Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161250 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #405 : 03.03.12 - klo:16:40 »
Oon nyt talven ajan käyttänyt Couleur Caramelin puhdistusmaitoa kasvojen puhdistukseen. Tuote on mun mielestä hyvä ja oon tykännyt siitä, ainut miinus vaan melko korkea hinta (oliko se nyt n. 20€?)

Kesäksi haluaisin kokeilla jotain uutta välillä, ja vaahtoputsarit kiinnostaisi. Moni on vissiin tykännyt Madaran putsarista? Toisena vaihtoehtona olisi Sanctumin vaahtoputsari, mutta se on jo niin kallista (vissiin 30€) että taitaa jäädä ostamati. Myös Oliv by la Claree merkin vaahtoputsari kiinnostaisi, mutta en löytänyt sitä nettikaupoista? Entäs Melvitan tuotteet, millaisia mahtaa olla?

Tarttis myös kesäksi löytää joku aika kevyt kasvovoide. Nyt mulla on käytössä Couleur Caramelin kosteuttava emulsio (?) josta oon tykännyt. Haluan sellaisen, jossa ei ole mitään aurinkosuojajuttuja.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 05.03.12 - klo:20:24 »
^
Mä oon tykänny Melvitan tuotteista, mutta putsareista ei ole kokemusta. Pitäisi ostaa uusi purkki Aloe kosteusvoidetta (se järjettömän isossa tuubissa oleva), sillä se vaan on niin hyvä monitoimituote: toimii kosteusvoiteena, kosteusnaamiona ja jopa hoitoaineena hiuksissa  ;) Eniten olen tykännyt käyttää sitä saunassa, jolloin voidetta voi kuorinnan jälkeen lätkäistä naamaan, histen latvoihin ja antaa voiteen vaikuttaa saunan lämmössä. Nyt käytössä Weledan manteli puhdistusvoide, joka tekee hyvää jälkeä. Ihosta tulee pehmoinen, meikit lähtee, eikä ärsytä ihoa tippaakaan. Kaiken lisäksi vielä hajusteeton toisin kuin monet muut luonnonkosmetiikkajutut. Ostin Sokkarin tarjouksesta, taisi olla 11e, eli suht siedettävä hinta, vaikka tietenkin markettikamaa kalliimpi.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 09.03.12 - klo:21:58 »
Tarttis myös kesäksi löytää joku aika kevyt kasvovoide. Nyt mulla on käytössä Couleur Caramelin kosteuttava emulsio (?) josta oon tykännyt. Haluan sellaisen, jossa ei ole mitään aurinkosuojajuttuja.
Voisitko kertoa enempi tosta kosteuttavasta emulsiosta? Onko se se sekaiholle tarkoitettu joita myydään sellaisissa täyttöpussukoissa? Katselin noita tänään yhdessä liikkeessä ja myyjä sanoi niiden olevan 40% alennuksessa kun pakkaukset uudistuvat. 35€ normaalihinta kuitenkin jarrutteli kun en tiennyt tuotteista ennestään oikein mitään. Myös Couleur Caramelin kuorinta ja kosteuttava naamio olivat alessa, jos jollakulla on niistä kokemuksia niin erityisesti naamiosta mielellään kuulisin mielipiteitä.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 10.03.12 - klo:11:20 »
^Greenlips nettikaupasta tilasin tuota emulsiota 29,60 euron hintaan. Se on siis normaali-, seka- ja rasvaiselle iholle tarkoitettu. Tykkään kun emulsio ei haise oikeastaan millekään. Imeytyy nopeasti ja on riittänyt kosteuttamaan mun pintakuivaa ihoa jopa talven ajan, tosin otin kosteuttavan kasvoveden käyttöön, joten liekö sillä ollut osuutta asiaan. Mutta siis tuota tulen ostamaan todennäköisesti vielä jatkossakin. Nyt otin just käyttöön Couleur Caramelin tasapainottavan voiteen, joka vaikuttaa myös hyvältä. Itse asiassa hyvin saman oloinen kuin tuo kosteuttava emulsio. Jos kokeilisin näitä sokkona, niin en varmaankaan osaisi sanoa kumpi on kumpaa. Täytyy katsoa miten toimii pidemmässä läytössä, nyt olen vasta pari kertaa kokeillut tuota tasapainottavaa.

