Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161336 kertaa)

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #570 : 24.07.16 - klo:09:41 »
Skin Blossom Gentle Face Wash testattu. Kiva pieni pullo, jossa kätevä pumppuannostelu.
Pesee hellästi vaahdoten, kuivattaa rasvaista ihoa ilman hyvää kosteusvoidetta ja tuoksuu yrttiselle. Suht hintava, vaikka kyllä todella riittoisa.
Midnight Blue

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 24.07.16 - klo:12:38 »
^^
Voisko noissa olla laventelia, soijaa/pähkinää tms helposti allergisoivaa?  :(

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 24.07.16 - klo:18:48 »
Minä en ainakaan ole allerginen laventelille, soijalle tai pähkinöille. Vastsavanlainen kuumotus-punoitus-kirvelyreaktio on tullut parista kosmetiikkatuotteesta. Faith in naturen syväkosteuttavasta kasvovoiteesta, jostain Dermosilin voiteesta sekä Madaran nokkossuihkeesta. Viimeisimmästä oli muutamat saaneet reaktioita ja nyt siitä ollaan tekemässä uudistettua versiota, joka ei aiheuta reaktioita. Olin mukana koekaniinina testaamassa uutta versiota, mutta en vielä tiedä, mitä siinä muutettiin.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #573 : 24.07.16 - klo:20:18 »
^^ Ei mistään allergeenista sellainen oireita saa joka ei ole allerginen just sille vaikka se miten paha allergiana olisi tai yleinen. Allergeeneissa ja allergioissa on eroja myös voimakkuudessa, ainakin pähkinäallergia on yleensä ihan pienestä jo voimakas ja vain pahenee iän myötä, taas jotkut allergiat voi lievittyä, jopa kadota tai ilmetä vasta vanhempana kun altistumisia on kertynyt. Ristiallergiatkin on yksi mahdollisuus, kun on siitepölyallergiaa niin reagoi muihinkin saman ryhmän allergeeneihin. Veikkaisin pidemmän käytön myötä ilmenevän punoituksen/kuumotuksen tulevan jostain ainesosasta, jolle on suht lievästi allerginen eli pikkuisen sietää muttei yhtään enempää eikä ole hirmu voimakas reaktio hetkelliselle altistumiselle tai sitten tuote on jollain lailla liian tujua/ärsyttävää just omalle iholle ja se ärtyminen tapahtuu vasta toistuvan, pidemmän ja/tai tiheämmän käytön myötä.

Cattier Paris -pudistusvaahtoa ostin kokeiluun mutta se on liian tujua mun iholle, kirvelee ja kuumottaa, pistelee ja punoittaa. :( Liian pesevää, näköjään on kookossulfaatteja ja onpa kuivattavaa alkoholiakin, mikä lie mielenhäiriö oli tämä ostaa. Onneksi ostin vaan pienen putelin kun ei tällä voi edes kaulaa pyyhkiä hennauksen/indigoinnin valumisista. Puhdisti meikit ihan hyvin kyllä, jos iho ei ole erityisen herkkä niin tuota voi kokeilla.

