Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766079 kertaa)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1275 : 24.12.12 - klo:21:55 »
^ Todennäköisesti ei tartu. Kyllähän niitäkin löytyy, joilla suoraväri tarttuu käsittelemättömään tukkaan, mutta aika harvinaista se on.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1276 : 24.12.12 - klo:23:36 »
Jotkut sanoo, että maskit sävyttää vähän, mutta ainakaan omaan juurikasvuun ei juuri tartu. Vähän sävyttää.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #1277 : 25.12.12 - klo:09:56 »
^^^Mulla tarttuu tuo Coffee, nyt kun olen useamman kerran sitä muhittanut, niin ei ole minkäälaista rajaa oman kasvuston ja vanhan värjätyn välillä (kasvatan ja latvustossa vanhaa punertavaksi haallistunutta joka lähtee sitten kun saan vähän pituutta..) Tosin Coffee on suhkot lähellä omaa sävyä, mutta selkeästi vähän tummentaa ja vetää sävyn viileäksi tuon käsittelemättömänkin osuuden.

Oma hiuslaatuni luonnonkihara ja aika karhea, ei varmaan sellaiseen sileään lasimaiseen tartu. Ainakin näin kuvittelisin.  ;)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1278 : 25.12.12 - klo:15:41 »
Hmm niin vähän mietinkin ettei varmaan kovin suurta vaikutusta ole. Haluaisin vähän tummemmaksi, mutten kestoväreillä. Ei mulla lasimainen hius ole, vaan kans karhea, eli saattaisi jotain jopa näkyä. No, kokeilemalla selviää ;D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1279 : 04.01.13 - klo:18:58 »
Punaraita lähti pois etuhiuksista mustalla Polycolor-sävytteellä ja nyt ajattelin ylläpitää jatkossa mustaa väriä mustalla KC colormaskilla. Kaksi kertaa olen ainetta käyttänyt, ainakin se tekee tukan hyväntuntuiseksi ja syventää väriä. Hiuksia pestessä huomaa kyllä, että tumma sävy haalistuu ja etutukasta puskee pieni punaisuus sävytteen ja colormaskin alta... Täytynee kokeilla miten hyvin tuo colormask sitten pinttyy tuohon etutukkaan ja muutenkin juurikasvuun (oma tukka öbaut tummanruskea.) Tarkoitus olisi välttää hapetevärejä ja parantaa oman tukan kuntoa ja pituutta. Voi olla, että jos colormask ei pidä sävyä riittävän tummana, kokeilen tuota Biozellin suoraväriä. Plussaa colormaskille siitä, että vaikka sävy on musta, ei tökötti tunnu pinttuvän niin kovasti kylppärin/ihoon/kankaisiin kuin Special Effectsin tumma punainen.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #1280 : 09.01.13 - klo:12:21 »
Mulla olis kysyttävää Fudgen Paintboxeista. Kumpi olis parempi sinisen suoravärin kanssa sekoitettavaksi, Red Corvette vaiko Cherry Bomb? Vai ehkä Hot Chili? Tavoitteena siis violettia että sais keltasuutta taitettua noin 9 asteisesta. Fudgen Blue Velvet multa jo löytyy niin sen takia haen parasta punasta siihen sekoitettavaksi.

Nettikuvien perusteella on niin hankala arvioida, kun tuntuu että kaikilla noista punasista ihmiset on saaneet eri sävyisiä melkein violetihtavasta oranssiin asti niin oon nyt ihan pyörällä mikä olis paras vaihtoehto.

Poissa Chantel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1281 : 09.01.13 - klo:20:23 »
KC Colormask tarttuu kyllä omaan "tyvikasvuuni", joka on siis omaa väriä semmoiset 15-20 senttiä. Kokeilin pilanpäiten Cocoa -sävyä 7 asteiseen tyveen + 9 asteiseen latvaan ja lopputulos oli kyllä hyvin tasainen, ihan hieman latvasta vaaleampi. Annoin vaikuttaa sen reilu 10min. Eli uskoisin että saattaa muillakin toimia  :)

Kimmie

• Vieras
« Vastaus #1282 : 09.01.13 - klo:21:01 »
Kauan ootte pitäny noita KC:n maskeja? Mulla ei mitään vaikutusta tyvikasvuun 10min ajalla. Eikä tarttunut oikein muutenkaan, tai sitten oli jo liian samanvärinen mitä tukka on nytten. Osaatteko muuten sanoa, että mikä muu kuluttaa hiuksia muissa väreissä kuin hapate? Luin jostain keskustelusta, että Schwarzkopfin värishampoossa olis hapate 3% ja muissa kaupan väreissä väh. 6%. Silti mun hiukset viimeksi muistaakseni "räjähti" tosta shampoosta ja se pysyi mun tukassa kuin tauti.. Miten se on mahdollista :o? Mietin jos koittaisi nyt sitten uudelleen, jos se on tosiaan vaan hapate joka ratkaisee  ??? ??? ???. Saako mitään suoraväriä laitettua värjäämättömään hiukseen? Suoraväreissä ei ole hapatetta? Kun mun hiukset on niin huonona.. Mutta ei onnistu että vain tyven värjäisin, pakko pistää latvatkin kun väri haalistunut ruman epätasaisesti kuten aina käy.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #1283 : 15.01.13 - klo:09:57 »
Mulla olis kysyttävää Fudgen Paintboxeista. Kumpi olis parempi sinisen suoravärin kanssa sekoitettavaksi, Red Corvette vaiko Cherry Bomb? Vai ehkä Hot Chili? Tavoitteena siis violettia että sais keltasuutta taitettua noin 9 asteisesta.

