Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 161143 kertaa)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #660 : 29.04.17 - klo:22:19 »
Lovean suihkutettava aurinjosuoja-asia on ihan jees. Vähän tekee valkoiseksi, kun titaanidioksidiin perustuu, mutta on kevyttä, ei-tahmeaa eikä haise kauhean pahalle. Ja tekee tehtävänsä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 22.05.17 - klo:22:46 »
Kokeilin testeristä Cimen Belle d'amour -voidetta ja ainakin kahden kokeilukerran jälkeen olen aivan ihastunut. Voide imeytyi nopeasti, tuoksu oli mieto ja iho tuntui heti sileältä. Tukkisikohan tuo ihoa pitempiaikaisessa käytössä, kun tuo sisältää kookosöljyä? Tuo on kallistakin :/.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 27.05.17 - klo:15:15 »
Pahoittelen tuplapostausta.

Olen käyttänyt Weledan Calendula suihkuvoide & shampoota, joka on ollut muuten miellyttävä ja kätevä tuote, mutta en oikein pidä sen tuoksusta. Nyt kun se alkaa olla lopuillaan, niin kiinnostaisi löytää korvaava tuote miedommalla tuoksulla (ei missään tapauksessa laventelin tai hunajan tuoksuja). Voisikohan Almond -suihkuvoidetta käyttää samalla tavalla kuin Calendulaa? En tykkää tilata nettikaupoista, varsinkaan ulkomailta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 27.05.17 - klo:16:11 »
^ Mun mielestä se mantelin tuoksu erityisesti siinä suihkuvoiteessa on ihan mukavan mieto. Laveralla on myös suihkuvoiteita, mulla on ollut se karpalo ja siinäkin on melko neutraali tuoksu. Ei mun mielestä kuitenkaan missään nimessä mitenkään marjaisa. Mä tykkään myös Laveran Basis sensitiv tuoksusta, siitäkin sarjasta löytyy suihkuvoide.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 27.05.17 - klo:16:56 »
^Käyvätkö nuo koko kropan, myös hiusten, pesuun? Tuo Weleda on ollut siitä syystä hyvä ja hiukset ovat jääneet sopivan puhtaiksikin. Laveralta minulla on tuubissa oleva puhdistusmaito ja siitä - ja sen tuoksusta - tykkään kyllä.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 27.05.17 - klo:17:03 »
Eivät ymmärtääkseni ole tehty siihen tarkoitukseen, mutta ainahan voi kokeilla. En ole muutenkaan noihin 2in1 tyylisiin tuotteisiin hirveästi törmännyt luonnonkosmetiikassa, ainakaan voidekoostumuksella. Miehekäillä tuoksuilla niitä varmaan on enemmän, mutta ne on kai yleensä ennemminkin geelejä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 28.05.17 - klo:16:41 »
^Enpä etsikään ensisijaisesti voidemaista koostumusta, vaan monikäyttöistä tuotetta. Katselin pitkään eri tuotteita netistä ja jollei Laveran tuotetta löydy kotikaupunkini kaupoista, niin hankin Ole hyvän suihkugeelin. Sen inci on sama kuin shampoossa.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 03.06.17 - klo:02:04 »
^ Siinä tapauksessa suosittelisin Santen Family-sarjan Gloss shampoota, jos et ole jo testannut. Se on se oranssi Bio orange & Cocos. Toi on mun lemppari shampoo, pesee tosi hyvin, muttei mulla jätä takkuiseksi. Tuoksu on raikas, mutta mieto, paljon miedompi kuin Santen suihkugeeleissä. Mitään kookosta en itse siinä kyllä haista. Koostumus on tosi samanlainen kuin suihkugeeleissä, olen käyttänyt tota matkustaessa siihen takoitukseen ja toimii hyvin. Tykkään myös siitä, että saa isoissa pumppupulloissa, mutta 200 ml pakkaus löytyy myös. Itse olen ostanut Prismasta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 04.08.17 - klo:15:46 »
Mulla on nyt käytössä Essen herkän ihon puhdistustuote. Se on ollut ihan miellyttävä käytössä. Ei jätä ihoa narskuvaksi tai kiristeleväksi ja tuoksukin kiva. Se on vaan tosi kallista, muistaakseni 50€, joten ehkä seuraavaksi jotain halvempaa. Mutta mitä? Tuote ei saa olla liian pesevä, mutta ei saisi jättää klähmäistäkään oloa. Meikit putsaan aina toisella aineella pois silloin harvoin kun meikkaan, joten pelkkä hellävarainen ihon puhdistus riittää. Ihoni on herkkä. Soijaa ja sulfaatteja yritän välttää. Estelle&Thild puhdistusmaito ei ollut mieleinen. Ehdotuksia?
« Viimeksi muokattu: 04.08.17 - klo:16:11 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #669 : 04.08.17 - klo:18:23 »
^Olen tykännyt tosi paljon hiljattain ostamastani Evolve Beautyn Fresh Face Facial Wash puhdistusgeelistä. Tuo on tarkoitettu normaalille ja sekaiholle, mutta se pesee mielestäni tosi hellävaraisesti ja huuhtoutuu hyvin jättämättä ainakaan omaa ihoani kireän tuntuiseksi. Katsoin, että tuo sisältää näköjään yhtä sulfaattia, jota sitten on täydennetty muilla pesevillä aineilla. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa sellaiselta, että voisi hyvin sopia herkemmällekin iholle. Tuotteen tuoksu on myös tosi mieto.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 24.10.17 - klo:14:47 »
Ostin Flown jonkun mustikka puhdistusöljyemulsion ja se on ihan hyvää, tosin jos sen levittää märälle iholle, kuluu tuotetta mielestäni aika paljon kun se muuttuu heti öljystä emulsioksi. Näin käyttäessä puhdistustuote on myös miedompi. Tuote maksoi kolmekymppiä ja se tuntuu hupenevan vauhdilla, joten seuraavaksi voisin kokeilla tuota Evolven puhdistusgeeliä, vaikka geelit on liian tujuja mulle. Mutta siitä saa onneksi minikokoja!

Ostin Avrilin vartalovoiteen, sen paksumman version. Se on levittäessä aika jankkia, joten en taida ostaa toiste. Myöskään kosteutustehot ei riitä, joten olen pulassa mitä ostan seuraavaksi. Jotenkin tuntuu, että luonnonkosmetiikan vartalovoiteet ei pidä kosteutta ihossa, koska vähän ajan päästä jo kiristää. En toisaalta voi sietää paksun rasvaisia koostumuksia jotka ei imeydy millään... Taitaa olla mahdoton yhtälö löytää samalla hyvin kosteuttava mutta myös nopeasti imeytyvä vartalovoide.
« Viimeksi muokattu: 24.10.17 - klo:14:54 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #671 : 24.10.17 - klo:20:39 »
^ Mun mielestä Laveran All Round Cream on hyvää ja kosteutustehot riittää ainakin omalle ja puolison iholle ja imeytyykin ihan suhteellisen hyvin.
On ollut mun kestosuosikki jo monta vuotta. Sopii kroppaan ja naamaan ja kaikkialle

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #672 : 02.11.17 - klo:05:45 »
Nyt kylmillä ilmoilla huomaa kyllä miten iho alkaa kuivua ihan hulluna. Sääret suorastaan hilseilevät vaikka kuinka koitan laittaa voiteita aina suihkun jälkeen. Korkkasin juuri kesällä ostetun Mossan vartalovoiteen (sen jossa on karviainen putelin kyljessä) ja se tuntuu tosi kevyelle. :-X Onneksi on Weledan Skin foodia myös, niitä sitten sekoitellen.

