Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159555 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #495 : 30.03.15 - klo:21:27 »
Haluan kokeilla hiljalleen luonnonkosmetiikkaan siirtymistä. Sopivien (ja etenkin kohtuuhintaisten)  tuotteiden löytäminen tuntuu hankalalta. Ensimmäisenä mulla on kasvovoide haussa. Kasvojen iho on hieman hankala - aknea on edelleen vähän, mutta ympäri kasvoja koristaa aknesta jääneet punaiset jäljet, jotka toivon mukaan haalistuvat ajan sekä Avitcidin ja BHA:n avulla. Iho on välillä osittain pintakuiva, mutta on kuitenkin nykyään vähän kosteampi ja rasvaisempi. Pintakuiva sekaiho pienellä aknelisäyksellä, kenties? Iho on sikäli herkkä, että ihottumaa saattaa tulla ja sitä korjaillaan sitten ihotautilääkärin määräämällä voiteella.

Katselin tällaisia vaihtoehtoja alustavasti:
Urtekram tuoksuton kasvovoide, onkohan liian rasvainen ja tukkiva?
Lavera Faces mint
Weleda Almond soothing

Jollain sattuisi olemaan tuoreihkoja kokemuksia samantyyppisestä ihosta ja luonnonkosmetiikasta?

Olen kokeillut muutamia vuosia erilaisia luonnonmukaisia ja semi-luonnonmukaista kosmetiikkaa/ihonhoitoaineita. Uskaltaisin ehdottaa ainoastaan Laveraa kokeiluun. Laveralla on näytteitä, saa esim. Sokokselta ja ilmeisesti joistakin kivijalka-luomuliikkeistä. Kannattaa kokeilla ensiksi niitä. Laveran Sensitive-sarja on hyvä, sen putsausgeeli yksi parhaita hyvin neutraaleja puhdistajia seka-öljyiselle iholleni.

Mulle on tullut paljon huteja, esim. Burts Bee, Nuxen luomu, Weleda, Argital aiheuttavat allergiaa.

Laveran lisäksi Logonan savipuhdistusaineet ovat olleet hyviä, samoin Santen perusputsarit. Lähtisin aina liikkeelle kuitenkin näytteistä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo:16:53 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 30.03.15 - klo:21:46 »
Noita kasvivesiä (hydrosol) tehdään vähän kahdella eri tavalla, joka kai lähinnä vaikuttaa tuotteen hintaan. Monet ovat ruusun eteerisen öljyn valmistuksesta syntynyttä sivutuotetta. Nämä ovat yleensä halvempia ja valmistaja on joku sellainen, joka valmistaa myös niitä eteerisiä öljyjä. Yksi valmistusprosessi, kaksi tuotetta! Superkätevää!
Sitten on sellaisia ruusu yms. vesiä, jotka valmistetaan vain sen itsensä takia. Nämä ovat yleensä laadukkaampia ja kalliimpia. Luulen, että Flow esimerkiksi lukeutuu näihin ja omassa kaapissani oleva Julia Lawless (tms) näihin öljyn sivutuotteisiin. Mutta tykkään kyllä siitäkin, enkä oikein tiedä, miksi se olisi huonompaa.

Flow kosmetiikan verkkosivuilla ainakin sanotaan ruusuvesituotteen kohdalla näin:

Ruusun eteerisen öljyn tislauksen ohessa syntyvä ruusuvesi on ihanteellinen kasvovesi.
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 31.03.15 - klo:08:31 »
Hahaa, väärässä olin sitten. Ajattelin vaan, että kun Flow ei myy eteerisiä öljyjä niin ne ehkä tekisi tuota ruusuvettäkin ihan vain sen itsensä takia. Mutta eipä sitten teekään.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 01.04.15 - klo:16:42 »
Tässäpä viimeisimpiä kokeiluja:

Lumi puhdistusmaito
Lumi on virolainen kosmetiikkasarja, joka pohjaa tuotteensa hamppuöljyyn. Lumin pakkaukset ovta oikein eudtsavan näköisiä, mutta ainakin puhdistusmaidon kohdalla itse tuotteessa on parantamisen varaa. Hamppu tuoksuu ja vahvasti - tuoksuun jotenkin tottuu, vaikka ekalla käyttökerralla ruskea öklon tuoksuinen litku oli aika inhottava yllätys. Plussaa tosin hajusteettomuudesta! Puhdistusmaito on paljon öljyisempi kuin puhdistusmaidot yleensä ja toimii öljyputsarina, mutta muutne ei kovin kummoinen. Ei voi käyttää luottoputsarin Cattierin tapaan hoitavana suohkutuotteena kasvoilla. Tykkään kokeilla uusia tuotteita, mutta siinäpä sitten tulee näitä huteja... Muiden virolaisten sarjojen esim. Joikin ja Ingli Pain jutut ovat olleet hyviä, mutta Lumilta tuskin kokeilen muita tuotteita.

