Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159905 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #525 : 30.06.15 - klo:18:41 »
Mulla on ollut nyt käytössä Laveran Basis sensitive-sarjan kasvovoide, ja olen tykännyt siitä. Tietenkin kasvojen ihottuma-alueille se ei sovi silloin kun ne ovat ärtyneet, mutta muuten tuntuu olevan käytössä ihan hyvä. Tykkään tämän tuoksustakin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #526 : 08.12.15 - klo:08:25 »
Oon löytänyt HG-rasvan atooppiselle iholleni. :) Eli siis Alpaderm Cold Cream, jota on kutsuttu jopa luonnonkosmetiikan kortisoniksi. Hinta kirpaisi aluksi, mutta mun oli pakko laittaa heti toinen purkki tilaukseen, kun ensimmäinen hupenee kovalla vauhdilla ja tuote rauhoittaa tosi paljon ärtynyttä ja ihottumaista käsien ihoa. Kaikin puolin kiinnostava tuotemerkki ja tekisi kyllä mieli kokeilla sarjan muitakin tuotteita. Löytyykö muilta juureksilta kokemusta? :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #527 : 08.12.15 - klo:13:05 »
^Minkä merkin tuote tuo on?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #528 : 08.12.15 - klo:18:34 »
^ Tuotteen merkin nimi on tuo Alpaderm. Tässä linkissä vähän infoa suomeksi sarjasta: http://jolie.fi/jolien-toimitus/atooppinen-iho/. Tilasin Cold creamini juuri tuolta Jolien verkkokaupasta. Mulla menee tosiaan käsien iho aivan rikki ja kipeäksi perushygienian ylläpidosta talvisin, mutta tuon avulla olen saanut suihkunjälkeisen kirvelyn tasoittumaan. Laitan aina yöksi tuota kämmenselkiin ja iho on täysin rauhallinen aamulla. Lisäilen tuotetta sitten tarpeen vaatiessa päivän mittaan. Nettikeskustelujen mukaan moni on saanut tämän sarjan tuotteista apua atopiaan tai herkkään ihoon ja koska haluan käyttää luonnonkosmetiikkaa, niin aion kokeilla myös muita tuotesarjan tuotteita.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 08.12.15 - klo:18:53 »
OK. Tuolla sarjalla näyttää olevan muitakin voidevaihtoehtoja, joissakin todella tujakoita eteerisiä öljyjä (laventelia jne), toki ne ärsyttävyysvaikutukset ovat yksilöllisiä. Joillakin laventeliuute rauhoittaa ihoa, itselläni ärsyttää  :(
Hienoa, että ihottumaiselle iholle vaihtoehtoja on koko ajan lisää!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #530 : 08.12.15 - klo:19:12 »
Juu mä olen myös lukenut, että laventeli voi ärsyttää ihoa, mikä tekee siitä hämmentävän valinnan herkän ihon voidepohjaan. Käytän tuotetta pääosin käsille ja negatiivisia seurauksia ei ole ollut, niin olen uskaltanut jatkaa käyttöä. Satutko muistamaan mikä lukemistasi voiteista oli INCI:ltään paras ja turvallisin? En ole tutustunut sarjan muiden tuotteiden sisältöihin tarkemmin.

Edit: Olen kanssasi täysin samaa mieltä kuinka ilahduttavaa on huomata tuotemerkkien pureutuvan eri iho-ongelmiin. Kuivan ihotyypin kanssa tuskastellessa saa aika harvoin iloita tarpeeksi tehokkaita tuotteita.
« Viimeksi muokattu: 08.12.15 - klo:19:15 kirjoittanut elly »

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #531 : 18.12.15 - klo:21:57 »
Käytättekö kasvovettä? Ja mitä? Mä olen löytäny melkein kaikille ihonhoitotuotteille hajusteettomat luonnonkosmetiikan versiot kokeiluun, mutta kasvovesi on ongelma. Niitä tuntuu muutenkin olevan aika hintsusti tarjolla (ja hinnat on aika korkeita)... Urtekramilla olisi No perfume -sarjassa olevinaan kasvovesi, mutta sitä ei saa mistään?! Myöskään laventelia ihoni ei arvosta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 18.12.15 - klo:23:22 »
Oletko Mena kokeillut kotimaista Mia Höytö-sarjan kasvovettä? Hintaa sillä kyllä on, mutta olen lukenut herkkä-ja kuivaihoisten kehuja kasvovedestä...

