Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766166 kertaa)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1200 : 15.05.12 - klo:16:04 »
Heippa!

Tietääkö joku voiko suoraväreillä värjätä genitaalialueen karvoitusta?
Yritin haulla hakea monilla eri sanoilla, mutta en löytänyt mistään tietoa  :-\

Jaa-a, googlettelin nopeasti "pubic hair temporary coloring" ja ilmeisesti ihmiset tekee sellaista. Kuulema kannattaa käyttää vaseliinia suojaamaan ja värjätä vain häpyluun päällä kasvavat karvat varoen intiimialuetta. Eikö Sinkkuelämän Samantha jossain jaksossa kokeillut tätä  :D

Heh, siinäpä hauska yllätys toiselle ;) mutta pitäisikö näitäkin karvoja vähän vaalentaa ensin, että sävystä tulisi hyvä? Varsinkin jos on yhtään tummemman väriset.... Itse en alapään suoravärjäyksestä ole niin kiinnostunut, kunhan tässä vain pohdin asiaa, mutta jos jollakulla onnistuu niin kertokaahan ihmeessä!  :) ehkäpä sitä itsekin rohkaistuisi sitten  :D

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1201 : 15.05.12 - klo:17:21 »
Onko kukaan törmännyt missään punamustaan suoraväriin ?? tai johonkin jolla voisi vähän tuoda eloa mustanruskeaan tukkaan, että saisi taittamaan reilusti punaiseen ?

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1202 : 16.05.12 - klo:01:49 »
^ Tietääkseni mustissa suoraväreissä ei ole pahemmin sävyeroja, mustat on mustia. Mutta helpostihan voit sekoittaa mustasta ja punaisesta itseäsi miellyttävän sävyn, laitat enemmän punaista kuin mustaa niin korostuu enempi punaisuus  :) tai jos itselläsi on hyvinkin tumma tukka, voisi siihen periaatteessa laittaa suoraan pelkkää punaistakin. Kun ei suoravärit niin kirkkaina kuitenkaan näy tummalla pohjalla.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #1203 : 17.05.12 - klo:01:38 »
Ihmetyttää kyllä että jotkut täällä ovat luonnehtineet tuota Directionsin Poppy Rediä pinkkiin vivahtavaksi, minun yksilöni ei ainakaan ollut. Olisikohan Crazycolorin Fire sitä mitä haen, vai kannattaako kokeilla jotain sekoitusta? En halua kuitenkaan liian kylmää punaista, eli ei mitään pinkkiä tai viininpunaista. Tosin hieman viininpunaiseen vivahtava sävy ei haittaa jos se haalistuu kirkkaaksi kylmäksi punaiseksi, eikä pinkiksi. :)

Jos kylmää, todella voimakasta punaista haluaa, niin voin suositella lämpimästi Directionsin Rubinea! Tuntuu myös pysyvän hiuksissa vähän liiankin hyvin (ainakin minulla). Värjäsin tuolla noin puolitoista viikkoa sitten usean muun sävytteen päälle, ja vaikka sen jälkeen olen laittanut toista, lämpimämpää sävytettä ja yrittänyt myös haalistella sitä kaikin keinoin niin se pysyy kuin tauti ;) (Tuo oli minulle siis liian voimakas ja kylmä sävy, siksi haalisteluyritykset.) Enkä edes pitänyt sitä päässä kuin n. 5 minuuttia, mikähän olisi tulos ollut jos olisin pitänyt kauemmin...  0_0

Se on kyllä jännä kun koittaa googlettaa noita Directionsin värikarttoja niin joka linkin takana on aivan erilaiset sävyt. Tämä on siis se sävy mitä haen ja toivoisin että tuo Rubine on oikeasti tällainen, sillä Elumenilla värjätyt latvat ja pituudet ovat minulla aikalailla tätä sävyä (tai ehkä aavistuksen kylmemmät):

Kuitenkin puolet hakutuloksista viittaa tällaiseen pinkimpään miltei purppuraan sävyyn, mikä ei toki haittaa jos sekoittamalla johonkin hieman lämpimämpään sävyyn saan sen mitä haluan:

Jännä kyllä että tuo oranssinpunaiselta alkuun näyttänyt tyvi on nyt parissa päivässä tummunut miltei tuon ylemmän kuvan mukaiseksi sävyksi. Veikkaan kuitenkin että jo parissa pesussa se oranssisuus ja lämpimyys sieltä taas puskee esiin. Pitää varmaan kuitenkin kokeilla tuota Rubinea, kyllähän se aina haalistuu jos tuleekin hieman vikasävy. Tai muuttuu muuksi kun heittää päälle jonkun toisen värin edellistä taittamaan. Kiitos vinkistä! :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1204 : 17.05.12 - klo:17:58 »
Onko kukaan miettinyt vaikuttaako hiuksissa mahdollisesti oleva shampoista ja hoitsikoista jäävä silikoni suoravärin tarttuvuuteen? Kun eikös jos hiuksissa on silaria, niin suoraväri jää tämän silikonin päälle ja huuhtoutuu heti seuraavassa pesussa pois? Näin minä ajattelin  :D  paras olisi siis laittaa puhtaaseen hiukseen. Mutta nyt on kevätlaiskuus iskenyt enkä haluaisi pestä syväputsarilla taas tukkaani värjäyksen takia, vasta äsken sen pesin syväputsarilla haalistustarkoituksissa  :P

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1205 : 17.05.12 - klo:18:18 »
calypso: purkissa Rubine on juuri tuollainen tumma, jopa violettimainen. Hiuksissa kuitenkin ihan viileä punainen. Tässä kuva jossa olen värjännyt tuolla Rubinella, tosin väri on ollut reilun kuukauden verran päässä ja päässyt jo haalistumaan.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1206 : 17.05.12 - klo:20:03 »
Calypso, minusta tuo alempi kuva on lähempänä totuutta tuosta Rubinesta, minulla se oli hiuksissakin vähän tuon värinen, ainakin aluksi :)
* 1b F ii *

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1207 : 18.05.12 - klo:20:23 »
Onko kukaan miettinyt vaikuttaako hiuksissa mahdollisesti oleva shampoista ja hoitsikoista jäävä silikoni suoravärin tarttuvuuteen? Kun eikös jos hiuksissa on silaria, niin suoraväri jää tämän silikonin päälle ja huuhtoutuu heti seuraavassa pesussa pois? Näin minä ajattelin  :D  paras olisi siis laittaa puhtaaseen hiukseen. Mutta nyt on kevätlaiskuus iskenyt enkä haluaisi pestä syväputsarilla taas tukkaani värjäyksen takia, vasta äsken sen pesin syväputsarilla haalistustarkoituksissa  :P

Aika mielenkiintoinen pohdinta!  :) Itse tosin veikkaisin, että sillä ei ole mitään merkitystä. Suoraväri tulee kuitenkin hiuksen pintaan, eli samalla logiikalla se lähtee hiuksen pinnastakin pois seuraavalla pesulla? Eli sillä ei pitäisi näin ollen olla mitään merkitystä, onko siinä välissä jotain pientä silarikerrostumaa vai ei. Näin mä sen ajattelisin, joku kertokoon vielä mielipiteensä!  ;D Jos oikein muistan, niin ainakin kaikissa käyttämissäni sävytteissä on silikonia. Suoraväreistä en nyt äkkiseltään muista, mutta veikkaisin että niissäkin on?

Mä laitan sävytteet/suoravärin aina shampoopesun jälkeen, kerran kuussa syväputsarin jälkeen enkä ole huomannut mitään eroa pysyvyydessä. Perus shampoina multa löytyy Tigin MM, XZ ja Herbinaa, ne on kaikki kyllä ihan sopivasti peseviä eli en tiedä minkälaista pysyvyyttä tulisi esim. pelkän CO-pesun jälkeen.  :)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1208 : 19.05.12 - klo:21:41 »
^ Mustakin kyllä tuntuu, että silarit heikentää suoravärin tarttuvuutta, joten siksi pyrin pesemään ennen väriä syväputsarilla. On sitten ainakin puhdas pohja jonne levittää väri.

Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa Crestolin sävyttävää Color glossia sävyssä kullanruskea, kai sekin tähän suoravärikategoriaan menee... Tukan sävy oli entuudestaan aika kulahtanut noin viisiasteinen ruskea, ja aluksi tuntui ettei tuosta tule mitään sävyä, mutta nyt kuivuttuaan tukka on kyllä oikein kivan värinen. Sävyä tuli juuri sopivasti muttei liikaa. Plussaa ettei lopputulos ole punainen, kuten niin moni suoraväri on. Aika tymäkkää tavaraa kyllä muuten, kokeilin kämmeneen, annoin olla ihan muutaman sekunnin ja jo siitä jäi ruskea läiskä, joka ei meinannut lähteä millään irti 0_0
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 20.05.12 - klo:09:20 »
Ostin KC:n Mandarin sävyn tämän kuparin ylläpitämiseen. Aikaisemmalla kokemuksella se Curry on vetänyt tukan pinkiksi, joten en ostanut sitä. Tuo Mandarin teki tukan minusta aika monisävyiseksi. Toisessa kohdassa oli punaista ja toisessa kellertävää. Ostin sitten Käherrystarvikkeesta Direction:in Apricot:in ja tällä ei tule epämiellyttäviä vivahteita  :) Tukka on tasaisesti saman värinen.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 11.06.12 - klo:11:09 »
^ Tuleeko tuosta apricotista kutakuinkin sen värinen mitä kuvassa on? http://www.pahis.fi/tuotekuvat/800x800/Apricot.jpg . Mulla on hakusessa juuri tuon värinen sävyte, näyttäisi vaan tuolla nettikaupassa nyt tällä hetkellä olevan lopussa.

Olisikohan mitään muuta, helposti saatavaa sävytettyä/suoraväriä mikä liippaisi läheltä tuota directionsin väriä? Crestolilta löytyy, mutta mulla on nyt tukassa jo sen verran pituutta että tulee turhan kalliiksi. Awesome colorsin copperilla tulee nykyään jotenkin liian punertava lopputulos, aika kirkaan punaoranssi. KCn color maskeissa ei taida olla kunnon oranssia.

Directionsin väri olisi just nappi, harmi tosiaan että se on lopussa + mua vähän ärsyttää se sekoitusrumba johonkin hoitoaineeseen. Tykkään enemmän noista valmiista sävytteistä, kun on helpompi käyttää.

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #1211 : 11.06.12 - klo:13:17 »
Onko kukaan kokeillut sitä Biozellin hehkuvaa oranssinpunaista millainen tulee?

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #1212 : 11.06.12 - klo:14:13 »
Olisikohan mitään muuta, helposti saatavaa sävytettyä/suoraväriä mikä liippaisi läheltä tuota directionsin väriä?

Crazy colorin coral red vastaa mielestäni hyvin tuota apricot sävyä, ja on mielestäni jopa parempikin.
Sellainen selvästi keltaiseen menevä oranssi myöskin.

Esim cybershop myy nettikaupassaan ja myymälät sijaitsee isoissa kaupungeissa: Helsinki, Turku, Tampere, Espoo
Hyvänä vinkkinä myös että valmistajan sivuilta vois myös tilata suoraan kuluttajat, tukkuhinnoilla.
« Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo:14:15 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

mirabell

• Vieras
« Vastaus #1213 : 13.06.12 - klo:20:04 »
Voiko sävytettä (wella color fresh) käyttää koko pään värjäämiseen,niin et juurikasvukin värjääntyy ja näyttäis viä fiksultakin sen jälkeen?  :) haluisin värjätä juurikasvua pois mutta vain väliaikaisella värillä.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1214 : 14.06.12 - klo:11:00 »
^ Tottakai voi, miksei voisi? :)  Riippuu tietysti valitusta sävystä, miten hyvin juurikasvu värjääntyy, ja muukin hiuksisto, mutta kuitenkin. Huomattavasti hellävaraisempaahan se on hiuksille (ja päänahalle) kuin kestovärillä värjäys :)
* 1b F ii *