Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159878 kertaa)

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #255 : 23.10.10 - klo:17:01 »
Hei, mäkin olen testaillut Oliv'ia, ja löytänyt tuotteiden joukosta todellisen helmen - Antioksidanttivoiteen! Voide jättää ihon aivan mielettömän ihanan pehmeän ja tasaisen tuntuiseksi, ja imeytyy hetkessä. Sopii täydellisesti meikin alle. Voiteessa on kevyesti helmenhohtoa, mikä jättää ihon upean heleäksi. Ei siis todellakaan yhtään hohtavaksi, vaan pelkästään kauniin heleäksi ja säteileväksi. En tiedä millä sanoilla sitä kuvailisin, mutta olen vaan kertakaikkisen ihastunut siihen miltä ihoni näyttää ja tuntuu tätä voidetta käyttäessä.

Onkohan tuosta antioksidanttivoiteesta enemmän kokemuksia? Kokeilin tuota tänään Evessä hieman kädelle ja tuntui, että tuossa on jotain hilettä mukana, iho ainakin kimalteli aika lailla. Miltä tuo kuitenkin vaikuttaa meikin alla, onko iho oikeasti kimaltava vai vain heleä?
2aMii

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 24.10.10 - klo:11:50 »
Lisää Madara-kokemuksia!

Deep Moisture Fluid on päivävoiteena erinomainen, ainakin vielä ennen kovimpia pakkasia. Iho jää pehmeäksi ja päivästä riippuen myös vähän rasvaiseksi (mikä on vaan plussaa mineraalimeikkien kanssa, ettei iho kuivahda). Ei tuki, vaikka onkin kosteuttava. Nettisivujen mukaan tämä on suunnattu normaalille ja sekaiholle, mutta silti on mun (pinta)kuivalla iholla kosteuttavampi kuin Deep Moisture Cream (eli ilmeisesti en ole täysin kuivaihoinen?).

Regenerating Night Cream on myös nappituote, tästäkään en keksi mitään pahaa sanottavaa! Koostumus on sopiva, ei liian lähmäinen mutta sopivan rasvainen, kosteuttaa hyvin, ja aamulla iho on tasaisen värinen ja pehmeä  :-*  En ole myöskään havainnut tukkimista.

EDIT. Olisin halunnut edelleen tykätä tuosta yövoiteesta, mutta jokin siinä aiheutti näppyjä ja punoitusta. Ei siis sopinut mun herkälle iholle kuitenkaan  :-\

--------------------------------------------

Oli pakko hankkia myös tuo Oliv'in antioksidanttivoide testiin, kun sitä niin kehuttiin ja se oli Hyvinvoinnin tavaratalossa tarjouksessa. Sen pitäisi tulla ensi viikolla, joten siitäkin on tulossa kokemuksia joskus lähiaikoina täältä suunnalta  :)
« Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo:20:06 kirjoittanut Alva »

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 24.10.10 - klo:15:18 »
Hei, mäkin olen testaillut Oliv'ia, ja löytänyt tuotteiden joukosta todellisen helmen - Antioksidanttivoiteen! Voide jättää ihon aivan mielettömän ihanan pehmeän ja tasaisen tuntuiseksi, ja imeytyy hetkessä. Sopii täydellisesti meikin alle. Voiteessa on kevyesti helmenhohtoa, mikä jättää ihon upean heleäksi. Ei siis todellakaan yhtään hohtavaksi, vaan pelkästään kauniin heleäksi ja säteileväksi. En tiedä millä sanoilla sitä kuvailisin, mutta olen vaan kertakaikkisen ihastunut siihen miltä ihoni näyttää ja tuntuu tätä voidetta käyttäessä.

Onkohan tuosta antioksidanttivoiteesta enemmän kokemuksia? Kokeilin tuota tänään Evessä hieman kädelle ja tuntui, että tuossa on jotain hilettä mukana, iho ainakin kimalteli aika lailla. Miltä tuo kuitenkin vaikuttaa meikin alla, onko iho oikeasti kimaltava vai vain heleä?