Green Peoplen hajusteetonta voidetta olen kokeillut 7 ml:n testeristä pari kertaa ja yllätyin miten pehmeäksi se jättää ihon ja miten nopeasti imeytyy. Se tuntuu itse asiassa imeytyvän jotenkin paremmin kuin Couleur Caramelin voiteet. En ole ihan varma tukkiko tuo Green People ihoani vai mistä nuo muutamat finnit mahtoivat paukahtaa leukaan, mutta vaikuttaa lupaavalta. Olisin tuota halunnut tilata Organic Body Care Shopista (?) mutta en löytänyt sitä sieltä? Onko poistunut valikoimasta?

Poissa moschino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #409 : 12.03.12 - klo:14:27 »
Minä löysin arganöljyn ja se on ihan loistotuote pintakuivalle sekaiholleni näin talvella. Tilasin täältä: http://www.arganoljy.fi/.  Ei jätä yhtään öljyiseksi kun käytän yövoiteena. Iho on tosi hyvässä kunnossa eikä mitään näppyjä tms ole ilmennyt.

Ja Hairstoressa oli joku uusi merkki jossa oli arganöljyä shampoo ja hoitoja. Shampoon ostin ja se on aika kiva; pesee kylläkin luonnonkiharan hiukseni selaliseksi narskuvan puhtaaksi mutta laitan Kerastasen öljyn ja hiukset on ihan loistokunnossa. Taidan kyllä tuon sarjan oman hoidon kokeilla myös. Tuoksu on aivan ihana!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 12.03.12 - klo:18:44 »
En nyt tiedä missä ketjussa olisin kysynyt, mutta osaisko kukaan kertoa mitkä aineet on fototoksisia? Vissiin kaikki sitrusöljyt ja laventeli ainkain, ja mäkikuisma? Mitä muuta kannattaisi välttää jos altistuu auringolle?

EDIT: En olekaan varma onko mäkikuisma fototoksinen, olisko kellään varmuutta asiasta?
« Viimeksi muokattu: 19.03.12 - klo:16:30 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 12.03.12 - klo:19:47 »
Pakko hieman kehaista Estelle & Thildin Fragrance Free -kasvovoidetta, joka on nimensä mukaisesti tarkoitettu herkälle iholle. Oma ihoni ei ole erityisen herkkä, mutta nenä sitten sitäkin enemmän, eli tuoksuttomuus on pelkkää plussaa. Voide on periaatteessa päivävoide, mutta itse olen käyttänyt sitä myös yövoiteena. Voiteen koostumus on ihana! Sopivan tuhti, imeytyy nopeasti, ei rullaudu, eikä muutenkaan kenkkuile. Piti ihoni pehmeänä ja kauniina jopa paukkupakkasilla, kun hyytävästä viimasta huolimatta oli pakko päästä ulkoilemaan ja moottorikelkkailemaan. Plussaa myös siitä, että hätätapauksessa sopii hyvin silmänympäryksillekin.

Saman sarjan kasvovesi ansaitsee myös kehut. Kosteuttaa, rauhoittaa ja tuoksu on mitä parhain!
1b M ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 12.03.12 - klo:23:09 »
^^

Fototoksisia on ainakin nämä:

Angelica
Bergamot *
Bitter orange (cold pressed)
Cumin
Dill
Grapefruit (cold pressed)
Lemon (cold pressed as well as distilled)
Lemon verbena
Lime (cold pressed as well as distilled)
Orange
Mandarin
Tagetes
Tangerine (cold pressed)
Yuzu

* Unless it is bergaptene-free oil - sold as Bergamot FCF.

(http://www.essentialoils.co.za/sun-sensitivity.htm)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 14.03.12 - klo:21:05 »
Mä olen todennut että luonnonkosmetiikkasarjojen päivävoiteet huonontaa meikin pysyvyyttä tässä naamassa. Sitä teki Madaran kuivan ja sekaihon voiteet ja Oriflamen EcoBeauty. Ainoa luonnonkosmetiikkakasvovoide jossa meikit pysyi semihyvin oli Ideal Choice. Meikki jotenkin häviää päivän aikana kasvoilta ja liejuuntuu. Liekö syynä normipäivävoiteiden silikonit vai mikä, mutta jännä ilmiö..

