Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161335 kertaa)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #390 : 14.11.11 - klo:21:46 »
Täällä ei olekaan mitään puhetta Raw Gaiasta :) Kyseessä siis luomu ja vegaani ihonhoitosarja. Mulla on ollut käytössä sarjan naamioita, hamppukosteusvoide ja silmänympärysöljy. Tähän asti olen tykännyt kyllä!

Jos nämä kiinnostaa, kirjoittelin äsken blogiin postauksen ko. merkistä ja sieltä löytyy myös arvonta jossa palkintona näytteitä naamioista :)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 15.11.11 - klo:18:44 »
^^ Ei tuossa näyttäsii olevan mitään ihmeellisiä ainesosia. Jos se sinun ihollasi on hyvä niin käytä ihan huoletta vain.

Itse ihmettelen tuota hysteriaa noista anti ageing tuotteiden liian varhaisesta käyttämisestä. Ei niistä muuta haittaa ole, kuin että korkeintaan heittää rahansa hukkaan. Ja jos tuote sopii iholle, niin mikä  sitä estäisi käyttämästä. Kun me olemme oikeasti vanhoja ovat tuotteetkin tulevaisuudessa jo kehittyneet.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 15.11.11 - klo:18:56 »
^
Samaa mieltä - ainoa miksi niitä ei kannata käyttää on että ovta joskus todella rasvaisia ja raskaita ja voivat olla liikaa nuoremmalle tai rasvoittuvalle iholle. Varoituksista saa sellaisen kuvan, että naama menee täysin pilalle jos päivää ennen viiskymppisiä niitä erehtyy kasvoille laittamaan  ::)

Hauschkan voidenaamiosta myyjä kertoi että sitä voi ihan hyvin käyttää myös talvella kasvovoiteena eli ei varmaankaan mitää haittaa ole. Ainoa huono puoli noissa naamioissa voi olla se, että eivät välttämättä imeydy hyvin iholle ja tuntuvat.. no... naamiolta kasvoilla  ;D

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #393 : 15.11.11 - klo:21:21 »
Kiitos lillamilla ja Lalla!

Eiköhän tuo seerumi jää siis vakikäyttöön, jos vaan lopputulos pysyy yhtä hyvänä. Ainoa miinus on vähän korkea hinta, mutta toisaalta tuo on aika riittoisaa.

Tosiaan loppukesästä ja alkusyksystä tuo toimi hyvin päivävoiteena, nyt talvella menee boosterina voiteiden alla, ja keväällä ja kesällä varmaan toimii hyvin yökäytössä. Tuo kivasti kosteutta eikä tuki  :)  Olen yrittänyt löytää edullisempaa korviketta, mutta kun pitäisi olla mieluusti öljytön tai ainakin vähäöljyinen tuote, niin sellaisia on hankalampi löytää.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 17.11.11 - klo:19:40 »
^
Mun mielestä Madaralta löytyy hyviä tuotteita kevyemmälläkin koostumuksella. Madaran esitteljät antavat myös ilman mutinoita tuotteita testaukseen eli  ymmmärtävät kenkkuihon omistajia  ;) Santen ihonhoitosarjaan on myös tullut uusia tuotteita, mutta niitä en ole testannut. Sekaihon voide vaikutti kyllä ihan mielenkiintoiselta, mutta en muista oliko se öljytön.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #395 : 18.11.11 - klo:12:08 »
^ Madaralta onkin tullut kokeiltua useampaa voidetta, mm. yövoidetta ja kahta eri päivävoidetta, mutta joku niissä ei pidemmän päälle sopinut mun iholle, vaikka olisin kyllä kovasti halunnut tykätä niistä. Noita Santen voiteita katselin myös vähän sillä silmällä, vaikutti kyllä kiinnostavilta, mutta en vielä hankkinut testiin, kun käyttelen entisiä tuotteita pois.

Ongelma taitaa mun ihon kohdalla olla se, että reilusti öljyä sisältävät tuotteet ei tee oikein mitään, enemmänkin vain kuivattaa ihon pintaa entisestään. Jotkut öljyt kyllä sopii, käyttelin viimeksi ihan tyytyväisenä purkillisen i+m Phyto-Balance 24h Kasvovoidetta yövoiteena (sis. soybean oil ja jojoba oil), ja iho jopa tykkäsi! Eli en tiedä varmaksi, onko ongelma nimenomaan tietyissä öljyissä (tukkii, liian paksuja jne.), öljyjä sisältävien voiteiden käytön määrässä vai siinä kuinka paljon öljyjä tuote sisältää.