Estelle & Thild biocleanse multi action cleansing gel
Etsiskelin sopivaa putsaustuotetta Clarisonic kanssa käytettäväksi - kriteereinä, että poistaa meikin, ei kuivata eikä jätä jäämiä Clarisonicin harjaan. Kaikki kolme kohtaa toteutavat tämän kohdalla. Itse putsaan kasvot ennen geeliä puhdistusmaidolla, joten sellainen perusmeikki tällä ainakin lähtee pois helposti. Geeli ei kuivata tippaakaan ja on niin hellävarainen, että voin jopa pitää silmiä auki putsauksen aikana. Putsaustuotteet kirveltävät silmiäni aika helposti, joten tämä on ehdoton plussa. Tuoksu on tässä aika sama kuin Melvitan Aloe-sarjassa - makea ja sitruksinen, ihan ok. Tätä voisi suositella oikeastaan kaikille ihotyypeille, sillä ei jätä ihoa öljyiseksi mutta sopii toisaalta hyvin myös kuivalle iholle.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 03.04.15 - klo:10:12 »
Onko tuossa Madaran pihlajanmarjavoiteessa jotain ihoa tukkivaa/ärsyttävää ainesosaa? Olen nyt viikon verran käyttänyt tuota ja mulle on tullut sellaisia ihonalaisia kipeitä näppyjä. Ja mun iho ei normaalisti edes kovin herkästi reagoi mihinkään.

Aqua, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit*, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Alcohol, Caprylic/Capric Triglyceride, Decyl Cocoate, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin***, Hydrogenated Macadamia Integrifolia (Macadamia) Seed Oil, Sorbus Aucuparia (Rowanberry) Fruit Oil Extract*, Sorbus Aucuparia (Rowanberry) Fruit Extract*, Behenyl Alcohol, Lecithin, Xanthan Gum, Aroma**, Stearic Acid, Palmitic acid, Tocopherol, Glicine soja (Soybean) Sterols, Ascorbyl Palmitate, Sodium Phytate, CI 77492, CI 77491 (Iron oxides)****, Limonene**, Linalool**, Geraniol**.

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 03.04.15 - klo:16:01 »
^ Onhan tuossa suuri määrä rasvoja, jotka kaikki voivat edesauttaa tukkeutumista. Alkoholi ja incin lopussa listatut eteeristen öljyjen ainesosat ovat niitä tunnetuimpia ärsyttäjiä.
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 04.04.15 - klo:22:08 »
Mua niiiin himottaisi tuo Pihlajavoide, en kyllä tiedä että miksi?! Saisin luultavasti ihoni räjähtämään rupikonnaksi tuolla. Kokeilin aiemmin Madaran puhdistusvaahtoa ja kasvovettä ja sain allergista ihottumaröpelöä niistä kasvoihini. Tosin mulla onkin todettu oireiden perusteella hajustekosketusallergia ja noissa Madaran tuotteissa on aika tymäkät hajusteöljyt.

Mulla on nyt ollut jo jonkun aikaa käytössä Urtekramin hajustamaton suihkugeeli (ja shampoo) eikä siitä ole tullut mitään oireita. :) Laitoin juuri tilaukseen Laveran Neutral fluidin ja Weledan Manteli kasvoemulsion, josko jompikumpi sopisi mun nassulle.
Nafhan arganöljy on muuten ihan parasta kuivalle kropan iholle suihkun jälkeen. :ts

