Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 765701 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1125 : 19.02.12 - klo:20:32 »
Beachbunny, mikä sulla on lähtötilanne ja mikä sävy Color Maskista ja mitä haluat tulokseksi? Se on aika pigmenttinen aine mutta tosiaan hoitonaamio eli ihan tukevimman suoravärin tehoja sillä ei saa, samoin pitää muistaa ettei suorapigmenteillä ole peittokykyä eli esimerkiksi tummennus ei onnistu mutta värin syventäminen ja vivahteiden teko kyllä.

Jaaha - mulla on sävy Coffee, eli aika tumma ruskea mut jos kerran ruskee ei tartu niin eipä taida kannattaa sitä pläästiä hiuksiin - kysyn kaupasta jos ne vaihtais sen johki, mut epäilen etteivät vaihda ku eihän se oo mikään sinetöity pakkaus, voihan venäjä, hukkaan meni 15,90  :-[

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1126 : 19.02.12 - klo:21:08 »
Anteeksi kunnen jaksa nyt millään alkaa selata vanhoja viestejäsi mutta siis onko sulla vaalea pohja? Jos on ihan vaalea, voi varautua siihen että se tummentaa inan muttei tosiaan peitä eli vaalea jää kuultamaan, tuloksena joku sekavaaleanruskeanharmaa. Jos taas ne ovat vaaleanruskeat niin kyseinen naamio todnäk syventää väriä ihan hienosti.

Aina voi tehdä testiraidan vaikka niskaan! Ja jos tuote ei ole senkään jälkeen toivottu niin myyntiin, aina jollakin on tarvetta.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1127 : 20.02.12 - klo:10:28 »
Mulla on noin 7-6 asteinen metallinviemärin värinen oma pohja jossa nyttemmin aika paljon harmaata.

Ja kun tää on nyt tällasta  0_0, niin viime aikoina on kyl ollu sellanen fiilinki et jos lähtisinkö ihan coolisti vaan toteuttamaan tota kylmää väriskaalaa mikä mulla on luonnostaan - Nimittäin mitä enemmän se harmaan sävyttämä vaaleahkon ruskee (mut siis ei light brown, vaan medium enemmän) tulee esille hopeisine luonnonraitoineen - niin eihän sen tartte olla paha.....

Mä alan kallistuu siihen etten laita tukkaani kesään mennessä yhtään mitään - ajattelin sellastaki et jos vetäis pituuksiin harvalla harjalla jotain raitoja ite - mut nehän tulee siit värjätyn kastanjan päälle oransseiks, -  hmhh....oisko syväpuhdistava shampoo, mitään - joo, sellasen taidan ostaa ja voisinhan mä laittaa ite muutamia folioraitoja vaalennusaineella, riittävän vahvalla, jos ne jää keltasiks, jotain liilaa suoraväriä päälle, saa nyt nähä.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1128 : 21.02.12 - klo:00:55 »
Kyllä minä tuossa tapauksessa kokeilisin sitä ruskeaa naamiota, se todennäköisesti haalistuukin ihan kivasti pois koskei kyseessä ole hauras hius :)

Ja muuten sellainen juttu että Tre Kalevan Prisman kampaamotuotehyllyssä komeili noita Crestolin värinaamioita mutta äkkinäkemällä varoitan että siellä oli jostain syystä samalla violetilla tarralla 001 sekä shampanjanvaaleaa että 001 helmenvaaleaa eli avatkaa korkki ennen kuin ostatte koska se shampanja on keltainen. En tiedä mikä juttu tuo on.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1129 : 25.02.12 - klo:20:50 »
Olen pitkään ajatellut toteuttaa sateenkaarihiukset suoraväreillä. Ajattelin lähinnä vaaleanpunaista, sinistä, lilaa ja vihreää väriä. Joukkoon jättäisin myös omaa vaalennettua hiusta. Mutta en välttämättä viihtyisi lookissa kovin pitkään sen ihanuudesta huolimatta... Eli osaisiko kukaan arvioida, miten nopeasti värit saisi haalistettua pois vaalennetusta mutta kuitenkin suht. hyväkuntoisesta tukasta? Kokemuksia?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1130 : 25.02.12 - klo:21:00 »
Mä en suosittelisi ainakaan mitään räikeää laittaa vaalennettuihin hiuksiin. Mitä nyt itse olen huomannut, niin kylmä punainen ja sininen (ja siitä syntyvä violetti) irtoaa ihan kiitollisesti blondatusta hiuksesta (toki voi olla, että niin käy vain omissa hiuksissani). Kaikki värit, jotka sisältävät keltaista, kannattaa kuitenkin kaartaa kaukaa. :D Se nimittäin jää sellaiseksi rumaksi räikeänkeltaiseksi, jota ei kyllä sitten enää taittamalla saa kauniisti pois.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1131 : 25.02.12 - klo:21:04 »
^Joo, siksi ajattelinkin lähinnä sellaisia viileitä, melko haaleita sävyjä. Ei siis kellertävään vivahtavia sävyjä :) Laitoinkin tuohon hiusidoli -ketjuun yhden hyvän esimerkin siitä, millaisia sävyjä haluaisin.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1132 : 25.02.12 - klo:21:34 »
^Aivan! :D Jos jätät nuo keltaiset ja oranssit laittamatta, niin on ainakin paljon enemmän toivoa päästä takaisin täysin platinaan. Voithan aina kokeilla muutaman pienen raidan verran, että kuinka ne värit lähtee irtoamaan omista hiuksistasi. :)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1133 : 25.02.12 - klo:22:03 »
^Aivan, kiitos tuosta raitaideasta! Miksen itse tullut ajatelleeksi ettei sitä koko päätä ole pakko kerralla sateenkaariraidoittaa  :D Sitten vaan ostelemaan värejä, aloitan varmaan turvallisesti sinisestä ja vaaleanpunaisesta... Crazy colorista olen pääasiassa tykännyt, mulla olisikin valmiina sävyä violette (olen käyttänyt tähän asti sekoittamalla hoitoaineisiin saadakseni kylmän vaalean sävyn).