Helixium misellivettä voin kehua. Tuoksua kuvaa hyvin sana tympeä, mutta muut ominaisuudet korvaavat sen ainakin mulle, varsinkin kun tuoksu on mieto ja katoavainen. Tämä ei ärsytä yhtään edes silmiäni, ei vaikka poistin tällä silmämeikit. 0_0 Kaikenlaiset mineraalimeikit sekä kulmatuotteeni lähtee kivasti, kestävät ripsivärit ja huulipunat ei kivasti mutta hyvä viimeiseen silaukseen, jossa viimeisetkin värijäämät viedään. Tämä on myös kosteuttava ja rauhoittava, jos iho kiristelee tai on ärtynyt niin auttaa siihen. Ei varmaan erityinen tuote sellaiselle jolla on kestävämpi iho kuin mulla, mut jos kaikki tuntuu kuivattavan ja ärsyttävän niin suosittelisin tätä. Hinta ei ole kyllä edullisimmasta päästä. On tosin riittoisaa, 200 ml puteli kesti mulla useita kuukausia ja käytin tätä usein kun ihoni kerrankin tykkää jostain.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 24.07.16 - klo:21:42 »
Aivinan ja Axamitin reaktiot voisivat johtua säilöntäaineille herkistymisestä. Noille Faith in Naturen kasvotuotteille, Dermosilin Nature-linjalle ja Madaran nokkossuihkeelle on kaikille yhteistä natriumbentsoaatin, kaliumsorbaatin ja sitruunahapon yhdistelmä. Ainakin kahden ensimmäisen kohdalla ärsytys, punoitus ja kuumotus ovat hyvin tunnettuja ongelmia, mutta ovat silti erityisesti luonnonkosmetiikassa yleisiä. Itsekin saan näistä ärsytystä (viimeisimpänä YA:n uusi ekolinja) ja näyttää saavan moni muukin, kun niin monista näistä tuotteista näkyy varsin runsaasti valituksia. Kaikellehan nyt joku on liian herkkä, mutta näistä valittaa niin moni, että en usko sallittujen pitoisuuksien olevan ihan fiksulla tasolla. Aivinan mainitsemille tuotteille taitaa olla yhteistä kyllä myös aloe, ja toki noissa kaikissa on eteeristen öljyjen ainesosia, joille voi herkistyä, mutta joka tapauksessa nuo säilöntäaineet ovat hyvin potentiaalinen ärsytyksen lähde.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 25.07.16 - klo:11:02 »
Musta alkaa tuntua, että Cattier Paris Hellävarainen puhdistusmaito aiheuttaa mulle punaisia ärsytysnäppyjä ja se harmittaa kovasti kun tykkään tästä tuotteesta hurjasti. En ollut melkein viikkoon käyttänyt ja monta viikkoa vaivanneet näpyt on poissa ja huomasin nyt, että taas käytettyäni ilmestyi taas näppyjä. Tosin syyllinen saattaa myös olla mun uusi meikkivoide. Pidän nyt pari päivää taukoa ja kokeilen viikolla uudelleen kun en meikkaa arkiviikkoisin. Jos tosiaan näin, harmi juttu :(. Täytynee alkaa tutkia Laveran ja Madaran valikoimasta korvaavaa tuotetta.

Tuntuu myös, että allergioihin vaikuttaa myös mitä tuotteita käytät yhdessä. Jos käytän tuota Cattierin puhdistusmaitoa ja Naobayn Calming Face Toneria samaan aikaan saan jälkimmäistä kasvoille laittaessa kuumottavia läiskiä. Niissä on varmaan molemmissa jotain, mikä yhdessä ärsyttää tuossa Cattierissa on mm. natriumbentsoaattia ja Naobayssa sitruunahappoa. Jos taas käytän Naobayn toneria erikseen en saa mitään allergista reaktoita eikä puhdistusmaitokaan kuumottele yksikseen. Tosta tonerista oikeastaan tykkään tosi paljon, joten ehkä ostan Naobayn omaa puhdistusmaitoa tuon Cattierin tilalle.