Linkkaan nyt tökerösti blogiini, jossa omistin kokonaisen hehkutuspostauksen ko. tuotteelle:

http://karkkipaiva.indiedays.com/2010/10/20/loyto-oliv-antioksidanttivoide/

Voiteessa on micaa, joka tuo siihen hohdon. Ei missään nimessä kimalla tai edes hohda iholla, tekee siitä vain heleän.

Voide on muuten ainakin vielä toistaiseksi tosi hyvässä tarjouksessa Hyvinvoinnin Tavaratalossa.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 24.10.10 - klo:17:17 »
Oih, bongasin tämä madaran kosteuttavan geelin Hyvinvoinnin Tavaratalosta:
https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/7494/Madara-Ecoface-Syvakosteuttava-geeli

Kenelläkään kokemuksia tuotteesta? Tämä on varmaan pakko hankkia testiin jossain vaiheessa  <3
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 30.10.10 - klo:21:52 »
Vielä kun pääsisi kokeilemaan Estelle&Thildin hajusteettomia tuotteita.

Minulla on sarjan tuoksuton vartalovoide. Tykkään. Se imeytyy nopeasti ja jättää mattapinnan, mutta iho jää pehmeäksi. Olen käyttänyt myös kasvoille, mutta vain iltaisin. Meikin alle en rasvoittuvalla iholla käyttäisi. Miinusta kalliista hinnasta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 30.10.10 - klo:23:14 »
Oih, bongasin tämä madaran kosteuttavan geelin Hyvinvoinnin Tavaratalosta:

Kenelläkään kokemuksia tuotteesta? Tämä on varmaan pakko hankkia testiin jossain vaiheessa  <3
Mä olen kokeillut. Suosittelisin vain aivan superrasvaiselle iholle, itselläni toi ei ainakaan toiminut ollenkaan (kokeilin kesällä). Mulla on siis sekaiho. Sekaihon versio taasen oli aivan ihana kesällä, ja kuivan ihon voide on nyt tällä hetkellä käytössä. 
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 03.11.10 - klo:09:38 »
Kiitos ihanille juureksille, jotka mainostivat Urtekramin No perfume - vartalovoidetta. Oon käyttänyt tuota nyt yövoiteena  :-* ihanan pehmee ja silee iho tulee tuolla! Mä tykkään. Ainoa miinus on, että ainakin itse levitän tota runsaahkosti, joten riittoisuus on kysymysmerkki.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 09.11.10 - klo:19:53 »
Kaipaisin lisää tuote-ehdotuksia rasvoittuvalle, herkästi tukkeutuvalle iholle :)

Tällä hetkellä käytössäni on Madaran syväpuhdistava vaahto ja Sebamedin Clear Face -hoitogeeli. Molempiin olen tyytyväinen, mutta jälkimmäinen ei suuresta aloe vera -pitoisuudesta huolimatta ole luomua... En tiedä onko luomuun siirtyminen omalla kohdallani mahdollista, koska moni öljy tuntuu saavan ihon kukkimaan. Todennäköisesti ainakin jojoba- ja aprikoosinkiviöljy (ja tuotteista esim. Dr Hauschkan kasvoöljy ja Humektan).
Kosteusvoiteettomuus ei toimi, iho alkaa punoittaa ja kiristää. Mutta jo tunnin kuluttua voiteen laitosta iho alkaa kiiltää :-\ Olen päätellyt ihoni olevan kosteusköyhä.
1b M ii

