Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161342 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #375 : 02.09.11 - klo:20:13 »
Onko ammonium lauryl sulfate luonnonmukainen raaka-aine? Elysambren puhdistusgeeli sitä sisältää. Taisi olla muuten myös tuota linaloolia  >:(

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 27.09.11 - klo:21:23 »
Mä havahduin tänään outoon ilmiöön. Olin hetken aikaa nyrpistänyt naamaa ja kun otin normaalin ilmeen, niin silmien välissä näkyi ne nyrpistäessä syntyneet juonteet vähän aikaa. Mulla on silmien ympärillä myös näkynyt juonteita. Onko muilla alkanut juonteet näkyä luonnonmukaisten tuotteiden käytön myötä?? Ei ennen näkynyt mitään tuollaista kun käytin normikosmetiikkaa. Ja ikää on siis kohta 24v, joten ei kai nyt ihan vielä pitäisi mitään ryppyjä ym juonteita tulla.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 28.09.11 - klo:11:18 »
Mä havahduin tänään outoon ilmiöön. Olin hetken aikaa nyrpistänyt naamaa ja kun otin normaalin ilmeen, niin silmien välissä näkyi ne nyrpistäessä syntyneet juonteet vähän aikaa. Mulla on silmien ympärillä myös näkynyt juonteita. Onko muilla alkanut juonteet näkyä luonnonmukaisten tuotteiden käytön myötä?? Ei ennen näkynyt mitään tuollaista kun käytin normikosmetiikkaa. Ja ikää on siis kohta 24v, joten ei kai nyt ihan vielä pitäisi mitään ryppyjä ym juonteita tulla.
Mulla kyllä jää kulmakarvojen väliin viivat näkymään hetkeksi jos kurtistelen naamaa, mutta ne tosiaan häviää sitten. Ja ikää on 24v. Kai se on ihan normaalia että pikkuhiljaa noi muutokset tulee. En usko että moinen liittyisi luonnonkosmetiikan käyttöön? Ja voisko ne silmien ympärillä olevat juonteet olla ihan kuivuudesta johtuvia, onko sulla tarpeeksi kosteuttavat tuotteet sille alueelle käytössä? Voi myös olla että olet vain havahtunut katsomaan tota asiaa nyt. Hiljalleen tapahtuvia muutoksia ei yleensä huomaa heti vaan sitten kun pysähtyy katsomaan.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 28.09.11 - klo:16:43 »
Mulla on silmänympärysvoiteena Lumenen kosteuttava geeli. Olen siitä kyllä ihan tykkäillyt, mutta voisin tietty kokeilla jotain muuta. Mikä olisi hyvä silmänympärysvoide joka ei turvota ja jää rasvaisena pyörimään? Eli joku kevyt ja ohut koostumus, joka sopisi herkille silmille. Ei saa olla mikään anti-age juttu eikä saisi sisältää aurinkosuojaa.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 30.09.11 - klo:15:45 »
^ Mut eihän Lumene oo luonnonmukaista nähnytkään?  :D Vai ovatko ne uudistuneet jotenkin, mä en tosiaan oo käynyt tutkailemassa niiden INCejä pitkään aikaan...

Mun täytyy myöntää et mä en ole koskaan käyttänyt silmänympärysvoiteita, vaan laittanut samoja aineita koko kasvoille. Jasonin e-vitamiiniöljy on aika tuhtia, mutta tulee talvella varmasti hyvään tarpeeseen. Tällä hetkellä käytän jojobaöljyä (imeytyy nopsaan ja on kevyt) ja kokeilussa on myös pitkästä aikaa ihka "oikea" voide, Mijo Neem-merkkinen, nimensä mukaisesti neem-öljy tehoaineena. Aivan ihana tuoksu, on tosin aika miehekäs.  ;D
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #381 : 30.09.11 - klo:17:26 »
Mä havahduin tänään outoon ilmiöön...

Kyllä tuo minustakin ihan normaalilta ilmiöltä kuulostaa (eikä liity luonnonkosmetiikkaan). Kosteuttava silmänympärysvoide voi auttaa, ja aurinkolasit aina kirkkaalla ilmalla käyttöön, jotta ei tarvitse sirristellä (ehkäisee kaihiakin samalla)  8).