Muakin tuo Madaran nokkossuihke kiinnostaisi, mutta olen kuullut niin monta kuumottava naama-stooria, että taidan jättää väliin.
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo:11:12 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 02.08.16 - klo:21:00 »
Ostin Estelle&Thildin hajusteettoman linjan silmänympärysvoiteen, ja voi juku miten hyvä tää on! Imeytyy hetkessä mutta kosteuttaa silti tarpeeksi. Saman linjan päivävoide on myös ihan huippu. Myös E&T:n vartalovoiteisiin olen tykästynyt.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #577 : 02.08.16 - klo:21:18 »
Kiitos evergreen. Täytyypä tsekkailla noita ainesosia ja vertailla ärsyttäviä ja ei-ärsyttäviä tuotteita keskenään.
Madaran nokkossuihkeesta on tosiaan tulossa joku uusi versio, jonka pitäisi olla vähemmän ärsyttävä, mutta sen enempää en tiedä siitä. Esim. milloin se tulee tai mitä siinä on muutettu. Sen tiedän, että se ei ärsytä naamaani ollenkaan.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 08.08.16 - klo:16:38 »
Kyllä se vaan on toi Cattier hellävarainen puhdistusmaito joka tekee näppylöitä :(. Eilen oli naama ku vauvan peppu ja tänään taas näppylöillä. Onneksi olen menossa Saksaan tänään, käyn hakemassa Laveran maskin pelastamaan tilanteen.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 08.08.16 - klo:17:18 »
Olen käyttänyt tässä vajaan tuubillisen Laveran uudistettua sekaihon puhdistusgeeliä (eli tätä) ja olen tullut hyvin toimeen tämän nykyisen koostumuksen kanssa. Entinen versio, jossa oli rutkasti alkoholia, oli mulle liian rajua, mutta tämä on ollut ihan sopivaa. Puhdistaa iholta rasvan kunnolla, mutta tuntuu hellävaraiselta ja jättää iholle vähäksi aikaa kosteutta. Melko riittoisaakin on, vaikka pakkauskoko on aika pieni. Itseäni ei häiritse tämän tuoksu, mutta mies koki sen testatessaan aika luotaantyöntäväksi. Ihollehan se ei kuitenkaan jää. Luonnonkosmetiikkamerkkien putsareista tämä taitaa olla toistaiseksi sopivin mun rasvaiselle mutta ekseemaan ja rosaceaan taipuvaiselle iholle, joka ei kestä ärsytystä.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 08.08.16 - klo:17:24 »
Tuota geeliä olin itse-asiassa menossa tänään ostamaan :). Kiva kuulla, että ollut toimiva. Mullakin on helposti ärsyyntyvä sekametelisoppa-iho.
« Viimeksi muokattu: 08.08.16 - klo:17:26 kirjoittanut Aridith »

Outolintu blogi

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 08.08.16 - klo:17:42 »
Aivinan ja Axamitin reaktiot voisivat johtua säilöntäaineille herkistymisestä. Noille Faith in Naturen kasvotuotteille, Dermosilin Nature-linjalle ja Madaran nokkossuihkeelle on kaikille yhteistä natriumbentsoaatin, kaliumsorbaatin ja sitruunahapon yhdistelmä. Ainakin kahden ensimmäisen kohdalla ärsytys, punoitus ja kuumotus ovat hyvin tunnettuja ongelmia, mutta ovat silti erityisesti luonnonkosmetiikassa yleisiä. Itsekin saan näistä ärsytystä (viimeisimpänä YA:n uusi ekolinja) ...

Oho, hyvä että tuli avauduttua tänne, enpä tiennytkään tollasesta. Osaanpa jatkossa välttää tätä komboa sisältävät tuotteet. Harmittaa kyllä ihan vietävästi, jos noi YA:n tuotteet sisältää sitä kanssa, kun ehdin jo suunnitella siirtyväni sen käyttöön  :-\. Hinnan puolesta olis ollu kiva...
Hmm ja kiva jos tota Madaran suihketta ovat kanssa uudistamassa :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 08.08.16 - klo:18:02 »
^ Siitä YA:n ekolinjasta on ollut saatavilla ilmaisia näytteitä ainakin päivä- ja sy-voiteista. Jos on lähistöllä YA, josta hakea näytteitä, ehkä kannattaa kuitenkin testata? :) Vaikka olisikin noille säilöntäaineille herkkä, niin vaihtelevathan ne koostumukset ja pitoisuudet kuitenkin tuotteittain. Harmi vain, että muistaakseni ainakaan putsarista ja kasvovedestä ei näytteitä ole.
1cFii, oma väri.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #583 : 09.08.16 - klo:11:41 »
Löytyykö Suomesta luonnonkosmetiikan hyttyskarkotetta? Tekisin itse, mutta useimmissa ohjeissa käytetään hamamelista ja sitäkin pitäisi erikseen tilata.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #584 : 09.08.16 - klo:12:28 »
^Olisko Frantsilalla? En tiedä tehoista, mutta heillä jos jollain saattaa löytyä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii