Kirjoittaja Aihe: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa  (Luettu 41089 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #45 : 22.03.09 - klo:21:33 »
Apteekista saa Avitcid-nimistä aknelääkettä, jonka yksi käyttöalue on auringonpolttaman ihon hoito (kts. googlettamalla Avitcid). Lääke on voimakas ja vain lääkärin määräyksestä. Aion kokeilla sitä dekolteen alueen hoitoon jossa on selviä auringon vaurioittamia kohtia. Aiheuttaa nopeasti herkistymistä muistuttavan reaktion, joten käytön oltava varovaista, ja voi olla,että en pysty sitä käyttämään.

Avitcidia käytin nuorempana paljon aknen hoitoon, en tiedä mikä vaikutus sillä on ollut pidemmällä ajanjaksolla kasvojeni kuntoon (ryppyjen vähäisyys n. 50-vuotiaana).

Neulaushoidosta en tiedä, mutta parhaillaan olen mikrovirtalifting-kasvohoidossa, jossa lievällä sähkövirralla hierotaan ihoa ensin sarjahoitona ja sitten ylläpitohoitona. Ihon kiinteys paranee selvästi. Sähköhoidostahan puhutaan viittauksenomaisesti artikkelissa, ymmärsin kuitenkin että kyse olisi ao. vitamiinien imeyttämishoidosta, ei siis mikrovirtaliftingistä.

Laserhoidoista olen kuullut hyvää (lääkärin tekemänä) mutta hinta tulee vastaan.

EDIT. Avitcidistä tässä: http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/28029.shtml
« Viimeksi muokattu: 22.03.09 - klo:22:20 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 22.03.09 - klo:21:44 »
^ Onpa mielenkiintoinen sivu! Minkähän hintaiseksi tulisi tuo kotikäyttöön tuleva neulauslaite sekä ennen neulausta käytettävät vitamiinivoiteet? Onko kellään kokemusta näistä?  :)
Mun kaverille on tehty tuollainen neularulla hoito ja sanoi ettei suosittele kellekään. Sen naama turpos. Ei mikään ihme koska tuossahan rikotaan ihoa ja syntyy arpikudosta mikä ei oo hyväksi. Lisäksi sen pää tuli kipeeksi ja todella huono olo. Suosittelen mielummin ultraääni(tai jotain muuta sähkölaite) hoitoa koska siinä saa pulssin avulla imeytettyä aineita ihoon.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 22.03.09 - klo:21:54 »
^ Onpa mielenkiintoinen sivu! Minkähän hintaiseksi tulisi tuo kotikäyttöön tuleva neulauslaite sekä ennen neulausta käytettävät vitamiinivoiteet? Onko kellään kokemusta näistä?  :)
Mun kaverille on tehty tuollainen neularulla hoito ja sanoi ettei suosittele kellekään. Sen naama turpos. Ei mikään ihme koska tuossahan rikotaan ihoa ja syntyy arpikudosta mikä ei oo hyväksi. Lisäksi sen pää tuli kipeeksi ja todella huono olo. Suosittelen mielummin ultraääni(tai jotain muuta sähkölaite) hoitoa koska siinä saa pulssin avulla imeytettyä aineita ihoon.

Juu, en ihmettele. Itselleni tuli ihoon raapimisen jälkiä timanttimikrohionnasta ja olo oli eka hoidon jälkeen ihan outo. Viimeisen mkrovirtalifing-hoidon jälkeen olin punainen kasvoiltani kaksi päivää. Kaikki nuo tehokkaammat hoidot ovat varmaankin aika tuhteja, vaikka minulla iho on keskimääräistä paksumpi. Ainoastaan kokeillut tietää sopiiko.

« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo:07:46 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 23.03.09 - klo:06:48 »
^^  sonja: Tehtiinkö sille kaverillesi se hoito sillä kotikäyttöön tarkoitetulla, vai lääkärien käyttöön valmistetulla neulauslaitteella? Sen kotikäyttövehkeen ei pitäisi katajaisen linkittämän artikkelin mukaan rikkoa varsinaisesti ihon pintaa, vaan käsittääkseni vain sitä ulointa kerrosta, orvaskettä. Se lääkärien laitteen käyttöhän edellyttää ihon puudutusta, joten se voipi tehdä vaikka kuinka mahtavat turvotukset.  :-\
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 24.03.09 - klo:15:27 »
^Se oli ihan kotikäyttöön tarkoitettu. Kaverilla on kaiken lisäksi paksu iho. Löytyy aika monta hoitolaa joiden sivuilta löytyy tietoa jos edelleen kiinnostaa.  ;) http://www.google.fi/search?hl=fi&q=dr+roller&btnG=Hae&meta=lr%3Dlang_fi

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 24.03.09 - klo:17:26 »
^ Kyllähän se kiinnostaa, mutta hinta on aika hulppea.  :o Katajaisen linkissä sanotaan, että ihoa pitäisi valmistaa neulaukseen kuukausien ajan A-vitamiinivoiteella. Voisikohan se estää niin voimakkaat reaktiot kuin ne, mitkä sinun kaverisi sai?  ???
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 24.03.09 - klo:23:24 »
Sain itselleni reseptin Avitcid 0.2 -vahvuudella. Aion hoitaa dekolteeni ennen kesän tuloa, joka tietää huolellista auringolta suojautumista. Tuota voidetta ei voi käyttää kuin pari kertaa viikossa, niin vahvaa a-vitaminihappoa se sisältää.