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 04.04.15 - klo:22:33 »
Oon nyt kaksi kertaa pessyt nassun Patykan 3-step puhdistusöljyllä ja puhdistusvaahdolla ja viimeistellyt puhdistuksen Patykan ruusukasvovedellä. Olivat kalliit tuotteet, mutta ainakin tällä hetkellä voin sanoa että ovat olleet joka sentin ja kehun arvoiset!! Kosteusvoiteena oon pari päivää käyttänyt Jurliquen Balancing kosteusvoidetta, mutta siinä on vähän turhan tymäkkä haju. Koostumus on ihan ok. Seuraavaksi haluaisin kokeilla L`Atelier des Delices herkän ihon kosteusvoidetta ja seerumia. Absolutionin puhdistava seerumi vaikuttaa myös ihan helmituotteelta, sillä sitkeät mustapäät tuntuvat sulavan nenältä  :o Ovat ainakin pienentyneet ja vaalentuneet. Mulla on siis erittäin pintakuiva herkkä sekaiho, joka rasvoittuu t-alueelta jonkin verran ja ärsyyntyy helposti ihonhoitotuotteista.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 05.04.15 - klo:07:56 »
Mulla on hirmu herkkä iho ja Madaran pihlajavoide on ollut mulle tosi hyvää, enkä ole huomannut mitään ärsytysoireita.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 05.04.15 - klo:19:22 »
Omalle vahvasti pintakuivalle sekaiholle ei tuo pihlajavoide oikein kasvoihin sopinut, etenkin otsaan tuli tavallaan sellaisia "talitukkeumia", siis vähän niinkuin mustapäitä ilman "purkautumisaukkoa" normaalia enemmän. Olen sitten käyttänyt muualle kuin kasvojen iholle. Tuoksu on melko voimakas, tulee mieleen appelsiinimehujää, muttei ainakaan itselleni häiritsevä/vastenmielinen.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 05.04.15 - klo:21:28 »
^Mulla on tullut pihlajanmarjavoiteesta samanlaista ihonalaista röpelöä kasvoihin.

Myös koostumus on minusta vähän jännä, sellainen kuivan tai rakeisen oloinen.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 06.04.15 - klo:19:48 »
^
Sama kokemus koostumuksesta - en tykännyt yhtään. Sellainen omituisen nahkea rasva, joka oli aika halvan tuntuinen...  :(

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 13.04.15 - klo:14:03 »
Olisiko kellään suosituksia luonnomukaisista aurinkotuotteista kasvoille? Mineraalipuuterissa on spf 15, mutta kaipaan kyllä kesäksi korkeampiakin suojia. Haussa olisi siis vähintään spf 20 voide kasvoille ja mahdollisesti myös jokin sävytetty bb- tai cc-voide suojakertoimella. Myös matalammalla suojakeroimella varustettu päivävoide kiinnostaisi.

Sävytetyissä voiteissa tuntuu olevan ongelmana tummat sävyt. Ja monissa luonnonkosmetiikan bb- ja cc-voiteissa ei ole aurinkosuojaa lainkaan. Iroisien bb-voide mulla on ollut käytössä, mutta haussa olisi vähän edullisemmat tuotteet. Iherbin valikoimasta kiinnostuksen herättivät Desert Essence, Gentle Nourishing Day Cream, SPF 15 ja Physician's Formula, Inc., Organic Wear, BB All-in-1 Beauty Balm .

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 13.04.15 - klo:17:32 »
Mulla on ollut Lovea-merkkistä suihkutettavaa aurinkovoidetta, jota olen käyttänyt sekä kasvoille, että muulle keholle. Haisee vähän oudolle, mutta ei tahmaa ja antaa kuitenkin suojaa sen verran, että rusketun vähän, mutta en pala. Yleensä palan tosi helposti. (Punatukkaisilta sukulaisiltani olen valitettavasti perinyt vain kalpean ja helposti palavan ihon, mutta en sitä punaista tukkaa.)
Tuo Lovea ei muistaakseni myöskään värjää kauhean pahasti ihoa valkoiseksi, mutta kyllä senkin teho taisi titaanioksidiin perustua.
Eli ei mikään huippu, mutta varsin hyvää keskivertoa musta.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #509 : 13.04.15 - klo:23:39 »
Kuinka luonnonmukaista Alba Botanica on? Itse yritän kovasti siirtyä luonnonkosmetiikan pariin, mutta vielä on parannettavaa tietoisuudessa kosmetiikan suhteen. Itselläni on ollut muutaman viikon käytössä Alba Botanican Even Advanced Moisturizer SPF 15 Sea Moss -voide, jota olen käyttänyt päivävoiteena. Olen pitänyt tuotteesta paljonkin, mutta joudun maitonaamana varmasti hankkimaan korkeamman suojakertoimen kesäksi. Seuraan siis mielenkiinnolla keskustelua.

Onko luonnonkosmetiikassa muuten suojakertoimella varustettua silmänympärysvoidetta?