Kirjoittaja Aihe: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa  (Luettu 41090 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #30 : 09.06.08 - klo:10:50 »
Tuolla nopealla hapettumisella ei ole merkitystä silloin, kun vesi-askorbiinihappoliuos levitetään kasvoille välittömästi - mutta säilytettäväksi asti ei kannata litkua sekoitella, suuri osa hapettuu jo muutamassa tunnissa. Ja kuten aikaisemminkin totesin: ei herkkäihoisille!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
Vs: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #31 : 27.06.08 - klo:21:55 »
Minäkin voisin vastata tähän, kun nyt on tullut parin viikon ajan käytettyä askorbiinihappoa ihonhoidossa. Olen siis käyttänyt tuota myöskin "seerumina" eli sekoitellut veteen aina pienen annoksen jauhetta, ja levittänyt nesteen sitten vastapestyille kasvoille. Huomasin, että hyvin pieni määrä vettä riittää tai muuten sen kanssa on kirjaimellisesti liemessä. :D

Olen myös käyttänyt aika pieniä määriä tuota jauhetta. Minulle ei onneksi ole tullut mitään reaktioita tuosta, vaikka ihoni onkin aika herkkä. Pientä pistelyä tuntuu yleensä sen jälkeen kun olen seerumin levittänyt, mutta iho ei punoita eikä pistely tunnu mitenkään epämiellyttävältä. Se loppuukin viimeistään siinä vaiheessa kun lätkin Humektanit nassuun.

Minusta tuntuu, että ihoni on muuttunut jotenkin heleämmäksi askorbiinihapon käytön myötä. Tosin ihon heleys on aika vaikeasti määriteltävä ja minun mielestä myös vaikeasti havaittava käsite, joten en mene vannomaan mitään. Jotenkin minusta tuntuu myös, että iho olisi vaalentunut ihan ripauksen, mutta en kyllä tiedä onko se edes mahdollista... Joka tapauksessa koska C-vitamiinin käytöllä ei ole ollut mitään huonoa vaikutusta ihoon, uskon että sillä on hyviä vaikutuksia, jotka tulevat esille viimeistään pitkäaikaisessa käytössä. Jatkan siis ilolla tämän käyttämistä.
2c F ii

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #32 : 06.07.08 - klo:20:47 »
Kuullostaapa mielenkiintoiselta. ja ei kun huomenna apteekkiin...
Kuinka usein ja paljonko käytätte?
Joku mainitsi E-vitamiinin.... saako sitäkin jostain halvemmalla kun merkkikosmetiikkatuubista?
Muita vitamiininiksejä?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
« Vastaus #33 : 07.07.08 - klo:15:14 »
^Minä käytän aamuin illoin (saatan kyllä siirtyä käyttämään jossain vaiheessa vain aamuisin), ja tosi pienen määrän kerralla. Isommalla määrällä huomasin huulien vähän rohtuvan, joten kannattaa aloittaa varovasti.
Minuakin kiinnostaisivat muutkin vitamiinit ihonhoidossa, jos jollakulla on niistä tietoa. :)
2c F ii

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 09.07.08 - klo:13:06 »
Mistään tarkemmista mitoista ei ole tainnut kukaan vielä mainita. Laitoin äsken alle desiin vettä reilun maustelusikan verran askorbiinia ja vesikäsittelyn jälkeen ripaus humektaniin, sekaisin ja naamalle. Kirvelyä eikä punoitusta näkynyt, eli uskaltanen lisätä jauheen määrää tulevaisuudessa.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 09.07.08 - klo:13:24 »
Siis hetkinen nyt.. Miten tämän C-vitamiinin on tarkoitus toimia? Täällä lukee vain kuinka se ärsyttää herkkää ihoa jne.

Eli siis tiivistettynä mitkä ovat tämän C-vitamiinin hyödyt iholla? Poistaa ryppyjä?
paljonko laitatte tuota apteekista ostettua C-vitamiinia?

Ja galluppi:

mihin olette eniten sitä tykänneet sekoittaa? Veteen, voiteeseen vai öljyyn?