EDIT. Jaa, huomasinkin että kirjoitan tätä nyt C-vitamiiniketjuun. Pitäisikikö retinolilla olla oma ketjunsa...? Voi siirtää muualle jos tarvitsee.

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 29.03.09 - klo:13:44 »
^ Kyllähän se kiinnostaa, mutta hinta on aika hulppea.  :o Katajaisen linkissä sanotaan, että ihoa pitäisi valmistaa neulaukseen kuukausien ajan A-vitamiinivoiteella. Voisikohan se estää niin voimakkaat reaktiot kuin ne, mitkä sinun kaverisi sai?  ???
Kaveri sanoi että tuntui vähän samalta kun ihokarvojen poisto vahalla. Paitsi että kipu tuntui koko hoidon ajan. Tuonhan voi tehdä myös itse. Ottaa vaan neulan käteen ja alkaa käymään läpi ongelma alueita. En tosin suosittele. Mä oon kyllä kokeillut pientä aluetta mutta verta ja kudosnestettä tulee pakostakin. A-vitamiini ennalta ehkäisee ikääntymisen merkkejä ryppyjä ja juonteita jne. Myös raskausarpiin suositellaan. Ei vaikuta veren tai kudosnesteen tulemiseen mitenkään. Tuossa neulaushoidossahan on vähän sama tarkoitus kun botoksissa. Ihon pitäisi kiinteytyä ja näyttää nuoremmalta.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 03.04.09 - klo:23:57 »
Nyt on sitten askorbiini testattu, näin alkuunsa en osaa sanoa oikein mitään muuta kuin että ei tämän huonolta ainakaan tunnu  :D Mietin vain että mulla tuo on jauheena eikä kiteinä, ja jauhe ei liukene veteen vaan jää sellaisiksi minikiteiksi. Pitäisikö koostumus siis muuttua veden kanssa ja sekoittua kunnolla? Vaikuttaa siltä, että jollen saa tuota sekoittumaan niin helpompi kun miksaa voiteeseen eikä veteen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #54 : 20.04.09 - klo:08:30 »
Oon taas alkanut käyttää C-vitskua säännöllisesti, koska nyt pelkkä C-vit.vesi riittää kosteutukseksi, kun kasvot eivät ole enää niin kuivat kuin talvella. Ovatko muut C-vitskulla läträäjät huomanneet, että iho on selvästi sileämpi, ainakin kädellä kokeiltuna, ihan viikonkin säännöllisen käytön jälkeen? Huomasin tänään aamulla suihkussa kasvoa pestessäni, että kasvojen iho tuntuu ihan kuin vasta kuoritulta ja pehmeältä, vaikka en ole edes tehnyt kemiallista kuorintaa vähään aikaan.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 24.04.09 - klo:17:31 »
Oon nyt käyttänyt parisen viikkoa c-vitamiinia iholle aamuin illoin, ja hei täähän toimii :D. Iho näyttää paljon kuulaammalta - mulla se on ollut sellaista viimeksi ehkä 10 -vuotiaana :P.
 Huomasin, että se on myös vähentänyt rasvoittumista huomattavasti, miten ihanaa, kun meikkivoide ei "liejuunnu" (ainakaan niin paljoa) päivän mittaan :D!
 Ootko ellen huomannut samaa, sulla kai oli myös rasvoittuva iho?

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #56 : 26.04.09 - klo:22:20 »
Kävin ostamassa tänään 10g pussin askorbiinihappoa ja nyt alkaa kokeilu. Ei oo hinnalla pilattu, jos toimii. :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #57 : 27.04.09 - klo:08:47 »
Huomasin, että se on myös vähentänyt rasvoittumista huomattavasti, miten ihanaa, kun meikkivoide ei "liejuunnu" (ainakaan niin paljoa) päivän mittaan :D! Ootko ellen huomannut samaa, sulla kai oli myös rasvoittuva iho?

Nyt kun alan ajatella asiaa, niin C-vitsku tosiaan pidentää meikkipohjan ikää. Saattaa kyllä johtua myös siitäkin, että kun ihoni ei ole enää niin pintakuiva kuin talvella, käytän C-vitamiininestettä iholla yksinään, ja harvoin laitan sen päälle enää kosteusvoiteen. Mutta selvästi rasvoittuvuus vähenee.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #58 : 27.04.09 - klo:20:51 »
Nyt on sitten askorbiini testattu, näin alkuunsa en osaa sanoa oikein mitään muuta kuin että ei tämän huonolta ainakaan tunnu  :D Mietin vain että mulla tuo on jauheena eikä kiteinä, ja jauhe ei liukene veteen vaan jää sellaisiksi minikiteiksi. Pitäisikö koostumus siis muuttua veden kanssa ja sekoittua kunnolla? Vaikuttaa siltä, että jollen saa tuota sekoittumaan niin helpompi kun miksaa voiteeseen eikä veteen.

Mä kokeilin tänään keittää vettä ja laittaa kuumana ton mun jauheen päälle, ja sekoittui nätisti sellaiseksi vähän liukkaaksi nesteeksi. Eilen laitoin ihan vaan haaleaan veteen ja se jäi "rakeiseksi":
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #59 : 27.04.09 - klo:23:10 »
Kannattaa tarkistaa, ettei c-vitamiini tuhoudu kuumuudesta.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.