Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161337 kertaa)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #585 : 09.08.16 - klo:13:40 »
Frantsilalla oli, mutta käsittääkseni sen myynti ja valmistus lopetettiin, koska sitä ei oltu hyväksytty hyttyskarkoitteeksi ja sellaisten myyntiin tuli jotain uusia säädöksiä ja lupavaatimuksia, eikä Frantsilalla suhteellisen pienenä firmana ollut varaa lähteä sellaisia lupia hankkimaan. Karkoite perustui sitronellaöljyyn ja toimi kyllä jonkin verran, mutta ei toki päihittänyt mitään offia.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #586 : 09.08.16 - klo:15:17 »
Kiitos tiedosta, Aivina ja NarnianQueen! En toki odota ihan Offin tasoisia tehoja, mutta joku vaihtoehto olisi hyvä olla olemassa. Ensiavuksi olen sekoittanut muutaman tipan piparminttuöljyä jojobaöljyyn, ja kyllä siitä jonkinlaisen suojan saa vaikka tuoksu onkin aika tymäkkä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #587 : 09.08.16 - klo:15:21 »
Esim. Pienen tuoksukaupan ja luontaistuotekauppojen myymät eteeriset öljyt (sitronella, patsuli etc) ovat tehokkaita karkottimia, pari tippaa johonkin laimennusaineeseen sekoitettuna niinkuin rhoda oli tehnytkin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 10.08.16 - klo:15:03 »
Olen muutaman päivän testaillut Laveran sekaihon kasvovoidetta ja sitä kiillettä sisältävää sy-voidetta. Eivät nämä mitenkään hirveitä ole, mutta kumpikin on minusta vaihdos huonompaan entisistä. Kasvovoide on todella kuivaa, sitä on vaikea levittää ja sitä kuluu paljon, siltikin tunne kasvoilla on aika kuiva ja kiristävä. Alkoholi ja silica ovat yhdessä vähän overkill. Pinta jää toki ihan siistiksi ja huokoset häivyttyneiksi, mutta kosteutuksen tunne jää uupumaan vaikka alla olisi muuta. Ymmärtäisin tämän ennemmin lisänä kasvotuotevalikoimassa, mutta en ainoana kosteusvoiteena sekaiholle. Entinen kehäkukkavoide olisi saanut minusta jäädä valikoimaan, samoin sy-geeli. Illuminating eye cream on tosi kevyttä ja jättää sekin aika kireän tunnun iholle. Mulla on niin tummat silmänaluset, että kiilteestä ei ole mitään apua, mutta ei kai se haittaakaan. Voide pysyy kyllä hyvin paikoillaan, eikä ole ärsyttänyt silmiä. Kuitenkin kumpikin näistä tuntuu enemmän meikkituotteelta kuin kosteutukselta, enkä oikein tykkää siitä että nämä ovat ne ainoat vaihtoehdot. Tuoksun puolesta ovat ihan siedettäviä, mutta kasvovoiteen tuoksu on vähän pysyvämpää sorttia, joka voi kyllä häiritä iholla.

Mulla on ristiriitainen fiilis näistä Laveran kasvotuotteiden uudistuksista. Puhdistusgeeleistä on tullut hellävaraisempia, kun alkoholin määrää on reilusti vähennetty, mikä on minusta oikein hyvä juttu. Kasvovesiin ja -voiteisiin on kuitenkin tullut lisää minttua ja mentolia, ruusuvoiteeseen risiiniöljyä ja sitten ylipäätään noista sekaihon tuotteista tehtiin enemmän meikinpohjustusta. Mehh.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 10.08.16 - klo:15:54 »
Minäkin katselin Laveran kasvovoiteita vähän "mehh" fiiliksellä. Ei oikein mitään säväyttävää. Tuosta Purifying-sarjasta tykkään, mutta en ole löytänyt mitään järkevää kasvovoidetta. Sensitive sarjassa soija heti tyylillä toisena INCI:ssä, sehän on aika allergisoiva ainesosa muutenkin. Mitä ihmettä? Kai mä olen ikuisesti Madaran SOS voiteen vanki  ;D. Eikä siinä, hyvä voide, mutta haluan välillä vaihtelua. Tuo Laveran purifying sarjan minttu kosteusemulsio toimii kyllä tosi hyvin ja on vienyt mun ihon ihan uusiin svääreihin, mutta suomen 17€ hintalappu on aika jäätävä vs. Saksan 7.95€.
« Viimeksi muokattu: 10.08.16 - klo:15:56 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 10.08.16 - klo:16:33 »
^Luonnonmukainen kosmetiikka on kyllä todella kallista Suomessa.

