Kirjoittaja Aihe: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa  (Luettu 41088 kertaa)

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
Vs: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #60 : 28.04.09 - klo:00:55 »
Kannattaa tarkistaa, ettei c-vitamiini tuhoudu kuumuudesta.
Joo, tota en kieltämättä ajatellut, mut ainakin kirveli niin, että oletan ainakin osan c:stä jääneen jäljelle.  8)

Tänään aamulla liuottelin niitä rakeita/murusia kämmenellä jääkylmään veteen ja tuntui myös toimivan kun vaan "sekoittelee" tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:21:03 kirjoittanut Mitlu »
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Truce

• Vieras
« Vastaus #61 : 05.05.09 - klo:16:33 »
Tänään kävin ostamassa 20g pussin askorbiinihappoa kun niin kovasti sitä on suositeltu. Saa nähdä millaisia vaikutuksia on, en malta odottaa että pääsee illalla testailemaan! Vähän vaan kummastutti kun pussukkaani metsästin, kävin kaupungin isoimmassa apteekissa kysymässä ja siellä vaan pyörittelivät päätään ja sanoivat ettei heillä mitään jauhemuotoista ole, myydänkö sitä edes niin. Kävelin toiseen huomattavasti pienempään apteekkin ja kummasti kyllä sieltä löytyi :) No, miten vaan, pääasia että jostain sai.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #62 : 10.05.09 - klo:03:25 »
Oon nyt käyttänyt c-vitamiinia pari viikkoa. Aluksi laitoin sitä "seerumina" aamuin illoin ja musta ei vaikuttanut tekevän ihan hirveästi mitään. Viime viikolla olin reissussa ulkomailla ja askorbiinih oli kyllä mukana, mut väsymyksen ym vuoksi käyttelin sitä muistaessani, lähinnä sekoitin rakeet/jauheet naamarasvaan ja laitoin kun muistin.

No, siis ostin reissusta myös Jurlique-sarjan tuotteita, joita oon käytellyt nyt ehkä viikon verran yhdessä tän askorbiinin kanssa ja en tiedä onko kummassa "syy" tai kummassakin, mut mun iho on niin hyvässä kunnossa, et piti tänään oikein miettiä, et oonko laittanut meikkivoidetta vai en... Jopa kuukautiskierto on siinä vaiheessa, että pitäis olla jotain näppyjä, mut ei. Iho on sileämpi, otsajuonteet vähän matalammat, väri kuulas ja tasainen ym. En oo syönyt yhtään paremmin tai juonut paljon nesteitä, päin vastoin, oon elänyt kuin pellossa, ja silti. Et todellakin jatkan nyt tätä askorbiinikokeilua, laitan varmaan iltaisin jauheet naamaan kosteusgeelin kera, jos ei mitään muita vastoinkäymisiä tule (ts ärsytystä tai muuta).

Et joku tässä vaikuttaa, en vaan nyt tiedä, että mikä.  :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Nefedria

• Vieras
« Vastaus #63 : 11.05.09 - klo:17:06 »
Tänään tuli haettua sitten c-vitamiinit ja just äsken laitoin ensimmäisen erän testiin. Ei ainakaan hinnalla pilattu tosiaan.
Ihan pientä pistelyä tuntui mutta lähes huomaamaton sekin ja kesti jotain minuutin ja oli jo ohi.
Saapi nähdä tapahtuuko mitään!

Copper

• Vieras
« Vastaus #64 : 11.05.09 - klo:19:02 »
Kävin tänään apteekissa ostamassa 2 pussia askorbiinihappoa itselleni. Tarkoitukseni on sekoittaa sitä veteen ja käyttää kasvoille. Seuraavat kysymykset vaivaavat mieltäni, kun vastauksia en tätä ketjua lukemalla oikein kunnolla löytänyt:

1. Käytättekö C-vitamiini-vesiseosta kasvoille aamuin illoin vai vain esim. illalla?
2. Mikä teillä on sekoitussuhde? Annosteletteko C-vitamiinia kämmenelle summamutikassa vai otatteko jollakin mitalla sitä? Mikä on annoskoko?

Edit. Ai niin,
3. Käytättekö C-vitamiinia myös silmänympärysiholle?
« Viimeksi muokattu: 11.05.09 - klo:19:05 kirjoittanut Copper »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #65 : 11.05.09 - klo:19:08 »
^Minä käytän nykyään vain aamuisin, mutta yhdessä vaiheessa käytin aamuin illoin. Sekoitussuhde on niinkin täsmällinen kuin teelusikan kärjellinen jauhetta (eli hyvin vähän) ja pieni loraus vettä. Vesimäärän laitan sen mukaan, että se riittä kasvoille ja kaulalle, mutta sitä ei jää yli.
2c F ii

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 11.05.09 - klo:19:09 »
^^Mä ainakin käytän pääasiassa vaan illalla, otan mortteliin noin puoli teelusikallista ( käytännössä ihan silmämääräisesti pienen annoksen) jauhan , ja lisään muutamia tippoja vettä,  seosta riittää koko kasvoille, jos sitä on yhteensä n. teelusikallinen. En laita silmänympärysiholle sitä ollenkaan.
1b M ii

Copper

• Vieras
« Vastaus #67 : 11.05.09 - klo:19:12 »
^ Tuo morttelin käyttö oli hyvä vinkki. Mulla on itsellänikin pieni mortteli, niin saan siinä seoksen tasaiseksi. Kiitos vinkeistä. :)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 14.05.09 - klo:08:54 »
No niin, sain minäkin vihdoin hankittua tätä 'säilöntä' ainetta apteekista tämän ketjun innoittamana.
Aamulla sekoitin kämmenpohjalla tilkkaan vesijohtovettä. Aika jännää, se ei sulanut kokonaan kun kiireessä heitin, loput seoksesta heitin kaulaani. Vähän jäi jauhoa pinnalle, mutta se ei haitannut kun pyöräilin töihin kaulahuivi kaulassa. Meikkaan vasta töissä yleensä.

Iho on jännän matan oloinen. Kaiken lisäksi en enää muista laitoinko kasvoille kosteusvoidetta ollenkaa, en varmaan. Pyyhkäisin vain Ole Henriksenin Pick me up-kasvoveden kasvoilta pumpulilapulla ja sitten laitoin askorbiinihappo seoksen.

Nyt sit odottelen ihmeitä tapahtuvaksi  >:D

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #69 : 15.05.09 - klo:17:48 »
Mäkin uskalsin taas aloittaa c- vitskun käytön uudelleen. Syksyllä jo yrittelin, mutta naama tuntui kellertyvän hiukka liikaa (mulla on siis todella vaalea iho). Nyt kun on vähän jo aurinkoakin saanut ei kellertävyys niin (kai) näy. C- vitamiinihan kellertyy hapettuessaan tms, niin eiköhän se ylimäärä, joka ei imeydy, hapetu ja kellerrä siinä ihon pinnalla sitten. näin ainakin olen asian itseni kanssa ajatellut :P

Mutt joo tosi hyväähän tuo iholle tekee. Käytössä myös Erisan kasvovesi ruusuvedellä terästettynä, hyaluronihapposeerumi 1% ja riisinleseöljy. Sileyttä  ja näpyttömyyttä piisaa näin nelikymppisenkin iholla  :O

Nefedria

• Vieras
« Vastaus #70 : 20.05.09 - klo:22:33 »
Mä olen mielestäni huomannut selkeitä eroja jo ihossani sen jälkeen kun aloitin tuon c-vitamiinin käytön.
Oon käyttänyt aamulla ja illalla ja ihohuokoset on pienentyneet uskomattoman paljon. aiemmin kun olivat sellaiset, että näkyi kilometrin päähän.
Ihon väri on myös tasaisempi ja finnit, joita sitkeästi edelleen on tullut, on lähes kokonaan poissa. Ja jos jonnekin on tullutkin, on myös kadonnut seuraavaan päivään mennessä, kun yleensä ovat jämähtäneet naamaan jotain viikoksi.
Meikkipohja on ohentunut huomattavasti tämän myötä, ja ylipäätään en koe tarvitsevani niin paljolti meikkiä, koska peitettävää ei niin paljoa enää olekaan.

