Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet  (Luettu 159915 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet
« Vastaus #690 : 13.03.18 - klo:11:44 »
Minä annoin luonnonkosmetiikalle uuden mahdollisuuden ja  nyt käyttämäni tuotteet vaikuttavat hyviltä. Kasvojen puhdistukseen käytän Laveran puhdistusgeeliä ja 2 in 1 -puhdistusmaitoa. Kosteutukseen YA Naturae seka- ja normaalin ihon päivävoide sekä Madaran nokkosvoide ja silloin tällöin Nurmen porkkanaöljy. Iho on yllättävän hyvässä kunnossa. Mutta minäkin mietin tuota aurinkosuojaa. Alanko vain käyttää tavallista aurinkosuojallista päivävoidetta? Luonnonkosmetiikassa voi olla auringolle herkistäviä raaka-aineita ja minua arveluttavat myös tuotteiden säilöntäaineet.

Vartalolle en ole käyttänyt luonnonkosmetiikan tuotteita suihkugeeliä ja shampoota lukuunottamatta. Urtekramin hajusteetonta vartalovoidetta käytin aikaisemmin, mutten ostanut uutta. Testasin myös Centofolian perhevoidetta, mutta se karvasmantelin tuoksu on melko voimakas. En ainakaan tuon yhden kokeilun jälkeen saanut punoitusta kyynärtaipeisiin.

Edit. Meikkasin pitkästä aikaa ja poistin silmämeikit ensin silmämeikinpoistoaineella ja muun meikin (meikkivoide ja puuteri) Laveran 2 in 1 -puhdistusmaidolla. Ei puhdistanut hyvin, kun käytin vielä kasvovettä. Eli pesen kasvot meikkipäivinä muulla kuin luonnonmukaisella tuotteella.
« Viimeksi muokattu: 22.03.18 - klo:22:38 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #691 : 15.03.18 - klo:09:51 »
Hillittömän googlettelun tuloksena löysin vain kourallisen luonnonkosmetiikan päivävoiteita, joissa mukana suojakerroin. Erillisiä aurinkorasvoja puolestaan kyllä löysin useampia, mutta luulen että moinen minulla jokapäiväisessä käytössä unohtuisi. Erikseen sitten kun sille tarve on. Arkisin kuitenkin olen yleensä joko varjossa, lyhyen aikaa ulkona tai lippis päässä, joten suojakertoimellinen päivävoide riittäisi.

Löytämäni tuotteet:
Agronauti: Ariel Daytime Anti-smog Face Cream, SPF 15
100% Pure: Green Tea Oil Free Hydration SPF 30
Paul Penders: Aloe & Lavender All Day Moisturiser, natural SPF 10
GREEN PEOPLE: Day Solution SPF15 Moisturiser
Juice Beauty SPF 30 Oil-Free Moisturizer
Juice Beauty GREEN APPLE Brightening SPF 15 Moisturizer

BB-, CC- ja DD(?)-voiteita (en osaa päättää olenko näistä kiinnostunut vai en, käytän kuitenkin mineraalimeikkiä päällä ja onko sävy sitten hyvä vai ei, varsinkin kun todennäköisesti ostaisin nettikaupasta)
eco cosmetics: Day Cream SPF 15 Tinted
PHB Ethical Beauty: Botanical BB Cream , natural SPF 15
Avril: Organic BB Cream, natural SPF 10
Alva: Sensitive BB Creme, SPF 20
UVBIO: 5in1 Luxury BB Cream SPF 10
Madara: Anti-Pollution CC Cream with SPF15
GREEN PEOPLE: Age Defy+ Tinted DD Moisturiser SPF 15
Juice Beauty STEM CELLULAR CC Cream SPF 30
Juice Beauty SPF 30 Tinted Mineral Moisturizer - BB
Melvita BB Creme - SPF 15 Nectar de Roses *         

*kommentti testauksen jälkeen: miellyttävän tuntuinen iholla, sävy ok kalpealle suomalaiselle, tuoksuu suhteellisen voimakkaasti ruusuvedeltä

