Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766951 kertaa)

Poissa SC

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1065 : 20.11.11 - klo:15:24 »
^&^^Hyvä sitten etten ole ainoa, ajattelin jo tehneeni jotain väärin senkin värin kanssa ::).

Suoravärittömyyteen pyrin tällä hetkellä, täytyy antaa värit pois tuolta hyllystä kummittelemasta ettei sitten myöhemmin tule mitään pakottavaa tarvetta käyttää niitä pois. Nätin värin kyllä saa, mutta ylläpito on hermoja raastavaa touhua  :-\.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1066 : 21.11.11 - klo:22:16 »
Kysäisenpä nyt täältä: voiko sekoittaa suoraväriä (esim crazycolor) tavalliseen hiusväriin, esim wellan kestosävyte? Syy tähän on siis ensinnäkin näiden kahden värin ylimääräiset jämät ja se, etten mistään tunnu löytävän sitä täydellistä 6.1 taikka 7.1 sävyä. Eli aiheutuuko tosta jokin katastrofaalinen kemiallinen reaktio vai voisiko jopa onnistua?  ::)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Nan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1067 : 21.11.11 - klo:22:31 »
hairwreck: Ei, et voi. Suoraväriä voi sekoittaa vain suoravärin kanssa, kestoväreissä jne on niin erilainen kemia, että saattaa tullakin katastrofi. Näin olen minä ymmärtänyt.
3 a M ii/iii

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1068 : 21.11.11 - klo:23:04 »
Mun mielestä suoraväriä taas voi sekoittaa kestovärin kanssa. Onhan Lorealillakin ollut tämä "Color Booster" -systeemi joissakin hiusväreissään, mukana tulee pieni putkilo suoraväriä joka laitetaan muun värin sekaan. Kirkastaa ja vahvistaa kestovärin sävyä.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1069 : 21.11.11 - klo:23:14 »
Juu, tuolla värjäyspuolen infossa lukee:
Lainaus
Vielä poikkeuksena se, että kestoväriin voi sekoittaa suoraväriä ns väritehosteeksi, tämä on sama asia kuin esim Ferian color booster.
Esim punaiseen/kupariseen kestoväriin voi sekoittaa punaista suoraväriä lisäämään vielä pigmenttiä joka auttaa esim huokoisten osien värjäytyvyyttä, ja lisää värin syvyyttä.
myös vaaleaan väriin voi lisätä hieman hopean/tuhkan/helmiäisen väristä suoraväriä poistamaan keltaisuutta.

Kyselin aikanani tätä samaa juttua itsekin juuri tuhkaisuuden vuoksi, mutten ole vielä kokeillut. Luulisi, että joko sininen ei tartu ja tee mitään, taikka toimisi hyvin. Ei kai siitä mitään ihan hirveää voisi tulla. Epätasainen ensijaan varmaankin tosi helposti.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1070 : 21.11.11 - klo:23:16 »
Kiitos vastauksista! Ehkä kokeilen, ei se kai muuten selviä. Aina tulee jotain uutta ja jännittävää hiushulluuden myötä  ;D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1071 : 22.11.11 - klo:13:58 »
^Mä värjäsin joskus Goldwellin Colorance 7N värillä, ja heitin sekaan myös sinistä suoraväriä. Jos hiukset ovat tasaisesti kärsineet, niin pitäisi toimia ongelmitta. Jos taas esim. pituudet ja latvat ovat kärsineempiä, tulos saattaa olla vaaleampi tyvestä ja huomattavasti tummempi muualta, niinkuin minulla kävi. ;D Suoravärihän tarraa paljon paremmin käsiteltyyn hiukseen.

Itse koen helpommaksi muhitella suoraväriä jälkikäteen päälle, mutta toki sen voi kestoväriinkin yhdistää. :)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1072 : 22.11.11 - klo:15:00 »
Niin, mulla vaan ei tunnut se suoraväri niiden muhitusten yhteydessä tarttuvan muutakuin niihin kohtiin, mihin ei tarttis (latvat). Ja muutenkin saa nyt jäädä ne tehomuhittelut kun niiden myötä lähtee se värikin nopeammin. Harmi, ettei löydy valmiina sopivaa sävyä halpismerkeistä. Onneksi tästä päästä tuntuu kaikki värit liukuvan pois yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin, eli ei sen puoleen synny katastrofia  ;D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1073 : 22.11.11 - klo:15:18 »
^Noinhan siinä aina tuppaa käymään. :P No, mahdollisimman lyhyt vaikutusaika latvoihin niin eiköhän siitä ihan hyvä tule!

