Mullakin iho riehaantuu askorbiinihaposta. Käytin sitä jonkin aikaa seerumina, eli sekoitin hyvin pienen määrän jauhetta veteen ja levitin kasvoille ennen kasvovoidetta. Laitoin seerumia vain iltaisin, sillä halusin aloittaa varovaisesti, jotta ihoni ei ärtyisi. Vähän aikaa iho näyttikin paljon paremmalta, väri tasoittui ja epäpuhtaudet hävisivät. Olin jo innoissani sileästä ja kauniista ihostani ja valmis ylistämään askorbiinihapon maasta taivaisiin, kunnes iho räjähti aivan yllättäen. Iho kuivui ja kasvoihin ilmestyi kipeitä ihonalaisia paiseita ja pieniä näppylöitä, eikä sileydestä ollut tietoakaan. Lopetin askorbiinihapon käytön ja pikku hiljaa iho parani entiselleen. Olen varovaisesti testaillut askorbiinihappoa aina välillä, mutta reaktio on aina sama. Pari päivää näyttää hyvältä ja sitten alkaa kuivua ja tulla näppylöitä.
Olen aikaisemmin käyttänyt La Roche-Posayn c-vitamiinituotteita hyvällä menestyksellä. Silloinkin ihon väri kirkastui ja epäpuhtaudet vähenivät, mutta iho ei missään vaiheessa räjähtänyt. Päinvastoin näytti päivä päivältä paremmalta. Ajattelin, että askorbiinihapolla pääsisin samoihin tuloksiin, mutta hieman halvemmalla. Eipä näytä toimivan, joka kerta iho kuivuu ja alkaa kukkia, vaikka olisin miten varovainen.