Kirjoittaja Aihe: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa  (Luettu 41093 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #105 : 20.02.11 - klo:23:11 »
^^ Itselläni on hyviä kokemuksia Laroche Posayn C-vitamiinituotteista, mutta nyt kun tsekkasin Pharmazonin, siellä ei ollut enää rasvaisen ihon C-vitskavoidetta. Sen sijaan löysin tämän: http://www.pharmazon.gr/product_info.php?manufacturers_id=1&products_id=871.Siinä on myös C-vitskaa, tietääkö kukaan enemmän tuotteesta?

Retinolityyppisenä voiteena käytän nykyään Bella-voiteita apteekista. Tykkään niistä todella paljon. Käytän useammin kyllä niitä yöllä kun päivällä kun pelkään auringonvaloon reagointia. Tunnen ihollani vaikutuksen - retinolia Avitcid-voiteena en voi käyttää, se on jo niin rajua että aiheuttaa allergian. Mutta Bellat menee vielä, vaikka niissä on hiukan samanlainen tunne levittämisen jälkeen.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #106 : 21.02.11 - klo:11:32 »
^ Redermic on muuten samantyyppinen kuin Active C, mutta sisältää (8. raaka-aine) denaturoitua alkoholia. Saattaa siis herkkäihoisilla aiheuttaa kuivumista, ärsytystä jne. Muuten ihan Ok C-sisällön puolesta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #107 : 21.02.11 - klo:19:00 »
Innostuin nyt sitten teidän kokemusten perusteella hankkimaan C-vitamiinijauhetta apteeksista...

Olin ajatellut laittaa jauheen monitoimikoneeseen jotta saan siitä hienojakoisempaa, mutta kun avasin purkin, huomasin että mun saama jauhe olikin todella hienokiteistä, niin jauhomaista, että on vaikea uskoa että sitä saisi enää koneella jauhettua hienommaksi. Lieneekö koostumusta muutettu?

Kokeilin sitten tänä aamuna laittaa sitä kasvoille ensimmäistä kertaa. Luulin olevani hyvinkin ovela, kun päätin sekoittaa sen veden/ glyseriinin/ kasvovoiteen sijasta aloe vera -geeliin. Tausta-ajatuksena siis oli, että aloe vera estäisi monien raportoimaa ihon kuivumista ja ärtymistä... Mutta eihän jauhe liuennut siihen aloe veraan, joten sainkin sitten hieroa naamaan kiteistä aloe vera -geeliä. Se oli vähän kuin kuorinta, mutta vaikea uskoa, että C-vitamiinia siinä kovinkaan paljon imeytyi ihoon. Lopulta oli pakko sivellä kasvoja kylmällä vedellä ja varmaan suurin osa C-vitamiinista valui veden mukana viemäriin...

Tänä iltana aion kiltisti liuottaa jauheen kylmään veteen ilman mitään kikkailuja, toivottavasti paremmalla menestyksellä :)
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #108 : 21.02.11 - klo:23:43 »
Oonkohan mä nyt vaan ihan onneton hönö, kun en nyt illallakaan saanut jauhetta liukenemaan, vaikka käytin tällä kertaa liuottamiseen nimenomaan kylmää vettä (niin kylmää kuin kraanasta saa)?

Olkaa kilttejä ja neuvokaa tyhmää, kun en tajua mitä mun pitäisi tehdä toisin...  :'(

Kaadoin siis kämmenelle noin 1/8 tl C-vitamiinijauhetta ja tiputtelin siihen päälle noin 1/2 tl jääkylmää kraanavettä, sitten sekoittelin sormella. Mutta jauhe ei liuennut veteen, vaikka sekoittelin varmaan lähemmäs minuutin ajan. Kasvojen ihoa alkoi jo kiristää ikävästi pesun jäljiltä siinä odotellessa, joten lopulta oli pakko lätkiä seos naamaan yhtä kaikki... No kasvojen ihon pintahan jäi ihan täyteen hilettä, vaikka laitoin vielä perään tavallista kosteusvoidettani. Kyllä se silti selvästi jotain vaikutti, koska tunsin nipistelyä kasvoilla (ja sormien halkeilleet kynsinauhat kirveli armottomasti).

Vaan jotain mä teen varmasti väärin kun en saa jauhetta liukenemaan, mutta mitä? Laitanko liikaa jauhetta? Vai liian vähän vettä? Vai onko virhe tehdä seos kämmenellä, ehkä ihon lämpö nostaa seoksen lämpötilaa liikaa?

