Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766074 kertaa)

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1005 : 10.09.11 - klo:12:40 »
^ Mä käyttelin just tuota suklaanruskeeta pullollisen. Tykkäsin kovasti, helppo annostella ja hyvin pysy. Pistin ensin kokeeksi 8-tason ruskeen päälle sävytteen sekotettuna hoitoaineeseen, ja sain aikaan parin asteen eläväisen tummennuksen, sävyte ei siis muodostanut minkäänlaista värikypärää :) Pysyi kolmisen viikkoa (reilun tunnin muhittelun jälkeen) hissukseen haalistuen (pesen joka päivä).

Kokeilin myös ihan itekseen tuota sävytettä, ja tukasta tuli about 4-tason ruskea. Eli jos ei hirveen tummaa halua, ni kannattaa laimennella reilustikin.

Mulla ei mitään pahaa sanottavaa, seuraavaks aattelin mettästää saman merkin hiekanvaaleeta. :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 10.09.11 - klo:13:19 »
Onkohan noista Biozellin väreistä mitään kunnollista värikarttaa? Se oranssinpunainen kiinnostaa, mietin vain että onkohan se kuinka punainen? Saisi olla enemmän oranssi kuin punainen.

Minkä hintaisia nuo suoravärit on?  :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 10.09.11 - klo:16:28 »
Mä en ainakaan löytänyt varsinaista sävykarttaa. Googlailin että lämmin punainen olisi enemmän punainen kuin oranssi. Ja sitten niiden omilla sivuilla on mainittu myös hehkuva oranssinpunainen. Se voisi olla sulle hyvä? Alle kympin se hinta ainakin on, koska siinä menee mun kipuraja ja mun mielestä ei ollut pahan hintainen eli olisko 6-8e paikkeilla ollut.

muru

• Vieras
« Vastaus #1008 : 13.09.11 - klo:16:03 »
Onko kukaan käyttänyt Biozellin suklaanruskeaa suoraväriä? http://www.biozell.fi/intensiivisavyte.html Mulla on hennanpunainen alla ja yritän pitää hiukset 4-tason ruskeana ilman että punainen paistaa alta. En raaskisi kovin montaa kertaa laittaa kestoväriä pituuksiin, auttaisikohan tuo Biozell peittämään punaisuutta? Onko noista mihinkään? :D

Edit: Kiitos Marni! Uskaltaudun ostamaan tuon sitten, jos kerran oikeasti toimii. :) Ja se nelostaso on just passeli, mun tulevat pidennyksetkin on nelosenruskeat.

Heh, mun tukassa tuo oli nimenomaan punertava ruskea, eli punaisen piilottamiseen en oman kokemuksen perusteella suosittele. :D Tai siis tukka oli ruskea, selkeällä punertavalla hohdolla, auringonvalossa ihan joku mahonki. Ja pohjalla ei siis ollut edes punainen vaan vaaleanruskea.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1009 : 13.09.11 - klo:18:23 »
^^ Tuli muuten mieleen suoraväreistä Wellan Viva; sitä tuli käytettyä pitkään kun en halunnut kestovärjätä jossain vaiheessa. En vaan tiedä onko sitä enää saatavilla. Tsekkailin vanhoista viesteistä, että käytin ainakin sävyjä 40 ja 60. 67 oli käytössä myös, mutta se oli punertavampi kuin nuo muut.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 14.09.11 - klo:10:22 »
Nyt on Biozellin suklaanruskea testattu. Ja juu, punertava sävyhän tuo on, sellainen lämmin ruskea. Sekoitin 50/50 Giovannin Nutrafix-rekun kanssa ja annoin vaikuttaa tunnin suihkumyssyn alla. Antoi kivasti väriä ja mieskin huomasi että olen sävyttänyt. Käsittelemättömään tyveen ei tarttunut, ihan niinkuin oletinkin...Peitti kyllä pahimman punaisuuden mutta esim. eteisen valon alla tukka on ihan punainen edelleen. ::) Ilmeisesti joudun sitten laittamaan tähän kylmän kestovärin päälle vielä päälle. Anttilassa hintaa purkilla on 8,50e. Värin kestosta en osaa sanoa vielä yhtään mitään, kun en ole vielä kertaakaan ehtinyt pestä.

Wellan Vivaa en ole löytänyt enää mistään missä niitä aiemmin oli myynnissä.

Edit: Jumbon Cittarissa tuolla Biozellilla on hintaa 7,90e. Jos siis joku tahtoo päästä halvemmalla... ;)
Ja Kannelmäen Prismassa 7,50e ja sieltä löytyi myös sitä oranssia hyllystä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.11 - klo:19:39 kirjoittanut Mena »

Birdie

• Vieras
« Vastaus #1011 : 22.09.11 - klo:19:32 »
Moikka!

Voisiko suoravärin avulla (Goldwell soft color), saada tällaiseen luonnontilassa olevaan kuontaloon jotain piristystä? Toivomuksena olisi saman tummuusasteen omaava väri kuin oma on, mutta haluaisin jotain esim. kultaista tai kuparista vivahdetta. Vinkkejä otetaan vastaan!

