Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161158 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #270 : 19.11.10 - klo:10:15 »
Minulla on nyt käytössä Madaran syväkosteuttavaa geeliä näytepurkillinen. On yksinään liian kevyt nyt talvella, vaikka ihoni on tottunut geeleihin. Mutta toisaalta on toiminut todella hyvin joko aloe vera geelin (Forever Living Productsin versio nyt testissä) tai Basan geelin alla. Nyt siis ainakin tykkäilen toisen tuotteen seurana, kesällä ehkä riittää yksinäänkin. Ei tuki ihoani yhtään.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #271 : 19.11.10 - klo:16:05 »
Mun on varmaan pakko hehkuttaa täälä suolasaippuaa. Aivan mahtava aine mun pintakuivalle, näppyläiselle, herkälle sekaiholle.
Pesen naaman normaalisti illalla, jätän vähän kosteaksi, kastelen suolakiven ja hieron siitä käsien kautta kasvoille. Jätän suolan yöksi naamaan, en laita voidetta päälle ja huuhtelen aamulla pois.
Tämä ei ole kuivattanut ihoa yhtään, iho on tasavärisempi, huokoset on pienempiä ja iho tuntuu paljon tasapainoisemmalta. Ts. kuivat kohdat ei ole kuivia, eikä rasvaiset rasvaisia. Uusia näppyjä ei ole tullut yhtään käytön aloittamisen jälkeen ja vanhatkin tuntuvat parantuvan mukavammin.
Veni, vidi, Visa.

Poissa Alli

• Haiven
  • *
« Vastaus #272 : 30.11.10 - klo:13:44 »
Huh huh.. tulipas oltua hieman tuhlailevalla päällä näin tiistaiksi, ostin Oliv' sarjan puhdistusmaidon, kasvoveden ja tavallisen kasvovoiteen! Tuoksu on mukavan mieto, sellainen "oliivinen"  eikä koostumuksestakaan ole pahaa sanottavaa. Illalla olen käyttö kokemuksissa hieman viisaampi, palaan asiaan kun on jotakin raportoitavaa. Pyörittelin käsissäni myös Madaraa, mutta sen tuoksu sai hieman epäröimään.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 29.12.10 - klo:23:29 »
Huomasin tänään (Itäkeskuksen) Kicksissä käydessäni että kaikki KIBIO-tuotteet olivat -50%. Onkohan sarja poistumassa? Onko tuotteet hyviä? Tuntuivat puoleen hintaankin kalliilta. Yövoidetta kattelin vähän sillä silmällä... Sen normihinta oli muistaakseni 42,90€.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 30.12.10 - klo:00:00 »
^ Joo, Kibio jää pois Kickseistä. Oli vähän turhan kallis ja erikoinen merkki meidän markkinoille, luulen ma.

Kibiolta löytyy kyllä hyviä tuotteita, tärppeinä voisin heittää Pureness Matifying Fluidin joka on rasvaiselle iholle tarkoitettu, riisipuuteria sisältävä kevyt kosteusemulsio ja geelimäisen silmämeikinpoistoaineen. Myös silmänympärysvoide ja -seerumi vaikuttivat hyviltä. Voiteissa on minun nenääni vähän ikävä haju (paitsi Pureness Matifyingissä, se tuoksuu kevyesti piparmintulta), mutta incit olivat oikein vakuuttavia.

Kibion muuten omistaa Clarins, se selittää vähän hintoja. Kibio on ns. selektiivistä luonnonkosmetiikkaa. Heillä on tosi mielenkiintoinen kokonaisvaltainen lähestymistapa kehon, mielen ja ihon hoitoon. Kibion sivuilta löytyy mm. ohjeita energiaharjoituksiin ja kasvojumppaan. :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 30.12.10 - klo:18:54 »
Olen nyt muutaman viikon käyttänyt Cattierin Caresse D'herboriste-puhdistusmaitoa ja ihan hyvä tuote on ollut. Ei kuivata ja toimii hyvin Lactolinen pesunesteen kaverina, joka on talvella hieman liian kuivattava. Pumppupulloa on kätevä käyttää ja matkaillessa irrotettava korkki on myös hyvä. Puhdistusmaitona ei ole mitenkään erikoinen, mutta toimii ja poistaa meikit kuivattamatta sekä hellävaraisesti eikä rasvoita t-aluetta. Tämän kanssa voi huoletta avata silmätkin pesun aikana ilman kirvelyä. Sopii kuivalle, normaalille ja herkälle iholle.

Toinen kokeiltu tuote on Ingli Pai Päikespiim, jota luulin kosteusvoiteeksi mutta osoittautuikin rusketuksen edistäjäksi  ;D Omassa naamassa ei ole rusketuksen häivääkään, joten luulin ensin hutiostokseksi mutta mitään naaman tummumista en ole kyllä huomannut muutaman viikon käytön jälkeenkään. En tiedä toimiiko auringossa paremmin, koska voide sisältää porkkanaöljyä mutta näin talven pimeydessä voi kalkkilaivan kapteenikin tätä huoletta käyttää. Voide on kevyttä ja suihkepullossa, josta on helppo suihkauttaa tuotetta kädelle. Ei ihan riitä yövoiteeksi talvikeleillä, mutta päiväkäytössä toimii ja imeytyy tosi nopeasti rasvoittamatta. Tätä on toisaalta helppo levittää montakin kerrosta, koska imeytyy nopeasti. Tosi hyvää myös käsivoiteena - kädet on hyvän näköiset hetkessä ja rasva imeytyy nopeasti. Tuoksu on hieman blistexmäinen, mutta ei älyttömän vahva ja häipyy pois.
« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo:19:00 kirjoittanut Lalla »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 10.01.11 - klo:23:32 »
Mä siirryin tuolta iHerb-ketjusta tänne kun mun kasvoputsarin etsintä on ainakin väliaikaisesti loppunut.

Sillä huomasin että Pure Nuff Stuffin Foaming Moisturewashista on tullut myös hajusteeton versio. Se siis ei sisällä eteerisiä öljyjä kuten alkuperäinen Moisturewash.

Foaming Moisturewash INCI: water (aqua); sugar detergent (decyl glucoside); xanthan gum (xanthan gum); apple cider vinegar (acetic acid); shea butter (butyrospermum parkii); apricot kernel oil (prunus armeniaca); emulsifying wax; vegetable glycerine (glycerine); vitamin E (Tocopherol Vitamin E);

Puhdistavana ainesosana on sokeritensidiä (Decyl Glucoside), joka on ilmeisesti yksi hellävaraisimmista tensideistä eikä sen pitäisi aiheuttaa helposti allergiaa tai ärsytystä iholla. Sen pitäisi myös hajota luontoon täysin.

Pure Nuff Stufilta löytyy myös shampoo (Hair Cleanser), jonka puhdistavana ainesosana on sama Decyl Glucoside. Se on ainakin varmasti täysin sulfaatiton shampoo eikä sisällä edes mahdollisesti ärsyttävää Cocamidopropyl Betainea, jolla sulfaatit yleensä korvataan. Onkin tähän mennessä ainoa shampoo, jossa olen nähnyt olevan tensidinä ainoastaan tuota Decyl Glucosidea. Lisäksi Apple Cider Vinegar toimii eräänlaisena puhdistavana ainesosana. Toimivuudesta en osaa sanoa mitään, mutta mitä ilmeisemmin tuote on aika hellästi pesevä. Shampoossa on valittavissa kaksi laatua: normaaleille hiuksille ja kuiville hiuksille. Kumpaakin saa hajusteettomana.

Vihdoin myös Nourishing Night Creamista on tullut hajusteeton versio. Toivottavasti on yhtä hyvää kuin Cream Dream!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Soven

• Vieras
« Vastaus #277 : 11.01.11 - klo:01:01 »
^ Kuulostaapa hyvältä :) Itsekin kiinnostuin. Toivottavasti se omenaviinietikka ei mitenkään tuoksahda tuotteessa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 11.01.11 - klo:01:34 »
Voi kyllä olla, että omenaviinietikka saattaa hiukan tuoksua tuossa hajusteettomassa versiossa (sekä shampoossa, että moisturewashissa). Mutta jos tuote muuten osoittautuu hyväksi, on omenaviinietikan tuoksu kuitenkin pienempi paha kuin vaihtoehtoisten tuotteiden sisältävät ärsyttävät tai jopa karsinogeenia sisältävät sulfaatit ja muut voimakkaat tensidit.

