Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766071 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1095 : 05.01.12 - klo:23:14 »
^Aah kiitos! Mustalta ainakin näyttää... Kai se pitää huomenna kauppareissulla napata ja pistää illalla päähän niin asia selviää.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1096 : 08.01.12 - klo:00:48 »
Löytyyköhän marketeista mitään suoravärejä, joilla voisi taittaa suht tummaa ruskeaa kylmempään ruskeaan, osana oman värin kasvatusprojektia? Ideana siis päästä mahdollisimman helpolla ja halvalla  ::)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1097 : 08.01.12 - klo:11:03 »
^ Marketista ei taida löytyä, mutta kampaamoista saa suht edullisesti KC Color Maskeja. Sävy silver voisi taittaa myös tummempaa ruskeaa kylmempään? Niin ja löytyy sieltä ihan ruskeitakin sävyjä.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1098 : 08.01.12 - klo:22:58 »
^Okei, vähän arvelinkin, ettei löydy. Miksiköhän nää suoravärit on niin totaalisesti hävinny kaupoista..?

Toi color mask voisi auttaakin, onkohan silver tarpeeksi taittamaan väriä, kenelläkään kokemuksia?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1099 : 09.01.12 - klo:10:06 »
Miksiköhän nää suoravärit on niin totaalisesti hävinny kaupoista..?

Tuota samaa ihmettelen minäkin, ihmettelin itse asiassa tässä samassa ketjussakin aiemmin (ks. alla), mutta kellään ei tainnut olla teoriaa tämän syystä ;) Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää (mutten jaksa pommitella täkäläisiä firmoja kyselyilläni, en itse asiassa edes tiedä mihin tahoon/tahoihin pitäisi ottaa yhteyttä)...

Tuota olen kyllä ihmetellytkin kovasti, että miksi kaikki värit (Suomen) kaupoissa ovat nykyään kestovärejä?! ??? Pari hassua ns. kevytsävytettä on, Casting ja Poly Color, ja hapetevärejä nekin... Ei tästä ole montaa vuotta kun sävytteitä löytyi useampia. Ei kai kysynnän puutteesta voi olla kyse, luulisi ihmisten nyt haluavan käyttää ei-vahingoittavia värejä mieluummin kuin kesto/hapetevärejä?!
* 1b F ii *

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1100 : 09.01.12 - klo:22:23 »
Bongasin Prismasta kaksi Biozellin sävytettä, joita ei ainakaan heidän nettisivuillaan ole; Yötaivaan tumma ja Mahonginruskea. Onkohan tuo Yötaivaan tumma mustalle vai tummanruskealle tukalle tarkoitettu? Mietin vain edullisempaa korvaajaa Awesome Colorsin mustalle värinaamiolle.

Itse syksyllä käytin kerran tuota Yötaivaan tummaa mustiksi värjättyihin hiuksiin... Se teki muistaakseni sellaisen vähän violettiin taittavan ilmeen minun silloiseen mustaan/mustanruskeaan.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1101 : 11.01.12 - klo:20:59 »
Vaikuttaako radikaalisti tuollaisen shokkivärin tarttumiseen, jos laimennan sitä hieman hoitoaineella?
Tarkoituksena olisi vaan parantaa sen levittyvyyttä koko päähän...

edit. googletin ja sain tästä topikista vastauksen  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.01.12 - klo:22:20 kirjoittanut muori Pippuri »

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #1102 : 19.01.12 - klo:08:54 »
Kaipaisin hyviä vinkkejä, miten 5. tason ruskeaan juurikasvuun saisi tarttumaan suoraväriä ilman värinpoistoa tai muitakaan kestovärejä. Onko kellään auttanut syväputsarin käyttö ennen värjäämistä? Muita vinkkejä? Olen hieman epätoivoinen asian kanssa :/

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 19.01.12 - klo:10:16 »
^Valitettavasti se ei tartu  :-\ Se tarvitsee avatun hiussuomun. Joillakin saattaa tarttua parin pesun ajaksi, mutta siinäpä se.

