Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766170 kertaa)

mrille

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1215 : 20.06.12 - klo:19:47 »
Mistä ostatte suoravärinne? Mua ei netistä tilaaminen huvittaisi, mutta en tunnu löytävän suoravärejä edes kampaamotuotekaupoista.. En sitten tiedä oonko ihan sokea.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #1216 : 20.06.12 - klo:20:10 »
^ Oot sä varmaan pikkusen sokee ainakin, kun mä tossa ylempänä juuri kerroin että cybershop ainakin myy! :D Mut kyllä niitä muualtakin saa, kuten hairstoresta..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1217 : 26.06.12 - klo:11:10 »
Mistä ostatte suoravärinne? Mua ei netistä tilaaminen huvittaisi, mutta en tunnu löytävän suoravärejä edes kampaamotuotekaupoista.. En sitten tiedä oonko ihan sokea.

Ihan pelkkää suoraväriä löytyy kampaamoista aika nihkeesti, muistaakseni fantasy color gloss on ainut suoraväri johon itse olen törmännyt kaupoissa. Sen sijaan noita sävyttäviä tehiksiä löytyy kyllä hyvin, mm. color glossia, KC colos maskia, awesome colorsin naamio.. Näistä nämä kaikki kolme sävyttävää naamiota on mun mielestä jopa pigmenttisempiä kuin ensin mainitsemani suoraväri.

Pahis.fi verkkokaupasta saa myös tilattua directionsin suoravärejä + nuo mitä Luscious on maininnut.  :)

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 03.07.12 - klo:18:01 »
Laitoin taas aamulla KC:n Caramel sävynaamioita hiuksiin ja lisäksi muhittelin Nature Gaten henna hoitoainetta sekä vähän Joicon kosteuttavaa tehohoitoa ja hiukset tykkäs ja menivät kiharoille ja sain myös haluamani hunaja toffee sävyä vaaleisiin hiuksiin :-*.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1219 : 05.07.12 - klo:15:40 »
Prismojen kampaamosta löytyy yleensä myös Igoran Color Gloss-suoraväriä, on tuollaisessa paketissa. Tykkäilen kovasti, sillä tulee itselle parhaantuntuinen, kiiltävä tukka ja sen peittävyyskin on hyvä, mutta saisi olla enemmän sävyjä valikoimissa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1220 : 05.07.12 - klo:19:42 »
En kyllä tiedä onko oikea topic, kun tämä kysymys olisi sopinut niin moneen eri paikkaan  :D Eli siis, värjään hiuksiani punaisella suoravärillä. Miltä kuulostaisi co-pesu niin että hoittiksen sekaan sekottaisi suoraväriä? Haalistuukohan värini hoittiksen vuoksi vai pitääkö lisätty suoraväri sen yhtä kirkkaana kuin se oli ennen pesua?

Pohjalla siis on pelkkää suoraväriä, eikä ollenkaan kestoväriä (paitsi hieman latvoissa), jonka takia väri haalistuu joka pesussa niin paljon, että värjään aina joka pesun jälkeen uudestaan. Huh, kuinka pitkä lause..
« Viimeksi muokattu: 05.07.12 - klo:19:44 kirjoittanut Elna H »

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1221 : 05.07.12 - klo:21:35 »
Prismojen kampaamosta löytyy yleensä myös Igoran Color Gloss-suoraväriä, on tuollaisessa paketissa. Tykkäilen kovasti, sillä tulee itselle parhaantuntuinen, kiiltävä tukka ja sen peittävyyskin on hyvä, mutta saisi olla enemmän sävyjä valikoimissa.

Tässä ilmottautuu myös yksi sokea - mä en oo ees missään Prisman yhteydessä mitään kampaamoa nähny  :D Eli minkä kaupungin missä Prismassa tota myydään ?

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1222 : 06.07.12 - klo:01:03 »
En kyllä tiedä onko oikea topic, kun tämä kysymys olisi sopinut niin moneen eri paikkaan  :D Eli siis, värjään hiuksiani punaisella suoravärillä. Miltä kuulostaisi co-pesu niin että hoittiksen sekaan sekottaisi suoraväriä? Haalistuukohan värini hoittiksen vuoksi vai pitääkö lisätty suoraväri sen yhtä kirkkaana kuin se oli ennen pesua?

Pohjalla siis on pelkkää suoraväriä, eikä ollenkaan kestoväriä (paitsi hieman latvoissa), jonka takia väri haalistuu joka pesussa niin paljon, että värjään aina joka pesun jälkeen uudestaan. Huh, kuinka pitkä lause..

Omaan tukkaan on suoraväri tarttunut co-pesuissakin (huokoinen blondattu tukka alla), mutta vain sellaisena sävyä virkistävänä häivähdyksenä  :D saikohan tuosta nyt mitään selvää.... Siis ei niin hyvin tarttunut, että väri olisi yhtä kirkas kuin ennen pesua, suunnilleen puolet siitä :P  mutta kuitenkin kirkastaa sävyä hitusen. Hyvin harvoin olen noin kuitenkaan tehnyt, koska tykkään antaa suoravärin muhia ainakin tunnin, mutta sellaisena hätävarana olen käyttänyt co-pesuun sekoittamalla  :)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1223 : 06.07.12 - klo:09:48 »
Jos pysyvämpää punasta haluaa ilman, että tarvitsee hapeteväreillä leikkiä, niin kannattaa tsekata Elumen. :) Itse ainakin, jos näin omaan hiuslaatuun tuon suoraväri-co menetelmän kuvittelen, niin uskon, että sitä väriä lähtee co-pesun yhteydessä yhtä paljon tai jopa enemmän, kuin saat sinne lisää. :P Suoraväri tarttuu noin yleensäkin paremmin putipuhtaisiin hiuksiin, eli joku shampoo + värihoitisnaamio saattaisi ehkä toimiakin, ainakin noin teoriassa vähän paremmin. Voipi kuitenkin olla, että siihen värinaamioonkin saa laittaa aika reilusti sitä punaista, eli käytännössä kai ihan sama, kuin hiusten värjäys. ;D

En tiedä, vaikeita asioita nämä. Itse teen niin, että laitan joka toinen päivä hoitis+suoravärimuhtiukset kuiviin hiuksiin ja annan  olla niin kauan kuin kerkiää, sitten pesen pois vähän kuin co-pesuissa. Mulla tosin on kans vaalennetut hiukset, mun tyveen ei kyllä tartu sitten mikään, jos se on käsittelemätön.

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1224 : 07.07.12 - klo:18:48 »
Ehkä vain jatkan samaan malliin kuin ennenkin, eli pesu ja sen jälkeen väri  :) co+väri-pesu kuulostaa ajatuksena niin helpolta, mutta toteutus tökkii. Joskus varmaan laiskuuden iskiessä testaan sitä vielä..
Elumen ei ole vaihtoehtona ainakaan nyt, sillä haluan saada tarvittaessa (mieleni muuttuessa) tukkani takaisin omanväriseksi.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1225 : 08.07.12 - klo:15:15 »
Mulle tuli yht'äkkinen tarve räväyttää lomaviikolla ja laittaa jokin suoraväri (pinkki, punainen, liila) päähän nyt kun ei ole työkavereita näkösällä. En aio vaalentaa pohjaa, kunhan tekee mieli vähän leikkiä.

Lähteekö suoraväri (varmasti) pois myös kullanvaaleasta hiuksesta? Jos pesee usein ja käyttää öljyjä mikäli tarpeen vaatii? Haluaisin pinkkiä/magentaa kokeilla, mutta haluaisin myös, että se peseytyy kunnolla pois, eikä jää kummitelemaan mun 8-tasoisiin kuparikultaiseen tukkaan..Onko tuhoon tuomittu idea kun haluan vaan lyhytaikaisen kivan värin päähän, joka ei ole haitaksi hiukslle?

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1226 : 08.07.12 - klo:15:40 »
Mun kokemuksen perusteella suoravärit ei tartu värjäämättömään hiukseen oikeastaan ollenkaan, puhkiblondattuun kuin tauti ja muilla kuin vaalentavilla kestoväreillä värjättyyn ihan miten vaan tuolta väliltä. Todennäköisesti käy siis niin, että jos hiuksesi on hyvässä kunnossa ei suoraväri tartu juurikaan mutta lähtee toisaalta helpolla irti. Jos taas hiusta on värjätty paljon, voi suoravärillä saada hyvinkin kirkkaan lopputuloksen josta ei pääse eroon helpolla. Itse haalistelin viime keväänä viimeisiä magentoja pari kuukautta ennenkuin uskalsin värjätä vaaleanharmaan/punaisen päälle ruskealla. Harkitse tarkkaan.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1227 : 08.07.12 - klo:15:55 »
Kiitos nopeasta vastauksesta! Hiusta (latva) on värjätty paljon ja sävyyn olen oikeastaan tosi tyytyväinen, mutta silti tekisi mieli värjäta. Latva on kuitenkin hyväkuntoinen, joten värjäytulos voi varmaan olla mitä vain..saapa nähdä, käväisen varmaan cyberissa tänään, eri asia sitten jos mukaan lähtee väri. Toinen mikä kutkuttaa olisi tummanruskea suoraväreillä..

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1228 : 08.07.12 - klo:18:09 »
Musta kuulostais ehkä fiksummalta testata eka jollain luonnollisen värisellä suoravärillä miten se tarttuu hiukseen. Nuo shokkipinkit ja muut vastaavat näyttävät haalisteluvaiheessa suoraan sanottuina aika hirveiltä varsinkin jos pohjalla ei ole täysin vaaleata tai samansävyistä hiusta.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1229 : 08.07.12 - klo:18:18 »
Mulla on kylmistä punaisista/pinkeistä sellaista kokemusta, että yleensä irtoaa suht hyvin kärsineestä hiuksesta, mutta vähän parempikuntoiseen jämähtää. Parempikuntoisella tarkoitan kuitenkin värjättyä hiusta, yleensä sellaista ex-juurikasvua johon on mennyt väriä jo muutaman kerran, mutta ei ole kokenut esim loppukuontalon värimuutoksia. Itselle jäänyt yleensä sellainen epämiellyttävä haaleanpunainen raita johonkin pituuksien keskelle, latvoista on yleensä haalistunut nopeimmiten.

Lämmintä punaista en suosittele ollenkaan, jos tarkoitus on joskus saada se pois. :P