Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159911 kertaa)

Paikalla Mena

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #630 : 13.01.17 - klo:19:49 »
Mäkin tilaan nykyään Ecco-Verdeltä ja haalin myös niin paljon että tulee se reilu 60 euroa täyteen. Viime aikoina olen tilannut näitä:

- Cattier Paris puhdistusmaito: Ihanan hellävarainen ja hajusteeton puhdistusaine kuivalle iholle. Ei kiristele mutta ei myöskään jätä sellaista kalvoa kuten esim Dermosilin puhdistusmaito teki. Tästä tuli ihan lemppari.
- Bioearth Aloebase Sensitive kasvovesi: Kerrankin kohtuuhintainen luonnollinen kasvovesi joka ei ärsytä ihoa. Pyyhkäisen tällä myös kainalot aamuisin ennen dödöä. Tämäkin on ihan lemppari.
- Schmidt's purkkidödö, hajusteeton/Sensitive: Tämä on ihan jo vakkarituote enkä voi kuvitella eläväni ilman tätä. Tätähän saa toki myös Ruohonjuuresta, mutta hinta on melko suolainen. Sopii herkälle iholleni. Olen kokeillut tästä myös ylang-ylangia josta kainalot räjähti samantien ja nyt testasin bergamot-limeä josta toinen kainalo aloitti oireilun reilu viikon käytön jälkeen. Eli paluu takaisin Sensitiveen. Saman sarjan stick ärsytti ihoa tosi paljon ja ihottumaräjähdys oli jo parin käyttökerran jälkeen.
- Martina Gebhardt sheabutter lotion: Olen käytellyt tätä päivävoiteena, mutta vaatii kyllä talven kuivattamalle iholle öljyä tipan mukaan. Mukava koostumus ja ihosta tulee ihanan pehmeä, mutta alkuun tuoksuu melko alkoholiselta.
- Martina Gebhardt sheabutter cream: Ajattelin että tämä olisi vähän tuhdimpi kuin tuo lotion, mutta onkin todella tuhtia jankkia. Ei imeydy mun iholle kunnolla alle vartissa, joten on ihan kiva yökäyttöön. Paitsi että tuoksu on voimakkaampi kuin lotionissa, mies kuvaili sitä "viikon ryyppyputken jälkeiseksi huuruksi". Itse siedän mutta mies ei arvosta. ;D
- PHB Ethical Beauty Sugar Scrub avocado & oliivi: Tämä on siis kuoriva palasaippua. Rakeet ovat todella teräviä, en voi juurikaan käyttää koska sattuu. :( Yritän käytellä loppuun kantapäille. Pala kestää varmaan tuhat vuotta.

(Ja sitten tilaan myös jonkun verran hiusjuttuja ja meikkejä.)
Alkuun mulla oli ongelmia saada se 60e täyteen mutta eipä ole enää.... :D

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #631 : 15.01.17 - klo:22:28 »
^Joo, mä tilaan Ecco-Verdeltä jatkuvasti. Laveraa ja Benecosia saa huippuhalvalla. Kaverin kanssa voidaan jakaa tilaus, niin saa 60 ekee nopsaan täyteen. Kiinnostaisi ranskalainen Avril, jonka ripsaria kehutaan, onko kokemuksia? Samoin luomivärit Avrililta ovat monen suosiossa.

Cattier on myös minun suosiossani nykyisin, Melvitan lisäksi - kummatkin ranskalaisia. Laveran ihonhoitotuotteet eivät ole niin kivoja, mutta monet meikkituotteet, vartalotuotteet jne. ihania.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #632 : 15.01.17 - klo:22:58 »
Hehkutan tännekin kokeilleeni vihdoin Green People Vita Min Fix 24Hour Creamia ajat sitten saadusta näytepussukasta.  ::)
Ihana tuote - kaikin puolin miellyttävä, ei mitään pistävää yrttituoksua (sangen raikas, jopa lääkemäinen tuoksahdus), ja koostumus täydellinen talvioloihin. Sellainen pehmeä, luonnonkosmetiikalle ominainen, ei liian liukuva (kuten silikoniset voiteet), mutta silti hyvin levittyvä. Kermainen ja suojaava, jonka kanssa voi lähteä uloskin. Uskon tämän riittävän kylmäänkin säähän ihon suojaksi  <3
Sarjaa ei liiemmin ole viime vuosina julkisuudessa kehuttu, ja tämä antaa kyllä aiheen.. varteenotettava vaihtoehto koko luonnonkosmetiikan valtavan tarjonnan keskellä, eritoten kuivaihoisille herkkiksille.

Niin on yksilöllistä. Mulle tän sarjan voiteet aiheutti hirveen allergian...

Juu, yksilöitä ollaan. Sitä en tiedä, miten oma ihoni reagoisi tuohon pitemmässä käytössä, kokeiltu vain näytteen verran.

Ecco-Verden valikoima on mielenkiintoinen, jotkin tunnetut merkit loistavat poissaolollaan, kun taas mukana on monia täysin itselleni vieraita merkkejä. Onhan siellä mm. Natura Siberica, jonka tyrnishampoota rakastin... selvisi tuon sivuston avulla sekin, mistä tuotteesta on kyse Pietarista hankkimani tuubin kohdalla, en enää muistanut  :D Teksti on vain venäjäksi, ja se on käsinaamio - noh, käsivoiteena olen sitä käyttänytkin!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #633 : 20.01.17 - klo:14:07 »
Ostin Prismasta Laveran Soft moisturizing cream voiteen naamarasvaksi. Etsin all round voidetta, mutta en löytänyt. Miten tämä rasva haisee ihan Kvilla yskänlääkkeeltä?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #634 : 20.01.17 - klo:22:35 »
^ Ai sitä, joka on pyöreässä muovipurkissa? Eikös se tuoksu ihan sille samalle, mille kaikki ne Basis sensitive-sarjan tuotteet? (Mun mielestä ihan kivalle.)

Musta sinänsä paradoksaalista, että tuo Soft moisturising cream on paksumpaa kuin se All round cream, joka on niin lirua, että saa varoa, ettei se vahingossa kaadu sieltä purkista maahan. (Mulle on käynyt näin. Vitutti.)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #635 : 21.01.17 - klo:12:08 »
^ Ai sitä, joka on pyöreässä muovipurkissa? Eikös se tuoksu ihan sille samalle, mille kaikki ne Basis sensitive-sarjan tuotteet? (Mun mielestä ihan kivalle.)

Musta sinänsä paradoksaalista, että tuo Soft moisturising cream on paksumpaa kuin se All round cream, joka on niin lirua, että saa varoa, ettei se vahingossa kaadu sieltä purkista maahan. (Mulle on käynyt näin. Vitutti.)

Juuri se pyöreä muovipurkki. En ole muita kokeillut vielä, niin tämä on ensimmäinen. Soft moisturizing on minusta tosi lirua niin onko se all round vielä enemmän lirua? Kuvia kun katsoin niin näytti aika paksulta tavaralta.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #636 : 21.01.17 - klo:12:48 »
All round oli hyvää joskus pari vuotta sitten, mutta sen jälkeen koostumusta muutettiin ja siitä tuli aika onnetonta lirua. Ja samassa rytäkässä tiietysti nostettiin myös hintaa.
Sen jälkeen olen ruvennut käyttämään tuota softia. Siinä välillä koostumus tuntuu ihmeellisesti vaihtelevan. Välillä on paksumoaa, välillä vähemmän. Keskimäärin kuitenkin ihan hyvää ja hintakin on vielä ihan ok. Sopii hyvin sekä omalle että mieheni superkuivalle ja herkälle iholle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 21.01.17 - klo:17:19 »
Ostin pintakuivalle iholleni Madaran Sos-kosteusvoiteen. Siinä on kivan nopeasti imeytyvä koostumus, mutta tämäkään ei tunnu riittävän mun kosteusköyhälle iholleni. Kasvovetenä tällä hetkellä Dabban kukkaisvesi. En tykkää kasvovesistä jotka jättää tuotetuntuisen pinnan, vaikka ehkä täyteläisempi kasvovesi olisi parempi hoitavuudellaan. Mitäköhän sitä seuraavaksi kokeilisi. Kesällä sinnittelin Estelle&Thild herkän ihon päivävoiteella.

i+m Freistil Sensitiv Puhdistusmaitoa oon käyttänyt nyt reilun viikon. Koostumus on aika lirua ja muutenkin aika peruskauraa, meikkejä en oo vielä koittanut putsata tällä. Seuraavaksi voisin kokeilla Estelle&Thild Puhdistusmaitoa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.17 - klo:17:25 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 31.01.17 - klo:15:50 »
^
Mulle Madaran SOS oli ehkä kosteuttavinta mitä ikinä olen kokeillut. Nykyään käytän sitä silmänympäryksille, liian kallista käytettäväksi koko kasvoille (muka) :P

Onko muilla käyttökokemuksia Kivvi-sarjasta? Tilasin kokeiluun mustaherukka-kasvovoiteita 2 kpl (yö- ja päivä-) sekä pari vartalomarmeladia. Taisin hämääntyä kauniista pakkauksista, siksi lähti vähän lapasesta ostelu...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #639 : 31.01.17 - klo:20:18 »
Mä tykkään tosi paljon tuosta yllä keskustellusta Madaran SOS-kosteusvoiteesta. Mulla on kovin nirso kasvojen iho ja sopivan voiteen löytäminen on vaikeaa, mutta toi on ollut tosi hyvä. Ihan täysin tyytyväinen en ole tuonkaan kosteutustehoon talven kuivassa sisäilmassa, joten läträilen välillä sekaan tai voiteen alle esim. arganöljyä, kosteuttavaa seerumia tms. ja näin olen välttynyt suuremmilta kuivumisilta. SOS-voiteen tuoksukin on ihan ok, oon aika herkkä hajusteille, mutta tuon tuoksu ei häiritse.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 01.02.17 - klo:08:13 »
^Mun mies sanoi, että SOS haisee nurmikolle :D
Oon itse tykännyt tuoksusta, mutta silloin kun käytin voidetta hetken koko kasvoille, alkoi ehkä vähän jo tökkiä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 15.02.17 - klo:11:35 »
Oon käyttänyt Aubrey Organicsin kuivan ihon puhdistusvoidetta nyt jonkun aikaa ja voi itku, miten se kuivattaa ihoa :( En muutenkaan ymmärrä, miksi kuivan ihon tuotteessa on mentholia, minttua ja kamferia... aika tujua tavaraa hajunsakin puolesta. Sain tuotteesta myös jonkun yliherkkyysreaktion, ihoa kihelmöi, kuumotti ja punoitti käytön jälkeen. En ole ikinä saanut mistään luonnonkosmetiikkatuotteesta mitään reaktioita, enkä kyllä normikosmetiikastakaan muistaakseni! Eilen käytin puhdistusvoidetta sekoitettuna öljyyn, se toimi ainakin toistaiseksi.

Mulla on myös testissä rasvaisen ihon puhdistusgeeli, se ei haise ihan niin vahvalle eikä mun mielestä myöskään kuivata niin vahvasti, mutta en oo vielä ihan varma.

Aubrey Organics siis ei pääse mun suosikkeihin. Mulla oli myös kuivan ihon voidetta, mutta en tykännyt ja annoin sen pois. Voide oli tuoksultaan erittäin vahva ja väriltään helmiäisen valkoista ja muistan, että vuosia sitten hankkimissani ihonhoitoseteissä oli ihan sama helmiäismäinen väri. En ymmärrä, mistä ainesosista se tulee? Enkä tajua mikä sen tarkoitus on. Hiustenhoidossa olen Aubreysta tykännyt, niillä on todella selvittäviä hoitoaineita, mutta nekin haisevat kyllä aika vahvoilta ja karmeilta - ihme yrttisekamelskalta ihan jokainen. Ei jatkoon!! :-/

ETA. Huomasin haulla 8 vuotta (!!) sitten kirjoittamani kokemukset Aubrey Organicsin ihonhoitotuotteista. En tykännyt niistä silloin enkä tykkää nyt. Jos olisin aikaisemmin lukenut vanhat kokemukset, olisin varmaan jättänyt hankkimatta nytkin.
« Viimeksi muokattu: 15.02.17 - klo:11:53 kirjoittanut -j- »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #642 : 15.02.17 - klo:12:18 »
En ole tajunnut koko AO:n filosofiaa siitä asti, kun olen heidän INCI-listoistaan vilauksen nähnyt. Poikkeus on: Aloe vera-neste, todellinen helmi! Kevyt hyytelö, joka tulee pullosta juoksevasti ulos, on ihana kasvovesi kesät talvet (säilytän jääkapissa, on lähes säilöntäaineeton)
Ehkä valikoimassa pitää olla tällainen rauhoittaja kaikkien niitten myrkkymurattimönjien tasapainona  ;D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 15.02.17 - klo:13:30 »
Mun pintakuivalle iholle sopii Andalou Naturalsin ruususarjan vaahtoputsari tosi hyvin. Toi puhdistaa kasvot tosi hyvin, mutta jättää ihon kosteutetuksi. Tuote on mun mielestä myös tosi riittoisa. Tykkään myös saman sarjan kasvovedestä, se on tosi kosteuttava ja rauhoittava myös. Noilla on mun mielestä myös ihanat tuoksut!

Madaran SOS-voide on ollut nyt testissä reilun viikon ja tykkään kyllä todella paljon. Mun mielestä se tuoksu on ihanan kirpeä ja raikas ja ennen kaikkea tarpeeksi mieto.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 15.02.17 - klo:15:09 »
Mulla Madaran Sos-kosteusvoide taisi ärsyttää ihoa. Ihmettelin kun iltaisin kasvot alkoi kuumottaa, mutta nyt kun olen käyttänyt Estelle&Thild rauhoittavaa päivävoidetta, iho tuntuu voivan hyvin. Eilen illalla oikein fiilistelin sitä ihanan rauhoittavaa oloa kasvojen iholla.