Huomasin Sokoksella uuden kosmetiikkasarjan, Cîme. Kokeilin muutamaa tuotetta kämmenselälle ja näitä voisi kokeilla, joskin hinnat ovat 30 eurosta ylöspäin. Kokeilin Belle D'amour-, Under My Skin- ja Himalaya-voiteita. Kahdessa ensimmäisessä oli mainittu hajuste, mutta ei ainakaan omaan nenään tuntunut tuoksua. Himalaya-voiteessa taas oli selvästi piparmintun tuoksu.

Luontaistuotekaupassa testailin Flow-kosmetiikan voiteita ja nekin kiinnostaisivat kovasti, mutta inhona laventelin tuoksua yli kaiken.

Pelottaa vain, että saan ihoni vain räjähtämään finnejä täyteen, jos laitan jotain tuollaista iholleni. Minulla on sitäpaitsi Weledan mantelikosteusvoide, joka pitäisi käyttää ensin pois. Samoin Mossan vitamiinicoctail-öljy.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 10.08.16 - klo:16:38 »
Ihanat pakkaukset noissa Cîme tuotteissa. Näyttävät olevan belgiasta.

Hinnat on kyllä suomessa kohdillaan kun vertailen Laveran ja Weledan hintaa siellä ja täällä, ei voi sanoa kuin että, huh-huh!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 17.08.16 - klo:23:33 »
 :# Mulla on ollut vähän aikaa tosi ärtynyt iho ja tarvitsin jotain muuta kuin vakiokäytössä olevaa kosteutusta, kun kaikki tuntui ärsyttävän. Kokeilin sitten jostain hetken mielijohteesta uudestaan YA Naturae -kasvovettä ja voi kilin kellit. Naama oli kuin nuotiossa käynyt, karmean polttava, turvonnut ja ihan tulipunainen. Reunoilla näkyi tarkka punaisen alueen raja sen mukaan, mihin kasvovettä oli levitetty. Mulla ei ole enää epäilystäkään siitä, etteikö ongelma olisi noissa säilöntäaineissa. Ne ovat ainoa yhteinen asia kaikissa näissä saman helvetin tuottavissa, joka ei ole sopivaksi jossain muussa todettu. Holvasin iholle ensi hätään kerroksen kortisonivoidetta ja Aquaphoria. Ihme kyllä mineraalipohja meni ihan nätisti sen tahman päälle, pakko oli kauppareissua varten peitellä sitä hirvitystä... Ei koskaan enää.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #593 : 17.08.16 - klo:23:41 »
^Luonnonmukainen kosmetiikka on kyllä todella kallista Suomessa.

Huomasin Sokoksella uuden kosmetiikkasarjan, Cîme. Kokeilin muutamaa tuotetta kämmenselälle ja näitä voisi kokeilla, joskin hinnat ovat 30 eurosta ylöspäin. Kokeilin Belle D'amour-, Under My Skin- ja Himalaya-voiteita. Kahdessa ensimmäisessä oli mainittu hajuste, mutta ei ainakaan omaan nenään tuntunut tuoksua. Himalaya-voiteessa taas oli selvästi piparmintun tuoksu.

Testasin näitä Sokoksella. ja mukaan otin esittelyvihkosen.. Ei ainakaan liikaa tuotteita, kuten esim. Laveran häkellyttävän laaja valikoima.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 29.08.16 - klo:09:34 »
Ostin yksiltä Sokoksen 3+1-päiviltä Laveran Basis Sensitive puhdistusmaidon ja vähän jännitti ottaa se käyttöön, koska luin siitä negatiivista palautetta. Minulla se on kuitenkin nyt kokeiluvaiheessa toiminut hyvin. Se levittyy iholle hyvin ja peseytyy pois jättämättä mitään kalvoa iholle. Tuoksu on mieto, jotenkin jännä, eikä ole ärsyttänyt silmiä tai käynyt henkeen. Tekisi mieli kokeilla muitakin sarjan tuotteita. Joskus olen käyttänyt käsivoidetta pienen tuubillisen.

