

Tilasin itse Organic Body Caresta Akamutin ruusuveden, Akamutin kaksi kasvonaamiota, Akamutin kookosöljypurkin, Badger balmista kolmen setin ja kolme näytetuubia (7/10/15 ml) ja postarit tulivat 6.50£. Kannattaa siis vertailla kummasta tilaa. Jos tarvitsee pelkästään Green peoplen tuotteita, niin sitten voi hyvin tilata myös valmistajalta.

Elysambren sekaihon fluidi oli kiva, mutta olen käyttänyt monia parempia ja edullisempia.
« Viimeksi muokattu: 07.10.10 - klo:09:32 kirjoittanut Kukka »

Diamond

• Vieras
« Vastaus #243 : 07.10.10 - klo:09:35 »
Vielä kun pääsisi kokeilemaan Estelle&Thildin hajusteettomia tuotteita. Myös Elysambre kiinnostaa.

Elysambrea voin ainakin oman kokemuksen perusteella suositella.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 19.10.10 - klo:18:41 »
Ihana sarja on myös Oliv' by La Claree, jota en valitettavasti ole kaupoissa nähnyt. Ecodeal.fi verkkokaupasta sentään saa... Ekoselktiiviseksi sarjaksi sanoisin, tyylikkäät pakkaukset ja mieto "oliivinlehtimäinen" tuoksu.

Päivävoide jätti ihon pehmoiseksi eikä iho kiillellyt. Silmänympärysgeeli on raikas ja kevyt mutta ihanan kosteuttava  <3. Kirkastava kuorintaaamio on minulle ihan HG-ainesta, ei kuivata ja tekee ihon NIIN pehmeäksi  :l.

Täältä löytyy tuotteet:
http://www.ecodeal.fi/epages/GPL.sf/secfrCr_UuWMLM/?ObjectPath=/Shops/22102008-106378/Categories/209100/209110
koodilla "fashioned" saa -10% (en saa käytöstä provikoita), taidan pian tilailla itsekin lisää testiin, varsinkin saippua ja käsivoide kiinnostavat  ;D.

"Luonnonmukaista kosmetiikkaa. Kaikki La Clarée Oliv' tuotteet ovat Cosmebion sertifioimia, mikä takaa, että ne eivät sisällä:

* Geneettisesti muunneltuja organismeja
    * Petrokemiallisia aineita eli öljyyn pohjautuvia kemikaaleja
    * Synteettisiä väriaineita tai hajusteita
    * Lisättyä parabeeniä tai etoksyloituja johdannaisia
    * Fenoksietanolia
    * Niitä ei ole testattu eläimillä
    * Kaikki pakkaukset ovat kierrätettyjä ja/tai kierrätettäviä"
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 19.10.10 - klo:21:42 »
Korkkasin näytetuubin Madaran kuivan ihon Deep Moisture Creamista, ja ihastuin niin että ostin täysikokoisen suoraan. Aivan rutikuivimmille ihotyypeille ei ehkä riitä, mutta omalle talvea kohti kuivuvalle sekaiholleni tää on just täydellinen. Imeytyy sukkelaan ja jättää ihon pehmeän mattapintaiseksi. Riittoisaakin on, 1.5 painallusta riittää. Jos laittais enemmän, riittäisi tehot kuivemmallekin iholle (siltä tuntuis)?

Kattelin että joku täältä oli Hulluilta päiviltä ostanut sen Madaran syväpuhdistavan vaahdon, millainen on ollut? Vaikka lupaa olla kuivattamaton ja kaikille ihotyypeille, en silti ihan usko.. Taidan jättää keväämmälle sen korkkaamisen.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 19.10.10 - klo:21:50 »
Kattelin että joku täältä oli Hulluilta päiviltä ostanut sen Madaran syväpuhdistavan vaahdon, millainen on ollut? Vaikka lupaa olla kuivattamaton ja kaikille ihotyypeille, en silti ihan usko.. Taidan jättää keväämmälle sen korkkaamisen.