Copper

• Vieras
« Vastaus #71 : 21.05.09 - klo:16:43 »
Olen käytellyt nyt reilun viikon c-vitamiinia kasvoille ja mielestäni positiiviset vaikutukset ovat selvät. Iho on heleämmän ja tasaisemman näköinen, eikä epäpuhtauksia ole tullut vanhaan tahtiin. Olen käyttänyt c-vitamiinia iholle iltaisin, suunnilleen joka toinen ilta, kun olen ollut vähän laiska. Hyvin kuitenkin tälläkin käytöllä on iho reagoinut, täytyisi ottaa tästä nyt jokailtainen tapa. :) Tykkään kyllä tästä tosi paljon, harmi, etten aiemmin ole tajunnut kokeilla!

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 22.05.09 - klo:20:11 »
Olen nyt minäkin sitten testaillut muutaman kerran yötä vasten tätä pesukoneen puhdistusainetta  :D . Ihan hyvältä vaikuttaa, ekalla kerralla hieman kirveli, mutta silloin taisikin tulla aika tuju sekoitus.

Ootteko te muut huomanneet, että kosteusvoide käyttäytyy tuon jälkeen ihan oudosti? Se tuntuu jotenkin häviävän johonkin aivan supernopeasti jo siinä levitettäessä ja sitä tuntuu kuluvan paljon normaalia enemmän. Imeytyyköhän se ihoon jotenkin poikkeuksellisen nopeasti vai tapahtuuko siinä jokin kemiallinen reaktio, mikä tuon aiheuttaa?

Truce

• Vieras
« Vastaus #73 : 23.05.09 - klo:08:54 »
Ootteko te muut huomanneet, että kosteusvoide käyttäytyy tuon jälkeen ihan oudosti? Se tuntuu jotenkin häviävän johonkin aivan supernopeasti jo siinä levitettäessä ja sitä tuntuu kuluvan paljon normaalia enemmän. Imeytyyköhän se ihoon jotenkin poikkeuksellisen nopeasti vai tapahtuuko siinä jokin kemiallinen reaktio, mikä tuon aiheuttaa?

Itse sekoitan yleensä kosteusvoiteeseen c-vitamiinia ja olen huomannut, että lisäämisen jälkeen voide muuttuu heti vetiseksi liruksi ja se pitää lätkiä nopeasti nassuun ettei valu pitkin lattioita.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 01.06.09 - klo:08:45 »
Nyt täytyy tulla kehumaan askorbiinihappoa. Olen ollut viime aikoina ihan pulassa tämän naamani kanssa; näppyjä on pukannut järkyttävästi varsinkin poskiin ja leuan alueelle ja peilistä on norminaaman sijaan katsonut finninen teinipoika.

Aloitin c-vitamiinin käytön parisen viikkoa sitten kun epätoivo oli suurimmillaan ja nyt alkaa tuloksia näkymään. Uusia näppyjä ei ole tullut ja vanhat ovat suurimmalta osin hävinneet, ne jotka ovat jäljellä ovat kuivumassa pois ja ihon sävy on tasoittunut.
Olen noin kerran viikossa kuorinut ihon jauheella ja vedellä ja muutoin vain liottanut jauheen veteen ja sivellyt kasvoille aamuin illoin ennen kosteusvoidetta. Iho näyttäisi tykkäävän vaikka hiukan kihelmöi tuota "seerumia" levittäessä joten tällä jatketaan ja toivotaan että iho nyt rauhoittuisi ja voisin olla kesän ilman meikkivoidetta. :)