^Oon myös kuullut hyvää tuosta Laveran voiteesta, pitänee testata sitä jossain vaiheessa.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #673 : 18.12.17 - klo:13:41 »
Ostin Avrilin vartalovoiteen, sen paksumman version. Se on levittäessä aika jankkia, joten en taida ostaa toiste. Myöskään kosteutustehot ei riitä, joten olen pulassa mitä ostan seuraavaksi. Jotenkin tuntuu, että luonnonkosmetiikan vartalovoiteet ei pidä kosteutta ihossa, koska vähän ajan päästä jo kiristää. En toisaalta voi sietää paksun rasvaisia koostumuksia jotka ei imeydy millään... Taitaa olla mahdoton yhtälö löytää samalla hyvin kosteuttava mutta myös nopeasti imeytyvä vartalovoide.

Olen hehkuttanut ennenkin iHerbistä saatavaa Rainbow Researchin vauvavoidetta. En tiiä miksi ovat nimenneet sen vauvavoiteeksi, ehkä hajusteettomuutensa takia, mutta olen käyttänyt sitä vuosia omalle kropalleni. Terästän voidetta luumunsiemenöljyllä oikeastaan vain öljyn ihanan tuoksun vuoksi, muuten voide kyllä riittää yksinäänkin kosteuttamaan ihoa. Kivaa on myös se, ettei se jätä ihoa rasvaiseksi tai niljakkaan tuntuiseksi. Voidetta menee vuosittain pullokaupalla, koska käy hyvän imeytyvyytensä ansiosta käsivoiteeksi, vartalon iholle sekä lapsen herkälle kasvojen iholle.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 22.12.17 - klo:11:48 »
Voisin kommentoida tänne kokeilemiani Kivvi-tuotteita. Ihoni on varmaankin "normaali"? Tai sitten "ikääntyvä" :D Eli ei erikoisia rasvaisuusongelmia, toki vähän joskus kiiltää T-alueelta, mutta ei paljon. Ikää on 38v.

Kivvi salvia & piparminttu kasvopesu
Hyvä maitomainen pesuaine, ei kuivata juurikaan. Tuoksu mieto.

Kivvi Ribes Nigrum mustaherukka päivävoide
Kivvi Ribes Nigrum mustaherukka yövoide
En huomannut päivä- ja yövoiteen välillä eroa. Aika lirua koostumukseltaan kumpikin, mutta kosteutustehot mulle ihan ok. Molemmissa on auringonsuojakerroin, en ymmärrä miksi yövoiteessakin! Voiteissa oli siis selvä valkoinen pigmentti, mutta imeytyivät kyllä ihoon hyvin.

Kivvi body marmalade Mummy tummy
Kivvi body marmalade, sitrustuoksuinen (en löydä nyt tuotetta netistä...)
Voimainen vartalovoide purkissa, ei siis ole emulsio. Mummy tummyn pitäisi häivyttää raskausarpia, en tiedä miten siinä käytössä toimii kun mulla ei arpia ole, ostin tuotteen kivan värisen purkin takia :P Käytännössä nämä 2 tuotetta ovat samanlaiset, tuoksu vain on eri: sitruksessa on kiva sitrustuoksu ja mummy tummy on tuoksuton. Olin epäileväinen, miten tällainen tuote imeytyy ihoon, mutta ihan mukavasti se imeytyy.

Kivvi Pyrus Cydonia kosteuttava geeli
Kevyesti kosteuttava kasvogeeli josta jää ihan matta pinta. Useimmiten käytin tätä jonkun toisen voiteen kanssa, koska yksinään se vaikutti vähän liian kevyeltä, tosin kesällä olisi varmaan mennyt yksinäänkin. On tarkoitettu kaikille ihotyypeille.

Kivvi vartalovoide bergamotti & litsi
Ihana ja raikas tuoksu! Aika paksu vartalovoide, kosteutti ok ja imeytyi hyvin ihoon. Tätä voisin hankkia uudestaankin.

« Viimeksi muokattu: 22.12.17 - klo:11:51 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...