Ehkä pitäisi sittenkin kokeilla jauhaa jauhetta hienommaksi monitoimikoneella? Mun koneen ohjeissa sanotaan että sillä voi tehdä tavallisesta sokerista tomusokeria, joten ehkä sillä saisi tuosta vielä hienojakoisempaa ja ehkäpä se sitten liukenisi paremmin veteenkin? (Mun ostaman askorbiinihappojauheen kiteet on siis samaa kokoluokkaa kuin tavallisessa hienosokerissa.)
« Viimeksi muokattu: 21.02.11 - klo:23:45 kirjoittanut sonjis »
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 22.02.11 - klo:09:47 »
^Tuskin olet tehnyt mitään väärin. Vaikka c-vitamiini on vesiliukoista, niin se ei liukene veteen mitenkään hyvin / nopeasti.

Minkälainen monitoimikone sinulla on, joka jauhaa hienosta sokerista tomusokeria? Itse lähtisin jauhamaan c-vitamiinia pienemmänksi ennemmin huhmare&hierrin- tai vasaratekniikalla. Tulee varmasi puuterimaista. En kyllä ole kokeillut liukeneeko tuo veteen niin paljon paremmin, että kannattaa nähdä vaivaa.

Edittiä: tuosta hienomman jauheen liukenemisesta veteen. Tarkoitin, että jos liukoisuus on huono, niin määrällisesti c-vitamiinia ei välttämättä paljoa enempää liukene kuin isomista kiteistä, vaikka hienoman jauheen pinta-ala onkin suurempi -> nopeuttaa liukenemista.
« Viimeksi muokattu: 22.02.11 - klo:12:38 kirjoittanut Nyks »

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #110 : 22.02.11 - klo:12:02 »
^Kiitos! Hyvä tietää, että määrät ja menetelmät on siis kunnossa ja se on vaan se C-vitamiini, joka ei suostu yhteistyöhön...

Mulla on siis sauvasekoittimeen sellainen erillinen kippo, joka on tarkoitettu kovien kuivien aineiden jauhamiseen, sillä voi tehdä pähkinöistä pähkinämurskaa tai -jauhoa, kokonaisista jyvistä jauhoa, leipäpaloista korppujauhoa jne. Kyllä kai pienemmät kiteet sulaa veteen nopeammin, että ei kai siinä mitään menetäkään jos kokeilen jauhaa sen C-vitamiinin vielä hienojakoisemmaksi. Täytyypä testata.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 20.08.16 - klo:16:21 »
Minulla on vähän ristiriitainen fiilis C-vitamiinituotteista… Tähän asti olen kokeillut sitä sisältäviä tuotteita monelta eri merkltä (Lumene, TBS, Murad jne.) ja erilaisina tuotteina (seerumi, voide, kapseli), mutta näkyvä vaikutus kasvoille on ollut joko olematon tai todella vähäinen. Nyt viimeisimpänä olen kokeillut V10 plus C-vitamiini seerumia, joka on jo loppumaisillaan. Tuo on kallista, joten ostin siis vain pienen pullon. On monella tapaa miellyttävä tuote: ihan vesimäinen, väritön, imeytyy todella nopeasti jne. Mutta jälleen mietin, että voi kun tekisi jotain vähän enemmän…

Tuntuu siis etten ole kunnolla toimivaa C-vitamiinituotetta vielä löytänyt, mutta toisaalta haluan kuitenkin C-vitamiinin ihonhoitorutiinissani pitää mukana, koska uskon että se on todella tärkeä aine taistelussa ihon ikääntymistä vastaan. Mutta koska tuo V10 plus on niin kallista (n. 37 e/10 ml tai 85 e/30 ml), niin tein tilauksen Active formulas -nettisivuille. Tuon merkin bongasin toisesta ketjusta täältä Juurikasvusta… Tilasin siis C-vitamiiniseerumin ja sen lisäksi myös A-vitamiiniseerumin, koska sellainenkin valikoimassa oli. (Tällä hetkellä itselläni käytössä A-vitamiiniseerumikin on V10 plussalta mutta oli kiva löytää halvempi vaihtoehto.) Kummankin hinta oli edullinen, n. 10 puntaa/30 ml, joten jos tuo tekee edes sen vähän mitä V10 plus, niin menee suorilla mun lemppariksi.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 20.08.16 - klo:20:57 »
^Oletko kokeillut OST Original Pure Vitamin C20 -seerumia? :) Hinta on paikallaan (alle 15 e/30 ml esim. eBaystä tilatessa) ja tehoa on - tasoittaa ihon väriä itselläni ihan selvästi. On jopa niin tehokasta, että otin nyt välillä kokeiluun It's Skin Power 10 Formula VC Effector -seerumin, joka tuntuu vähän hellävaraisemmalta, mutta pitää seurata miltä sen tulokset näyttävät pidemmässä käytössä.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 20.08.16 - klo:21:26 »
^ En ole kokeillut: ihan uusi merkki minulle! Kiva saada vinkkejä muistakin C-vitamiinituotteista! :) Saakohan tuota jostain muualtakin kuin ebaysta? En ole koskaan ebaytä käyttänyt, joten siksi vähän vierastan sieltä tilaamista...

(Sinun kommenttia lukiessa muistin, että olen muuten tuota It's skin power seerumiakin käyttänyt. Itselläni sekään ei kuitenkaan tehnyt juuri mitään, ja siksi ei ole tullut uudelleen ostettua...)

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 21.08.16 - klo:00:35 »
^Korea-kaupoista saa kyllä, esim cosmetic-love ja jolse on sellaisia joista olen itse tilaillut, ilman postikuluja.

Varmaan tiedätkin jos C-vitamiinituotteita olet käytellyt, mutta tuonkin seerumin säilytys sitten pimeässä ja käyttö kuuriluontoisesti lyhyellä aikavälillä (muutama kk), koska C-vitamiini ei säily stabiilina/iholle hyödyllisenä pitkään...:)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 21.08.16 - klo:10:25 »
^ Juu, tiedossa on  :)
Cosmetic-love onkin tuttu nettikauppa joten sieltä löytyneen OSTin seerumin kirjanmerkkeihin tulevia aikoja varten muistiin...

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #116 : 23.08.16 - klo:19:27 »
Itselläni on nyt käytössä Klairsin vastaava, hellävaraisempi kuin se tehokas OST, niinikään paremmin säilyvä (mutta pidän visusti pahivipaketissaan sitäkin)

.. On vain hieman liian tahmeaa / paksua ainetta, tukkivaakin joidenkin merkkien mukaan ., :-\ joten säilytän viileämpiä vuodenaikoja varten.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 23.08.16 - klo:19:44 »
Ketjun alkupäässä oli puhetta tuosta C-vitamiinijauheesta. Hoksasin just, että mulla oli kaapissa Iherbistä tilaamaani Country Life Collagen + C + A  -jauhetta, joka on siis tarkoitettu syötäväksi. Mutta tulipa mieleen, että jos tuota liottaisi veteen tai öljyyn ja levittäisi sitten kasvoille. Tulisi tuo A-vitamiinikin samassa. Lisäksi tuo lisäravinne sisältää silicaa. Mahtaakohan tuo olla tukkivaa kasvoille levitettynä? Ja kannattaisiko tuo liuottaa mieluummin johonkin öljyyn? Eikös A-vitamiini ole rasvaliuokoinen? Mutta toisaalta C-vitamiini taitaa olla vesiliuokoinen. Ja mitenkähän tuon kollageenin liukoisuuden laita mahtaa olla?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 23.08.16 - klo:19:52 »
Active Formulas on mainio seerumi, optimaalinen vitamiinipitoisuus, ihonhoidossa tutkituinta L-askorbiinihappoa, ferulihapolla säilyvämmäksi saatua. Käyttömukavuus myös hyvä, ohutta ja hyvin imeytyvää, ei liian iso pakkaus tuotteelle, jolla rajoitettu käyttöaika. Hyvä pakkaus. On oma suosikkini tähänastisista - tällä hetkellä käytössä Timeless 20% -seerumi, ei huono tämäkään. OST on myös oikein ok.

Sain varhaiskeväällä melko pahan mutta pienen palovamman oikeaan käteen ja olen aina kasvoja C-vitamiinilla hoitaessa sipaissut seerumia myös palovamman jälkeensä jättämään pigmenttiläiskään. Pigmenttiläiskä on pienentynyt ja haalistunut kesän aikana todella paljon! Itselläni C-vitamiini vaikuttaa ehdottomasti myös hiusjuonteisiin, on välitöntä "tuhkimo"-vaikutusta ja pidempiaikaista selkeää ohuen ihon napakoitumista. Kolmas juttu on se, että C-vitamiini pitää sinänsä ihan terveet talitulpat (oma käännös aiheesta "sebaceous filaments") vaaleina, matalina ja huomaamattomina, nenä ei näytä siltä, että siinä on miljardi pientä mustapäätä.

Hyvä C-vitamiiniseerumi on minusta todella hyvä sijoitus aikuiselle iholle ja iholle, jossa on selkeästi pigmentaatiojuttuja, maksaläiskiä, aknearpia, muita arpia. Uskoisin, että mustapäitäkin saa siistittyä tällä tuon antioksidanttisen vaikutuksen ansiosta. Mitään yhden yön ihmeitä ei kannata odottaa (paitsi ehkä semmoista kivaa pikku kiristymistä) - pidemmällä aikavälillä on osoittautunut sellaiseksi jutuksi, josta en itse enää missään tapauksessa luovu.
« Viimeksi muokattu: 23.08.16 - klo:19:54 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 23.08.16 - klo:20:19 »
Uskoisin, että mustapäitäkin saa siistittyä tällä tuon antioksidanttisen vaikutuksen ansiosta.

Mihin tämä voi perustua?