Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161348 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #555 : 19.04.16 - klo:09:20 »
Mua pyydettiin kertomaan kokeilemistani suomalaisista Valkoinen Lanka-tuotteista. Tässä sivut:
http://www.valkoinenlanka.fi/
Heillä on suomalainen (!) luonnonkosmetiikkasertifikaatti, Fi-natura.

Mulla on siis sarjan lakka-tyrni: käsivoide, kasvovoide, puhdistusgeeli ja seerumi. Olen tykännyt kaikista tuotteista tosi paljon! Nämä on kuulema kehitetty atooppiselle (ja ehkä myös couperosa? en muista) iholle, ja voin uskoa sen ihan hyvin, on aika pelkistetyt INCIt.

Tuotteet sisältävät paljon mm. aloe veraa ja mukana on marjauutteita. Tuoksu on kivan lakka-tyrnimäinen, sopivan mieto ja aidon marjainen. Yleensä en pahemmin tuoksuista välitä, ellei tuoksu ole yksinkertainen ja vain eteerisistä öljyistä.

Puhdistusgeeli on aika ohutta, täytyy varoa ettei se tipahda käsistä pois. Siinä on veden jälkeen eniten aloe veraa, kevyen geelimäinen koostumus. Ei tunnu kuivattavan ihoa ollenkaan.

Käsivoide imeytyy hyvin ja tykkään käyttää käsille ja kasvoille sitä. Kosteuttaa mielestäni hyvin.

Kasvovoiteessa on semmoinen "itsetehty" koostumus, semmoinen kun itse "vaahdotetaan" rasvoja/ öljyjä. Eli ei ihan täysin homogeeninen. Ei haittaa pätkääkään mua, voide imeytyy hyvin ja jättää aika mattamaisen pinnan, ja sopii hyvin meikin alle.

Seerumi... en tiedä olenko ikinä ennen omistanut seerumia niin en tiedä mihin vertaisin :) Mutta tykkään! imeytyy tosi hyvin, eli mikä ettei tämänkin päälle voisi suoraan laittaa meikin.

Heti kun rahatilanteelta raaskin :P aion tilata noiden vartalovoiteen ja hiustenhoitoaineen. On niin kosteuttavaa/hoitavaa tavaraa nuo muut tuotteet, eikä mitään turhia aineita, että hoitiksen ja kroppavoiteenkin on pakko olla hyviä!

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #556 : 19.04.16 - klo:21:09 »
Kiitos kattavasta viestistäsi -j-! Mä taidan tilata tuon puhdistusgeelin, sillä putsari vetelee viimeisiään. Saa nähdä mitä muuta tarttuu mukaan, ainakin silmänympärysseerumi kiinnostaa. :) Tuen kyllä erittäin mielelläni Suomessa valmistettua luonnonkosmetiikkaa, joten toivon tuotteiden sopivan minulle.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 20.04.16 - klo:09:01 »
^Toivottavasti tykkäät tuotteista!
Minäkin tuen todella mielelläni suomalaista, ja olen ilahtunut suomalaisesta sertifikaatista :)

ETA.
Tilasin uudet voiteet ja ilmeisesti erät vaihtelevat hiukan, minkä ymmärtää kun pienemmästä (?) tuotannosta kyse. Tämä uusi käsivoide ei tuoksu niin selvästi tyrnille/lakalle, harmi vain. Mutta voide vaikuttaa silti ihan yhtä hyvältä, kuin edellinenkin. Tarkistin INCInkin, mikään ei sen mukaan ole muuttunut. Oikeestaan tää uusi voide on jo melkein tuoksuton.
« Viimeksi muokattu: 29.04.16 - klo:08:03 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 29.04.16 - klo:09:31 »
Mä täällä taas huutelen kokemuksia.. :D Karkkipäivä-blogissa oli tosi mielenkiintoinen juttu Flow kosmetiikan uutuuksista. Etenkin Mustikka-puhdistusbalmi ja Silmienympärys- & huulipalsami kiinnostavat. Onko kukaan juures ehtinyt jo testaamaan? :) Toi puhdistustuote vaikuttaa kyllä niin kivalta, että se on varmaan pakko testata.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #559 : 09.06.16 - klo:21:59 »
Urtekramin hajustamattomat puhdistusemulsio ja kasvovesi olivat pettymys. Putsari ei pese kunnolla meikkejä pois ja kirvelee silmissä enemmän kuin mikään muu puhdistuaine koskaan. Kasvovesi kirvelee iholla myös, ja vaahtoa iholle levittäessä omituisesti. Voisin vaikka luovuttaa ilmaiseksi nämä vähänkäytetyt putelit jollekin ei-herkkäihoiselle, jolle nää ehkä sopis paremmin ja joka haluais tulla ne noutamaan vaikka Kampista tai Ruoholahdesta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 12.06.16 - klo:19:37 »
Yliopiston Apteekin viimeisimmässä kantislehdessä oli mainos YA:n omasta, uudesta Ecocert-sertifioidusta tuotesarjasta. Onkohan tästä jo jossain ketjussa ollut puhetta? Sarjan nimi on YA naturae ja se on saatavilla 15.6. alkaen. Tuotteet valmistetaan Suomessa. Mainoskuvassa näkyy olevan puhdistusvaahto, kasvovesi, päivävoide, yövoide, sy-voide, silmämeikin poistoaine ja vartalovoide. Näytteitäkin pitäisi olla saatavilla.
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #561 : 20.06.16 - klo:12:12 »
Nyt olen testannut Mossan lakkapäivävoiteen lisäksi myös mustikkapäivävoidetta ja vadelmamisellivettä. Kaikki nämä on mun iholle tosi hyviä, eikä mustikkavoidekaan ollut mitenkään liikaa herkälle iholleni, vaikka lakkaa markkinoitiin erikseen herkälle ja kuivalle iholle.
Tykkään näistä Mossan tuotteista kaikin puolin. Pakkaukset on nättejä, tuotteet ei ole liian hajustettuja tai ärsytä ihoa mitenkään ja tuntuvat hoitavilta ja hyviltä iholla. Hintakaan ei ole liian suuri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 20.06.16 - klo:14:20 »
Mäkin oon tykännyt Mossan misellivedestä. Putsaan sillä enimmät meikit pois ennen varsinaista naaman pesua.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 20.07.16 - klo:14:54 »
Laitoin viikonloppuna Laveran Purifying naamion ja sen perään Neutral kasvonaamion. Täytyy sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt koska tää ilmanala on paskonut mun ihon ihan täysin ja saanut mun naaman täyteen sellaista punaista ärtynyttä pilkkua. Ostin nää oikeastaan vaan ihan huvikseni kokeeksi, kun hinta on Saksassa alle 2€ joten vaikka olisi ollut huono ei olisi konkurssi koittanut.

