Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770053 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1305 : 03.03.13 - klo:19:52 »
Tää nyt liippaa vähän tässä teidän käymää keskustelua, tuli mieleen että kumpikohan on parempi vaihtoehto ylläpitää tuhkaista/harmaata väriä, hopeashampoo vai suoraväri?

Mä käytin vaaleatukkaisena hopeashampoota ja jos oikein muistan niin en tainnut tietää suoravärien olemassaolosta silloin edes. :P Hopeashampoomuhitteluilla sain tukasta ihan kunnon valkoisen/platinabondin josta myöhemmin tuli vaaleanharmaa.

Suoravärit/hoitikset on toki hoitavampia, mutta saako niillä yhtä tehokkaan tuloksen kuin hopeashampoolla? Jos tarkoituksena on siis hakea mahdollisimman tuhkaista ja puhdasta vaaleaa väriä.

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1306 : 03.03.13 - klo:22:06 »
Mulla kiinnostais kauheasti kokeilla punaista suoraväriä. Tietenkin eri merkeissä on eroa, mutta miten hyvin suoravärit pysyvät? Haluaisin nimenomaan kokeilla punaista, ja ei haittaa, vaikka väri ei kauaa kestä. Lähtevätkö suoravärit lopulta kokonaan vaaleasta hiuksesta, vai pitääkö värjätä jotta saa suoravärin jämät pois?
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1307 : 04.03.13 - klo:12:40 »
ainokainen: mites Crazy Color Silver? Saa tilattua tai ostettua hieman erikoisempien vaatteiden kaupoista.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1308 : 04.03.13 - klo:18:15 »
Olen yrittänyt marketeista löytää, tuloksetta. Tuntuu muutenkin, että marketeissa myydään vain kestovärejä, aiemmin oli sävytteitä enemmän kuten jotain vaahtojuttuja ym. mutta miksi niitä ei saa enää mistään? Pitää vissiin mennä kampaamokauppaan.

Samaa olen itsekin ihmetellyt jo kauan... Mihin kaikki ei-kestovärit ovat kadonneet Suomen kaupoista (jo muutama vuosi sitten) - luulisi että niillekin olisi kysyntää (vähintään yhtä paljon kuin kestoväreillekin)? ???  No, onneksi on ebay...
* 1b F ii *

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1309 : 05.03.13 - klo:10:43 »
Ehkä markkinoijat ajattelee että kun myydään kestovärejä niin ihminen joutuu kestovärikierteeseen ja joutuu ostamaan kerran kuussa väriä tyvikasvuun, tai viemään rahat kampaajalle jolla on saman firman kampaamotuotteet käytössä - sinne sylttytehtaallehan ne rahat kuiteski menee.

Jos kuluttaja käyttää pelkästään suoravärejä niin niihin ei synny niin voimakasta tyvikasvua, ja öljymuhitteluilla väriä voi poistaa tai vaalentaa tai siirtyä helpommin jonkun toisen firman tuotteisiin haalennetun värin päälle.
Tai ryhtyä hennaamaan.

-------

Markettin kestoväreissä on myös se puoli et niillä saa niin helposti värjättyä hiukset juuri niin voimakkaan punasiks, mustiks tai ruskeiks mitä haluaa verrattuna esim henna/indigoon tai elumenin käyttöön joiden kanssa joutuu ehkä tekemään vähän enemmän työtä.

Myös markettien suoraväreistä lopputulos oli aikoinaan helposti epämääränen, eikä voinu olla varma et tulos oli tasanen - helposti voimakkaan väriset latvat ja täysin omanvärinen tyvi johon väri ei tarttunu.

Mutta tosiaan, itsekin muistan, niitä oli siis joka sarjalla ja vielä sen lisäks tuntemattomampia merkkejä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1310 : 05.03.13 - klo:12:41 »
ainokainen, tuota Biozellin suoraväriä saa Prismoista kyllä vielä!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1311 : 05.03.13 - klo:16:02 »
^ Mistä tuollaista väriä saa :o ? Mie olen etsinyt vaikka kuinka kauan aikaa ihan aidosti harmaata väriä, mutta kaikki tuhkavärit tuppaavat aina olemaan sinisiä tai violetteja.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1312 : 05.03.13 - klo:17:44 »
Kiitos, halla, vinkistä. Mun oli pakko laittaa tilaukseen tuo Gris Acier ja Silver-sävy. Noita voi varmaan myös sekoitella hoitiksen joukkoon, jos ei halua laittaa pelkkää suoraväriä hiuksiin?!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1313 : 05.03.13 - klo:17:49 »
Kiitos vinkistä, Halla. Osaatko verrata tuota Aricoloria Crestolin Fantasy Colors- suoraväriin? Onko yhtä pigmenttistä?
Siis tätä tarkoitan: http://www.palmikko.fi/fi/Crestol/Fantasy+Color/37

Mietin, että voisin sekoittaa Goldwellin vaahtosävytettä ja Crestolia... hmmm. 
« Viimeksi muokattu: 05.03.13 - klo:17:52 kirjoittanut ainokainen »

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1314 : 05.03.13 - klo:19:23 »
^& ^^ Kyllä voi sekoittaa hoitiksen sekaan, ja muiden suoravärienkin kanssa uskalsin ainakin itse :D Tuohon crestolin väriin en osaa verrata, kun en ole sitä itse käyttänyt.
Mulla oli tuolloin aika huokoiset hiukset vaalennuksen jäljiltä ja niihin kyllä ainakin tarttui tämä väri, paikoitellen tosiaan jopa vihertävään suuntaan. Mielestäni ihan hyvin pigmenttiä, ja ostan varmaan uudelleenkin. Eniten harmaan olen ainakin tähän mennessä tuolla saanut.