Iho muuttuu pikkuhiljaa ja joku päivä vain huomaa uuden ilmiön. Eräällä puolitutullani oli selvät naururypyt silmäkulmissa ihan pysyvästi 28-vuotiaana. Kyseinen henkilö on kova auringonottaja, mutta sen kummemmin en hänen ihonhoidostaan enkä perintötekijöistä tiedä.

Monilla 20-30-vuotiailla tuttavillani on hetkeksi jääviä naururyppyjä ja useilla yli 30-vuotiailla on niitä pysyviäkin. Tupakointi, auringonotto, ulkotyö, sirristely ja varmaan se runsas hymyilykin edesauttavat ryppyjen syntyä, mutta ainakaan hymyilyä ei kannata vähentää - terveyssyistä  ;D.

Itse kuulun silmänympärysihon satunnaishoitajiin eli toisinaan säännöllisemmin ja toisinaan sitten... Talvisin kuitenkin tulee kosteutettua ihoa ihan siitä syystä, että ilman "kiristää". Nyt jo huomaa ensi merkit ihon kuivumisesta, pakkasten tullessa vain pahenee...
« Viimeksi muokattu: 30.09.11 - klo:17:32 kirjoittanut Alicia »
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 30.09.11 - klo:21:21 »
Niin siis tällä hetkellä käyttelen Lumenen silmänympärysgeeliä loppuun, ja sen loputtua olisi tarkoitus ostaa luonnonmukainen silmänympärysvoide tilalle.

Niin kai se sit on vaan pikkuhiljaa alettava hyväksyä se tosiasia että ei tässä enää nuorruta  0_0

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 14.10.11 - klo:17:41 »
Sori tuplapostaus, mutta löysin tälläisen sivun:

http://www.ruusunnuppu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=59

Silti ihmettelen, miksi iHerbsissä myytävässä esimerkiksi Method, Foaming Hand Wash, Water Flower käsisaippuassa on cocamide DEA:aa  ??? Siis ihan vaan esimerkkinä. Löysin muitakin tuotteita, missä oli ainesosia jotka eivät tietääkseni ole luonnonmukaisia.

EDIT. No joo, taitaa olla niin, ettei millään pysty välttelemään kaikkia pahisaineita. Oikeastaan joka tuotteesta löytyy jotain pahista (tai ainakin luulen niiden olevan pahiksia mitä nyt olen googletellut). Mitkä ovat teidän ehdottomia nounou ainesosia?
« Viimeksi muokattu: 14.10.11 - klo:18:05 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 14.10.11 - klo:20:08 »
Ja tuolta taas ei esim. linaloolia löytynyt, sitäkin monet välttelevät... Linalool on siis sallittu ekokosmetiikassa. Yritin olla tarkka ja sitten löytyi ylättäviä "pahiksia", enää en ole niin tarkka :D Siis kaikki luonnonkosmetiikka ei todellakaan sovi iholleni, esim osa öljyistä :( Ja osa aiheuttaa ihan allergiaa... Pahimpana pidän itse mineraaliöljyä, siihen ihoni jopa reagoi. Muita sitten vähän yhdistelmästä riippuen, jopa silikoneja hiukan, kunhan eivät ole ekana incissä. Taitaa tieto lisätä tuskaa tässä asiassa. Ja osa aineista on huonoja luonnolle ja osa taas iholle. Ehkäpä taas joskus jaksan minäkin olla tarkempi  ;D

edit: Ja näin tosiaan hieman myöhemmin huomasinkin:
http://fashionedinfinland.blogspot.com/2011/11/allergic-reaction.html (suomeksi alempana)
En taida jaksaa tuota selvittää sen enempää, olen kuullut jo niin monelta taholta, että tuo Alterra Aloe Vera maske (Rossmann-ketjun oma tuote) on aiheuttanut eriskummallisia iho-oireita ihmisillä, jotka eivät ole msitään muusta ikinä saaneet oireita. Ihotesti on siis aina hyvä juttu, varsinkin herkkäihoisille!
« Viimeksi muokattu: 12.11.11 - klo:11:49 kirjoittanut Nea/ Fashioned in Finland »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Bristow

• Vieras
« Vastaus #385 : 07.11.11 - klo:10:34 »
Minulla on käytössä erittäin luonnonmukainen aloe vera- geeli, se itse kasvi nimittäin  :D Talvella sen kosteutus ei riitä mutta kesällä auringossa oleilun jälkeen tuntuu hyvältä kasvolla, ottaa pienen palan lehdestä ja puristaa geelin siitä  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #386 : 07.11.11 - klo:20:16 »
Huh heijaa, nyt tarvitaan inci gurujen (tai kenen tahansa inceistä kiinnostuneen) helppiä! Koko juttu löytyy täältä:

http://fashionedinfinland.blogspot.com/2011/11/allergic-reaction.html (suomeksi alempana)

Sain siis reaktiot paristakin eri tuotteesta, toinen BDIH ja toinen Natrue sertifioitu. Tosi hienoa, jos joku osaisi kertoa noista inceistä esim yleiset allergian aiheuttajat, niin voi vaikka testailla niitä erikseen vielä.

No miun mielestä noissa ei silleensä ole mitään allergisoivaa, paitsi noita tuoksuaineita näyttäisi olevan paljon, ja eteerisiä öljyjä. Nuo kai allergisoi kaikkein herkimmin ihoa, jos taipuvuutta siihen on. Vaikea sanoa. Mutta veikkaan siis tuoksuaineita.

edit. tuollainen löytyi:
http://www.incihaku.fi/artikkeli_26hajusteainesosaa.php

« Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo:20:19 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 07.11.11 - klo:20:25 »
^Kiitos :) Täytyy turkia noita tarkemmin ja erityisesti tehdä se ihotesti aina ensin! Tuohon hajustepuoleen minäkin vähällä tiedollani päädyin, nuo öljytkin ovat tuttuja muista tuotteista. Tyhmää kyllä, kun kaikkia ei tarvitse merkata  :#
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #388 : 11.11.11 - klo:03:05 »
Sain siis reaktiot paristakin eri tuotteesta, toinen BDIH ja toinen Natrue sertifioitu. Tosi hienoa, jos joku osaisi kertoa noista inceistä esim yleiset allergian aiheuttajat, niin voi vaikka testailla niitä erikseen vielä.

Alterra Aloe vera maske Inci: aqua, prunus amygdalus dulcis oil, zea mays germ oil, glycerine soja oil, alcohol, olea europaea fruit oil, sorbitol, cetearyl alcohol, cetearyl glucoside, palmitic acid, stearic acid, parfum (from natural essential oils), simmondsia chinesis seed oil, butyrospermum parkii butter, theobroma cacao seed butter, xantham gum, bisabol, linalool, p-anisic acid, sodium lactate, aloe barbadensis leaf juice powder, limonene, tocopherol, sodium hydroxide, geraniol, helianthus annuus seed oil, lactic acid, citronellol, citra

Alverde hand peeling Inci: Aqua, glycerin, alcohol, hydrated silica*, sodium coco-sulfate, olea europaea oil, xanthan gum, citrus grandis extract, monardadidyma extract, prunus armeniaca seed powder, prunus amygdalus dulcis oil, persea gratissima oil, maris sal, glycerine soja oil, sodium  cocoyl glutamate, disodium cocoyl glutamate, helianthus  annuus seed oil, cymbopogon flexuosus extract, tocopherol ascorbyl palmitate, beta-carotene, parfum (from natural essential oils), limonene, linalool, benzyl salicylate, geraniol, citral, citronellol

Allergisoiva aine saattoi olla mikä tahansa. Toki osa aineista, kuten juurikin nuo Pippurin mainitsemat tuoksuaineet, ovat yleisemmin allergisoivia kuin toiset, mutta allergiat ovat niin yksilöllisiä, ettei oikeastaan mistään mitä me tässä spekuloidaan voi päätellä mitään... Allergian saattoi oikeasti aiheuttaa ihan mikä tahansa noista valmistusaineista.

Joten sen sijaan että kärvistelet ihmetellen, mikä saattoi aiheuttaa allergian (etkä saa sitä luultavasti ikinä selville vain itseksesi tai meidän avulla asiaa ihmettelemällä), suosittelen tekemään kaksi asiaa, t. nimimerkillä "kokemuksen syvä rintaääni"

1. Kirjoita tuotteiden valmistajalle ja kerro, että sait allergisen reaktion. Pyydä heitä kertomaan tarkasti, mitä eteerisiä öljyjä INCI:n kohta "parfum (from natural essential oils)" tarkoittaa ja pyydä arviota siitä, mitkä ainesosista heidän tietämyksensä mukaan voisivat olla allergisoivia. (Jos kaipaat kirjemallia, lähetä yksäriä, multa löytyy viime kesän allergisen reaktion jäljiltä lähettämäni vastaava englanninkielinen kirje, jota saat vapaasti kopioida halutessasi.) Voit sitten testata kyseisiä eteerisiä öljyjä varovasti iholle yksi kerrallaan, jotta voit sulkea vaihtoehtoja pois.

2. Mene joka tapauksessa myös lääkärin vastaantotolle - joko omalle yleisääkärille, joka lähettää sut sitten ihotautilääkärille tai suoraan yksityisen lääkäriaseman ihotautilääkärille. Ota kosmetiikkapurkit mukaan ja kerro, että olet saanut niistä (ja muustakin kosmetiikasta?) allergisia reaktioita ja että se häiritsee pahasti arkielämääsi (voit vähän liioitella, jotta sut otetaan vakavasti). Saat mitä todennäköisimmin lähetteen allergiatesteihin, joissa voidaan testata paitsi kaikki yleisimmät ja vähän harvinaisemmatkin kosmetiikan valmistusaineet, myös muutama valitsemasi tuote ja lisäksi mitä moninaisimmat kasvit, hedelmät, marjat, pähkinät jne.

Allergiatestien jälkeen sinulla on sitten vihdoin tarkkaa ja tutkittua tietoa siitä, mille olet allerginen ja voit paremmin vältellä allergisoivia ainesosia jatkossa. Saat testien yhteydessä iho- ja allergia-asioihin erikoistuneilta lääkäreiltä myös tietoa siitä, mitkä ristiallergiat sinua saattavat koskea, eli mitkä aineet saattavat allergisoida, vaikket olekaan niille varsinaisesti allerginen (esim. aiheuttavat ristiallergiaa vaikkapa mainitsemasi valkosipulin kanssa). Tietysti aina voi tulla ylläreitä jälkikäteen eikä kaikkia maailman aineida voida testata noissa testeissä, mutta niiden avulla pärjää jo todella pitkälle. Itselläni on omien testien muistona noin 8 A4-liuskaa täynnä faktaa allergioistani ja niiden avulla ruokakaupassa, kosmetiikkapuodeissa jne asiointi on ollut kummasti helpompaa...

Toivottavasti tästä on apua ja saat jäljitettyä allergian aiheuttajan!
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #389 : 12.11.11 - klo:18:49 »
Osaisiko joku kertoa, mikä tästä tuotteesta tekee sellaisen, ettei sitä kannattaisi näin 25+ iholla käyttää?

Water (aqua), alcohol, glycerin, aloe barbadensis leaf juice, punica granatum fruit juice, panicum miliaceum (millet) seed extract, prunus spinosa wood extract, xanthan gum, citric acid, fragrance (parfum)*, limonene*, linalool*, geraniol*, citral*, coumarin*.

Kyseessä siis Weledan granaattiomenaseerumi, joka on tarkoitettu ikääntyvälle iholle. Kicksin myyjä oli kovasti sitä mieltä, että vain satunnaisesti kannattaisi käyttää, mutta olen surutta käyttänyt sitä päivävoiteen asemasta, ja siihen tarkoitukseen se on ollut ihanloistotuote. Toisaalta en halua "pilata" ihoa ennenaikaisesti käyttämällä liian vahvoja tuotteita - nuorelle ihollehan ei kai saisi käyttää mitään anti-age -tuotteita? Ihoni on kuitenkin pintakuiva ja muutenkin kosteusköyhä eikä siedä kovin hyvin mitään rasvaisia voiteita, joten tuo on ollut näihin syys-/talvikeleihin asti todella hyvä päivävoiteen korvike.

Iho vammailee muutenkin jo tarpeeksi, joten en haluaisi lähteä etsimään hyvälle tuotteelle korvaajaa, jos tuota vain uskaltaa huoletta käyttää!