Kirjoittaja Aihe: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa  (Luettu 41086 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa
« Vastaus #75 : 03.06.09 - klo:21:35 »
En plarannut kaikkia ketjuja läpi luettuani tästä aiheesta ja nyt utelen, josko kukaan on tilannut viime talvena SilkNaturalsilta "ACTive Powder"ia? Olen hävittänyt incin ja sivustolta en tuotetta enää löytänyt, mutta koostumus ja vaikutus on pitkälti samanlainen kuin kuvailemanne c-vitamiinin koostumus ja tuntu kasvoilla. Jauhe on putiikinpitäjän omia sekoituksia, millaisia näkyy muitakin siellä myytävän.
Tuossa Activessa varmaan on ceetä plus jotain muutakin. Kipristelee iholla, Aqualanin sekaan laitoin, ensin tuntuu rakeiselta mutta sitten sulautuu ihoon, mattainen tunne.
Auttaako muuten c-vitamiini vähentämään mustapäiden muodostumista, kokemuksienne/tietonne mukaan? (jos jossain jo puhetta, neuvotteko ketjun).
*Löysin kätköistäni vielä saman kaupan lähettämän samplepurkin "brush-on vit. C treatment". Ja eikun sitäkin sutien kasvoihin, katotaan, tapahtuuko mitään :)
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo:22:01 kirjoittanut babylissa »

Truce

• Vieras
« Vastaus #76 : 04.06.09 - klo:16:10 »
Värjääkö teillä muilla c-vitamiinin kanssa läträäminen kynsiä? Olen jo pitkään miettinyt miksi oikean käden kynsissä on outoja oransseja läikkiä ja äsken vasta tajusin, että nuo ilmestyivät kun aloin sekoittelemaan tuota jauhetta kosteusvoiteeseen :o

Olen nyt suunnilleen kuukauden sekoitellut c-vitamiinia kasvovoiteeseen ja välillä veteen ja ihan tyytyväinen olen ollut. En osaa sanoa onko vaikuttanut ihon kuntoon mitenkään ratkaisevasti, koska tässä on Roakuuri samaan aikaan päällä, mutta hillitsee kyllä todella hyvin rasvoittumista. Vähän tosin tuntuu, että kun noita sekoituksia käyttää niin rikkinäinen iho paranee hitaammin? Vähän aika sitten vesi-askorbiinihappo-seosta meni sormessa olleeseen paperiviiltoon ja seuraavana päivänä se oli todella ikävän näköinen ja arka, mutta ehkä se oli vain sattumaa.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #77 : 04.06.09 - klo:17:13 »
Mulla askorbiinihappo tuntuu kuivattavan ihoa liikaakin. En tiedä, laitankohan sitä sitten liian paljon. Haluaisin jatkaa kokeilua, mutta ihon kuivahtaneet kohdat ei näytä hyvältä mineraalimeikin kanssa. Nyt on muutaman päivän tauko, ja jatkan pienemmällä määrällä.
2c M i

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #78 : 07.06.09 - klo:22:44 »
^^

Tuossa edellisellä sivulla avauduinkin ihon kellertämisestä. Mielestäni tän ketjun alkupäässä on jotain C-vitamiinin säilyvyydestä, hapettumisesta ja värin muuttumisesta.  Ja tosiaan olihan noi kynnetkin kelletävät. Nyt ei vaan jotenkaan erotu edes kynsistä.... :-\

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 07.06.09 - klo:22:50 »
Mulla tuo C-vitamiini saa ihon kellertäväksi jo ihan yhdellä käyttökerralla. Ja onhan mulla pohjaväri valmiiksikin keltainen, mutta jotenkin tuo saa ihon värin sellaiseksi ruman kellertäväksi ja normaalia tummemmaksi.  :-\

Kokeilin myös tuota Trucen tapaa sekoittaa C-vitsku tassussa kosteusvoiteeseen. Juu: voiteesta tulee ihan lirua ja tuntuu, että sitä menee paljon enemmän. Oikeastaan näistä kahdesta syystä jäänyt kokeilut viime aikoina väliin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #80 : 08.06.09 - klo:09:12 »
Mie en ole huomannut C-vitamiinin aiheuttavan keltaisuutta iholla. Mulla on kyllä selkeästi kellertävä-oliivi-sävyinen iho, joten en ehkä edes huomaisi keltaisuutta. Käsissä ja kynsissäkään ei näy mitään.

Kivasti C-vitsku pitää rasvaisuutta kurissa. Harmi, ettei tee mustapäille mitään, vaikka tuntuu, että ihohuokoset pysyy muuten kyllä kuosissaan. Ainakin mulla C-vitsku selvästi vähentää ihon kukkimista, mikä on todella hyvä homma!

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #81 : 08.06.09 - klo:10:00 »
Lopetin pillerit, ja iholleni koitti uusi teini-ikä. C-vitamiini on ollut ihan toimivantuntuista ainetta, mutta itse asiassa eilen tajusin, että kynteni ovat muuttaneet väriään kokeilun aikana. Ihmettelinkin, että miten Creativen Stickey voi olla noin huono pohjalakka (lakkaan vain nudesävyillä, kerran-pari kuukaudessa jollain muulla). Nyt sitten välähti, että C-vitamiinihan se onkin, joka värjää. Mullakin on keltapohjainen iho, joten siitä on vaikeampi havaita muutosta, varsinkin näin kesäaikana.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #82 : 08.06.09 - klo:13:13 »
^mä luulin että mun rakennekynnen alle on pesiytynyt joku pöpö, varsinkin kun kynnen alusta särki. Mulla on kokokynsivärihile joten massan läpi ei vain näe. Olin repinyt kuivan kynsinauhan suikaleen pois ja tuntui ikuisuuden menevän aikaa parantumiseen.
Kun viilasin massaa pois totesin kynnen olevan aivan terve. C-vitamiinihän siinä oli syypää.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 11.07.09 - klo:00:15 »
Mäkin kokeilin c-vitamiinia nassuuni about kuukausi sitten, ja siitä on jäänyt kynsiin keltaisuutta kuten monella muullakin. Harmi vain että se lähtee näköjään vain kasvamalla, nyt kun annan kynsien muutenkin kasvaa pitkiksi vapaasti niin tuntuu että saa koko kesän katsella keltaisia kynsiä ::) Tekee mieli pitää koko ajan lakat kynsissä, ja ostinkin pienen kasan lakkoja viikko-pari sitten. Huomenna voisin taas lakata niin sais nuo pienet jämät kynsien reunoilta piiloon.

Mun naama puhkesi kunnon kukkaan noin kuukausi sitten, eli vähän sen jälkeen kun olin aloittanut c-vitamiinikokeilut. Laitoinkohan jauhetta ihan liikaa kun iho noin riehaantui pikkunäpyille? Näpyt hävisivät noin viikossa kun olin lopettanut jauheen sekoittelemisen kasvovoiteeseen. Ei ole enää tehnyt mieli kokeilla uudestaan, koska en halua aina olla keltakynsi, ja jos ihoni taas ärtyy askorbiinihaposta. En muuten itselläni huomannut yhtään keltaisuutta, varmaan siksi että olen erittäin punanaamainen, ja ihoni on kauttaaltaan todella selvästi punapohjainen.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 11.07.09 - klo:15:04 »
Mullakin iho riehaantuu askorbiinihaposta. Käytin sitä jonkin aikaa seerumina, eli sekoitin hyvin pienen määrän jauhetta veteen ja levitin kasvoille ennen kasvovoidetta. Laitoin seerumia vain iltaisin, sillä halusin aloittaa varovaisesti, jotta ihoni ei ärtyisi. Vähän aikaa iho näyttikin paljon paremmalta, väri tasoittui ja epäpuhtaudet hävisivät. Olin jo innoissani sileästä ja kauniista ihostani ja valmis ylistämään askorbiinihapon maasta taivaisiin, kunnes iho räjähti aivan yllättäen. Iho kuivui ja kasvoihin ilmestyi kipeitä ihonalaisia paiseita ja pieniä näppylöitä, eikä sileydestä ollut tietoakaan. Lopetin askorbiinihapon käytön ja pikku hiljaa iho parani entiselleen. Olen varovaisesti testaillut askorbiinihappoa aina välillä, mutta reaktio on aina sama. Pari päivää näyttää hyvältä ja sitten alkaa kuivua ja tulla näppylöitä.