Kiitos jos joku voisi vähän valasta :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 09.07.08 - klo:13:50 »
^ Ketjua lukemalla selviää kaikkiin kysymyksiisi vastaus (lukuunottamatta gallup-kysymystä). ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 09.07.08 - klo:14:46 »
paljonko laitatte tuota apteekista ostettua C-vitamiinia?

Ja galluppi:

Mä hulautan tota aika surutta pieneen vesitilkkaan, varmaan lähentelee sitä maustelusikallista.  :D En saa sitä sinne liukenee niin lätkin sitten sitä sieltä kupin pohjalta suoraan nassuun, toimii samalla kuorintana.  ;) Annan sen sitten kuivua ja laitan kasvovoiteet normaalisti päälle.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
« Vastaus #38 : 09.07.08 - klo:18:19 »
Siis hetkinen nyt.. Miten tämän C-vitamiinin on tarkoitus toimia? Täällä lukee vain kuinka se ärsyttää herkkää ihoa jne.

Minulla on herkkä iho, eikä askorbiinihappo ole ärsyttänyt. Kannattaa vaan käyttää maalaisjärkeä, eikä aloittaa kokeiluja suurilla määrillä.
Olen kokenut veteen sekoittamisen kätevimmäksi.
2c F ii

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 02.10.08 - klo:10:18 »
Miltäs askorbiinihappoilijoiden ( ::) ) iho on alkanut näyttämään pidemmässä juoksussa? Jätin pussini valitettavasti kotikotiin, mutta iho näytti hyvältä sen aikaa kun sitä kesällä käytin.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 02.10.08 - klo:11:34 »
Ostin tuoksukaupasta mansikansiemenöljyä jossa on mm c-vitamiinia. Onkohan tässä sama vaikutus kuin tuossa askorbiinijauhetta käytettäessä? Hieman OT mutta missähän kannattaisi säilyttää ettei tuo c-vitamiini katoaisi?

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 14.03.09 - klo:19:47 »
^

Mitä ne muut korkeamman pitoisuuden C-vitamiinivoiteet ovat? Itse en ole törmännyt muihin kuin tuohon La Roche Posayn, jota aion kyllä käyttää jatkossakin, mutta jos sitten vanhempana kokeilisi vahvempaa.  ;)

Tämän kysymyksen voi toki siirtää johonkin paremmin sopivaan ketjuun, ei sovi ihan tämän aihealueeseen...

Nostan vähän tätä ketjua. Kv-markkinoilla ainakin näkyy jos minkälaista C-vitamiiniseerumia ja -voidetta. Tuota LRPn C-citamiinivoidetta saa Pharmazonista (5%), mutta korkeampiakin määriä olen nähnyt muissa tuotteissa. Esim. kalliit Cellex-C  seerumit ja voiteet ovat mielestäni tuhdimmasta päästä. En tässä luettele kaikkia mihin olen törmännyt... niitä voi löytää googlettamalla. Esim tässä on 27 % C-vitamiini http://www.naturalskinshop.net/category_s/6.htm&Click=6930?gclid=CKWphYf9opkCFc8UzAodeiIRqQ (tai ainakin niin väitetään).

Ajattelin lisätä C-vitamiinin retinolin rinnalle...

Kv-palstoilta löytyy kotitekoisen c-vitamiinin tekemiseen liittyvää juttua esim http://thebeautybrains.com/2008/05/20/how-to-make-diy-cosmetics-with-vitamin-c/
« Viimeksi muokattu: 14.03.09 - klo:20:00 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #42 : 22.03.09 - klo:13:51 »
Minä löysin tällaisen artikkelin c- ja a-vitamiineista ihonhoidossa

http://www.sairaalakl.fi/contents/artikkelit/ihonhoito.html
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 22.03.09 - klo:15:24 »
^ Onpa mielenkiintoinen sivu! Minkähän hintaiseksi tulisi tuo kotikäyttöön tuleva neulauslaite sekä ennen neulausta käytettävät vitamiinivoiteet? Onko kellään kokemusta näistä?  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #44 : 22.03.09 - klo:18:32 »
Minnuukin kiinnostas kovasti tuo neulauslaite. Onko kukaan nähny mistä sellasia saa? Ja saapiko tuota a-vitamiinia apteekista samalla tavalla, kuin tuota c-vitamiinia jauhepusseissa?
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm