Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770069 kertaa)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
Vs: Suoravärit
« Vastaus #120 : 26.05.06 - klo:18:46 »
Onko kukaan kokeillut igoran dualityä? Miten eroaa siihen toiseen igoran suoraväriin? Onkohan värikarttoja jossain netissä tarjolla.

Mä olen kertaalleen käyttänyt Dualitya yhden tuubin verran, jotain ruskeaa. Se on voidemaista ja kampaamokaupan myyjä opasti sekottamaan siihen tipan hoitoainetta, jotta levittyisi helpommin. Vähän sottaista oli levitys ja huuhteluvaiheessa tuntui, ettei värin irtoaminen lakkaa lainkaan... Ihan kiva se tulos kuitenkin oli, mutta ei sen kummempi kuin Igoran vaahtoväreilläkään. Kalliimpaakin oli, joten mun kokeilu jäi siihen yhteen kertaan.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #121 : 01.06.06 - klo:19:11 »
mää olen kyllä ny pettyny action paintin riittoisuuteen, pitkään tukkaan seittemän raitaa, ehkä yks kolmasosa koko tukasta, vei suunnilleen kaks kolmasosaa siitä purkista

MUOK. hittolainen, laitoin tota sit ehkä ruokalusikallisen hoitikseen sekoitettuna koko tukkaan ja valmiiksi punanen pohja sai tosi kivan hehkun  :o tohon tarkotukseeen täytyy siis ehkä ostaa toinenkin purkki
« Viimeksi muokattu: 05.06.06 - klo:11:26 kirjoittanut irso »
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 18.06.06 - klo:17:52 »
Kuinka riittoisaa Igora Action Paint on? Kokemuksia ihmisiltä siis. :)
Minun tukkaani (kuva avatarissa, pituutta on pisimmillään puoli metriä) menee 1,5 purkillista kun laitan värin kuivaan tukkaan. Kosteaan menee vähemmän, mutta pysyvyys on parempi kuivaan laitettuna. Väri pysyy hyvänä yli kuukauden.

Mirja

• Vieras
« Vastaus #123 : 25.06.06 - klo:22:13 »
...Crestolin Fantasy Colorin Fire-sävyllä ja nyt on hiuskatastrofi ohi, huh 8) On kyllä tosi hyvä väri, toiseksi paras. Jean's Color voittaa edelleen ja kolmantena tulee Igoran Action Paint.

Kaihoten muistelen viimekesän oikein kaunista hiusväriä joka syntyi Sim Color + suoravärin suklaanruskean ja Crestolin Fantasy:n lämmin/kullankeltainen suoravärin sekoituksesta. En ole löytänyt Crestol Fantasyä enää mistään, lienee kuitenkin edelleen valmnistuksessa? Onko pulloissanne/paketessainne yhteystietoja maahantuojalle/tehtaalle tms?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #124 : 29.06.06 - klo:22:40 »
Jahas, pistin latvoihin Wellan vaahtovärin, mustan siis. Saa nähdä tuleeko kiiltoa ja syveneekö musta väri (kesän aikana joitakin ruskeita raitoja ilmestynyt). Helppo oli ainakin levitellä eikä tuoksunut pahalta :) Laitoin tosin O&H:n joukkoon ja nyt annan olla päässä päälle tunnin. Tuskan kunniaksi :D

En laittanu juureen, koska siellä on sitä violettia vielä ja on hyvin pysynyt edelleen, ihana väri :-* (kestoväri) Mä vain haaveilen, että tulis joskus sinimusta suoraväri myyntiin. Mieluummin sitä käyttäisin kuin mustaa. Ja sininen shokkiväri ei aja samaa asiaa kuin sinimusta. Eihän se mustissa latvoissa näy ollenkaa. Jos joku bongaa sinimustaa suoraväriä jostain, niin saa ilmoittaa mulle!

Muutenhan laitankin nykyään sinimustaa latvoihinkin kestovärinä.

Mirja saahan tuota Crestolyn Fantasya vielä! Ei sitä tietääkseni olla edes lopettamassa.  Mitään yhteystietoja ei pulloissa muistaakseni ole (en voi nyt tarkistaa, koska mulla ei ole näitä värejä). Mutta niitä saa Helsingistä ainakin kampaamokauppa Sitruunoista. Ja uskoisin sitä löytyvän muistakin kampaamokaupoista.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #125 : 02.07.06 - klo:23:40 »
Kyllähän nuo suoravärit ( color pulse ) saa jämähtämään kiinni, jos haluaa. Ainakin näin huonokuntoiseen tukkaan tarttuu latvoihin tosi hyvin väri kiinni, ja sainpa juurikasvuunkin jätettyä tuota väriä.. Ei siis ihan oman väriseksi enää haalistu, vaan oranssiseksi.
Viimeksi tuo ei onnistunut, kun väri ehti päältä kuivahtaa ennen kuin muistin pistää kelmua päälle.

Mitämitä, tarttuuko suoravärit paremmin kelmun kanssa hautomalla? Eli kestääkö väri myös pidempään vai tuleeko siitä vain intensiivisempi?
Miulla kun tuo suoravärien kesto on ihan onnetonta minkä nyt tuo uusi Live yllätti positiivisesti...
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #126 : 02.07.06 - klo:23:53 »
^ Kyllä ainakin minulla lämmön kanssa nuo suoravärit tarttuvat paremmin. :) Ja tuntuvat kestävänkin pidempään..

