Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159906 kertaa)

Poissa sikuri

• Haiven
  • *
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #465 : 08.10.13 - klo:13:52 »
Tuohan on varsinainen kuuluisa kulttituote, Dr. Bronner's Magic soap  :D Suomessa ei vaan taideta tuntea..
Pidän itse siitä kropan ja tiskien pesussa, mutta kasvoilla aika tujakkaa, jopa se vauvalle tarkoitettu...

Aaaa, mä en oo ennen tosta kuullutkaa ::) Mistäs olet tilannut noita Dr. Bronner'sin "ihmesaippuoita"? (:

http://fitnessfirst.fi/catalogsearch/result/?q=Dr.+Bonner%27s+Magic+Soap <--- Täältä ainakin saa tilattua näitä "ihmesaippuoita".

Itse tilasin kokeiluun tuon sitrus-appelsiini -palasaippuan ja matkakokoisen nestemäisen piparminttusaippuan. Palasaippuaa olen kokeillut kropan, kasvojen ja hiusten pesuun. Iholle jätti normaalin palasaippuamaisen nahkeuden, hiustenpesu onnistui hyvin mutta tuntui että nahkeus jää myös päänahkaan aiheuttaen kutinaa  :-\ Kropan pesuun tuon palan kelpuutan mutta kasvoille ja hiuksille en sitä enää käytä. Nestemäinen versio pääsee kokeiluun kun päänahka on varmasti toipunut tuosta pesukokeilusta.

Olisin kovasti halunnut pitää tuosta palasaippuasta, sillä etsin mahdollisimman luonnollista ja monikäyttöistä tuotetta. En pistäisi pahakseni jos samalla palalla voisi pestä sekä kasvot, kropan että hiuksetkin mutta se taitaa olla jo aika paljon vaadittu yhdeltä tuotteelta. Tässä palassa kiinnosti myös vaatteiden ja tiskien pesumahdollisuus, se olisi ollut kätevä reissuissa. Ei kuitenkaan tästä palasta ollut kohdallani apua joten suosituksia otetaan vastaan! 

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 17.05.14 - klo:13:07 »
Ostin heräteostoksena Born to Bio Baby Cleansing Milkin ja se osoittautui hyväksi kasvojen puhdistuaineeksi. Löysin tuotteen luontaistuotekaupan poistokorista, joten hyvin pitkäaikainen ilo tämä löytö ei tule olemaan. Pullo on onneksi aika iso (300 ml), joten aivan heti se ei kuitenkaan lopu. Tämä tuote peseytyy hyvin iholta, eikä jätä mitään ärsyttävää kalvoa iholle  :l.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #467 : 20.06.14 - klo:23:58 »
Mistä Urtekramin ihon- ja hiustenhoitotuotteita saa ostettua? Mä olen nähny vain Urtekramin kookosöljyä ja joitain muita syötäviä juttuja.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 21.06.14 - klo:11:59 »
^ Prismasta ja Cittarista saa nykyään Urtekramin tuotteita :) Prismassa ne taitaa olla halvimpia, shampoot ja hoitoaineet on muistaakseni 4 euron luokkaa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 25.06.14 - klo:21:11 »
Anttila on ottanut Urtekramin tuotteita myyntiin, huomasin tässä.

Kokemukseni luomu-ihonhoitotuotteista (tai miten niitä nyt nimitetäänkin) ovat edelleen varsin kokeiluasteella. Juuri kun on luullut löytäneensä jotain, voi olla yllätyksiä tulossa. Green Peoplen ^yllä mainittu seerumi on todella hyvä liftaamaan, mutta valitettavasti sisältää jotain ihoa ärsyttäviä aineita. Argitalin Rugidia-kasvovesi ja orvokkikasvovoide tekevät samoin, sama kokemus myös Burt Bee's appelsiiniputsarilla - eli tulee nokkosihottumaa.

Laveran tuotteet ovat sittenkin takuuvarmempia, ja toinen on Cattier. Onkohan niitä testattu enemmän? Laveran Sensitive-geeli ainakin sopii minulle. Samoin Baborilla on muuten Babor Organics-luomusarja, jonka entsyymiputsari on todella hyvä. Kasvovesistä ruusukasvovesi Charme Orientilta sopii hyvin. Tuo allergiavaara on vain näköjään otettava tarkemmin näitten tuotteitten kanssa huomioon kuin aluksi uskoinkaan. Ilmeisesti jotkut ainesosat voivat vielä reagoida ristiinkin.

Body Shopilla on vastaava liftaava tuote kuin Green Peoplella, eikä se ole vielä ärsyttänyt. Samoin Laverallahan on samankaltainen tuote. Laveraa ei kuitenkaan Suomesta kannata ostaa, paras hankkia Keski-Euroopan nettimyynnistä. EDIT. yöd Body Shopin luomusarjan tuotteet aiheuttavat allergiaa.