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #1104 : 19.01.12 - klo:12:43 »
Niin vähän pelkäsinkin. Mulle tosin riittäis että se tarttuis edes sen parin pesun ajaksi.  :-\

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1105 : 19.01.12 - klo:13:02 »
^Mä joskus teen niin, että laimennan suoraväriä veteen ja sitten sivelen sitä suoraan vastapestyihin hiuksiin, enkä huuhtele pois ollenkaan. Toimii ainakin hyvin goldwellin vaahtosävytteiden kanssa, joskus laitoin pinkkiäkin väriä juureen ja muutaman pesun taisi pysyä. Ei kuitenkaan kannata laittaa laimentamattomana, ettei vedä liian tummaksi. :P

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #1106 : 19.01.12 - klo:22:54 »
^Kuinka paljon olet laimentanut sitä veteen? Pelkkä suoravärihän jämähtää ja kuivuu hiukseen vähän tyhmän näköisesti (mulla ainakin) mutta tuo vesi tietysti saattaa muuttaa tilanteen. Kiitos vinkistä !

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1107 : 19.01.12 - klo:23:01 »
^Riippuu kovasti väristä ja koostumuksesta, sellaisia hoitismaisia suoravärejä on aika hankala sekoittaa veteen. Oletan kuitenkin, että hait jotain neutraalia ruskeaa, tuohon sopisi hyvin Goldwellin 5N vaahtosävyte. :) Goldwellin sävytteet ovat vähän kuivattavempia kuin esim. Biozellit tai Crazy Colorit, mutta ainoat, jotka mulla tarraa edes hetkeksi käsittelemättömään hiukseen. Niillä saan myös aina tasaisen lopputuloksen.

Eli jos näistä Goldwellin sävytteistä puhutaan, niin yleensä laitan aika saman verran vettä ja sävytettä, jos haluan intensiivisemmän lopputuloksen niin enemmän sävytettä. Nää Goldwellit on siitäkin kivoja, ettei jää semmoista hoitismaista töhnää juurikasvuun, hiusten kuivuttua kunhan harjaa kunnolla niin hiukset ovat edelleen vastapestyn oloiset!

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #1108 : 21.01.12 - klo:17:55 »
Tämä on hölmö kysymys, mutta ovatko Wella Color Touch Relights -värit suoravärejä? Olen täysi ummikko suoravärien maailmassa ja kysyin Stockalta, onko niillä ylipäätään sellaisia myynnissä ja myyjä esitteli ko. sarjaa. Ohjeessa (http://cdn.shopify.com/s/files/1/0002/0590/files/aCOLORTOUCH-new123.jpg?1266468902) kuitenkin neuvotaan "Always mix Color Touch Relights with Color Touch Emulsion 1.9%", eli onko kyseessä kuitenkin kevytväri? ???

Etsin siis suoraväriä hoitikseen sekoitettavaksi kultakuparista väriä ylläpitämään (eli kotikutoiseksi värinaamioksi), mutta punapäiden ketjussa kaikki mainitut värit olivat jotain shokkivärejä. Onko olemassakaan suoravärimerkkiä, joiden sävyvalikoima olisi vähän laajempi/tarkempi kuin musta, ruskea, punainen jne.? En halua oransseja tai punaisia hiuksia vaan nimenomaan tuon kultakuparin, joten pelkkä "punainen" tai "kupari" kuulostaa vähän ylimalkaiselta ja riskaabelilta... Color Maskilla caramel ja mandarin olisivat varmaan suunnilleen mitä haen, mutta olisi niin kätevää ja edullista jos voisi sekoitella omat naamiot itse.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #1109 : 21.01.12 - klo:18:11 »
^ Ei ole suoraväri jos käytetään hapetteen kanssa.

Ainakin Goldwellin vaahtosävytteistä luulis löytyvän kultakupari. Samoin Crestolin Color Glossilla on aika montakin erilaista kuparin sävyä, että nekin kannattaa testata. Ite oon tykänny hirveesti tosta Color Glossista, pigmenttiä löytyy että voi hyvin sekotella tavan hoitiksen kanssa.