Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 160357 kertaa)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #345 : 07.07.11 - klo:20:10 »
^ Mutta tasoittaako se sitten enää ihon pH:ta, jos siihen laittaa vesijohtovettä tuoksun laimentamiseksi? Tai tasoittaako ruusukasvovesi ylipäätään ihon pH:ta, jos sitä käyttää vesipesun jälkeen kasvoille?

Itse käytän Ruohonjuuren ruoanlaittoon tarkoitettua Stenbergsin ruusuvettä laimentamattomana, ruusun tuoksu on mielestäni laimentamattomassakin tuotteessa melko mieto eikä se minua häiritse. En tiedä tasoittako ruusuvesi ihon pH:ta, itse käytän sitä sen hoitavien ja rauhoittavien ominaisuuksien vuoksi ja pH:n tasoittamiseen käytän hunajaa. Suihkin ruusvettä kasvoille suihkepullosta pesun jälkeen ja otan sormenpäähän nokareen hunajaa, jonka hieron kasvoille kasvojen ollessa vielä kosteat, niin että hunaja sulaa ruusuveden joukkoon. Koska hunaja on hapanta, se tasoittaa pH:n. Lisäksi hunajassa on hoitavia ja antiseptisia ominaisuuksia. Kun hunaja-ruusuvesi on melkein imeytynyt, levitän lopuksi vielä kosteahkolle iholle kosteusvoiteen.

Luin, että pesupähkinöitä voi käyttää myös ihonhoidodssa esim. hiusten- ja kasvojen pesuun ja että ne olisivat hyviä hilseeseenkin. En ole ikinä kuullutkaan ennen tämmöisestä, mutta jos täällä jollekkin on jo tuttu juttu niin olisi kiva  kuulla käytännön kokemuksia. Tässä muuten linkki, jossa tähän pesupähkinäjuttuun törmäsin. http://myhomemadebeauty.com/2010/09/26/soap-nuts-recipes/.

Hauskaa, mä oon tutkaillut samaa linkkiä! Tarkoitus oli matkia Dermalogican puhdistusgeeliä, mutta käyttäen vain luonnonmukaisia valmistusaineita ja käyttää pesupähkinäliuosta pesuaineen pohjana/ sulfaatin korvaajana. Olin jo yhdessä vaiheessa vähällä valmistaa tuota vaahtoa, ehdin hankkia kaikki tarvikkeetkin, mutta sitten innostuin kokeilemaan aleppo-saippuaa kasvojen pesuun. Nyt sain vähän aikaa sitten Lushista testerin Fresh Pharmacy -kasvosaippuaa, johon olen niin ihastunut, että pesupähkinäkokeilut olen siirtänyt jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Olisi kuitenkin tosi kiva kuulla kokemuksianne, jos joku innostuu kokeilemaan pesupähkinäputsareiden valmistamista!
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #346 : 12.07.11 - klo:16:47 »
Onkohan kellään sattumoisin kokemuksia Vihreän Kosmetiikan Ruusu -kasvovoiteesta?
http://www.ekolo.fi/vihreä_kosmetiikka_ruusu_kasvovoide_pr_6430028390021.html#product_description_anchor

Ajattelin, josko käyttäisin kosteusvoidetta muutamina päivinä paremmin kosteuttamaan. Omaan rasvoittuvan ihon ja Ruusu -voide lupaisi hyvää imeytyvyyttä, mutta imeytyykö vai lähmääkö helposti? Voiko kys. voidetta myös suositella herkälle iholle? Olen ymmärtänyt ruusun olevan herkälle iholle sopiva, mutta nuo eteeriset öljyt epäilyvät mahd. vahvuutensa takia.

Miksihän noita eteerisiä öljyjä täytyy olla niin useassa tuotteessa luonnonkosmetiikan puolella. Välillä tuotteita testaillessa tuntuu jopa, että luonnonmukaisemmat voiteet tuoksuvat tava voiteita vahvempinakin.  ???

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 14.07.11 - klo:09:08 »
Tilasin briteistä ruusuvettä (hydrolaattia) 500 ml pullon ja maksoi 9.99GBP + 5.50GBP postarit. Tuli kuudessa päivässä perille. Olen aiemmin kokeillut Akamutin ruusuvettä, tässä tilaamassani on vahvempi tuoksu. Halusin ison pullon, että saan sekoittaa kasvonaamioihin ruusuvettä. Tekisi mieli ostaa myös Vihreän kosmetiikan pullo, jotta olisi kolme vertauskohdetta, mutta korkea hinta ja pieni pullo hieman laimentaa intoa. Itselläni ei ainakaan yhden pullon käytön aikaan rauhoittanut tai vaikuttanut ihon kuntoon muutenkaan, mutta ehkä pidempiaikaisella käytöllä huomaan jotain muutosta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 18.07.11 - klo:21:44 »
Oletteko käsisaippuana käyttänyt jotain erikseen käsille tarkoitettua tuotetta? Vähän hirvittää nuo hinnat jos esim. Weledan suihkusaippuaa alkaisi käyttämään myös käsien pesuun  0_0