Kerran colorpulse jämähtänyt meinaan juurikasvuun asti niin, että yhä on oranssit siitä.. ( haalistuneet siis kuparipunasta tuollaiseksi vaaleaksi, juurikasvun osalta )

Eli kannattaa ainakin koettaa. Kelmua ja pipo. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Mirja

• Vieras
« Vastaus #127 : 03.07.06 - klo:18:51 »
^ Kyllä ainakin minulla lämmön kanssa nuo suoravärit tarttuvat paremmin. :) Ja tuntuvat kestävänkin pidempään..

Luontarin/Stockan/Sokoksen Changes:in käyttöohjeessa suositellaan lämmittämistä jos omaa harmaita suortuvia. Toimii, päättääväinen värjääjä saa harmaat peittoon.

rolla

• Vieras
« Vastaus #128 : 08.07.06 - klo:13:21 »
Mulla on nyt 1-2 cm tyvikasvua (tumma vaalea) ja muu pää tuommoinen punainen. Lorealin kestoväri pysyi hyvänä 2-3 pesua ja nyt jonkun 5 pesun jälkeen on jo kulahtanut. Kuukauden jälkeen väri on jo haalea oranssi. Kestoväriä en halua laittaa kuin aniharvoin, niin suoraväreillä aina yritän saada tyvenkin värjättyä, mutta se ei pysy kun 2 päivää.

Nyt mulla on päässä igoran suoraväri pinkki ja pidän tätä kohta vaikka koko päivän. Olen niin kyllästynyt, kun ei saa tukkaan edes väriä. Katsotaan mitä tästä tulee ja pysyykö yhtä pesua kauempaa. Kun ei viitis joka pesullakaan värjää uusiks, ei ole oikein aikaa semmoiseen. Mutta muuten igoran väri on kyllä mahtavaa, niin kätevä levityspääkin.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 08.07.06 - klo:13:24 »
Nyt mulla on päässä igoran suoraväri pinkki ja pidän tätä kohta vaikka koko päivän. Olen niin kyllästynyt, kun ei saa tukkaan edes väriä. Katsotaan mitä tästä tulee ja pysyykö yhtä pesua kauempaa. Kun ei viitis joka pesullakaan värjää uusiks, ei ole oikein aikaa semmoiseen. Mutta muuten igoran väri on kyllä mahtavaa, niin kätevä levityspääkin.
Mä taas en tykkää siitä levityspäästä yhtään. Raapii ja repii.  :P Olenkin tehnyt niin, että siirrän värin sellaiseen "nokkapulloon" vai mikä tuollainen pitkänokkainen hiusväripullo onkaan. Värjäyskokemus on nykyään paljon hellävaraisempi. Muuten Igoran pinkki on ihan paras!  ;D

Mirja

• Vieras
« Vastaus #130 : 08.07.06 - klo:17:08 »
...yritän saada tyvenkin värjättyä, mutta se ei pysy kun 2 päivää.

Nyt mulla on päässä igoran suoraväri pinkki ja pidän tätä kohta vaikka koko päivän. Olen niin kyllästynyt, kun ei saa tukkaan edes väriä.

Puhallaa kuivaajalla lämmintä tyveen suoravärin muhiessa.

rolla

• Vieras
« Vastaus #131 : 14.07.06 - klo:09:23 »
Voi perkele. Mulla on tosi huijattu olo taas. 16 euroa väri maksoi ja käytin siitä onneksi vain osan. Se pysyi pari pesu ja nyt on tipo tiessään vaikka se muhi päässä tunti tolkulla. Mulla ei ole näköjään toivoa  >:( Ja tyvi on entistä kamalamman näköinen, pitänee kokeilla tuota kuivaajaa.

Seuraavan kerran pistän vaikka vuorokaudeksi värin päähän tai samantien lähden väri päässä ulos  ;D Tosin siinä saattaa käydä niin, että tulee voimakkaampi sävy, mutta se kuluu silti yhtä äkkiä pois.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #132 : 14.07.06 - klo:09:32 »
^ Oliko sulla jotain siinä päällä? ( Siis tyyliin kelmua tai suihkumyssy + pipo.. )

Itse ainakin huomasin viime värjäyskerralla sen, että kun suoraväri ehti kuivahtaa esimerkiksi juurikasvusta ennen kuin muistin laittaa kelmua päälle, niin se ei tyveen kovin hyvin tarttunut.

Tiedä kyllä auttoiko yhtään. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

rolla

• Vieras
« Vastaus #133 : 14.07.06 - klo:09:41 »
Ei ollu viime kerral päällä kelmua ku en jaksanut laittaa. Täytyy vielä senkin kanssa kokeilla.

Edit: Nyt oli action paint päässä pari tuntia kelmujen kanssa ja eron huomaa. Kolmen pesun jälkeen mulla on vielä tyvessä hieman väriä ja muu tukka kokonaan värjätty. Normaalisti tyveen ei tartu lainkaan ja jo kolmen pesun jälkeen on haalistunut.
« Viimeksi muokattu: 21.07.06 - klo:14:05 kirjoittanut Rolla »

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 23.07.06 - klo:20:49 »
Ärsyttää kun suoravärit tarttuu aina päänahkaan, mutta tähän ei taida mitään ratkaisua olla, vai oletteko tehneet jotain?
Kun en millään raaskisi pestä shampoolla heti värjäyksen jälkeen, mutta vähän noloa, kun joku huomauttaa, että päänahka on ihan punainen. Onneksi on melko paksut hiukset, se nyt vähän lieventää tota efektiä.