Mua harmittaa kun olen ostanut kaksi neutraalia ruskeaa suoraväriä - tarkoituksena oli siis laimentaa niitä hoitoaineella niin, että saisin blondista oman värin kaltaisen - niin eiköhän se punainen sitä sekoituksesta sitten kerrostunut hiuksiin ja juntannut niin kovaan, ettei haalistelemalla irtoa. ::) Kaikki muut vivahdukset ovat huuhtoutuneet pois, etenkin vihreä katoaa heti kättelyssä. Tähän päivään saakka olin niin vakuuttunut, että blondista on paljon helpompi palata omaan väriin kuin tummemmasta.

Ja pah. Ei sitä omaa väriä saa millään muulla kuin kasvattamalla. >:(

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1074 : 23.11.11 - klo:19:27 »
^ Hyvin sanottu, noinhan se juuri on ;) Olen tullut siihen tulokseen ettei "oman väriseksi" värjääminen yleensä kannata, kun ei värjäystuloksesta ikinä tule kuitenkaan kuin parhaassa tapauksessa kalpea kopio siitä omasta luonnollisesta väristä (ja useimmissa tapauksessa jotain aivan muuta)...

Minäkin sitten testasin viikonloppuna Biozellin suoravärin, sävyn viileän vaalea :) Enemmän se tuntui hoitoaineelta kuin väriltä, varsinkin kun ei tulos tietty hiuksissani paljon näkynyt, mikä nyt oli odotettavissa ;) Tarkoitus oli että se vähän  hälventäisi oranssisuutta, kun tein vaalennusraitoja hennattuun tukkaani (johon olin kyllä muutaman kerran käyttänyt myös indigoa, että don't try this at home... ;)) Ei niistä sitten loppujen lopuksi hirveän oranssisia tullutkaan, ihme kyllä, eikä vihreitäkään (minkä sanotaan indigoa vaalentaessa olevan tulos). Pidinkin kyllä sitä vaalennus/värinpoistoainetta melkein tunnin verran niissä raitakohdissa, huh... 
* 1b F ii *

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1075 : 29.11.11 - klo:13:02 »
Onko kukaan kokeillut mustaa suoraväriä (CrazyColor, Stargazer...) mustan värin freesaukseen? Minulla on useasti vaalennetun pohjan päällä musta kestoväri, joka muutamasta kohdasta lähtee rusehtamaan. Nykyisellään käytän Awesome Colorsin mustaa hoitoainetta, jossa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta suoravärin käyttö tulisi kuitenkin edullisemmaksi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

muru

• Vieras
« Vastaus #1076 : 30.11.11 - klo:13:11 »
Osaisko joku sanoa, auttaako hopeahoitoaineen/shampoon käyttö vaaleanruskeaan tukkaan, joka on liian lämmin sävyltään ja alkaa oranssistumaan? En jaksaisi koko ajan värjätä (+ viileät värit vetää jostain syystä koko ajan tummanruskeaksi), mutta haluaisin ylläpitää viileää sävyä.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1077 : 30.11.11 - klo:16:01 »
^ Ihan samaa pohdin minä.Tukka on siis noin 5-6 asteinen kullan ruskea ja kylmempää haluaisin saada. Olisko jostain suoraväristä ehkä asiaan apua?
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1078 : 30.11.11 - klo:16:55 »
^ Mä käytin välillä mustahiuksisena hopeashampoota ja jos oli tullut rusehtavempia raitoja/kohtia niin ainakin hopeashampoo viilensi ne. Joten miksei onnistuis vaaleanruskeaankin :) Tosin ero ei ole mikään tosi huomattava niin kuin keltaisuuden taitossa vaaleassa hiuksessa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1079 : 04.12.11 - klo:00:56 »
Tummentaako musta suoraväri käsittelemätöntä, tummanruskeaa tyveä yhtään? Sen verran että tyvikasvun raja olisi huomaamattomampi, vai lähteekö se pesuissa aivan täysin pois parilla kerralla...