Tosta Oriflamen Natural Beautystä. Sen OVH on nyt siis 32€ mutta tällä hetkellä esittelyalessa 22,90€. Sarjan yövoide oli saman hintainen, silmänympärysvoide norm 25€, nyt 17,90€. Se päivävoide imeytyy todella nopeasti, ja se on näitä jotka pitää hieroa huolellisesti ihoon kunnes imeytyvät, muuten rullautuu meikin alla. Jättää kuivalta tuntuvan mattapinnan (siis sellainen tunne kun kasvoja koskettaa että ne ei ole yhtään lähmäiset vaan sileät ja "kuivat"), musta tuntuu että monet mattavoiteet tekee just tota murustumista helposti. Meikittömille kasvoille tämä on tosi kiva, iho näyttää hyvältä. Kosteutustehot ei varmasti kuivaihoisille riitä, mun pintakuivaa sekaihoa ajoin kiristeli ja olen usein laittanut seerumia alle. Rasvoittuvan/sekaihon talvivoiteeksi ja miksei kevät/syksykäyttöön varmasti passeli. Tuoksu on tymäkkä mutta olen jo tottunut. Ilmatiivis pumppupullo :ts En kuitenkaan usko että ostan uudelleen, yövoidetta vois olla kiva kokeilla mutta tohon hintaan valitsisin mielummin jonkun muun merkin silti. http://fi.oriflame.com/ecobeauty/?CT.link=EcoBeauty&CT.from=LP&_requestid=927373

Edit. Koitin googlettaa tota Ideal Choicea, liekö merkki lopetettu kun enää ei löytynyt mitään muuta kuin blogikirjoituksia. Höh.
« Viimeksi muokattu: 14.03.12 - klo:21:23 kirjoittanut RockQueen »
www.siameselipstick.com

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 14.03.12 - klo:21:45 »
Mä olen todennut että luonnonkosmetiikkasarjojen päivävoiteet huonontaa meikin pysyvyyttä tässä naamassa. Sitä teki Madaran kuivan ja sekaihon voiteet ja Oriflamen EcoBeauty. Ainoa luonnonkosmetiikkakasvovoide jossa meikit pysyi semihyvin oli Ideal Choice. Meikki jotenkin häviää päivän aikana kasvoilta ja liejuuntuu. Liekö syynä normipäivävoiteiden silikonit vai mikä, mutta jännä ilmiö..

Hei mä oon miettinyt ihan samaa! Käytän siis luonnonkosmetiikkaa ihonhoidossa ja "normi" meikkejä. Meikkivoide ainakin tuntuu häviävän ja iho alkaa helpommin kiiltämään. Muutenkin oon miettinyt tuota luonnonkosmetiikan turvallisuutta, että onko sitä tutkittu tarpeeksi ja onko oikeesti parempaa iholle.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 15.03.12 - klo:18:05 »
^
Voisko tuossa olla syynä meikkipohjan ja kosteusvoiteen koostumuksen erilaisuus? Tämä video tuli heti mieleen. Luonnonkosmetiikassahan kasviöljyt on yleensä incien kärjessä.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 15.03.12 - klo:19:00 »
Edit. Koitin googlettaa tota Ideal Choicea, liekö merkki lopetettu kun enää ei löytynyt mitään muuta kuin blogikirjoituksia. Höh.

Tuskin on, kun juuri tänään kävelin paikallisessa "kauppakeskuksessa" Ideal Choice myyjän ohitse. Se oli koonnut sellaisen myyntipisteen käytävälle.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 15.03.12 - klo:22:02 »
Tuskin on, kun juuri tänään kävelin paikallisessa "kauppakeskuksessa" Ideal Choice myyjän ohitse. Se oli koonnut sellaisen myyntipisteen käytävälle.
Okei, no hyvä tietää! Sellaiselta ständiltä mä ostin ne mun tuotteet.
www.siameselipstick.com

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #418 : 22.03.12 - klo:17:46 »
Laveran oranganic orange & sea buckthorn käsirasva tuoksuu ihan syötävän hyvältä  :-* Kaiken lisäksi se imeytyy nopsaan, mutta tuntuu siltä kosteuttavan tarpeeksi päiväkäyttään. Tää nousi ehdottomasti BeSaven käsirasvan rinnalle, saattaa jopa ollu mieluisempi mulle päiväkäytössä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 22.03.12 - klo:18:37 »
Ostin tänään Estelle & Thildin herkän ihon kasvovoiteen. Arvoin pitkään sen ja Weledan Almond Lotionin välillä. Tuo Almond Lotion olisi ollut kevyempi ja siksi ajattelinkin että se olisi kiva näin ilmojen lämmetessä ja kesäksi. Jätin kuitenkin kauppaan, koska sisälsi alkoholia  :-[ Haihtuuko se alkoholi pois vai jääkö se iholle? Mietin vaan uskaltaako sitä auringossa käyttää...