Hetki taitaa mullakin mennä ennen kuin lähden noita tilaamaan, kun pitää vanhat käyttää ensin pois. Ajattelin tilata hajusteettomana ainakin Cream Dream voiteen, Nourishing Night Creamin, Moisturewashin ja Hair Cleanserin kuiville hiuksille. Tosi kiva että Pure Nuff Stuff on päättänyt tehdä yhä useammasta tuotteesta hajusteettoman version (myös vartalovoiteista yms.), joka ei sisällä allergisoivia ja ihoa ärsyttäviä eteerisiä öljyjä. Ei mun iholla ainakaan ole hajuaistia. ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #279 : 16.01.11 - klo:22:43 »
Ostin Stockalta kantistarjouksessa olleen Mádaran kolmen tuotteen setin pari viikkoa sitten ja pakko sanoa, että oon tykännyt todella paljon.

Vaahtoputsarit on mun ehdottomia suosikkeja ja vaikka kokeilen aina välillä muuta (ja löydänkin hyviä tuotteita) palaan aina vaahtoputsareihin. Ekosertifioiduista oon kokeillut aikaisemmin TBS:n vaahtoputsaria ja Mádara on kyllä enemmän mun mieleen. Tuoksu on miellyttävä ja tällä poistaa niin meikkivoiteen (Clinique Redness Solutions) kuin kevyen silmämeikin (luomiväri ja vesiliukoinen FLE). Pintakuivuuteen taipuva sekaihoni ei kiristellyt putsarin jälkeen lainkaan.

Kasvovedessä ainut häiritsevä asia on tuoksu, mä en vaan tykkään ruusun tuoksusta sitten lainkaan, mutta onneksi tuoksu on kuitenkin aika hento eikä jaa kasvoille leijumaan. Tämäkään ei saanut kasvojen ihoa kiristelemään vaan viimeistelee puhdistuksen hyvin ja jättää ihon pehmeäksi.

Kosteusvoidetta oon käyttänyt vasta muutaman kerran, mutta hyvältä sekin vaikuttaa :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 16.01.11 - klo:22:53 »
^Olen myös NIIN tyytyväinen Madaran vaahtoputsariin & kasvoveteen <3 Ostin ylimääräisen pullon jemmaankin tuota vaahtoputsaria, ettei vain pääse ikinä loppumaan!  Putsaa silmämeikitkin paremmin kuin moni silmämeikin putsari.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #281 : 17.01.11 - klo:12:22 »
Mäkin fanitan Madaran putsaria!  :D

Kokeilin Stockalla kädelle Madaran kosteusvoiteita ja fluideja. Koostumus ja tuoksu vaikuttivat hyviltä, mutta hinta oli melkoinen. Onko kukaan kokeillut niitä käytössä?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #282 : 17.01.11 - klo:18:36 »
Kokeilin Stockalla kädelle Madaran kosteusvoiteita ja fluideja. Koostumus ja tuoksu vaikuttivat hyviltä, mutta hinta oli melkoinen. Onko kukaan kokeillut niitä käytössä?

Sivuilla 16 ja 19 on ainakin mun kommentit parista kosteusvoiteesta ja -fluidista :)

EDIT: Muokkasin sivunumerot kohdilleen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.11 - klo:18:38 kirjoittanut Alva »

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #283 : 17.01.11 - klo:22:01 »
^ Kiitos! RockQueenkin teki juuri oman ketjun Madarasta ja kopsasi sinne omat kokemuksensa. Hyvältä vaikuttaa!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 20.01.11 - klo:00:10 »
Seuraavaksi ajattelin kuitenkin kokeilla joko Trilogyn Daily Defence Moisturiseria tai Juice Beautyn Green Apple Moisturizeria, joissa molemmissa on SPF 15.
Ootkos Dinky hankkinut tota Trilogya? Kiinnostuin sarjasta, ja ois kiva kuulla kokemuksia tuosta harkitsemastasi voiteesta. Myös Trilogyn Ultra Hydrating Cream kiinnostaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com