Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161153 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #600 : 06.10.16 - klo:10:04 »
Madaran SOS tuotteissa taitaa olla jotain väriaineita?

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 06.10.16 - klo:11:30 »
Näyttäisi siltä, että uudistetussa on, koska mun vanha SOS voide on sellainen väritön voide ja kun luen netistä arvosteluja ei näytä samalta.

Nyt kun alkaa olla syksy ja mun kasvojen iho alkaa kiristää pakko tulla kyselemään, että onko Laveralla tai Weledalla mitään toimivaa soijatonta, mantelitonta ja pähkinätöntä kosteusvoidetta? Aika monessa superkosteuttajassa näyttää olevan jotakin edellä mainituista.

Madaran SOS voidetta mulla oli viime talven, mutta hinta ei houkuttele.

En haluaisi lähte luonnonkosmetiikasta kosteusvoiteen perässä, koska ne tuotteet jotka sopii eivätkä allergisoi sopii sitten ihan 110%. Mun iho ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa, kuin luonnonkosmetiikalla. :l
« Viimeksi muokattu: 06.10.16 - klo:11:33 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 06.10.16 - klo:12:58 »
Mä käytin Madaran SOS-voidetta monia vuosia sitten ja ainakin silloin siinä oli mineraaliväriaineita. Voide oli vaaleanpunaista rautaoksidin takia.

Aridith, Laveralla ei taida olla juuri muita kuin se ohuempi Neutral-emulsio, jossa ei ole niitä öljyjäkään. Mutta öljyinähän noita ei välttämättä ole tarpeen vältellä... Mulle ei se Laveran nykyinen sekaihon voide sovi ja kokeilin hiljattain kosteuttavampaa anti-age-linjan päivävoidetta. Se tuntuu kyllä tosi mukavalta iholla, mutta tukkii ja saa sitten lopulta ihon punoittamaan. :/

Weledalla Iris-linjan kosteusvoide (normaalista sekaiholle) ja päivävoide (normaalista kuivalle iholle) sekä Wildrose-linjan kosteusvoide (normaalista sekaiholle) ovat muistaakseni vailla soijaa, mantelia ja pähkinää edes öljyinä. Viimeisimmässä on tosin persikkaöljyä, mantelin sukua siis. Oon itse käyttänyt noista Iris-kosteusvoidetta, se on kyllä sen verran kevyt että tuskin vastaa ihan tehokosteustoiveisiin. Mutta se nyt onkin Weledalta kaikkein kevyin voide.

Mullakin on vaikeuksia löytää riittävää kosteutusta, joka ei tukkisi tai allergisoisi. Mukavan putsarin löysin kyllä dm:n alverden aqua-puhdistusgeelistä. En vain oikein tiedä, mitä kosteutusta seuraavaksi kokeilisi.
1cFii, oma väri.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 06.10.16 - klo:13:58 »
Kiitos vinkeistä, ehkä mä kokeilen tuota Iiris voidetta se on sen verran edullinen saksassa, että ei ainakaan kauheasti mene tili pakkaselle vaikka olisikin huono. Käytän Laveran emulsiota joka auttaa kuiviin kohtiin hyvin, mutta jos löytyisi joku pintakuivuutta vastaan. On tää hankalaa :| . Täytyy käydä Alverdenkin tuotteet läpi, jos sieltä löytyisi jotain. Mulla on heidän putsari ja se on tosi hyvä. Ainakin vähemmän riskipeliä kuin tuo Madaran SOS voide, jos se ei sovi menee 30€ kankkulan kaivoon.

En voi sietää ton Laveran neutral linjan tuoksua yhtään ja niissä taisi olla soijaa ihan soyabean muodossa, samoiten sensitiv sarjassa. Kokeilin neutralin kasvonaatiota ja sain ihottumaa vaikkei siinä ollut edes soijaa :(. Mälsää!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 06.10.16 - klo:14:17 »
^ Siinä Neutral-emulsiossa ei ole ainakaan verkkosivun incin mukaan soijaa missään muodossa. Mutta mäkään en silti pahemmin tykkää noista, ei ole oikein tukkeutuvalle iholle sopivia voidepohjia.