Mä olen testannut sitä syväpuhdistavaa vaahtoa kerran ja se tuntui puhdistavan hyvin, mutta ihosta ei tullut mitään rutikuivaa. Se vaahto on tosi riittoisaa tavaraa. Tästä saattaa tulla mun uusi vakkarituote  :ts
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #247 : 19.10.10 - klo:22:00 »
Käytin yhden tuubin Lavera Young Faces Organic Mint moisture fluidia - taitaa jäädä ainoaksi kerraksi. Ihan ok, raikas tuote, mutta iho jäi hassun tuntoiseksi aina levittämisen jälkeen - ja jotenkin kalpeaksi? En oikein osaa perustella mikä voiteessa mätti, mutta jostain syystä tuubiin ei tullut juuri koskaan aamuisin tartuttua (mm. Erisan vei voiton) ja puoli väkisin holvailin sen loppuun. Kosteutustehot riittivät juuri ja juuri rasvaiselle, pintakuivalle iholle.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 20.10.10 - klo:00:14 »
Ihana sarja on myös Oliv' by La Claree, jota en valitettavasti ole kaupoissa nähnyt.

Hei, mäkin olen testaillut Oliv'ia, ja löytänyt tuotteiden joukosta todellisen helmen - Antioksidanttivoiteen! Voide jättää ihon aivan mielettömän ihanan pehmeän ja tasaisen tuntuiseksi, ja imeytyy hetkessä. Sopii täydellisesti meikin alle. Voiteessa on kevyesti helmenhohtoa, mikä jättää ihon upean heleäksi. Ei siis todellakaan yhtään hohtavaksi, vaan pelkästään kauniin heleäksi ja säteileväksi. En tiedä millä sanoilla sitä kuvailisin, mutta olen vaan kertakaikkisen ihastunut siihen miltä ihoni näyttää ja tuntuu tätä voidetta käyttäessä.

Tämä voide on niin kaukana Weledan rasvaisista voiteista kuin olla voi. Olen tainnut löytää tähänastisen hg-luonnonkosmetiikkakosteusvoiteeni!

Kivaa kun olen löytänyt viime aikoina paljonkin uusia hg-tuotteita "luonnon puolelta"!  :D

Nojoo, tämäkin tuote kuuluu uusiin hg-purtiloihini!  :P Mä olen ihan rakastunut tuohon putsariin; vaahto on runsasta ja pehmeän liukasta, liukuu kasvoilla miellyttävästi (vastakohtana ns. tiskivaahtoputsareille, niitäkin on kokeiltu) ja pesee todella puhtaaksi, semi-narskuvaksi. Mutta kuten Mannakin sanoi, iho ei jää rutikuivaksi.
« Viimeksi muokattu: 20.10.10 - klo:00:17 kirjoittanut Supervixen »

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 20.10.10 - klo:14:07 »
Oi voi, meni sitten madaran vaahtokin ostoslistalle (minulla on ennestään vain firman shampoo, josta en niin välittänyt).

Vanhoille markkinoilla oleville tuotteille onkin tullut nyt aika paljon uusia ja loistavia kilpailijoita (Madara, Elysambre, oliv' jne), hyvä näin kuluttajan näkökulmasta  :T.

Ja vaikkei yhtään aiheeseen kuulukaan, niin suosittelen kodin puhdistamiseen Attituden tuotteita  :l. Loistava laatu ja kauniit pakkaukset (vielä kun saisi täyttöpakkauksiakin).

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #250 : 20.10.10 - klo:15:55 »
^ Mut sait jo sortumaan Attitudeen kun niin kovin blogissa mainostit. :) Firman ikkunanpesusuihke ainakin vakuutti, tuli puhdasta jälkeä (muissa on testailu vielä kesken).

Vähän OT:tä, mutta voisin tässä yhteydessä kiittää sekä Neaa että Supervixeniä loistavista blogeista, olen oikeasti saanut molemmista hirmusesti apua siirtyessäni normikosmetiikasta luonnonmukaisempiin juttuihin (huonona puolena rahanmenokin on kyllä "vähän" lisääntynyt kun koko ajan tulee uusia juttuja testilistalle ;D). Muutama luottotuotekin on jo löytynyt, mineraalimeikit ja Laveran basis sensitiv -käsivoide nyt ainakin.
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 20.10.10 - klo:17:44 »
^^^ja^^ Oliv' antioksidanttivoide lähtee kokeilulistalle, kunhan saan pari muuta ensin käytettyä (tai tulee hyvä tarjous).  ;D Seerumia itseasiassa yritin löytää valikoimasta, mutta en löytänyt sopivaa. Kun vielä saisi testikokoja, niin voisi kokeilla.

Tällä hetkellä green peoplen näytetuubit lojuvat kaapissa, käyttelen vuorotellen Eucerin 5% karbamid ja Bellavitaa. Jotain kevyttä seerumia kaipaisin Bellavitan kanssa käytettäväksi. Olen kokeillut pari kertaa Green peoplen hajusteetonta voidetta ja se tuntuu ihan hyvältä, vaikkakin nuo kaksi edellä mainittua voidetta imeytyvät tehokkaammin. Harmi etten bongannut tuota Oliv'-voidetta ennen kun ostin nämä muut kokeiluun. Noh, eiköhän talven aikana kulu voiteita!

OT: Minäkin tilasin Attituden pesuaineita setillisen, toivottavasti ovat toimivia. Purkit noissa pesuaineissa on tosi kivan näköisiä!

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 20.10.10 - klo:18:05 »
Aika kiva tämä Oliv' testisettikin:
http://www.ecodeal.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/22102008-106378/Products/3115

Onko kukaan testaillut sattumalta Oliv' jalka- tai käsivoiteita tai kasvovesisuihketta? Yritän nyt vanhoja käytellä pois ensin mutta nuo kiinnostavat. Jos näette Oliv'ea jossain myynnissä, saa vinkata  :).

OT: Attitudesta ihan ehdoton suosikkini on Bathroom Moth & Mildew spray  <3. Minimissään 2 pulloa aina jemmassa, ettei koskaan pääse loppumaan  :D. Lasinpesuainekin on kiva: tuoksuu hyvältä ja tehokin on ihan jees! Monet ekoversiot ovat haisseet etikalta ja se haju kiitti vaan riitti  :3. Ekotiskiaineet eivät ihan fairyn veroisia ole mutta iho&nenä tykkää sen verran enemmän, että pois en vaihda kuitenkaan  <3. Attitudet, BioD-tiiviste lattian pesuun ja Universal Stone, muuta ei tarvitse  :ts. Jännä muuten, että universal stone hakkaa mennen tullen pahimmat myrkytkin (esim takkalasin ja keraamisen lieden pesussa)!

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 20.10.10 - klo:20:51 »
Onko kukaan testaillut sattumalta Oliv' -kasvovesisuihketta?

Hep!  :D

Tuokin puteli on testissä, ja tykkäilen kyllä tavallisena pumpulin kautta laitettavana kasvovetenä (= puhdistuksen viimeistelyyn). Sen sijaan en kyllä osaa kuvitella tuotetta kahteen muuhun sen mainostamaan käyttötarkoitukseen; meikin kiinnittämiseen ja ihon raikastukseen päivän mittaan. Syy: erittäin tanakka, isopisarainen ja jopa hieman vaahtoava suihku. Meikin kiinnittämiseenhän kannattaisi käyttää mahdollisimman hienojakoista ja "hentoa" suihketta, mutta Oliv' suihkauttaa naamalle todella märän tujauksen joka valuu pitkin kasvoja, ja se pitää ehdottomasti taputella ihoon. Kyllä siinä varmaan jo vähän meikki kärsii. Tämän vuoksi en voisi kuvitella freesaavani tällä kasvoja päivän mittaankaan. Henkilölle, joka ei käytä meikkiä, suihke varmasti sopii kesken-päivän-kosteuttamiseenkin.

Itse siis käytän tätä tavallisena kasvovetenä, ja suihkautan sitä vanulappuun enkä suoraan kasvoille. Suihke on ihanan "ylellisen" tuoksuista, ei voimakasta mutta tuoksu on selvästi hienostuneempi kuin muissa nuuhkimissani luonnonkosmetiikan kasvovesissä.

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 22.10.10 - klo:14:14 »
On se vaan uskottava, että tästä lähtien on ihonhoidossa suosittava vain luontaiskosmetiikkaa. Nenänalunen on minulla hyvä mittari sille miten iho voi. Se oli koko alkusyksyn tosi punainen, karhea, hilseilevä, näppyinen ja arka, millainen se on aika usein. Päätin taas kokeilla millainen vaikutus on sillä että jätän Erisanin putsarin kasvoveden ja kasvovoiteen pois ja siirryn luonnon aineisiin.

Hyvinhän siinä kävi. Pelkkä hento punoitus on jäljellä niin kuin yleensä aina, mutta nenänalunen ei enää hilseile eikä ole karhea ja arka. Pakko olla kai allerginen jollekin peruskosmetiikassa käytettävalle aineelle koska tämä sama ilmiö on tapahtunut monta kertaa ennenkin mutta nuukuuksissani olen taas vaihtanut takaisin markettikamaan. Nyt on käytössä DrHauschkan puhdistusemulsio ja kosteusvoide ja Melvitan herkän ihon kasvovesi. Vannotin jo miestäkin, että nyt vastedes kiellät jos alan haaveilemaan jostakin erisaneista. :D