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 19.12.15 - klo:08:35 »
Mulla on aika herkkä iho ja jostain syystä koen luonnonkosmetiikan kasvovedet ongelmallisina, koska ne tuntuvat olevan sellaisia tuotteita jotka ärsyttävät ihoa helposti. Nyt mulla on Ekopharman mustaherukka kasvovesi ja se on varmaan ainut mikä ei ärsytä mun ihoa. (Myös muut sarjan tuotteet on ihan huippuja koska sopivat helposti ärtyvälle iholleni.)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #534 : 19.12.15 - klo:09:42 »
^Tuo EkoPharma kiinnostaa itseänikin. :) Vaikuttaa lupaavalta...

1b F/M ii

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #535 : 19.12.15 - klo:10:52 »
Mie en käytä kasvovettä ollenkaan. Tuntuu turhalta kun en huomannut ikinä mitään vaikutusta sillä joten jätin pois kun siirryin luonnonkosmetiikkaan. Nyt omistan yhden bha tonerin mikä lie mitä käytän silloin kun käytän bha:ta. Ja ainiin pyyhin silloin tällöin naaman öljyllä kun sillä kosteutan tulee vähän kasvovesi fiilis :D
« Viimeksi muokattu: 20.12.15 - klo:11:42 kirjoittanut Mimi »
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 19.12.15 - klo:22:51 »
Oletko Mena kokeillut kotimaista Mia Höytö-sarjan kasvovettä? Hintaa sillä kyllä on, mutta olen lukenut herkkä-ja kuivaihoisten kehuja kasvovedestä...
En ole, ja näköjään incissä on hajuste ihan nimellä parfum eli se voi olla mitä tahansa. :( Ehkä mun pitää vaan sitten opetella olemaan ilman tai tilata iherbistä, sieltä löysin kerran yhden joka ei räjäyttänyt mun naamaa rupikonnaksi.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #537 : 20.12.15 - klo:01:36 »
Omalle iholleni on sopinut hyvin Marilou Bio -sarjan tuotteet, jotka ovat edullisiakin. Käsivoide kosteuttaa ihan silmissä mun tosi kuivia käsiä, ja vaikutus ei haihdu päivässä. Ikinä ei ole ollut näin pehmeitä käsiä, ja talvinen ärsytysihottumakaan ei edes ilmesty jos vaan maltan säännöllisesti käyttää voidetta. Meikinpuhdistus puhdistaa hyvin ja on hellävarainen, ei yhtään ärsytä silmiä. Paljon sitä saa kyllä käyttää kerralla, tosin mun arkimeikki on monelle juhlameikki tai siihenkin liikaa eli poistettavaa todella riittää. Olen käyttänyt nyttemmin myös merkin kasvovettä, ja ei ainakaan ärsytä. Mun mielestä kasvovedellä on kiva viimeistellä kasvojen meikinpuhdistus.

Suomesta näitä ei enää tunnu saavan mistään, Biodellysta tilasin pitkään, mutta katosivat sieltä kuten Ruohonjuurestakin. Löysin kuitenkin brittiläisen nettikaupan joka toimittaa Suomeen. En ole viitsinyt etsiä korvavia tuotteita, kun kalliimpien postareidenkin kanssa on edullista varsinkin usea tuote kerralla ostaa ja mun iholle ei sovi ihan mikä vain. Siinä etsintä- ja kokeiluvaiheessa voisi hyvinkin kestää, ja mun ihon kunto romahtaa äkkiä jos hoito ei ole priimaa. Värikosmetiikassa on kiva kokeilla kaikkea kivaa ja uutta, ihonhoidossa haluan vain toimivat tuotteet joita voin sitten tyytyväisenä käytellä.

Paikalla liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #538 : 20.12.15 - klo:12:55 »

^^Olen vähän laiska käyttämään kasvovesiä, mutta yhtä hyvin kuin kaupalliset toimii ihan valkoinen tai vihreä tee. Eli jos tulee haudutettua liikaa teetä, laitan pieneen pulloon jääkaappiin, ja pyrin käyttämään kolmen päivän kuluessa. Eipä ainakaan ole kallis kokeilu, eikä hajusteita  :D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #539 : 20.12.15 - klo:15:34 »
^ Minä käytin samaa vinkkiä viime talven, kun iho oli tosi kuiva eikä kestänyt oikein mitään tuotteita. Oli hyvä kasvovesi luomuutta arvostavalle ja lyhyen INCI:n ystävälle.  :D Pitää ottaa muuten taas käyttöön sama idea. Olen myös miettinyt mitenköhän erilaiset yrttihaudukkeet toimisivat kasvoveden asemassa.