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 09.11.10 - klo:20:14 »
^
Minulla on pitkään kuivaksi luulemani mutta ehkä kuitenkinkin kosteutta kaipaava iho. Öljyä (mm. jojoba) sisältävät tuotteet eivät sovi ja olenkin käyttänyt pesuun Elysambren geeliä (ja testaan Madaran vaahtoa jossain vaiheessa) ja kosteuttamiseen Derma E A-vitamiiniin geeliä+ Basan geeliä. Nuokaan "voiteet" eivät ole luomua. Tarkoituksena olisi testata Madaran kosteusgeeli jossain vaiheessa, sen inci tässä:

Aqua, Hamamelis Virginiana (Witch-Hazel) Distillate*, Alcohol, Glycerin*, Carrageenan, Quercus Robur (Oak Bark) Extract*, Salvia Officinalis (Sage) Extract*, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Plantago Major (Plantain Leaf) Extract*, Titanium Dioxide (CI 77891)**,

Kädelle testatessa tuntui todella ihanalta mutta sen enempää kokemusta minulla ei vielä ole :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #264 : 10.11.10 - klo:12:44 »
^
Onpas tuossa alkoholi korkealla incissä. Luulisi kuivattavan.  ???
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 12.11.10 - klo:22:18 »
Suunnitelen tilaavani Madaran setin joko kuivalle iholle tai sekaiholle, olisi kiva kuulla arvioita voiteesta/fluidista. En löytänyt äkkiseltään kuin RQ:n arvion syväkosteuttavasta voiteesta ja Alvan arvioin fluidista, näiden perusteella voide olisi luultavasti passeli mullekin. Fluidi kuulostaa aika kevyeltä talvea ajatellen, vaikka muuten varmaan olisikin hyvä.  Pintakuiva sekaihoni tuppaa kuitenkin kiristelemään talvisin aika lailla.

Oliv' antioksidanttivoidekin kiinnostaisi (ylläripylläri), mut epäilyttää se koostumus tai siis lähinnä mica, että onko ihan kökkö mun epäpuhtaalla/kirjavalla ihollani...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 12.11.10 - klo:22:47 »
^ Mulla on se Deep Moisturizing Fluid, ja mun mielestä se on aika kevyt, mutta riittää ainakin vielä tässä vaiheessa kylmää vuodenaikaa kosteuttamaan mun normaalihkon ihon. Oliv'in antioksidanttivoide on tuota Fluidia kosteuttavampi. Kun mittari painuu kunnolla pakkasen puolelle, niin Fluidi ei varmaan ainakaan mulla enää riitä. Mutta yleisesti ottaen erittäin miellyttävä voide. Tuossa on se Mádaralle tuttu yrttimäinen, vihreä tuoksu, joka alkuun tuntui vähän ei-niin-hyvältä, mutta pian siihen tottui ja nyt mä jo jopa tykkään siitä.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #267 : 16.11.10 - klo:20:22 »
^^ Deep Moisturizing Fluid on tosiaan aika kevyt, mutta yllättävän kosteuttava. En kuitenkaan usko että se on tarpeeksi paksua kuivuuteen taipuvaiselle iholle, kun alkaa olla pidempiä pakkasjaksoja. Mulla on ollut käytössä myös Deep Moisturizing Cream, mutta jostain oudosta syystä se ei kosteuttanut läheskään yhtä hyvin kuin tuo Fluid - käytin siis tuota voidetta kesällä, vaikka se onkin reilusti paksumpaa kuin fluidi.

Oliv'in antioksidanttivoide on ollut nyt hetken aikaa testissä, mutta en vakuuttunut suuremmin. Mun iholle se on aivan liian heleyttävää, naama kiiltää kuin peili  ;D  Koostumukseltaan se kuitenkin tuntuu ihan hyvältä, ja olenkin sekoitellut sitä pieninä määrinä "tavallisen" kosteusvoiteen sekaan, jossa se täyttää paremmin tarkoituksensa ja lopputulos on luonnollisempi. Käyttöön siis jää ainakin toistaiseksi, mutta en tiedä ostaisinko uudestaan.

Muokkasin myös arviotani Madaran yövoiteesta. Tykkäsin kyllä sen koostumuksesta ja tunnusta iholla, mutta joku ainesosa aiheutti ärsytystä, iho alkoi punoittaa ja puski pieniä ihonalaisia näppyjä  :-\  Ei mitenkään järkyttävissä määrin, mutta tarpeeksi siihen että päätin vaihtaa tuotetta. Lushin Celestial, vaikkei nyt ihan täysin luonnonmukainen olekaan ja sisältää parabeeneja, pelasti tilanteen (myös alkavan kuivumisen). Sille kun vielä löytyisi joku korvaaja niin olisin tyytyväinen  :)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #268 : 18.11.10 - klo:23:32 »
^ Sama homma...  :-\ Oliv' Antioksidanttivoide on ihan kiva, muttei mielestäni hintansa arvoinen. Sekoitan sitä nyt toiseen, kevyempään voiteeseen (mikä on kyllä hassua, koska ei Oliv varsinaisesti ole ollenkaan paksua) kiillon hillitsemiseksi. Tuoksu on mieto ja ihan ok, koostumus miellyttävä, imeytyy hyvin ja pumppupullo on käytännöllinen. Jotenkaan ei kuitenkaan innosta niin paljon kuin odotin, vaikka käytän kyllä putelin ihan mielelläni loppuun. Harmi.

Mádaran syväpuhdistava vaahtoputsari sen sijaan on tosi hyvä! Sillä lähtee meikitkin kunnolla, en nimittäin juuri koskaan käytä erillistä meikinpoistoainetta. Rajaukset nyt tietty jää ripsirajaan kiinni, mutta sellaista ihmeainetta en ole vielä nähnyt, jolla nekin lähtisivät kerralla.

Vartalotuotteista testattu Lavera neutral -sarjan molemmat voiteet ja "maustettu" lime-vervainevoide tuubissa. Ohut lotion on ihanaa, muut hyviä pehmentämään ihoa mutta vähän liian jankkia mulle.

Kaiken kaikkiaan haluaisin käyttää enemmän luonnonmukaisia tuotteita, mutta toisaalta en aio luopua apteekin voiteista. Voisin vaikkapa pyrkiä korvaamaan kaikki riistoLorealit ja pahimmat synteettiset silikonimömmöt ekologisimmilla tuotteilla. Ihoni on tällä hetkellä aika vaatimaton (  ;D ), eli sille on kelvannut lähes tuote kuin tuote. Mulle tärkeitä ominaisuuksia ovat koostumus, tuoksu ja helppokäyttöisyys.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 19.11.10 - klo:10:00 »
Mulla oli tarvetta kasvovedelle ja puhdistusmaidolle (käytän sitä aamuisin), joten otin testiin Mádaran tuotteet. En ole ehtinyt saada niistä syvempää käsitystä, mutta tuntuvat ainakin oikein miellyttäviltä. Puhdistusmaito tuoksuu melko voimakkaalle, jotenkin karvasmantelin ja Aderman Exomegan sekoitukselle. Puhdistaa kuitenkin aamuihon hellävaraisen pehmoisesti. Kasvovetenä mulla on Pehmentävä kasvovesi kuivalle iholle, sillä siinä ei ole alkoholia niinkuin kahdessa muussa. Olen käyttänyt pitkään suihkeita, joten kestää taas hetken tottua pumpuliruljanssiin :) Pullo on niin nätti, että olisi harmi siirtää se johonkin suihkepulloon. Tässä on mukava, pehmeä ja vieno tuoksu.

Olen käytellyt myös välillä Decubalin Eco -kasvovoidetta, mutta tuntuu olevan ainakin toistaiseksi liian paksua mulle, vaikka jälki onkin yllättävän mattaista. Päivän aikana iho puskee jonkin verran rasvaa kuitenkin. Tämä myös taitaa vähän tukkia. Säästelen tätä pakkaskeleille.