Yritän siis kulkea jonkinlaista keskitietä: yöksi jonkin verran öljyä sisältäviä tuotteita, päiväksi vähäöljyisiä tai öljyttömiä. Kesällä varsinkin öljyt on no-no, mut nyt talvella pelkät öljyttömät voiteet tuntuu vähän liian kevyiltä, kun iho on kuitenkin atooppinen ja pintakuiva. Löydä tässä sitten hyvät tuotteet itselle  ;D

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 28.11.11 - klo:00:57 »
Kaupungilla oli esittelyssä (hyvällä tarjouksella) Ideal Choicen tuotteita ja ostinkin sen paketin. Olen vasta pari päivää käyttänyt eli ei parane nuolaista ennen kuin tipahtaa mutta se päivävoide tuntui erittäin miellyttävältä! Pehmoinen ja hyvin imeytyvä. Toivottavasti saan tuota nyt käytettyä (iho vähän turhan herkkä) mutta oikein hyvä mielikuva jäi.

Täällä lisää firmasta: http://www.valanni.fi/index.php?page=136, myös verkkokauppa.
No kävin ostamassa ton tuotesetin, laitan kokemuksia kunhan ehdin. Ihanaa että tuotteet ovat hajusteettomia, käsivoide ja seerumi olivat ainakin ihan hajuttomia.
Olen nyt käytellyt tuota ostamaani Ideal Choice Kasvovoide 24h Lakka-mustikka-kasvovoidetta. Voide on tosiaan pumppupullossa. Pumppu on vähän huono ja se "räkii" voidetta ulos epätasaisesti. Olen laittanut kasvoille kahden painalluksen verran. Tuote on hajusteeton mutta tuoksuu raaka-aineiltaan, vähän makeahkolta ja jopa hunajaiselta. Se imeytyy nopeasti ja ihoni on tykännyt tuotteesta kovasti! Tähän vuodenaikaan kosteutustehot just passelit. Olen positiivisesti yllättynyt ja voin suositella.

Yöksi olen käyttänyt sarjan seerumia yövoiteen alle (tällä hetkellä yövoiteena on Puhas Looduksen kehäkukkavoide). Aiempaan viestiin korjauksena että seerumi ei ole hajuton, vaan tuoksuu aika samalta kuin kasvovoidekin. Koostumus on vetisen geelimäistä, ja koen tämän enemmänkin sellaisena antioksidanttisuojana. Mitään ihmeellisiä kosteutustehoja en huomaa. Puteli on aika erikoinen, tuote on siis pumppupullossa jonka pohja nousee kun tuote hupenee. Purkin yläosaa kääntämällä pumppuosa nousee esiin ja tuotetta voi pumpata ulos. En aluksi älynnyt miten se toimii ja väänsin purkin melkein rikki ::)

Käsivoide on jäänyt pyörimään vähän turhana. Se on todella todella kevyttä ja lirumaista, eikä purkkimuoto ole sellaiselle koostumukselle kovin hyvä. Imeytyykin turhan hitaasti. Toisin kuin muut sarjan tuotteet, tämä on hajuton. Syötin tuotteen incin netissä sellaiseen analysointipalveluun, ja pelkkiä hymynaamoja tuli. Kai tätä voisi siis kasvoillekin laittaa, voisinpa melkein käyttää decolteelle loput.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 04.12.11 - klo:22:16 »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 18.12.11 - klo:16:10 »
Minä olen ihastunut Dr. Organic-sarjan Manuka Honey Skin Lotioniin  <3. Ostin tuon ensisijaisesti vartalovoiteeksi, mutta kokeilin sitä myös kasvoille ja se osoittautui huipputuotteeksi. Olen käyttänyt sitä reilun viikon, eikä se tunnu tukkivan tai ärsyttävän ihoa. Minulla on myös Virgin Olive Oil Balm. Haluaisin kokeilla myös muita Dr. Organicsin tuotteita  :P.

http://www.hollandandbarrett.com/pages/product_detail.asp?pid=1646&prodid=1778&cid=150&sid=0
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #399 : 17.01.12 - klo:14:32 »
Täällä ei olekaan mitään puhetta Raw Gaiasta :) Kyseessä siis luomu ja vegaani ihonhoitosarja. Mulla on ollut käytössä sarjan naamioita, hamppukosteusvoide ja silmänympärysöljy. Tähän asti olen tykännyt kyllä!