Cosmecology on edelleen hyvä, vaikka se ei ole lähelläkään luomua - mutta sen ainesosien pitäisi olla sekä luonnolle hyviä että ihmisille hyviä.

EDIT.Itse asiassa allergisoiduin kaikille liftaaville tuotteille joita kokeilin - Body shopin kummatkin liftarit ja sitten tuo Green Peoplen tapaus. Tästä lähtien tutkin tarkemmin Paula's Choice -sivustoa,jossa on arvioitu joitakin luomutuotteita n.o. allergeenien suhteen!
« Viimeksi muokattu: 27.03.15 - klo:23:07 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #470 : 19.08.14 - klo:22:48 »
Suositelkaas joku hyvä, kosteuttava/ravitseva luomukasvonaamio.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 08.10.14 - klo:15:24 »
Aivan update-juttuna tähän, että on kolme (semi)luonnonkosmetiikkasarjaa (tai ainakin niin ne väittävät olevansa), joiden tuotteista pidän. Erityisesti Nuxe, REN ja BION, joilla  on paljon luontoperäisiä aineita tuotteissaan, mutta myös kemikaaleja. Kokeiluni tuloksena en todellakaan enää koske minkä tahansa nyrkkipajan luonnonkosmetiikkaan, vaan pitäydyn selektiivisissä sarjoissa.

Luonnonmukaisten meikkien suhteen tilanne on helpompi. Luomien pohjustajaa lukuunottamatta kaikki meikit on helppo hankkia noista markkinoilla olevista tuotteista, niin hyvä tarjonta tällä hetkellä on.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 09.10.14 - klo:21:39 »
^
Nyrkkipajoistakin voi löytyä hyvää tavaraa, mutta se onkin vähän sellaista hakuammuntaa. Joskus onnistaa, joskus ei. Hyvänä esimerkkinä esim. Ranskasta kesällä ostamani pikkukaupan tuotteet jotka olivat aivan huippuja. Matkustellessa on kiva kokeilla paikallisten pikkuyrittäjien merkkejä - netistä löytyy onneksi myös  :)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 10.10.14 - klo:09:10 »
^^Tarkennan sen verran, että puhtaasti luontoperäisistä aineista puhkeaa mulla allergia. Jouduin luopumaan koko joukosta ostamiani tuotteista nokkosihottuman takia.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 12.01.15 - klo:18:43 »
Onko kenelläkään kokemusta näistä Pai-ihonhoitotuotteista? http://candyshop.fi/rosehip-bioregenerate-fruit-seed-oil-blend.html
En löytänyt haulla juttua tuotteesta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 15.03.15 - klo:09:35 »
Huoh. Kyllä mun on todettava, että minulla käy vaan semi-luonnonmukaiset tuotteet. Nuxe sopii iholleni loistavasti, mutta Nuxe Bio aiheutti aivan tautisen polttelun. Nuxen lisäksi toinen sopiva taitaa olla Korres...

EDIT. Kummallista, Nuxe Bio aiheutti eka kerralla pistelyn ja polttelua, mutta nyt olen tsekannut sitä uudelleen, ja oireet ovat lieventyneet. Kirjoitan uuden postauksen ketjuun, jos vaiva alkaa helpottaa. Onneksi tavallinen Nuxe sentään toimii...
« Viimeksi muokattu: 14.04.15 - klo:13:04 kirjoittanut mingtang »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 15.03.15 - klo:12:17 »
^Hei ootko kokeillut Sophyto merkkiä? Ostin itse juuri kokeiluun puhdistusvaahdon ja kasvoveden. Kannattaa googlettaa ja lukea!

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 18.03.15 - klo:22:07 »
Edit. Siis mulle käy semi-luomusta Nuxe ja Korres,  sekä Ren. Cattier toimii luomuista. Olen kokeillut kyllä aika monia. Weleda on kamalan hajuista. Dr. Hauschka on OK, Lavera on OK. Samoin OK Sante ja Logona.

Mutta osa luomuista aiheuttaa selvästi rajuja oireita. Esim. Green People teki saman allergisen reaktion kuin nyt tuo Nuxe Bio. Body Shopin tuotteista osa aiehuttaa allergiaa.
« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo:09:07 kirjoittanut mingtang »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #478 : 19.03.15 - klo:18:47 »
Nuxe Bion dödö oliskin just 3 + 1 päivillä alessa... Onko siitä tullut jollekin oireita?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 27.03.15 - klo:20:10 »
Onko joku kokeillut Patykan 3-step puhdistusta? Puhdistustrio koostuu öljystä, vaahdosta ja kasvovedestä. Mulla on herkkä pintakuiva sekaiho ja mietin uskallanko kokeilla noita (hintavia kun ovat, niin hutiostokset ottaisi päähän). Kovasti niitä hehkutetaan ainakin.