Olen aikaisemmin käyttänyt La Roche-Posayn c-vitamiinituotteita hyvällä menestyksellä. Silloinkin ihon väri kirkastui ja epäpuhtaudet vähenivät, mutta iho ei missään vaiheessa räjähtänyt. Päinvastoin näytti päivä päivältä paremmalta. Ajattelin, että askorbiinihapolla pääsisin samoihin tuloksiin, mutta hieman halvemmalla. Eipä näytä toimivan, joka kerta iho kuivuu ja alkaa kukkia, vaikka olisin miten varovainen.
1b M ii

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 14.07.09 - klo:00:34 »
^Vaikuttaa tosiaan siltä ettei munkaan kannata enää laittaa pelkkää c-vitskua iholle, ainakaan sun kokemuksen perusteella. Nyt on käytössä Lumenen Vitamin C+ tasapainottava päivävoide, siinä taitaa c-vitamiinipitoisuus olla niin pieni ettei ärsytä ihoa. Muutenkin oon tykännyt ko. voiteesta mitä nyt oon kerinnyt pari viikkoa käyttämään. Ei ollut edes kallis, Seppälän alesta aikoinaan n. 11e ja tuo kestää mulla varmastikin puolisen vuotta. "Läträsin" sitä askorbiinihappoa niin paljon ettei se olisi edes tullut kovin halvaksi. Tosin jos nyt aloittaisin sen käytön uudestaan niin laittaisin huomattavasti vähemmän :P
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 14.08.09 - klo:17:39 »
Olen käyttänyt LRP:n C-vitamiinivoidetta kasvoille ja silmänympäryksille. Tykkään. Ihon väri kirkastuu kyllä aika lailla. Olen ihmeen herkkä kuitenkin aineelle: pari viikkoa iho reagoi lievästi kihelmöimällä näihin voiteisiin. Edes retinoli ei ole aiheuttanut tuollaista. Kiinnitin myös huomiota että iho lievästi kuoritui ja kesi kun aloitin LRP:n tuotteiden käytön.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #87 : 25.09.09 - klo:13:29 »
Olisiko ihan hullu idea mennä sekoittamaan tuota c-vitamiinia runsaasti a-vitamiinia sisältävään voiteeseen esim. bellavitaan?  ??? vai onko sillä mitään merkitystä minkälaiseen voiteeseen sekoittaa ylipäätään.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #88 : 25.09.09 - klo:14:13 »
^ Askorbiinihappo alkaa hapettua nopeasti, joten sitä ei kannata laittaa mihinkään voiteeseen ikään kuin käyttövalmiiksi. Parempi on sulatella kiteitä voiteeseen joka käyttökerralla, tällä tavoin voi olla varma, että C-vitamiini ei ole alkanut hapettua ja sitä uskaltaa laittaa iholle turvallisin mielin.

Mie en ainakaan huomannut mitään eroa siinä mihin askorbiinihapon sekoittaa, eli mikä tahansa lempparivoide käy. Tietty, jos on kamalan herkkä iho, saattaa runsas C-vitamiini yhdistettynä runsaaseen A-vitamiiniin rasittaa herkkää ihoa liikaa. Senkin saa tietää varovasti testaamalla.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 26.09.09 - klo:16:19 »
Ai niin, pitikin jakaa vinkki toisille askorbiinihapon käyttäjille :)

Olen siis toisinaan käyttänyt vihreää teetä kasvovetenä, ja sitten keksinkin yhdistää nämä, eli vesitilkan sijasta teehen askorbiinihapot  :ts