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1134 : 25.02.12 - klo:22:13 »
^miten saat pestyä tukan niin että värit eivät sekoitu ja värjää vaaleitakin osioita? Just thinking, kun itseäkin kiinnostaisi laittaa valkoinen tukka ja alaosa suoravärillä :P

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 25.02.12 - klo:22:26 »
^Niin, siinä vasta pulma  ??? Ajattelin näin alustavasti tehdä sävyllä violette muutaman (ehkä kolme-neljä) folioraidan niin, että muut hiukset ovat ponnarilla. Mitä jos laittaisin ponnarilla oleviin, kuiviin hiuksiin esim. hoitoainetta suojaamaan ennen huuhtelua? Erillään noita on varmaan aivan turha yrittää huuhtoa kun kyse on kuitenkin raidoista... Vai mahtaakohan se väri ehtiä kuitenkaan tarttua muihin hiuksiin kovasti huuhteluvaiheessa? Vaikka mua ei sinänsä haittaisi vaikka tuosta violetista tulisikin hieman sävyä muuhun tukkaan.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1136 : 25.02.12 - klo:22:58 »
^Värjäys varmaan sujuu aika ongelmitta, mutta tulevissa pesuissa kannattaa tosiaan varautua siihen, että sitä väriä leviää vähän kaikkialle. :P Kannattaa pesun yheydessä siis yrittää olla heittelemättä hiuksia ympäriinsä, ettei suoraväri tartu kauhean kummallisiin paikkoihin. Jos kuitenkin huuhtelee ihan ns. ylhäältä alas (eli seisoo ihan vaan suihkun alla), niin lähinnä ne hiukset siinä raidan läheistöllä tulee värjääntymään, mutta ymmärtääkseni sinua ei haittaa lähistölle leviävä pastellisuus? :)

Ihan näin vinkkinä kun tuli mieleen; erilaisia vaaleanpunaisen ja pinkin sävyjä saa kätevästi Crazy Colorin Firellä hoitsikkaan sekoitettuna. :D

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 25.02.12 - klo:23:25 »
^Joo, tapana mulla on aina huuhdella hiukset ylhäältä alaspäin suihkun alla seisten (joskus olen koittanut huuhtoa pääalaspäin mutta ei tule mtn..) Kiitos tuosta Fire -vinkistä! Ajattelin tehdä Violettellekkin aluksi niin, että sekoittaisi hoitoaineeseen esim. 1/2 ja katsoisi miten tummaa tulee. Väri itsessään on nimittäin tosi tummaa enkä ihan mitään kauhean tummanviolettia raitaa kuitenkaan halua.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1138 : 25.02.12 - klo:23:26 »
Miten olisi ihan shokkiväriset klipsiraidat? Ei tarvisi huolehtia värin poistamisesta ym.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 25.02.12 - klo:23:35 »
^Kokeiltu on, muttakun tahtoo värjätä oman tukan...  :) Ja niillä raidoilla ei kuitenkaan voi saavuttaa kokopään sateenkaarilookkia.. Tuli muuten vielä mieleen, että sitä värjättyä raitaahan voisi suojata tulevissa pesuissa esim. kuorruttamalla raidan silikonisella hoitoaineella ennen pesua. Noh, lähden silti ensin kokeilemaan noilla raidoilla ja katson miten käyttäytyy pesuissa yms.