Hot Chili on noista kellertävin, Red Corvette puhtaanpunainen, Cherry Bomb taas taittaa aika vahvasti pinkkiin. Joten jos keltaisuutta haluat häivyttää, niin Cherry Bomb olisi minun valintani :)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1284 : 15.01.13 - klo:11:30 »
Millasen seoksen mä uskaltaisin päähän laittaa, kun käytettävissä on Color mask coffee ja biozellin suklaanruskea intensiivisävyte? Melko selkeää punaisuutta meinaa mun päässä olla, ja olis tosi jees jos sitä saisi taitettua pois. Tummuudeltaan ehkä joku kasinen tää mun hiuksisto.

Traumoja jäänyt kun tota coffeeta heittää päähän niin sinertäväksihän se aika sukkelaan vetää ;D

Onks Coffee tosiaan niin tumma että sinertäväks vetää ? Millasella pohjalla ?
Mä ajattelin eilen ostaa sitä että saisin tummennettua tätä Elumenin NB@5:ta joka on jääny jotenki liian paljon oranssiin taittavaks IMo, vaikka oletin että mahonki ois se punanen sävy joka tässä heijastuu -
mutta tosiaan monenlaisessa valaistuksessa likanen oranssi edelleen kuultaa läpi.

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #1285 : 15.01.13 - klo:13:48 »
Mitähän saa aikaiseksi jos sekoittaa KC color maskin coffeeta ja cacaota? entä coffeeta ja mandarinia?
Eniten kiinnostais coffee+cacao että millaisen ruskean siitä saisi ja millä suhteella  ???
Noilla ois ainaki mahdollista saada väri joka ei estä oman värin kasvatusta. Mulla on ollu kokeilussa toi coffee joskus ja sellaisenaan veti siniseksi.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1286 : 16.01.13 - klo:11:15 »
^Kyllähän mun näin jälkeenpäin on myönnettävä että oli vähän tyhmä ostos, mulla kuitenkin on suunnilleen seiskaa tai kasia tämä värjätty osuus mille yriti tota color maskia laittaa. Enpä ennen ostoa ollut tarpeeksi perehtynyt, en osannut arvata että se on jo purkissa niin sinertävää. :p

Tummemmalla pohjalla tuskin vetää mitään epämiellyttäviä sävyjä mukaan, ainakin tummatukkaiset on tota coffeeta kehunu :D

Siis mitä sävyjä se vaaleemmalla pohjalla vetää esiin - sinistä, mahonkia, violettia, harmaata ? Ja kuin kauan nää sävyt pysyy hiuksissa esim maksimivaikutusajan jälkeen ? :-*

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1287 : 17.01.13 - klo:11:41 »
Hmm .... vihertävän sininen ei kuulosta kauheen hyvältä - siis sellasta hendigo-mössön väristä sävyä, luulis että coffeessa tulis esiin jotain tummien värien sinertävyyttä mihin totuin aikoinaan Goldwellin kevytväreissä, mut ehkä suoraväreissä ja hoitonaamioissa ne pigmentit käyttäytyy eri lailla.

Sittenhän kc color maskeissa on vielä se luumu, jos haluaa jotain kylmää sävyä, siinä ei luulis olevan vihertävän sinistä mukana.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1288 : 17.01.13 - klo:11:44 »
^Tuo luumu on aika punertavan liila. Kokeilin sillä kerran taittaa keltaisuutta ja oli aika yllätys, kun tukasta tulikin hattaran värinen  :P

Poissa Sabrinafair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1289 : 25.01.13 - klo:12:58 »
Hei!
Sekä minä, että siskoni ollaan käytetty Igora Colour Gloss suoravärigeelivoidetta. Minä sävyä 6.6 ja sisko 7.7. En ole siis värjännyt hiuksiani mitenkään muuten kuin käyttänyt tätä. Nyt sisko on kuitenkin kahdesta liikkeestä täällä Oulussa saanut vastauksen, että se olisi jotenkin loppumassa/vaihtumassa. Ei ollut tuosta Color Glossista enää kummankaan sävyjä ja katselin Haarshopistakin, ettei siellä ole kumpaakaan. Toisessa liikkeessä oli sanottu, että tilalle olisi tulossa joku vaahtoväri. Itselläni ei noista vaahtoväreistä ole ollut kauhean hyvä kokemus.
Onko jollain tietoa, onko se tosiaan oikeasti loppumassa? Ja tietääkö joku, jos niitä jostain vielä saisi? Tai osaako joku suositella jotain toista yhtä hyvää suoraväriä näissä meidän sävyissä tilalle?