Weledassa on kyllä se hyvä puoli, että noissa kevyimmissäkin voiteissa on jojobaa, ja se on kyllä ihan tehokkaimpia apuja pintakuivuuteen. Sitähän on Madaran SOS-voiteessakin pohjana.

Edit. Piti lisätä, että Weledan Iris-linjassa on hamamelista, joka ei ainakaan omalla ihollani ole mitenkään rauhoittavaa vaan päinvastoin. Tuoksu on myös alussa tosi vahva. Siedän kuitenkin tätäkin paremmin kuin vaikkapa sitä Laveran sekaihon voidetta.
« Viimeksi muokattu: 06.10.16 - klo:14:23 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 06.10.16 - klo:14:34 »
Aa puhuit emulsiosta, mulla on jo emulsio aamulla ja illalla pohjalla, tarttisin siis ihan voiteen :). Vai voiko käyttää kahta emulsiota ns. päälekäin?

Mun täytyy ostaa muutama voide kokeeksi, onneksi eivät maksa saksassa juuri mitään. Ensin teen käsivarteen pari päivää allergiakoetta ja sitten vasta naamalle. Jottein menisi liian helpoksi.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 06.10.16 - klo:15:00 »
^ No siis emulsiohan nyt on vain ohuehko voide. :) Ja sehän on aina ihan valmistajasta kiinni, miksikä ovat mitäkin tuotetta valinneet kutsua. Se Weledan sekaihon Iris on esimerkiksi myös tosi juoksevaa. En tajunnut, että meinasit käyttää toisen tuotteen päällä... Tokihan sitä voi silti kokeilla kerrostaa ihan mitä tahtoo, erilaisista kosteusvoiteistahan tässä vain on kyse. Ja voithan kokeilla uusia ensin ihan yksinäänkin, jos jokin vaikka toimii ihan sellaisenaan. Mutta ei siinä Laveran paksummassa Neutral-voiteessakaan pitäisi olla kuin soijaöljy ihan viimeisenä incissä, jos paksumpaa kaipaa. Ei paljon auta, jos ei siedä koko linjaa :P, mutta just näillä merkeillä ei taida paljoa enempää vaihtoehtoja olla. Alverden Ultra Sensitive -voide taitaa täyttää kriteerit, vaikka alverdenkin voiteista useimmissa on soijaa ja/tai mantelia.
1cFii, oma väri.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 06.10.16 - klo:15:30 »
Mä en oikein tiedä mikä tossa Neutralissa on, mutta jokin siinä aiheuttaa mulle jäätävää näppyyntymistä ja ihottumaa ja se sellainen hajuttoman tuotteen haju :D.

Mun täytyykin nappaa tuo mukaani seuraavalla keikalla, kuten sanottu, melkeinpä voin ostaa kaikki vaihtoehdot testiin ilman, että suomi-hinta ylittyy  ;D.

Kiitos vinkeistä, kokeillaan näitä!

Outolintu blogi

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #608 : 06.10.16 - klo:15:36 »
Harmi, se neutral-voide oli aikoinaan aivan ihana omalle atooppisessa kurimuksessa kärvistelevälle iholle..
Mutta tosiaan, kaikki ei sovi kaikille...  :(
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 06.10.16 - klo:15:43 »
Juu. Minäkin kuulin siitä hyvää, mutta kun kokeilin itse sain jäätävät näpyt. Tosin eri tuotteiden inci näyttää vähän eroavan.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #610 : 14.10.16 - klo:14:00 »
Ostin viikko sitten sen Weledan sekaihon Wildrose-kosteusvoiteen. Se upposi ihoon hyvin, tuoksu oli miedompi kuin Iris-linjassa ja ekalla kertaa voide tuntui ihollakin ihan hyvältä. Tämänkin kanssa suuntana oli kuitenkin vain paheneva punoitus ja kuivuus/rasvaisuus. Mun on ollut pakko tulla siihen lopputulokseen, ettei mun kasvojen iho kestä alkoholia edes voiteissa. Kokeilin vielä monia muitakin hiljattain käytössä olleita kosteusvoiteita (Weledaa ja Laveraa lähinnä) ja kaikki niistä vain pahentavat ihon kuntoa. Ihosta on näiden kanssa hiljalleen tullut kauttaaltaan punainen ja epätasainen ja suun ympäriltä hilseilevä ja repeilevä. Tosi tulehtuneen oloinen siis. Eihän se kauhea ihme ole, kun laittaa iholleen alkoholia, ärsyttäviä kasviuutteita ja herkistäviä hajusteita, mutta joskus olen sietänyt näitä sentään kosteusvoiteissa. Ja nyt en ole edes käyttänyt mitään kuorintoja.