Minkä asteista väriä uskaltaisin kokeilla? En nimittäin tiedä, mikä oma värini on :D

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1012 : 22.09.11 - klo:20:31 »
Tässä taisi nyt käydä niin, että oranssi directionsin suoraväri jämähti käsittelemättömään neitsythiukseen. Niin kun omaa väriä hartaasti kasvatin niin olen kuitenkin tyytyväisempi tukkaani nyt kun oikeestaan moneen vuoteen. Tää väri itse asiassa sopii mulle tosi hyvin, ainakin omasta mielestäni. Mulla on jonkin verran juurikasvuakin, mutta se ei erotu ellei katso ihan läheltä ja tiedä, että se on siellä. Tää väri on tosi elävä, ei yhtään sellainen maalatun näköinen niin kuin joskus kestovärillä tuli tähän päähän. Oon sit oranssi. :D

Edit, taidan kuitenkin katsoa, lähteekö väri päästä ja kuinka nopeasti. Kiinnostaa, että onko tää nyt sitten parempi kuin oma väri ja pääsenkö taas omaan väriin takaisin.
« Viimeksi muokattu: 27.09.11 - klo:11:00 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 24.09.11 - klo:11:45 »
Mulla on vieläkin tuota hiekanvaaleana ja Tampereen Säästötexistä ostin joskus vuosia, vuosia sitten. Niin ja onhan mulla se 7 asteinenkin, mut hiekanvaalea on parempi. Sopii tähän kuontaloon hyvin.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 24.09.11 - klo:19:13 »
Minkä asteista väriä uskaltaisin kokeilla? En nimittäin tiedä, mikä oma värini on :D

Oma värisi on tummuudeltaan jotain 6-7 tuntumassa eli sen perusteella kannatta etsiä suoravärit.

Suunnattoman mainio tapa piristää omaa hiusväriä ilman sitoutumista kesto-kevyt -väreihin. Kannattaa välttää hapeteväreihin loikkaamista ihan keinolla millä hyvällä. Suoraväreillä saa hyvin piristystä ja kun sen suoravärin levittää tasaisesti ja suojaa kelmulla / suihkumyssyllä ja antaa vaikuttaa vaikkapa tunnin tai pari niin kestävyys on todella hyvä.
this too shall pass.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1015 : 25.09.11 - klo:05:49 »
Tää oli niin hauska juttu että oli pakko tulla kertomaan tämä... mä nimittäin näin unta viime yönä ystävästämme COLOR PULSEsta!! Olin jossain halpamarketista ja näin poistohyllyn siellä ja iloisesti hamstrasin unessa kärryllisen kaikki mahdollisia sävyjä, muistan ajatelleeni että jos/kun itse en kaikkia voi käyttää täytyy ostaa ne pois ettei ulkopuoliset ihmiset ehdi, että kyllä niille aina käyttöä löytyy... uskomatonta  ;D No, unen inspiroimana tein pientä tutkimustyötä armaan googlen avulla ja näyttää sitä amazonista ja joistain nettikaupoista löytyvän. Täytyy koittaa etsiä joku kauppa joka olisi yhtään luotettava ja toimittaa Suomeen järkevin kuluin niin sitä kyllä mielellään vähän hamstraisikin.

Mä halusin vähän tummempaa punaista ja oli latvaankin laitettava kevytväriä kun pitkään aikaan ei ole siellä ollut kuin ellua ja suoraväriä ja color maskeja ja vaahtoja, nyt tää ei ole ihan niin kirkas punainen mutta tykkään kun on syvyyttä ja seuraavalla suoravärikerralla tulee luultavasti oikein hyvä. Löysin Crazy Colorin vermillion redin joka on aika oranssi verenpunainen ja siihen sotken pikkuisen punasta ja hyvä tulee, sitä siis nyt käytellyt.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #1016 : 27.09.11 - klo:10:16 »
Brittien ebaysta löytyy color pulsea aika hyvin, ja alhaisin hinnoin  :) <3
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #1017 : 28.09.11 - klo:08:07 »
Onko kenelläkään kokemusta Crestol color glossin sävyistä vaalea kupari tai kuparikulta? Oon värjänny hiukset ccg 8.34-sävyllä, josta se kuparin vivahde haalistuu pesussa harmillisen nopeasti. Color maskin mandarin vetää ihan liian punaisen oranssiksi, vaikka pitäis vaan pari minuuttia päässä. Mietin, että saisko noilla Crestoleilla enemmän sellaista keltaiseen taittavaa oranssia?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1018 : 28.09.11 - klo:10:46 »
^ Minä vaihdoin Color maskin, Color glossiin juurikin siitä syystä, että en halunnut niin punaista sävyä. Halusin siis voimakkaan kuparinoranssin, en punaoranssin sävyn. Color glossilla (syväkupari) se väri on juuri sellaista kuin pitääkin, kuparinoranssia, ei punaoranssia. Color glosseissa on myös enemmän niitä sävyvaihtoehtoja, kuparin sävyjäkin oli tosi monta kun muilla sävyte/suoravärimerkeillä niitä on se tasan yksi.

Suosittelen.  :)

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1019 : 28.09.11 - klo:22:36 »
Onko kukaan testannut Revlonia? Pumppupullossa ja pitäisi riittää 12-15 käyttökertaan.

http://www.hiustuotteet.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/02032009-130827/Categories/REV