Ellen, kerrohan sitten kokemuksia siitä silveristä! Siinä värikartan hiustupsukuvassa se silver nimittäin näyttää tummemmalta kuin gris acier, ja mietin kun tää jälkimmäinen jo oli tuubissa väriltään sellaista tummahkon harmaata niin millaista silver sitten mahtaa olla... Vai onkohan se sitten jotain violetin sävyistä. Mutta kokeilemallahan nuo selviää :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1315 : 05.03.13 - klo:20:17 »
^Ainakin joskus sitä myytiin täällä Käherrystarvikkeessa ja Google kertoo, että sitä on myös Villikiharan verkkokaupassa...
« Viimeksi muokattu: 05.03.13 - klo:20:20 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1316 : 05.03.13 - klo:20:48 »
Kerron kyllä, halla, kokemuksiani siitä AriColorin Silver-suoraväristä saatuani tuubit kokeiluun. Multa alkaa olla lopussa mun entiset suoraväritörpöt, joita oon käyttänyt hiusvärin kylmänä pitämiseen. Vähän kalliiksi noi AriColorit tuli entisiin väreihin verrattuna, mutta jos edes se toinen väri olisi oikeasti harmaata, niin ei haittaa yhtään ;D .

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1317 : 08.03.13 - klo:10:52 »
Ehkä markkinoijat ajattelee että kun myydään kestovärejä niin ihminen joutuu kestovärikierteeseen ja joutuu ostamaan kerran kuussa väriä tyvikasvuun, tai viemään rahat kampaajalle jolla on saman firman kampaamotuotteet käytössä - sinne sylttytehtaallehan ne rahat kuiteski menee.

Jos kuluttaja käyttää pelkästään suoravärejä niin niihin ei synny niin voimakasta tyvikasvua, ja öljymuhitteluilla väriä voi poistaa tai vaalentaa tai siirtyä helpommin jonkun toisen firman tuotteisiin haalennetun värin päälle.
Tai ryhtyä hennaamaan.

Näin voi hyvinkin olla  :D

(Tosin jotkut kestovärit tuntuu saavan hiuksista helpommin irti kuin jotkut suoravärit, koskee lähinnä punaisia sävyjä ;))
* 1b F ii *

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1318 : 08.03.13 - klo:12:38 »
Mutta missään mä en oo kyllä nähny, tai viime vuosina netistä tai lehdistä bongannu kuvia, että naiset värjäis hiuksiaan niin paljon hehkuvan punasiks ku Suomessa, tai että todella voimakas punanen ois se haluttu väri.

Sanomattakin on selvää et Etelä-Amerikassa ja Aasiassa se on useimmille liian hankalaa, ja sitte taas tuolla Keski- ja Etelä-Euroopassa näkee lähinnä tummanruskeita hiuksia jotka on värjätty mahonginpunaseen taittaviks tai jotain kastanjanpunasta sävyä. Toki harvakseltaan jollain yksilöllä on ihan kirkkaan-, heleänpunaset hiukset mutta ei siis todellakaan niin yleistä ku Suomessa.

Britanniassa ehkä aika paljon, mut luulisin et sielläkin Suomea enemmän useimmat joutuu ensin vaalentamaan koko tukan jotta väristä tulis todella halutun voimakkaanpunanen eikä esim punaruskea tai likasen punanen.
Ruotsissa punanen tukka ei oo koskaan ollu yhtä suosittu ku Suomessa.

En yhtään ihmettelis jos Suomi ois monenkin hiusvärijättitehtaan punasen värin tilaaja numero 1.
Tosin tämäkään ei tietysti selitä sitä miksi niitä punasia värejä on nykyään marketeissa etupäässä vaan kestoversioina - jälleen random arvailua: Pitäisköhän ne valmistajat kuluttajia sen verran tyhminä et ne olettaa et kuluttaja vaan sitten kun jos väri ei tartu jatkaa sitkeesti sitä värjäämistä esim saman firman uusilla tuotteilla joissa luvataan entistä parempaa pysyvyyttä, hehkua, pigmenttejä enemmän etc.
Ja jos sekään ei auta niin kuluttaja saa luvan koikkelehtia kampaajalle joilla kyllä on käytössä paljonkin suoravärejä - ja myös näiden samojen firmojen jotka marketeissa ei niitä myy.

Eli juoni on ovela  :3

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1319 : 08.03.13 - klo:12:58 »
^ Ei tosiaan taida olla hehkuvan/voimakkaan punainen missään niin suosittua ja yleistä kuin täällä (samoin kuin aivan tummaksi värjääminen), omienkin havaintojeni mukaan, mutta en oikein tiedä miten se liittyisi tuohon suoravärien katoamiseen kaupoista ;)
* 1b F ii *