Jätin muutama päivä sitten kasvotuotteista pois alkoholin ja erikseen merkattavat hajusteallergeenit. Olen käyttänyt Garnierin hajusteetonta 2in1-puhdistusgeeliä, Caudalien rypälevettä ja Korresin granaattiomenavoidetta. En tiedä, häipyykö tää punoitus koskaan, mutta parissa päivässä ainakin ihon tekstuuri muuttui tuntuvasti sileämmäksi ja hilseily lakkasi, vaikka vain kevyt, rasvaisen ihon voide onkin käytössä. Nykyisessä asuinpaikassa on saatavilla hervottomat valikoimat lähes ilmaista luonnonkosmetiikkaa, mutta taitaa jäädä mun osalta suihkugeeleihin ja satunnaisiin hiustuotteisiin. :/
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 14.10.16 - klo:14:39 »
^Minullakin iho tuntuu menevän pintakuivemmaksi, kun käytän Weledan mantelikasvovoidetta. Iho reagoi muutenkin hyvin herkästi kaikkeen. Nyt on taas punaisia pahkuroita, joiden arvelen johtuvan kemiallisesta aurinkosuojasta (LV-kosteusvoiteesta). Viileä ilma on saanut ihon kuivumaan.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 14.10.16 - klo:14:49 »
Mä löysin kotoa unohtuneen Alverden amerikantaikapähkinä + kamomilla 24h-Cremen, tämä aika jämäkästä kukkaistuoksustaan huolimatta tuntui sopivan hyvin eikä aiheuttanut näppyjä. Tehoaa sen verran, ettei tarvitse laittaa joka päivä kun käytän tuota emulsiota. Tämä jää nyt toistaiseksi käyttöön tuon emulsion rinnalle ja toivotana, ettei ole kylmä talvi ja ettei naama putoa irti ;D.

Lavera Pore Refining Kosteusemulsiota käytän muuten aamuin + naamio kerran viikossa ja illon, puhdistan Alverden Sensitiv 3in1 puhdistusvaahdolla. Oon näihin kahteen ollut tosi tyytyväinen ja mun iho on parempi kuin koskaan.  :l En ole käyttänyt meikkiä kohta neljään viikkoon, koska iho on niin hyvä, etten arkena viitsi meikata päälle.

Kokeilin myös Lavera Refreshing Puhdistusgeeliä, mutta se tuntuu jotenkin mitäänsanomattolata, haisee pahalle ja iho jää omituisen tuntuiseksi jälkeenpäin. Käyttelen loppuun, mutta luottokuorinnan paikka vielä avoinna. Alverdella oli yksi mielenkiintoinen.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 14.10.16 - klo:15:19 »
Mullakin on se Laveran Pore-Refining, mutta ei tunnu iho sietävän sitä. :/ On se ihan hyvän tuntuista iholla laitettaessa kyllä. En kuitenkaan tajua näitä Laveran uudistettuja reseptejä yhtään... Tämä ja se sekaihon voide ovat tosi paksuja, vaikka nimet sanovat muuta. Entinen versio tuosta minttufluidista oli oikeasti ohuen notkeaa, nythän se on ihan erilaista. Minusta se vanha tekstuuri oli miellyttävämpi.

Kroppatuotteiden kanssa mulla ei ole ollut niin suuria ongelmia ja Alverdeltä on käytössä ihan kelpo suihkugeeli ja käsivoide. Greippi & bambu -suihkugeeli on superhalpa ja pesee just sopivasti vähän paremmin kuin Laveran suihkugeelit, raikas greipintuoksu. Granaattiomena-käsivoide taisi olla uutuus, tosi kiva mieto tuoksu ja ihan toimiva, paksuhko muttei tahmaava koostumus.
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #614 : 14.10.16 - klo:15:21 »
Onko muuten jollain hyviä suosituksia kohtuuhintaisista alkoholittomista luonnonkosmetiikan kosteusvoiteista?