Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159907 kertaa)

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #300 : 02.04.11 - klo:16:13 »
Mulla on ollut nyt 3-4 viikkoa käytössä Oliva by CCS:n Eco Day Cream (with Organic Olive Oil). En löytänyt juurikasvusta haulla juurikaan mainintoja tästä merkistä (tai sit en osannut hakea), ehkä tällä on Suomessa huono saatavuus? Itse bongasin ruotsalaisesta apteekista. Tässä on "92% ecologically certified ingredients", napsutan incin ketjuunsa kunhan jaksan (ellei se siellä jo ole).

Mutta voiteeseen, vähän ristiriitaiset fiilikset. Ensinnäkin haju on järkyttävä, haisee joltain tujulta siivousaineelta! Tulee mieleen joku Tolu tms. Vaikuttaa oikeasti käyttömukavuuteen, vaikkei haju iholle jääkään vaan haisee ainoastaan levitysvaiheessa. Toisekseen tuppaa kirvelemään levitettäessä, vaikka iho on ihan ehjä. Ei mulla ole koskaan aiemmin voiteet kirvellyt, vähän pelotti aluksi tämä hajun ja kirvelyn yhdistelmä, että mitäs myrkkyjä tässä naamaani tungen.. :/

Kuitenkin iho on tykännyt tästä, kosteuttaa riittävästi (paremmin kuin La Clareen antioksidanttivoide, josta edellisellä sivulla valitan) ja iho on tasainen väriltään. Ei tuki. Imeytyy nopeasti. Koostumus on liruhkoa, mutta ei ole haitannut, vaikka itse olen tottunut paksumpiin voiteisiin. Pakkaus on pumppupullo. En kuitenkaan usko että hankin tätä lisää tämän purkin jälkeen, koska haju ja kirvely oikeasti ärsyttävät - samat kosteutustehot löytänen muualta ilman näitä ärsyttäviä ominaisuuksia. Itse asiassa yritän tälläkin hetkellä käyttää tätä voidetta reiluhkosti ja kaulalle asti (normaalisti kaulavoiteena joku halpa perusvoide), jotta loppuisi pian :D Mutta ei siis ihan täysi susi tuotteeksi.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 02.04.11 - klo:16:17 »
Marilou Bio-sarjaa löytyy muuten nyt Ruohonjuuresta  :ts Omat suosikkini ovat huulirasvapurkit (suklaa ja persikka <3) ja puhdistusgeeli.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 02.04.11 - klo:22:33 »
Onkos juureksilla kokemuksia Lily Alexandra Helsinki-merkistä? GoExpo-messuilla ja Finlandiatalon luonnonkosmetiikkamyyjäisissä noita esiteltiin. Purnukat on ihan kivan näköisiä, vähän selektiivisen sarjan lookia haettu. Ite en kyllä lämpene tolle että rasvat on purkeissa, pumppupullot ja tuubit ois miljoonasti parempia. http://www.lilyalexandra.com/etusivu.html

Edit. Ai kiitos Heleena, en ollut huomannutkaan :) Itseä houkutti myös toi kokeilutarjous paljon, mutta jemmassa on niin monta voidetta että ei pysty. Toivottavasti tulee hyviä tarjouksia myöhemminkin vielä :)
« Viimeksi muokattu: 02.04.11 - klo:22:43 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 02.04.11 - klo:22:37 »
^Täällä on oma (mini)ketju tuolle merkille, johon mä olen omia kokemuksiani kirjoittanut.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #304 : 04.04.11 - klo:08:19 »
Kaikille mineraaliöljyt ei kuitenkaan sovi. Mulla oli vuosikaudet törkeä ihottuma säärissä: isoja ruskeita hilseileviä laikkuja, joiden takia en kehdannut kesäisin käyttää hameita ollenkaan noin 20-25-vuotiaana. Ja vaikka kuinka lätkin niihin lääkevoiteita ja mineraaliöljypohjaisia perusvoiteita, mikään ei muuttunut. Vasta valohoidot ja mineraaliöljytön ihonhoito saivat ihottuman lopulta rauhoittumaan joitain vuosia sitten. Valoa otetaan siis nimenomaan puhtaalle iholle ja sen ideana on, että UV-säteet aktivoivat ihon omia suojamekanismeja.

Kasvojen ihon hoidossa siirryin kosmetologin suosituksesta samoihin aikoihin pois mineraaliöljypohjaisista apteekin voiteista kuten Aqualan ja Bellavita mineraaliöljyttömiin tuotteisiin (ei sen luonnollisempaan kuin Dermalogica). Uusi kosmetologini ehdotti, että iho-ongelmani eli pintakuivuus (hilseilevät, kuivat läntit poskilla) ja toisaalta epäpuhtaudet (ikuinen teininaama, poskissa joskus tulehtuneita ja kipeitäkin finnejä) voisivat johtua mineraaliöljyvoiteiden käytöstä.

Tää olis voinu olla suoraan mun kirjoittama olen jo toista vuosikymmentä kärvistellyt samojen kuivien läikkien ja kasvojen iho ongelmien kanssa. Tuntuu kuin olisi viimein nähnyt valon  ;D 

Nyt sitten tarvitsisin heiman tukea ja apua mitähän ne minaraaliöljyttömät tuotteet olis mistä kannattaisi lähteä liikkeelle. Esim. Iherbistä saatavia (olen sieltä tilannut lähinnä tukkatuotteita paljon)? Mulla siis pintakuiva sekaiho jossa posket kuivuu ja hilseilee mutta toisaalta pukkaa isoja tulehtuneita finnejä t-alue kiiltää ja on täynnä mustapäitä. Päivä voiteelta toivoisin aurinkosuojaa kävisikö esim Desert Essence, Gentle Nourishing Day Cream SPF 15? Entä yöksi kasvoille? Tai kuivan vartalon ihon hoitoon? Ihoni on myös herkkä enkä muutenkaan välitä voimakkaista hajusteista.

Törmäsin myös Supervixenin tekstiin toisessaketjussa: Kosmetiikassa käytettävät mineraaliöljyt on helppo muistaa, kun niitä on vain neljä; parafiini (paraffin), parafiiniöljy (paraffinum liquidum), otsokeriitti (otzokerite) ja vaseliini (petrolatum).

En löytänyt näistä mitään mun suosikki yövoiteeni Rainbow hoitovoiteen incistä. Enkä myöskään juuri hankkimani Aquaporin active voiteen incistä: Aqua, Glycerin, Glyceryl Glucoside, Caprylic/Capric Triglyceride, Simmondsia Chinensis Oil, Cyclomethicone, Glyceryl Stearate, Cetyl Alcohol, C12-15 Alkyl Benzoate, Distarch Phosphate, PEG-40 Stearate, Panthenol, Octyldodecanol, Sodium Hyaluronate, Tocopheryl Acetate, Alanine, Biotin, Sodium Citrate, Glycine, Methylisothiazolinone, 1,2-Hexanediol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben.

En kyllä löydä noita myöskään Aqualan L:n incistä vaikka ekös sen pitäny olla mineraaliöljy pohjainen.
Mä taidan olla taas ihan ulalla..  ???
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 06.04.11 - klo:13:21 »
Kaupungilla oli esittelyssä (hyvällä tarjouksella) Ideal Choicen tuotteita ja ostinkin sen paketin. Olen vasta pari päivää käyttänyt eli ei parane nuolaista ennen kuin tipahtaa mutta se päivävoide tuntui erittäin miellyttävältä! Pehmoinen ja hyvin imeytyvä. Toivottavasti saan tuota nyt käytettyä (iho vähän turhan herkkä) mutta oikein hyvä mielikuva jäi. Kyseessä siis tämä tuote:

Erittäin hoitava päivävoide kuivalle ja/tai ikääntyvälle iholle

Suojaa ihoa, imeytyy hyvin ja tekee ihon pehmeäksi.

inci: Aqua, Aloe Barbadensis (aloe) Leaf Juice, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol, Polysorbate 60, PEG-150 Stearate, Steareth-20, Stearic Acid, Persea Gratissima (avocado) Oil, Cetyl Alcohol, Potassium Sorbate, Aurantium Dulcis (orange) Peel Oil, Aniba Rosaeodora Oil, Aroma, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Tocopherol, Anthomis Nobilis (chamomille) Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Citrus Grandis (grapefruit) Seed Extract, Ascorbyl Palmitate, Sodium Bicarbonate, Citric Acid, Limonene, Linalool, Geraniol, Citral, Benzyl Benzoate.

Täällä lisää firmasta: http://www.valanni.fi/index.php?page=136, myös verkkokauppa.
Kauppakeskuksessa jossa olen töissä on tänään esittelyssä tämä sarja, ja tietty hyvällä tarjouksella. Ennenkuin ostan tulin tänne kaivelemaan käyttökokemuksia. Purkit on mielestäni aika kökön näköisiä, siis värit ja fontit vähän amatöörimaisia mutta 24h kasvovoide, seerumi ja kasvovesi (!) ovat kaikki pumppupulloissa, mistä iso plussa. Kasvovesi tulee ulos vaahtona, sen voi levittää suoraan kasvoille tai pumpulilla pyyhkiä. Pakettiin kuuluva käsivoide taas on purkissa. Kuvia täällä http://www.idealchoice.fi/ Tuotteet on esittelijän mukaan tehty suomalaisista raaka-aineista Suomessa  :ts

Edit. No kävin ostamassa ton tuotesetin, laitan kokemuksia kunhan ehdin. Ihanaa että tuotteet ovat hajusteettomia, käsivoide ja seerumi olivat ainakin ihan hajuttomia.
« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:16:50 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 09.04.11 - klo:08:53 »
En kyllä löydä noita myöskään Aqualan L:n incistä vaikka ekös sen pitäny olla mineraaliöljy pohjainen.

Jos on tukkeumista kyse niin caprylic triglyceride voi olla miedosti tukkiva ainesosa. Se valmistetaan kai kookos- tai palmuöljystä, joka ainakin tukkii omaa naamaani ja yritän välttää se johdannaisia. Välttely on kyllä aika hankalaa kun niitä on kaikkialla ja ihoni tuppaa kuivumaan pinnalta geelimäisten voiteiden alla. Kompromissina kookosöljy- jne johdannaisia siis kannattaa ehkä välttää ainakin, jos löytyvät incin alkupäästä. Täältä löytyy eri ainesosian tukkivuudesta tietoa ja vaikka en kovin tarkkaan lukenut alkusepustusta niin luvut tuntuvat täsmäävän ainakin omiin kokemuksiini eri ainesosien tukkivuudesta. Mineraaliöljyjen tukkivuus oli aika alhainen tuossa, mutta jos on tosiaan ykkösen luokkaa niin omalle iholle tukkivuuden pitäisi sitten kai olla nolla.  ??? Asiaan tietty vaikuttaa se kuinka paljon voiteeseen on niitä laitettu.

Vartalovoiteissa silikonipitoiset voiteet tuntuvat jättävän ihon kuivaksi ja naamassa taas ylläripylläri aiheuttavat finnejä :-[

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #307 : 11.04.11 - klo:23:12 »
Ja tuossa aquaporinissa on simmonsia chinesis oilia, joka voi myös tukkia. Jos mineraali öljyt tukkii ihoa niin tavalliset öljytkin voi tukkia. Itse olen huomannut, että kaikki öljyt tukkii oli ne sitte jostain kasvista tai mineraaliöljyjä.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 12.04.11 - klo:13:09 »
Ja tuossa aquaporinissa on simmonsia chinesis oilia, joka voi myös tukkia.

Minullakin tuo jojoba tukkii, mutta hämmentävästi toisilla parantaa tukkeumia.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #309 : 22.04.11 - klo:16:18 »
Mä en nyt oikein tiennyt mihin tän olisin laittanut, mutta satuin lueskelemaan jotain raportteja laventelista ihonhoitotuotteissa, kun jotkut noista Avalon Organicsin ihonhoitotuotteista alkoi kiinnostaa. Löysin jonkun tutkimuksen, jossa mainitaan näin:

"Aqueous extracts reduced mitotic index, but induced chromosomal aberrations and mitotic aberrations in comparison with control, significantly. Aqueous extracts induced breaks, stickiness, pole deviations and micronuclei. These effects were related to extract concentrations.[12]"

Eli tarkoittaako tuo nyt millaisia määriä? Ei kai kukaan nyt puhdasta extractia naamalleen laita. Mutta noissa Avalon Organicsin tuotteissakin aqueous lavender extract on heti ensimmäisenä INCIssä. Pelottaa vähän tuo kromosomi- ja mitoottinen eli solunjakautumiseen liittyvä poikkeavuus, eli genotoksisuus. Sehän tarkoittaa, että tuo aiheuttaisi ihosyöpää. Uskaltaako noita nyt sitten käyttää..

Edittiä..

Ja sitten tässä seuraavassa tutkimuksessa laventeliöljystä sanotaan, että konsentraatiolla ei näytä olevan mitään merkitystä genotoksisuudessa. :/ Linkki: http://www.srcosmos.gr/srcosmos/showpub.aspx?aa=9834

Ja vielä edittiä..

Toi on nyt vähän ristiriitaista, kun laventelia käytetään myös ihosyövän hoitoon, eli jo muuntuneen DNA:n korjaamiseen ja pahojen ihosolujen tappoon.  ::)
« Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo:16:34 kirjoittanut Deadly Nightshade »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 23.04.11 - klo:17:02 »
^ Ymmärsin tuosta linkin tutkimuksesta niin, että siinä oli tutkittu laventelin rikkaruohontorjuntakykyä, eli kaikki nuo soluvaikutukset kohdistuivat kasvisoluihin. Tietysti tämä ei sulje pois sitä, etteikö eläinsoluihinkin vaikutusta voisi olla, mutta sitä tuossa siis ei oltu tutkittu. Ajatuksena oli, että laventeli voisi olla turvallisempi rikkaruohomyrkky kuin teolliset versiot.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 25.04.11 - klo:11:12 »
Osaisiko joku suositella pintakuivalle sekaiholle mattapinnan antavaa kasvovoidetta, jossa ei ole jojobaa?  Toivomuksena myös hajusteettomuus, mutta siitä voin tinkiä.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #312 : 28.04.11 - klo:21:45 »
Sain näytteen Lavera Young faces -sarjan minttukasvovoiteesta (Moisturizing fluid). Inci sisältää mintun lisäksi muita yrttejä kuten salviaa ja rosmariinia sekä tea tree -öljyä, jojobaöljyä ja monia muita kasviöljyjä. Näytepussissa oli 1ml, jonka laitoin kokonaan kasvoille ja kaulalle, mutta voide olikin niin riittoisa, että olisi kannattanut jakaa kahteen kertaan. Pinta jäi mattaiseksi, jopa nahkeaksi, tuoksu oli ihan ookoo eikä liian voimakas. Kosteutustehoja ei ollut kovin paljon, mutta tähän vuodenaikaan nähden riittävästi, koska kiristävää tunnetta ei jäänyt. Huonoin juttu oli hikoilevuuden tunne, vaikka en edes joutunut juoksemaan junaan. En tiedä, olisiko ohuempi kerros auttanut.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #313 : 01.05.11 - klo:12:39 »
Tää olis voinu olla suoraan mun kirjoittama olen jo toista vuosikymmentä kärvistellyt samojen kuivien läikkien ja kasvojen iho ongelmien kanssa. Tuntuu kuin olisi viimein nähnyt valon  ;D 

Nyt sitten tarvitsisin heiman tukea ja apua mitähän ne minaraaliöljyttömät tuotteet olis mistä kannattaisi lähteä liikkeelle. Esim. Iherbistä saatavia (olen sieltä tilannut lähinnä tukkatuotteita paljon)? Mulla siis pintakuiva sekaiho jossa posket kuivuu ja hilseilee mutta toisaalta pukkaa isoja tulehtuneita finnejä t-alue kiiltää ja on täynnä mustapäitä. Päivä voiteelta toivoisin aurinkosuojaa Entä yöksi kasvoille? Tai kuivan vartalon ihon hoitoon? Ihoni on myös herkkä enkä muutenkaan välitä voimakkaista hajusteista.

Törmäsin myös Supervixenin tekstiin toisessaketjussa: Kosmetiikassa käytettävät mineraaliöljyt on helppo muistaa, kun niitä on vain neljä; parafiini (paraffin), parafiiniöljy (paraffinum liquidum), otsokeriitti (otzokerite) ja vaseliini (petrolatum).

En löytänyt näistä mitään mun suosikki yövoiteeni Rainbow hoitovoiteen incistä. Enkä myöskään juuri hankkimani Aquaporin active voiteen incistä

Vaikka toivon, ettei meistä kellään olisi näitä tyhmiä iho-ongelmia, tuntuu kuitenkin aina mukavalta löytää sukulaissielu :)

Mun täytyy nyt myöntää, että aikanani siirtyessäni apteekin voiteista Dermalogican tuotteisiin olin näkemiini tuloksiin niin tyytyväinen, etten edes vaivautunut tutkimaan asiaa sen tarkemmin: mulle riitti se, että iho-ongelmat alkoivat vihdoin kadota ja luotin kosmetologiin, joka selitti apteekkivoiteiden sopimattomuuden johtuvan mineraaliöljyistä. En siis ole itse koskaan perehtynyt Aqualanin tai Bellavitan INCIin perusteellisesti, kun luotin kosmetologini antamiin (varmaankin aika puolueellisiin) tietoihin.