Eilen ja tänään olen käyttänyt kosteutukseen Weledan Manteli-kasvoemulsiota. Tuote on tuoksuton ja miellyttävä iholla, mutta käytössä näkee, tukkiiko ihoa. Tykkään kyllä paljon.

Suikussa olen kokeillut muutaman kerran Weledan Calendula Shampoo & suihkugeeliä. Mukavantuntuinen tuote, mutta aika juoksevaa. Saa varoa, ettei tule tuubisa ulos itsekseen, kuten ensimmäisellä kokeilukerralla kävi. Aion testata tätä myös hiustenpesuun. Tuoksu on sellainen, josta en tykkää: laventeli. Mutta tämä olisi todella kätevä tuote esim. viikonloppureissuilla tai mökillä, jos toimii hiustenpesussakin.

https://www.hyvinvoinnin.fi/lavera-basis-sensitiv-2-in-1-puhdistusmaito
https://www.hyvinvoinnin.fi/weleda-calendula-shampoo-suihkugeeli
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #595 : 29.08.16 - klo:16:04 »
Mulla on ollut Basis sensitive-sarjasta useita tuotteita käytössä ja tykkään. Pyöreässä muovipurkissä myytävä Soft moisturising creme on päivittäisessä käytössä oleva vakkarituote, jota on aika kylppärissä ja sitä käyttää myös muk mies. Käy hyvin meidän molempien herkälle ja kuivalle iholle. Kätevä tuommoinen jokapaikan voide.

Vähän hirvitti alkuun tuotteissa oleva alkoholi, mutta en ole huomannut näiden ärsyttävän tai kuivattavan mitenkään.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 29.08.16 - klo:17:41 »
^Tuota voidetta täytyykin hankkia, kunhan Santen vastaava loppuu.

Täytyy muuten aloittaa jälleen Mossan vitamiinicocktailin käyttö. Lisätä sitä vaikka manteliöljyyn, niin saisin molemmat käytettyä.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 29.08.16 - klo:23:34 »
Mulla oli kanssa kerran sitä Santen pyöreässä purkissa olevaa yleisvoidetta, mutta en tykännyt. Haju oli outo ja voide tuntui välillä ärsyttävän ihoa, jos se oli päässyt tosi kuivaksi. Santessa tökki myös se, että siitä nousee tosi vahva alkoholin haju esiin. Tuntuu, että hajusteilla on yritetty peittää sitä, että oineasti voide haisee vaan viinalle. :/

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 27.09.16 - klo:15:08 »
Iroisien puhdistusgeeli on ihan onneton, ihan kuin se olisi jotain väärää ainetta  ???

Mä odotan hyvältä tai edes keskiverrolta misellityyppiseltä puhdistusaineelta kolmea asiaa: puhdistuskykyä, miellyttävää ihotuntumaa sekä puhdistuksen aikana että sen jälkeen ja riittävän edullista hintaa. Sitten kun tuote floppaa kaikissa perusteellisesti, niin mennään rytisten metsään.

Iroisien geeli maksaa 22,50 €/100 ml eli on varsin tyyristä. Itselleni tämä tuli Jolie boxissa. Koostumus on hiukan hyytelömäistä ja se alkaa selvästi vaahdota iholla, en voi kuvitellakaan jättäväni kasvoille kuivahtanutta vaahtokerrosta, se on pakko huuhdella pois. Puhdistustehoa ei ole yhtään, siis mikään meikki ei tällä lähde vettä paremmin... Kokeilin ihan erikseen vielä testimielessä hinkata kädenselälle vedettyjä swatcheja pois, niin nekään eivät hievahtaneetkaan.

En tajua, teenköhän mä jotain väärin, kun tämä on täysin toimimaton?

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #599 : 29.09.16 - klo:23:49 »
^ Pesevä ainesosa näkyisi olevan coco-glucoside, johon perustuvaa ja toimivaa meikinpuhdistustuotetta en ole kohdannut. Vika taitaa olla tuotteessa eikä käyttäjässä.