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #349 : 18.07.11 - klo:23:29 »
Suosittelen käsisaippuaksi käsintehtyjä ihania palasaippuoita. Mä oon ainakin ihan hurahtanut ja ne on riittoisia ja hoitavia. Leikkaan niistä usein pienempä käyttöpaloja ja vaihtelen välillä tuoksuja. Kesällä hedelmät, varsinkin sitrukset viehättää ja syksyllä esim patchouli ja suklaa yms.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 19.07.11 - klo:15:48 »
Palasaippuat on mun mielestä jotenkin epähygieenisiä, tai itse en niistä oikein perusta.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 21.07.11 - klo:15:47 »
Hygieenisyyteen auttaa kun paloittelee saippuat pienempiin paloihin (tiheämpi vaihto) ja hankkii kunnon alustan, johon ei keräänny vettä. Itse myös pesen/puhdistan saippuan aina käytön jälkeen. Palasaippua on käytössä suihkussa ja erikseen on vielä jalkasaippua. Palasaippuoissa on mielestäni paremmat tuoksuvalikoimat ja ainakin jostain saa vähennettyä muovipakkausjätettä  :) Saippuat myös kestävät käytössä tosi pitkään, esim. Korresin suht pieni palasaippua kestää pienen iäisyyden käytössä vaikka sitä yrittäisikin saada kulumaan  ::)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 22.07.11 - klo:23:21 »
Palasaippuat on mun mielestä jotenkin epähygieenisiä, tai itse en niistä oikein perusta.

Tuohon ei ole oikeastaan mitään perustetta. Palasaippua on hygieeninen kunhan sen antaa kuivuia ilmavasti. Kuivumisessa auttaa hyvä astia tai saippuansäästäjä.Minun oma saippuansäästäjäni maksoi noin 2 euroa, Anttilasta. Sellainen piikkimaton tyyppinen harva muovijuttu.  Kunhan pala saa ilmaa käyttöjen välillä.

Palasaippua on hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia keksintöjä. Nestesaippuoissa on vähintään puolet vettä ja sinä maksat siitä vedestä. Vesipitoinen saippua myös pilaantuu huomattavan paljon palasaippuaa nopeammin. Hyvä kasviöljypohjainen palasaippua on myös käsien iholle tosi hellavarainen, vuohenmaitosaippua on suosikkini käsisaippuana. Ei ole iso vaiva käsiä pestessä ( kastele kädet, vaahdota palasaippualla, pese, huuhtele) huuhtaista palasaippua käytön jälkeen kuivumaan laitettaessa.
this too shall pass.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 22.07.11 - klo:23:24 »
Nestesaippuoista Urtekram oli mielestäni hyvä ja melko siedettävän hintainenkin:
https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/7607/Urtekram-No-Parfym-Nestesaippua

Itse olen myös addiktoitunut palasaippuoihin, ovat niin kauniitakin  <3 Käsisaippuaa on lapsille/vieraille mutta suihkussa ei muuta enää olekaan.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 23.07.11 - klo:17:05 »
Siis palasaippuoissa mua jotenkin inhottaa se ajatus, että sitä hieroo likaisilla käsillä, ja näin ollen kaikki lika jää sitten siihen saippuaan muhimaan. Riittääkö se palan huuhtelu sitten puhdistamaan ne liat ja pöpöt siitä? (Tai sitten mä vaan ajattelen ja kuvittelen liikaa...)

Mistä te ostatte hyvät palasaippuat? Niissä on vissiin koostumuksessa eroja? Mitkä olisi hyviä käsien pesuun? Siis että puhdistaa kunnolla, muttei kuitenkaan kuivattaisi hirveesti? Onko tuoksut miten voimakkaita ja pitkäkestoisia iholla pesun jälkeen?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 24.07.11 - klo:13:12 »
^
Mun suosikkeja on Stendersin saippuat, joissa on luonnollinen eikä liian voimakas tuoksu (tuoksuja löytyy kaikenlaisia kukkaistuoksuista sitruksiin ja suklaaseen). Saippua tuoksuu vienosti kylppärissä, mutta ei voimakkaasti kuten Lushit.Myös tuoksuvalikoima on mielestäni parempi ja tuoksu pysyy saippuassa eikä haihdu mutta se ei jää iholle. Stendersin saippuat on myös kestäviä eikä ainakaan mulla kuivata ihoa. Palasaippuat kestää niin kauan käytössä ettei niitä ehdi kovin usein kokeilemaan. Saippuat pysyy hyvin puhtaana kun ne pääsee kuivahtamaan ja muistaa huuhdella ja putsata käytön jälkeen - muutenhan niihin tosiaan jää kaikenlaista jos ei pidä huolta. Sama pätee kuitenkin omasta mielestä myös muuhun kylppäritavaraan, jos ne lilluvat likaisina vedessä.

