Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766966 kertaa)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1035 : 09.10.11 - klo:20:26 »
Mistä ihmeestä löydän Tampereelta suoravärejä, jos mistään?

Directionsia saa Aleksanterikadun Bronxista. Suurinpiirtein Cafe Europaa vastapäätä.
Prismat (ainakin Kalevan) myy Crestol Color Glossia, joka ei kyllä ilmeisesti ole hyvä.

Kannattaa myös katsastaa, mitä Puutarhakadun Placesta löytyy.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1036 : 13.10.11 - klo:10:58 »
Mulla on jäänyt vähän epäselväksi tämä suoravärien toimitaperiaate, eli onko ne suoravärimolekyylit samoja, kuin kestovärien jo hapettuneet värimolekyylit? Olen tässä ihmetellyt tätä ihan sen takia, kun suoravärijämiä (hyvin vaaleaa keltaista) olen värinpoistoilla yrittänyt haalistaa. Ensinäänkin, niinkuin varmaan oli odotettavissakin, ne eivät haalistu läheskään yhtä tehokkaasti kuin kestovärit. Lisäksi uskoin, että tämän tasoisen keltaisen taittaisi varmaan jo helposti vastakkaisvärisellä suoravärillä, mutta ei. Nämä hiukset, jossa noita suoravärijämiä on, käyttäytyvät hieman kummallisesti. Jos unohdan kaikki taittovärit, värirajaa, mihin suoraväri jumahti, tuskin näkee. Jos erehdyn laittamaan taittoväriä, niin voila! Mikä värien sekasotku!

Olisi todellakin kannattanut värjätä letti punaiseksi kestovärillä, eikä suoravärillä. ::) Tästä lähtien en kyllä käytä niitä muuta kuin taittotarkoituksissa.
« Viimeksi muokattu: 13.10.11 - klo:12:30 kirjoittanut Alice »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1037 : 13.10.11 - klo:19:46 »
Mulla on päänahka ärtynyt hiusväreistä, joten ajattelin pitää pienen breikin normiväreistä ja värjäillä juurikasvua jonkin aikaa suoraväreillä. Mutta mistä löytyisi 4 tai 5 asteista ruskeaa suoraväriä? Goldewellillä on vaahtovärejä, mutta ne eivät toimi mun päässä yhtään. Crazy colorin punainen tarttui kyllä tosi tiukkaan vaaleaan juurikasvuun, mutta crazy colorilla ei ole ruskeaa. Ehdotuksia?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1038 : 14.10.11 - klo:11:28 »
^^ Crestolin color gloss sävytteissä on ruskeita värejä, ja KCn colormaskeissa on kaksi ruskean sävyä. Kumpikaan ei ole varsinaisesti pelkkä suoraväri, mutta hyvin pigmenttisiä sävytteitä kumpikin.  :) Colormaskien sävyvaihtoehdot löytyy tästä http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=433 . Colormaskeja myydään myös Prismoissa. Muuten molempia sävytteitä löytyykin sitten ihan kampaamoista.
Crestolin sävytteistä en ole ikinä löytänyt värikarttaa netistä, eli sun pitäisi melkein käydä sitten kampaamossa asti kurkkimassa että löytyykö sopivaa sävyä. Crestolin valikoimasta saattaa löytyä enemmän ruskean eri sävyjä.

Mun mummi ja äiti käyttää Crestolin sävytteitä kumpikin tuomaan vähän väriä tukkaan.  ;D Kummallakin ihan käsittelemätön tukka, ja heillä ainakin näyttää pysyvän nuo värit ihan mukavasti tukassa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1039 : 14.10.11 - klo:15:36 »
Mulla on päänahka ärtynyt hiusväreistä, joten ajattelin pitää pienen breikin normiväreistä ja värjäillä juurikasvua jonkin aikaa suoraväreillä. Mutta mistä löytyisi 4 tai 5 asteista ruskeaa suoraväriä? Goldewellillä on vaahtovärejä, mutta ne eivät toimi mun päässä yhtään. Crazy colorin punainen tarttui kyllä tosi tiukkaan vaaleaan juurikasvuun, mutta crazy colorilla ei ole ruskeaa. Ehdotuksia?
Biozellin suklaanruskea?

kizzi

• Vieras
« Vastaus #1040 : 14.10.11 - klo:17:39 »
 Päässä muhii nyt 3 eri sävyä Crazycolorin suoravärejä.. Sävyt ovat aqubergine, vermilion red ja coral red.. Siis yritän kokeilla onnistunko värjäämään suoraväreillä erivärisiä osioita jo pohjaltaan eri sävyisillä punaisilla värjättyyn kuontaloon. Katsotaan mitä nuo pidennykset sanoo tästä toimenpiteestä, kun värjäilin surutta myös teippikohdat. parin viikon päästä tulossa joka tapauksessa teippien nosto, eli jos nyt irtoavat niin sen suurempaa vahinkoa ei siinä tapahdu. Mielenkiinnolla odotan myös sitä tarttuuko oman väriseen juureen mitään väriä, ja jos, niin kuinka tiukkaan.

Mahdan olla mielenkiintoinen näky: päässä eri osioita erottamassa 3 piemenpää muovipussia ja koko komeuden päällä s-marketin kassi... ;D

Edit: Hyvin onnistui useammalla värillä värjääminen. Käsittelemätön juurikin otti ihan kivasti väriä, vaikka sävy ei niin intensiivinen olekaan kuin jo järjätyn päälle laitettu. Tukkaan tuli kivasti kiiltoa, eivätkä teipit olleet värjäilystä moksiskaan. Tämä oli toimiva kokeilu. Tämä jää käyttöön.
« Viimeksi muokattu: 14.10.11 - klo:19:57 kirjoittanut kizzi »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1041 : 14.10.11 - klo:18:56 »
^^ Crestolin color gloss sävytteissä on ruskeita värejä, ja KCn colormaskeissa on kaksi ruskean sävyä. Kumpikaan ei ole varsinaisesti pelkkä suoraväri, mutta hyvin pigmenttisiä sävytteitä kumpikin.  :) Colormaskien sävyvaihtoehdot löytyy tästä http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=433 . Colormaskeja myydään myös Prismoissa. Muuten molempia sävytteitä löytyykin sitten ihan kampaamoista.
Crestolin sävytteistä en ole ikinä löytänyt värikarttaa netistä, eli sun pitäisi melkein käydä sitten kampaamossa asti kurkkimassa että löytyykö sopivaa sävyä. Crestolin valikoimasta saattaa löytyä enemmän ruskean eri sävyjä.

Hahaa, me ei yleensä käydä Prismoissa, joten olen ollut pimennossa, että siellä myytäisiin suoravärejä. K-kaupoissa suoravärejä ei ole näkynyt. Pitää käydä siis tsekkaamassa lähin Prisma!
Crestoilin värejä myyvistä kampaamoista mulla ei ole mitään tieto, kun en ole hetkeen edes käynyt missään kampaamossa. Pitää katsella jos tulisi vastaan. Kiitos vinkeistä!

Biozellin suklaanruskea?

Haulla löysin tästä jo aimemmin juttua, mutta eikö tästä tullut punertava lopputulos?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1042 : 17.10.11 - klo:10:43 »
^ En mää vaan tierä, mulla oli punertava jo ennestään niin paha mennä sanomaan miltä se näyttää ns. neutraalin päällä. ??? Lämmin sävy se kuitenkin on. Mä en muuten ole bongannut Kannelmäen Prismasta Colormaskeja, eli ilmeisesti niitä ei ole kaikissa Prismoissa tai sitten mä olen todella sokea.

kizzi

• Vieras
« Vastaus #1043 : 18.10.11 - klo:11:14 »
 Hei, onko kukaan kokeillut crazy colorin sävyn syventämistä/ tummentamista lisäämällä siihen saman firman mustaa? Eli ajatuksena olisi, että saisikohan tuosta vermillion red sävystä tummemman, syvemmän punaisen jossa oranssisuus ei olisi ihan niin selkeä, jos siihen lisäisi pikkuisen saman firman mustaa suoraväriä.

Kokemuksia?

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #1044 : 18.10.11 - klo:11:40 »
kizzi: varsinaista sekoittamista en ole kyllä koskaan kokeillut, luulisin että pääsisit helpommalla valitsemalla jonkun valmiiksi tummemman punaisen valikoimista? Siellähän on aika mittavat valikoimat. Tai ainakin sinuna tekisin testiraidan, ennen kuin iskisin koko päähän  :) se crazyn musta on oikeasti aika mustaa, ainakin mun hiuksissa. Peittää mennen tullen ne muut sävyt.

kizzi

• Vieras
« Vastaus #1045 : 18.10.11 - klo:14:51 »
NoraMaria
 Voi olla että olen niitä värikarttoja katsellut huonosti, mutta en löydä niistä tarpeeksi tummaa punaista joka kuitenkin olisi pohjasävyltään lämmin. Aubergine esim on riittävän tumma, mutta selvästi sinisävyinen. Ja jos olen niitä värejä oikein katsellut, myös burgundy on sinertävä.

Kokeilemallahan se tietysti selviää, mutta jotenkin minun logiikkaan sopii se, että ihan pikkuisella lurauksella mustaa punaisesta pitäisi saada tummempi, toisin sanoen ruskeaksi kulahtaneeseen punaiseen paremmin peittävä väri. Ja onhan noissa se hyvä puoli, että jos ei ihan mieleinen tule, niin väri kuitenkin haalistuu hiljalleen ja sen voi värjätä hiusta rasittamatta toisella sävyllä päälle. Tosin tuo testitupsu kylläkin kannattaa jokoa tapaksessa tehdä.

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #1046 : 18.10.11 - klo:15:38 »
Totta! Mutta juu, jos vaan intuitio niin sanoo, niin kannattaa kokeilla - mun on ainakin pakko aina kokeilla kaikkia päähänpistoja koska ne ei muuten jätä mua rauhaan :-D Ja suoraväreissä on kyllä se kiva puoli että yksilöllisen sävyn luominen ei ole mahdotonta, vaan voi sekoitella mitä ihmeellisimpiä yhdistelmiä. Kizzi, jos kokeilet tuota, niin kerro sitten miten kävi !  :)

psylocke

• Vieras
« Vastaus #1047 : 19.10.11 - klo:18:50 »
Mä voisin suositella kaikille lämmintä punaista haluaville Star Gazeriä sävyssä Golden Flame :)

Samoin, testaillut vuosien aikana monia punaisia ja tuo on kyllä ollut tähän mennessä paras. Tosin pullo taitaa olla muita merkkejä vähän pienempi ja usein himpan kalliimpi.

Asiasta toiseen, ehkä jossain mainittukin mutta en onnistunut haulla löytämään: Joskus joku myyjä mainitsi että suoraväri tarttuu paremmin jos laittaa kuivaan tukkaan. Onko näin, vai tarttuuko kuitenkin paremmin samppoopestyyn pyyhekuivaan (kuten ohjeissa lukee)?

Olen vedellyt vaalennusta muutamaan otteeseen jotta saanut tuon punaisen nyt vihdoin pois, ja ostin Wellan Color Fresh ph 6.5 suoraväriä sävy 8/0. Tahtoisi että se mahdollisimman intensiivisesti tarttuisi, ettei vaan jää liian vaaleaksi jos ei tartukaan. Olis tuossa pidennykset samaa sävyä niin siksi. En ole vaan aiemmin tätä merkkiä käyttänyt, paitsi eilen kun laitoin vaalennusten päälle jonkun 10/36 jota en erota tukasta juurikaan, niin mietin että liekö tämä merkki edes on tarttuvaa sorttia.  :)
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo:08:11 kirjoittanut lilya »

Poissa Kodira

• Haiven
  • *
« Vastaus #1048 : 23.10.11 - klo:13:54 »
^^Tuosta suoravärin laittamisesta kuivaan tukkaan; Mulle ovat monet kampaajat sanoneet että kannattaa ehottomasti edes kastella hiukset ennen kuin laittaa suoravärin päähän, koska kun hiukset kastuvat hiussuomut aukeavat ja näin väri pääsee syvemmälle tukkaan. Kuulostaa minusta ihan loogiselta, mutta kai tässäkin on taas se että toiselle tarttuu toisella tavalla paremmin ja niin edespäin  ;D

Laitoin muuten eilen tilaukseen crazycolorin vermillion red värin  :O Saapa nähdä kauanko menee kun tuote saapuu Katies Clothing nimisestä brittiläisestä nettikaupasta. Täällä taisi olla aiemmin linkki tuosta kys. nettikaupasta...

psylocke

• Vieras
« Vastaus #1049 : 25.10.11 - klo:22:49 »
Jeps, onko muuten kellään ollut tuo Wellan Color Fresh ph 6.5 sävy 8/0 vihreää?  :D Mulla oli melkosen vihertävää jo se mähnä (ja fiksu ihminen olisi siitä voinut jo päätellä jotain), ja kun laitoin tähän vaalennettuun päähän niin etenkin nuo pahiten kärsineet osat meni ihan vihreiksi. Noh, syväpuhdistavaa vaan kolmisen kertaa 30min-tunti päähän niin viherryksen sai pois. Mutta ei enää tuota väriä.

Noh, nyt on tilanne se, että tuo mun pidennystukka (joka siis vielä odottaa päähän ompelemista) on asteen verran tummempi kun mun latvat, ja ehkä pari astetta tummempi kun mun juuri. Sen lisäksi se on harmaan sävyinen, kun oma tukka on kellertävän kullertava. Veikkaan sen olevan jotain seiskatasoa. Kun en ole jaksanut kampaamokauppaan niin satuin Sokkarilta bongaamaan noita KC:n color maskeja. Otin caramelin ja silverin, saakohan jommalla kummalla tai sekoituksella jotakin edes tuonne päin? Taidan tällä kertaa viisastua ja pistää vaan ensin yhden raidan, jos vaikka silverillä alottais kokeilun.  ;)

Onnittelut Kodiralle, hyvä sävy. :) Samaisella värjäilin itse vuosia, ennen tuota Star Gazeria.