Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766958 kertaa)

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1230 : 08.07.12 - klo:18:46 »
Mä olen nyt pari kertaa lätkäissyt sinisen ellutukan päälle Directionsin turkoosin värin ja tulos onkin aivan ihana. Vähän rasittaa vaan ylläpitää väriä että se pysyisi hyvänä, joka kerta kun pesen hiukset niin vesi on aivan sinistä - samoin kuin pyyhkeet.  ::) Huomasin kyllä että kun pesen hiukset viileällä vedellä, väriä irtoaa paljon vähemmän. Kerrostuuko suoraväri hiukseen? Periaatteella että mitä useammin värjäät sitä paremmin pysyy? Yritin kalastella tietoa mm. tästä ketjusta mutta asia jäi silti epäselväksi.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1231 : 08.07.12 - klo:21:15 »
nursetwiggy ja Alice: Damn. Mä meinaan ostin sen pinkin.  Ja lämpimän vielä ;D Stargazerin Shocking Pink. Hirveästi kyllä kutkuttaa se hiukseen lätkäistä. Jos ei ota lähteäkseen, niin vaalennuspesua/ öljyhaalistelua? Pohja on varmaan kunnoltaan melko ihanteellinen suoravärin tarttumisen ja pysymisen kannalta, just sellanen hapatteilla käsitelty, mutta silti hyväkuntoinen...

Luonnollinen suoraväri ei oikein nappaa. Toki testausmielessä olisi varmaan jees, mutta silti. Ja jos nyt poispeseytyminen epäonnistuu täysin, niin voin aina laittaa lämpimän kuparipunaisen päälle peittämään, sillä se kyllä väreihini sopii hyvin (tällanen irkkupunainen).

Edit. Mä tein sen! Sävy on ihana, mutta värjääntyi todella epätasaisesti, vaikutusaika oli pari tuntia. Ei haittaisi jos vain juurikasvu erottuisi latvasta, mutta latva on värjääntynyt ihan läikikkääsi. Toisissa kohdissa väri on ihana, mutta suurimmaltai osin väri näyttää jo valmiiksi haalistuneelta likaisen punaiselta. Hmm. Auttaakohan uusi värjäys samalla sävyllä tasoittamaan, vai onko se niin, että jos ei ekalla kerralla tartu niin ei toisellakaan?
« Viimeksi muokattu: 09.07.12 - klo:01:17 kirjoittanut miolla »

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 09.07.12 - klo:19:13 »
Prismojen kampaamosta löytyy yleensä myös Igoran Color Gloss-suoraväriä, on tuollaisessa paketissa. Tykkäilen kovasti, sillä tulee itselle parhaantuntuinen, kiiltävä tukka ja sen peittävyyskin on hyvä, mutta saisi olla enemmän sävyjä valikoimissa.

Tässä ilmottautuu myös yksi sokea - mä en oo ees missään Prisman yhteydessä mitään kampaamoa nähny  :D Eli minkä kaupungin missä Prismassa tota myydään ?

Oho, mä taas olen luullut että kampaamo olisi joka Prismassa. 0_0 Ainakin Seinäjoella ja Tampereella on Prismoissa kampaamot ja ollut Igoraa myynnissä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1233 : 10.07.12 - klo:00:43 »
^ Pk-seudulla S-kaupan kampaamoketju taitaa olla Salon Klipsi. On monesti Sokoksen yhteydessä, mutta en ole vielä nähnyt Prismassa.

eemmeme

• Vieras
« Vastaus #1234 : 11.07.12 - klo:00:56 »
Onko kellään kokemusta Biozellin intensiivisävytteistä sävyissä hiekanvaalea tai viileän vaalea? Onko toi hiekanvaalea tumma lopputulokseltaan tai tekeekö viileän vaalea helposti liian harmaaksi/liilaksi? Itellä olis tarvetta keltasuuden/oranssiuden vähentämiseen, kun tavotteena on saada mahd. luonnollinen vaalea.  :D Ajatuksena olis ostaa ehkä molemmat ja aina vuorotellen laittaa/sekottaa noita kahta keskenään.  ::)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 20.07.12 - klo:20:11 »
Jos alla on blondattu karva niin TEE TESTIRAITA! Oikeasti. Väri saattaa tarrata ihan kympillä hiukseen eikä lähde viikkoihin pois vaikka tervashampoolla pesisi öljymuhituksien kanssa.

Itse laitoin violettia suoraväriä rääkättyyn hiukseen jokunen vuosi sitten "ihan festaritukka, onhan tässä viikko vielä kesälomaa" ja sehän ei inahtanutkaan. Mihinkään.
this too shall pass.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 20.07.12 - klo:20:54 »
Iskin kaapin perukoilta Goldwell:in 10V tänään huvikseeni 8-9 asteiseen hieman epätasaiseen pohjaa. Täytyy sanoa, että tuli hieno  0_0 Tämä näyttää nyt ihan tasaväriseltä. Pärjään nyt tämän kanssa sinne asti, että saan tästä vaaleanruskean.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1237 : 21.07.12 - klo:12:09 »
Jos alla on blondattu karva niin TEE TESTIRAITA! Oikeasti. Väri saattaa tarrata ihan kympillä hiukseen eikä lähde viikkoihin pois vaikka tervashampoolla pesisi öljymuhituksien kanssa.

Itse laitoin violettia suoraväriä rääkättyyn hiukseen jokunen vuosi sitten "ihan festaritukka, onhan tässä viikko vielä kesälomaa" ja sehän ei inahtanutkaan. Mihinkään.
Juu se pinkki haalistui vaaleanpunaiseksi, mutta ei tuntunut lähtevän latvasta minnekään. Ihan hauska kyllä oma käsittelemätön juurikasvu + vaaleanpunainen vivahde. Ratkaisi "ongelman" laittamalla koko päähän hennan :) Eli päädyin nyt värikriiseilyssäni kokopäävärjäykseen, koska oman värin kasvattaminen veisi vielä vuosia.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #1238 : 23.07.12 - klo:12:32 »
Aattelin itse ruveta käyttämään enemmän suoravärejä kun punaiseksi tulen värjäämään. Eiköst niitä voi hoitoaineeseenkin sekoittaa värin ylläpitämiseen? Onko ne hellävaraisempia hiuksille kuin normi kestovärit?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1239 : 23.07.12 - klo:12:37 »
^Noistakin löytyy haulla tai jos hieman selailet tätä ketjua ja punatukkaketjua...

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #1240 : 24.07.12 - klo:19:21 »
Mikä on pahin mahdollinen lopputulos jos sekoittaisi Crazy Colorin Cyclamen väriin paljon punaista elintarvikeväriä? Katoaako suoraväriin sekoitettu elintarvikeväri hiuksesta heti pois vai pysyykö se siinä kunnes itse suoraväri alkaa haalistua?

Sinisellä elintarvikevärillä ja hoitoaineella sain kivat raidat vappuna tehtyä ja kiinnostaisi jos elintarvikevärin pysyvyys olisi suoraväriin sekoitettuna samaa luokkaa (tai ehkä parempikin).

edit. Aion ostaa tuohon sekoitettavaksi ihan punaista suoraväriä, tuli elintarvikeväri vain mieleen.
« Viimeksi muokattu: 25.07.12 - klo:16:32 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 25.07.12 - klo:23:24 »
^ Mulla oli täsmälleen sama kokemus tuon Biozellin värin kanssa. Se ei tarttunut juuri ollenkaan edes reippaasti hapetekäsiteltyihin latvoihin, joihin kaikki aiemmin testaamani suoravärit ovat tarttuneet oikein hyvin. Täysin turha tuote IMO.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1242 : 29.07.12 - klo:13:54 »
Kuivattaako muilla suoravärit hiuksia?  ???

Olen käyttänyt kahdesti Stargazerin suoravärejä, vaaleanpunaista ja rougea ja mun latvusto on ihan hamppua  :o Olen jokseenkin ymmälläni, hennalla tai edes kevytvärillä (Creme Gloss vaalea) mielestäni ollut samaa vaikutusta..

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1243 : 30.07.12 - klo:14:24 »
Vihdoin sain kokeiltua minäkin Biozellin Yötaivaan tummaa (pari kuukauttahan se vasta on kaapissa ollut...  ::) )
Ensin ajattelin etten viitsi sitä juurikasvuun kokeilla koska en mitään violettia vivahdetta siihen halua, mutta kun täältä luin nuo pari aiempaa kokemusta samasta tuotteesta, niin tuumasin ettei taida olla sellaista riskiä...
Eikä ollut. Ihan yhtä tyhjän kanssa on Biozellin sävyte. Ei tee värille mitään eikä muutenkaan hiuksille mitään positiivista (esim. siloita). En yleensä tykkää heittää edes huonoja tuotteita pois, mutta tuon käyttäminen tulee kyllä olemaan ihan ajan haaskausta...

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1244 : 30.07.12 - klo:16:03 »
^^Mä en ole huomannut suoravärien kuivattavan, päinvastoin  ??? Toisaalta mulla on kokemusta lähinnä CrazyColorista ja siitä on aikaa, kun olen viimeksi käyttänyt suoraväriä "raakana". Nykyisin blondina siis lähinnä sekoitan violettia suoraväriä hoitoaineeseen taittaakseni hiusten sävyä viileään suuntaan. Pari kertaa olen laittanut silver -suoraväriä sellaisenaan ja muistaakseni sekin tuntui lähinnä kosteuttavalta.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865