Ja palaan vielä Lovely Day -tuotteisiin joita aiemmin hehkutin. Nyt oli pakko laittaa ne paussille, että näen johtuuko näpyt niistä. Isot finnit onneksi ovat katoamassa eikä uusia ole tullut, mutta nyt varsinkin poskipäillä on ihan pientä näppyä, sellaista milium-tyyppistä. Voiko olla että näissä nyt joku ainesosa ei vain sovi minun iholle. Harmi, koska ostin heti täysikokoiset tuotteet ja noita näppyjä lukuunottamatta tykkäisin ihon tunnusta näiden kanssa.
Mulla on aiemminkin ollut monen tuotteen kanssa ongelmia, esim. Lumenen tuotteista todella monesta saan ihottumaa/näppyjä.  :-\ Harmittavaa.
« Viimeksi muokattu: 19.03.18 - klo:11:33 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #692 : 16.03.18 - klo:07:54 »
Onko Cattier Paris'n tuotteet uudistumassa vai miksi ne tuntuvat olevan joka paikasta loppu? Tai ainakin vartalovoiteet, joita oon koittanut metsästää ympäri nettiä ja kivijalkakauppoja.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 17.03.18 - klo:00:28 »
^^ Juice Beautylla on kanssa cc-voide jossa spf 20  :)

Lovely Day -tuotteissa on tota potassium sorbate + sodium benzoate + citric acid -yhdistelmää, joka voi olla sun oireiden takana? Oon siitä oppinut varmaan aiemmin tästä samaisesta ketjusta  ;D Mulle tulee siitä kanssa reaktio, tosin enemmänkin kirvelyä ja punotusta kun näppyjä. Rasittavaa kun jää monet ihanat luonnonkosmetiikat kaupan hyllylle sen takia :'(

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #694 : 19.03.18 - klo:10:41 »
^ Oho, enpä ole tienny tuosta yhdistelmästä, että voisi aiheuttaa ongelmia. :( Nyt kun olen ollut muutaman päivän ilman niitä Lovely day -tuotteita, niin näpyt mielestäni ovat ainakin hieman jo pienentyneet, vaikka ihan kokonaan eivät vielä kadonneetkaan. Katsotaan kuinka käy. Ja pitääkin lukea incit tarkemmin jatkossa.

Kiinnostaako muuten muitakin tuo SPF:n sisältävien tuotteiden lista? Voin päivittää sinne tuotteita sitä mukaa kun löydän, jos muillakin vastaava tuote hakusessa. :D Testasin viikonloppuna kaupassa Melvita BB-voidetta jossa SPF 15. Tykkäsin muuten, mutta siinäkin oli se ruusuveden tuoksu jota en voi sietää, joten kauppaan jäi. Harmi, muuten olisi vaikuttanut tosi hyvältä sekä koostumukseltaan ja sävyltään.

Myös Ahava-tuotteista löytyy SPF-päivävoiteita, jotka olisi tuntuneet mukavalta, mutta jäin vielä hinnan vuoksi arpomaan. Kyseisessä kaupassa Ahava:t olivat luonnonkosmetiikan osastolla, mutta miten minulla on mielikuva etteivät ne ihan sitä olisi?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 19.03.18 - klo:11:06 »
^Minua kyllä kiinnostaa tuo lista, mutta taidan edelleen suosia vähemmän luonnonmukaisia aurinkosuojatuotteita, koska en vain voi sietää voimakkaasti tuoksuvia tuotteita. Voihan sitä muuten sitten käyttää luonnonmukaisia tuotteita. Muutenkin mietin, että ovatko luonnonmukaiset aurinkosuojatuotteet yhtä luotettavia kuin synteettiset. Ostin viime kesänä Alga Maris spf 50 -aurinkosuojapuikon, joka on luonnonkosmetiikkaa. Joko se oli mennyt pilalle tai sitten koostumus vain oli kova. Ei levittynyt iholle kovin hyvin ja naama jäi aika valkeaksi. Incin olen onnistunut hävittämään, mutta muistelen tässä olleen alumiinia. Lisäksi minulla on Derma baby spf 30 -aurinkovoide, joka on myös luonnonkosmetiikkaa. Koostumus on tahmeaa ja jättää ihon valkoiseksi, eikä meinaa peseytyä iholta pois. Alumiinia tässäkin.

Edit. Olen siis käyttänyt La Roche-Posayn spf 50+ suihketta koko vartalolle kesäisin. Sen koostumus on siedettävä ja ei sisällä hajusteita. Luonnonkosmetiikkaa se ei kuitenkaan ole.
« Viimeksi muokattu: 19.03.18 - klo:12:52 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #696 : 19.03.18 - klo:11:30 »
Kiva että googlettelustani on hyötyä myös muille. Axamitin mainitsema Juice Beauty lisätty listaan, löysin samalla pari muutakin tuotetta heiltä ja tuo Green Apple voide alkoi kuulostamaan kiinnostavalta. Täytynee lukea vielä inci läpi ajan kanssa.

Samaa mietin kuin Marie Corelli, että pitäisikö kesän ajaksi ottaa jokin hyväksi havaittu tuote käyttöön päiväksi. Kovasti kiinnostaisi näitäkin testata, mutta nyt taustalla jo tuo Lovely Day ärsytys joka ehkä ajoituksellaan sattui nostamaan kokeilukynnystä taas vähäksi aikaa.  :-\

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 20.03.18 - klo:14:21 »
Olin just tulossa korjaamaan, että spf onkin 30!

Kiva toi lista! Oon ihan tykännyt tosta Juicesta, mutta voisin kyllä kokeilla jotain halvempaa seuraavaksi. Tuntuu tosi hoitavalta, ja korkea spf on tietty jees ja se nr. 1 syy sen ostamiselle. Ton kanssa mä joudun skippaamaan kaikki seerumit jne. kun on niin rasvainen (ja mulla tosi rasvoittuva iho) - toisaalta iho ei tunnu välittävän, kai toi on sen verran hoitavaa ja kosteuttavaa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 21.03.18 - klo:11:31 »
Kivvin mustaherukkakasvovoiteissa , sekä päivä- että yövoiteessa, on suojakerroin. Kerroin on muistaakseni 30. Onpa hassua, että wakuorganicsin, joka maahantuo Kivviä, sivuilla ei ole asiasta mainintaa. Mulla on kotona vielä vähän ko voidetta, voisin tarkistaa suojakertoimen.
https://www.waku-organics.fi/kivvi-ribes-nigrum-paivasvoide-50-ml.html

Nuo voiteet on "ikääntyvälle iholle", mutta eivät todellakaan mitään paksuja ja rasvaisia - päinvastoin aika juoksevia ja jättivät mun sekaiholle matan pinnan. En huomannut mitään eroa päivä- ja yövoiteen välillä :P
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #699 : 22.03.18 - klo:16:04 »
^Yritin käydä katsomassa myös Kivvin omilta sivuilta, mutta en löytänyt mainintaa suojakertoimesta. Onpa jännittävä, ettei sielläkään ole mainintaa. Muuten kuulostavat miellyttävän oloisilta tuotteilta.

Mutta, oman pärstän ongelmien seurauksena, taidan lähteä takaisin myös ei-luonnonkosmetiikan suuntaan kesäksi. Näitä listan tuotteita olen päässyt vain yhtä testaamaan kaupassa, ja jotenkin sokkona tilaaminen ei juuri nyt innosta.  :-\ Nyt on ylipäätänsä kaikki tuotteet ihan hakusessa, joten iski epätoivo.  0_0

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #700 : 28.03.18 - klo:18:51 »
Sain just newsletterin Hillankaupalta ja näköjään Ekopharmalla ja BTB13:lla on kanssa suojakertoimellisia voiteita (ja ne on tällä hetkellä siellä alennuksessa, jos suomalainen luonnonkosmetiikka kiinnostelee :) )

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #701 : 29.03.18 - klo:14:05 »
Kiitos vinkistä Axamit! Ekopharma kiinnostaisi ehdottomasti, heidän tuotteista olen aiemmin kuullut vain positiivisia kokemuksia työkavereilta ja nyt ilokseni huomasin että heillä otettu käyttöön joissakin tuotteissa ne sulavat pakkaukset!  <3 Nyt pitää vielä selvittää, lähettääkö Hillankauppa tai jokin muu kauppa näitä ulkomaille...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #702 : 17.04.18 - klo:13:59 »
Olisi tarvetta kosteuttavalla naamiolle, mutta en ole löytänyt mitään mieleistä tai hyvää noin niin kuin pelkässä INCI-mielessä. Mitähän voisi kokeilla? Todella monessa naamiossa on savea, enkä tällä kertaa haluaisi ostaa puhdistavaa tai rasvaiselle iholle tarkoitettua naamiota, vaan kunnolla kosteuttavan naamion kuivalle iholle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 03.07.18 - klo:13:48 »
Sain muutaman testerin luonnonkosmetiikkatuotteista ja olen kokeillut Madaran Deep Moisture Cream Day kuivalle ja erittäin kuivalle iholle sekä Laveran Anti-age Q10 Moisture Creamia. Puhdistustuotteista kokeilussa on ollut Mossan puhdistusvaahto. Minun iho ei taida tykätä näistä. Akne on villiintynyt poskilla ja jopa silmäluomilla, joille olen myös voidetta laittanut. Voiteet tuntuivat kyllä muuten miellyttäviltä ja kosteuttavilta. Käytin kyllä tuon Madaran kanssa samaan aikaan yhtä tuhtia Paula's Choicen voidetta, joten sekin on voinut vaikuttaa ihon tukkeutumiseen. Iho ei näyttänyt tänä aamunakaan yhtään paremmalta. Mossan puhdistusvaahdosta tykkään. Se on ainakin riittoisaa.

Edit. Tuolla aikaisemmassa viestissäni kirjoitin Madaran Nokkosvoiteesta. Siitä olen tykännyt paljon, eikä se aiheuttanut aknea. Nyt kesällä sekin on liian paksua minun iholleni, enkä ole käyttänyt sitä kuin satunnaisesti. Joku on täällä maininnut jojobaöljyn tukkivuudesta ja nuo kaksi testerissä olevaa voidetta sisältivät sitä, mutta Nokkosvoide ei. Nyt kun saisin ihon rauhoittumaan.
« Viimeksi muokattu: 03.07.18 - klo:22:44 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #704 : 03.07.18 - klo:16:51 »
^Nyt muistinkin että on jo pidempään kiinnostanut kokeilla noita Deep Moisture -sarjan tuotteita. Vertailin incejä ja ehkä kiinnostaisi oikeastaan enemmän se Deep Moisture Gel -versio, se Cream olisi varmaan itselle liian tuhtia. Saattaisi käydä myös sama homma Creamin kanssa.

^^Ellen, oletko katsonut Madaran SOS-naamiota? Siinä ei mielestäni ollut savea. Sain tästä joskus testerin ja tykkäsin. Jäin nyt kuitenkin miettimään sen inciä: http://cosdna.com/eng/cosmetic_d3ec352240.html

Silloin tällöin olen ostanut myös Laveran pikkupussi-naamioita, mutta en tykkää yksittäispakkauksista. En ole nähnyt muussa muodossa kuin noissa pusseissa. Muuten ne on ollut ihan hyviä ainakin talvella, esim tämä: https://www.lovelula.com/products/lavera-regenerating-mask-10ml

Yksi myös hyväksi havaittu on tämä: https://www.lovelula.com/products/chobs-organic-essence-collagen-mask-pack-25ml mutta tämänkin käyttö on jäänyt sen aika suolaisen hinnan takia (sheet maskeissa voin jostain syystä hyväksyä yksittäispaketoinnin paremmin, ainakin silloin tällöin käytellä niitä :D)