Jos nämä kiinnostaa, kirjoittelin äsken blogiin postauksen ko. merkistä ja sieltä löytyy myös arvonta jossa palkintona näytteitä naamioista :)

Mistä Suomessa saa Raw Gaiaa? Asuin syksyllä Espanjassa ja ihastuin heidän kukkaiskasvovesiinsä, nyt harmittaa kun en ole niitä täältä löytänyt... Etenkin hakusessa on Which Hazel -vesi, jota ei taida olla millään muulla merkillä, mitä Suomessa myydään.

Lisäksi kaipaisin suosituksia sopivasta luonnonmukaisesta puhdistusgeelistä tai vastaavasta. Sen pitäisi olla mahdollisimman hellävarainen, mutta silti tehokkaasti puhdistava. Meikin poistan Dermalogican Precleansella, joten meikinpoisto-ominaisuutta ei tarvita. Laventelia mielelläni välttäisin, kun sen vaikutuksista on niin monenlaista tietoa.

Edit: mulla on siis atooppinen ja herkkä sekaiho, johon tuee helposti finnejä ja mustapäitä, mutta joka myös ärtyy ja kuivuu helposti... Eli mahdollisimman hankala hoidettava, huoh. Mutta jonka toisaalta voi saada lähes täydelliseksi sopivalla ihonhoitorutiinilla (aiemmin käytin Dermalogicaa kaikkeen kasvojen ihonhoitoon ja ihoni oli jokseenkin täydellinen, sitten alkoi ottaa päähän että sarja oli niin kallis ja sain päähäni siirtyä luonnonkosmetiikkaan ja iho-ongelmat alkoivat taas)...

Itse asiassa myös tehokas luonnonkosmetiikan finnivoide kiinnostaisi, Dermalogican vastaava tuote oli mahtavan tehokas mutta sietämättömän kallis - eikä se tietenkään ole luonnonkosmetiikkaa, johon yritän nyt täysin siirtyä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo:14:37 kirjoittanut sonjis »
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #400 : 19.01.12 - klo:14:45 »
Osaisiko joku kertoa, mikä tästä tuotteesta tekee sellaisen, ettei sitä kannattaisi näin 25+ iholla käyttää?

Water (aqua), alcohol, glycerin, aloe barbadensis leaf juice, punica granatum fruit juice, panicum miliaceum (millet) seed extract, prunus spinosa wood extract, xanthan gum, citric acid, fragrance (parfum)*, limonene*, linalool*, geraniol*, citral*, coumarin*.

Kyseessä siis Weledan granaattiomenaseerumi, joka on tarkoitettu ikääntyvälle iholle. Kicksin myyjä oli kovasti sitä mieltä, että vain satunnaisesti kannattaisi käyttää, mutta olen surutta käyttänyt sitä päivävoiteen asemasta, ja siihen tarkoitukseen se on ollut ihanloistotuote. Toisaalta en halua "pilata" ihoa ennenaikaisesti käyttämällä liian vahvoja tuotteita - nuorelle ihollehan ei kai saisi käyttää mitään anti-age -tuotteita? Ihoni on kuitenkin pintakuiva ja muutenkin kosteusköyhä eikä siedä kovin hyvin mitään rasvaisia voiteita, joten tuo on ollut näihin syys-/talvikeleihin asti todella hyvä päivävoiteen korvike.

Iho vammailee muutenkin jo tarpeeksi, joten en haluaisi lähteä etsimään hyvälle tuotteelle korvaajaa, jos tuota vain uskaltaa huoletta käyttää!

Kyse lienee siitä, että tuossa incissä on heti toisena "alcohol", joka voi ärsyttää ihoa.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 19.01.12 - klo:17:30 »
^ No tuskin sitä alkoholia erityisesti ikääntyneellekään iholle suositellaan, vaan taisi Alvan myyjä tarkoittaa että tuotteen "elvyttävät ominaisuudet" olisivat nuorelle iholle liian tujuja.