Etenkin purifying naamio yllätti tosi positiivisesti ja mun näpyt oli seuraavana aamuna poissa! Oon näinä parina viikkona kokeillut eri voiteita, kuorintoja yms. ja mikään ei ole auttanut. Iso peukku tälle! Neutral naamio oli ihan jees, helpotti kasvojen kuiviin kohtiin ja rauhoitti ihoa. Ostan ehdottomasti molemmat uudelleen. Tosin Neutralin outo "neutraali" haju oli vähän oudon "steriili" joten voi olla, että kokeilen toista kosteuttavaa maskia. Purifyingiä en kyllä vaihda!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 20.07.16 - klo:18:30 »
Lähteekö tuolla Mossan misellivedellä hyvin myös silmämeikki? Olen kokeillut Madaran misellivettä ja se ei ainakaan itselläni toiminut lainkaan silmämeikin poistossa.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #565 : 20.07.16 - klo:22:47 »
Minä käytän aika vähän silmämeikkiä ja lähinnä vaaleita sävyjä, mutta ne lähtee ongelmitta Mossan misellivedellä. Myös aiemmin käyttämäni Cattierin misellivesi toimii hyvin, joskin Mossa on ehkä hitusen parempi. Tai sitten paremmuuden tunne johtuu vain nätimmästä pakkauksesta ja kivemmasta tuoksusta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 20.07.16 - klo:23:15 »
Mun mielestä Mossalla saa jonkun verran hangata silmämeikkiä pois, tosin geeliliner ei olekaan helpoimmasta päästä poistaa.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #567 : 21.07.16 - klo:14:23 »
^ja ^^ Ok, hyvä tietää! Ehkäpä pitää rohkaistua kokeilemaan tuota Mossaa Madaran aiheuttamasta pettymyksestä huolimatta.

Madaran kanssa itselläni ripsivärit vaan siirtyivät silmänaluksille, eivätkä lähteneet iholta pois. Sen sijaan esim. Biodermalla, La Roche-Posaylla ja Garnierilla lähtee vaivatta niin ripsarit kuin geelieyelineritkin. Haluaisin tuotteen, joka ei vaadi sy-alueen hankaamista, mutta piilareiden vuoksi en mielelläni käyttäisi öljymäisiä tuotteita silmämeikin poistoon vaan mieluummin juuri misellivettä, jos vaan meikki lähtisi vaivattomasti.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 22.07.16 - klo:10:45 »
Aaaargggh mitähä helvettiä taas  :#. Olen käyttänyt puoli pulloa P&S:stä saatavaa Faith in Nature -puhdistusmaitoa, ja yhtäkkiä se kirvelee ja kuumottaa naamalla ja meen ihan kirkkaanpunaiseksi kun poistan meikkejä. Ihan ihme juttu, koska tähän asti se on toiminut ihan loistavasti ja olin tosi tyytyväinen kun sain sen vielä 20% alennuksella :P Nyt harmittaa, koska pitää taas ostaa jotain uutta :P ja mitä ihmettä mä teen tolle vanhalle...

Ok tässä viestissä ei ollut varmaan kauheasti asiasisältöä tai pointtia, mutten tiedä mihin muualle avautua tälläsestä :D

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #569 : 22.07.16 - klo:16:27 »
Aaaargggh mitähä helvettiä taas  :#. Olen käyttänyt puoli pulloa P&S:stä saatavaa Faith in Nature -puhdistusmaitoa, ja yhtäkkiä se kirvelee ja kuumottaa naamalla ja meen ihan kirkkaanpunaiseksi kun poistan meikkejä. Ihan ihme juttu, koska tähän asti se on toiminut ihan loistavasti ja olin tosi tyytyväinen kun sain sen vielä 20% alennuksella :P Nyt harmittaa, koska pitää taas ostaa jotain uutta :P ja mitä ihmettä mä teen tolle vanhalle...

Ok tässä viestissä ei ollut varmaan kauheasti asiasisältöä tai pointtia, mutten tiedä mihin muualle avautua tälläsestä :D

Mulla tuli samanlainen reaktio FIN:n kosteusvoiteesta. Olisi kiva tietää, mikä ainesosa sen aiheutti.