Saippuoista olen kokeillut myös Ruohonjuuren reilun kaupan saippuoita (pahvipakkauksessa), jotka ovat myös ihan ok mutta muistuttavat enemmän halppissaippuoita. Niissä tuoksu ainakin kukkaisversioissa on tosi voimakas aluksi, mutta häipyy olemattomiin ajan myötä. Kookossaippua taas ei tuoksunut juuri ollenkaan ja siihen tuli rumia vaaleita raitoja. Hinta oli ok ja intialaistyyppiset tuoksut tuo vaihtelua. Korresin saippuat ovat myös ok eivätkä kuivata. Tuoksut on Korresin saippuoissa aika unisex-tyylisiä, mutta ihan mukavia eikä liian miehisiä. Korresin saippuat sopii tosi hyvin matkailuun pienen koon takia ja kokoon verrattuna saippua kestää käytössä iäisyyksiä. Myös Herbinan biohajoava saippua on ihan ok, mutta Lushit eivät ole suosikkeja tuoksujen ja tuoksun voimakkuuden takia. Pehmein vaahto on ollut Korresin, Herbinan ja Lushin saippuoissa. En tosin ole kokeillut Stendersin kuivan ihon saippuoita.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 14.08.11 - klo:15:08 »
Olen nyt kesän ajan käyttänyt Elysambren seka-/rasvaisenihon fluidia. Kosteuttaa riittävästi, mutta iho jää sellaiseksi nahkean tuntuiseksi ja kiiltäväksi. Voide ei ikäänkuin tunnu imeytyvän kokonaan. Iho ei ole kosketettaessa sellainen silkkisen sileä. Jääkö teilläkin luonnonkosmetiikan kosteusvoiteista tuollainen tuntu iholle? Iho myös tuntuu rasvaiselta kun sitä kokeilee.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 14.08.11 - klo:18:35 »
Mä niin haluaisin löytää luonnonkosmetiikan puolelta omalle näppyihin taipuvaiselle pintakuivalle sekaiholleni tuotteet. Madaran puhdistukset loppui vihdoin ja viimein (ostettu viime joulukuussa!), ne oli ihan ok, mut haluan jotain muuta. Providaa oon tässä miettinyt ja kävinkin jo Turussa laivalle mennessä varta vasten Ruohonjuuressa tsekkaamassa Kehäkukkavoidetta, mutta pah, ei niillä enää olekaan Provida valikoimissa... En taida uskaltaa tilata, kun tuoksusta ei ole tietoa. Ehdotuksia otetaan vastaan.  :)

Mä oon kans karsastanut palasaippuoita just hygieenisyyden takia, vaikkakin ovat nyt alkaneet kiinnostaa. Ja just joku kiva kippo sille, jossa saippua pääsee kuivahtamaan välillä. Nyt ehkä eniten kiinnostaa Soap Factoryn saippuat, nam.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 15.08.11 - klo:10:25 »
Providaa oon tässä miettinyt ja kävinkin jo Turussa laivalle mennessä varta vasten Ruohonjuuressa tsekkaamassa Kehäkukkavoidetta, mutta pah, ei niillä enää olekaan Provida valikoimissa... En taida uskaltaa tilata, kun tuoksusta ei ole tietoa. Ehdotuksia otetaan vastaan.  :)

Käytin joskus monta tuubia kehäkukkavoidetta ja siinä oli hyvin mieto tuoksu. Tykkäsin muutenkin. Rauhoitti ihoa hyvin. Mutta Providan puhdistusemulsiota en voi kyllä suositella. Se haisi tosi voimakkaalle ja jätti ihon öljyiseksi eikä oikein tuntunut puhdistavankaan kunnolla.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 16.08.11 - klo:16:24 »
Suht halpoja luonnonmukaisia palasaippuoita on aika vaikea löytää, mutta yhden sarjan bongasin Punnitse & Säästä-ketjusta. Faith in Naturen saippuat maksavat alle 2 euroa, ovat hyvän kokoisia ja tuoksuja löytyy ihan kiva valikoima. Tuoksut vaihtelevat hieman liikkeittäin, mutta itse bongaisn ainakin teepuuöljyn, hampun, laventelin, appelsiinin ja suklaan. Olen pitkään etsiskellyt pirtsakkaa saippuaa, joten ostin appelsiinisaippuan. Ensivaikutelma oli, että tämähän tuoksuu nimenomaan appelsiinilta eikä miltään epämääräiseltä sitrustuoksulta. Tuoksu ei ole kovin voimakas eikä jää leijailemaan kylppäriin, mutta pesun aikana sitä voi kyllä tuoksutella. Vaahtokin on pehmeää eikä saippua tuntunut kuivattavalta. Palasaippuoiden tapaan jättää narskuvan tunteen iholle, mutta näin on kaikissa muissakin palasaippuoissa. Lisäplussana saippuassa on muotoilu eli saippua sopii tosi hyvin käteen.  :)