Tietoja voiteiden raaka-aineista voi kuitenkin etsiä seuraavista lähteistä, joissa syöttämällä raaka-aineen INCI-nimen hakuun saa erilaisia tietoja siitä. Tuonne voi siis syöttää aine aineelta jonkun rasvan kaikki raaka-aineet, niin saa tietää ihan tarkkaan, mistä se koostuu. Suomalainen sivusto kertoo aineen käyttötarkoituksesta, valmistuksesta kun taas jenkkiläinen sivusto listaa tutkimustuloksia aineen mahdollisesta vaarallisuudesta ja luokittelee jokaisen aineen haitallisuuden asteikolla 1-10:

http://www.verkkosalonki.fi/component/glossary/?id=3136

http://www.ewg.org/skindeep/

Käytin itse jonkin aikaa ihan tyytyväisenä Dermalogicaa, kunnes aloin haikailla luonnollisempien tuotteiden perään. Ensin löysin vartalonhoitoon Lushin Dream Creamin ja Dream Washin, jotka on nimenomaan kehitetty atooppiselle, hilsevälle iholle ja toisaalta rauhoittamaan esim. selän aknea. Ne ovat sopineet täydellisesti ja voin suositella kumpaakin tuotetta lämpimästi. Ainoa miinus on, että ne ovat aika kalliita ja muistaakseni Lush myös käyttää pieniä määriä parabeeneja tuotteissaan.

Kasvojen hoidossa olen juuri aloittanut siirtymisen Dermalogicasta luonnonkosmetiikkaan. Sitä mukaa kun vanhat tuotteet loppuvat, en ole enää hankkinut uusia tilalle. Kasvovetenä käytän nykyisin Ruohonjuuressa myytävää, ruoanlaittoon tarkoitettua (eli takuulla myrkytöntä) luomuruusuvettä. Kaadoin ruusuveden suihkepulloon, josta suihkin sitä pesun jälkeen kasvoille ja perään olen vielä levittänyt kasvoille noin nuppineulanpään verran hunajaa sen kosteuttavien, antiseptisten ja tulehdusta lievittävien ominaisuuksien vuoksi. Lisäksi kuorin ihon kerran päivässä aamun espressokupillisen valmistamisesta jäävillä puruilla, käytän satunnaisesti apteekin puhdasta c-vitamiinijauhetta seerumina ja teen silloin tällöin aspiriininaamioita epäpuhtauksien vähentämiseksi.

Sopiva luomukasvovoide on kuitenkin vielä hakusessa. Itse tosin käytän päivin öin samaa voidetta, koska päivisin mulla on meikkivoidetta jossa on aurinkosuoja. Sopivaa voidetta olen etsinyt pyytämällä testereitä Ruohonjuuressa, Ekolossa ja Stockalla myytävistä luomumerkkien voiteista. Mulle sopivat niin harvat voiteet, ettei tulisi mieleenkään ostaa jotain, mitä en ole saanut kokeilla. Vielä en ole löytänyt uutta suosikkivoidetta, mutta olenkin ehtinyt testata vasta muutamia. Raportoin tuloksista tänne, jos jotain kiinnostavaa tulee vastaan.

Toivottavasti tästä oli jotain apua tiikerille ja miksei muillekin samojen ongelmien kanssa kamppaileville!

Edit: typoja
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo:15:35 kirjoittanut sonjis »
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 01.05.11 - klo:15:13 »
^
Mäkin oon tykännyt tosta luomuruusuvedestä - jättää jotenkin levänneen olon iholle eikä sisällä turhia lisäkkeitä :) Jos tykkää mekaanisesta kuorinnasta niin kannattaa kokeilla myös riisijauhoa. Paljon hienojakoisempaa kuin kahvi ja tekee tosi pehmeää jälkeä. Myös erilaisilla savista saa hienojakoisen kuorinnan aikaan. Itse olen käyttänyt viimeaikoina vihreää savea, joka on aika tujua, joten ei kannata kovin kauaa pitää iholla naamiona. Iho jää kuitenkin tosi sileäksi ja unelmapehmeän tuloksen saa kun laittaa perään vielä Herbinan kosteuttavaa naamiota.

Nyt on yökäytössä ollut myös avokadoöljy, joka ei jätä otsaa ollenkaan rasvaiseksi ja kuivemmilla kohdilla käy hoitona eli ensin kevyt levitys öljyä (eism. vanulapulla) ja päälle kosteusvoide. Olen n. viikon öljyä käyttänyt eikä ainakana vielä ole tukkeumia aiheuttanut.