Jos tuote on Alvan iholle sopinut, en näe mitään syytä miksei sitä voisi käyttää. Olen lukenut että ns. ylimääräiset tehoaineet joita iho ei hyödynnä päätyvät sitten pesun mukana viemäriin. Joillekin voi tulla näppyjä mutta siinä kai se mitä anti-ageing tuote voi nuorelle iholle tehdä.
www.siameselipstick.com

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #402 : 20.01.12 - klo:22:38 »
^ ja ^^,

Tosiaan, just tuosta anti-age -ominaisuudesta olin huolissani. Muuten tuo seerumi on ollut loistava tuote, rauhoittanutkin ihoa eikä ärsyttänyt (alkoholista ja lopun tuoksu- yms. listasta huolimatta). Mitään erityistä "anti-age -tehoa" en ole huomannut, samalla lailla noita juonteita tuntuu naamassa olevan ja lisää tulevan, mutta tuo tarvittavan kosteuslisän. Ja tosiaan kesällä ihan ehdoton tuote :)

Seerumista voiteisiin, i+m Naturkosmetik on ollut positiivinen yllätys. Oon käyttänyt yövoiteena purkillisen Phyto-Balance 24h -voidetta ja parhaillaan kierroksessa on sarjan tuoksuton kosteusvoide, ja oon ollut kumpaankin tyytyväinen. Ihon pinta jää vähän sellaiseksi "kiristävän" tuntuiseksi, mutta aamulla iho on pehmeä ja tasaisen värinen eikä ollenkaan rasvainen! Tukkeutumiakaan ei ole juuri tullut, pari pientä näppyä, mutta veikkaan syyllisen löytyvän jostain muualta (yleensä jos voide tukkii niin lopputulos on mulla paljon pahempi). Phyto-Balance ja Hydro-Balance -fluidit vaikuttaa mielenkiintoisilta myös ja pikaisen kämmenselkätestauksen perusteella tuntuu hyvältä iholla, joten jompikumpi lähtee varmastikin testaukseen vielä keväämmällä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 19.02.12 - klo:20:38 »
Oriflame on lanseerannut myös oman luonnonkosmetiikkasarjansa, EcoBeauty ihonhoitotuotteet. Sarjalla on Ecocert, Vegan ja reilun kaupan tuotteen merkit. Sain Oriflamea myyvältä anopiltani sarjan päivävoiteen, jota olen nyt kokeillut kaksi kertaa. Voide on suht luirua koostumukseltaan, ja tuoksu on "luonnonkosmetiikkamaisen" voimakas. Hatunnoston arvoinen juttu on, että pakkaus on ilmatiivis läpinäkymätön pumppupullo! Tuotteen nimi on Smoothing day cream, ja sileäksi se kyllä ihon tekikin. Imeytyi nopeasti ja meikki levittyi hyvin päälle. Tosin musta tuntui että ihomeikki ei pysynyt yhtä siistinä iltaa kohden, mutta lisäkokeilukerrat sen vasta varmistaa onko näin. Nämä tulee tilattavaksi ilmeisesti seuraavassa tilausjaksossa, hintaluokasta ei ole mitään tietoa.
www.siameselipstick.com

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 22.02.12 - klo:19:05 »
Ostin Ruohonjuuren ystävänpäivän alesta pari Logonan tuotetta ja merkki on iso pettymys  :( Ruusupuhdistusmaito oli täysihintaisena mielestäni aika hinnakas, joten odotin laatua mutta täysi susi koko tuote. Ei tunnu puhdistavan ja tuntuu nahkealta iholla. Halvemmat vastaavat luonnonkosmetiikkamerkkien puhdistusmaidot ovat toimineet paljon paremmin! Olin kyllä hieman epäileväinen ostohetkellä, koska incissä oli heti ykkösenä soijansiemenöljyä, mitä löytyy yleensä paljon halvemmista tuotteista,  mutta ajattelin hinnan takaavan laadun. Ei mennyt sinne päinkään  :(  Nyt en oikein keksi mitään käyttöä tälle, koska ei vaan toimi mun iholla. Tuoksu on samanlainen kuin halvemman Laveran tuotteissa eli hieman synteettinen ja muutenkin laadultaan vastaava. 

Toisena tuotteena ostin jojobahiuskuurin, joka on todella omituinen tuote. Näyttää savinaamiolta, tuoksuu voimakkaasti miesten tuotteelta eikä tunnu juuri tekevän mitään. Hiukseni eivät kaipaa erityisen hoitavia tuotteita, mutta tämä ei hoida edes sen vertaa. Tuubin mukaan tämä jotenkin parantaa hiusten rakennetta, joten se mitä tuottene pitäisi tehdä on täysi mysteeri. Ei paksunna, tuuheuta eikä hoida  ??? ??? En tiedä toimiiko paremmin lämmön kanssa, mutta ei todellakaan hinta vastaa tässäkään laatua.   >:(